REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance. Ruszają prace w Mogilanach

Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance, kładka dla pieszych w Mogilanach
Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance, kładka dla pieszych w Mogilanach
Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance. Ruszają prace w Mogilanach
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

GDDKiA chce skasować na Zakopiance przejścia dla pieszych. Te zostaną zamienione na kładki naziemne. Prace nad jedną z nich właśnie wystartowały. Kładka w Mogilanach zapoczątkuje budowę pięciu kolejnych.

Jazda Zakopianką jest prawdziwą udręką. Pomijając duży ruch samochodów, warto wspomnieć też o ciągłych skrzyżowaniach, ograniczeniach prędkości i... przejściach dla pieszych. GDDKiA podjęła całe szczęście o ich "wykasowaniu". Właśnie ruszają prace nad likwidacją pasów w Mogilanach.

REKLAMA

Kładka zamiast pasów. Chodzi o poprawę bezpieczeństwa ruchu

REKLAMA

Przejścia dla pieszych na Zakopiance oznaczają dla kierowców podwójny problem. Po pierwsze kłopotliwy jest fakt, że kierowca musi uważnie obserwować rejon pasów i ustąpić pierwszeństwa pieszym, którzy się na nim pojawiają. Po drugie droga na tym fragmencie ma dwa pasy ruchu w każdym z kierunków. Niezwykle łatwo jest zatem otrzymać dotkliwy mandat za wyprzedzanie na przejściu dla pieszych. Wystarczy jechać pasem lewym szybciej, niż auto poruszające się pasem prawym. 1500 zł grzywny i 15 punktów karnych gotowe.

W przypadku Zakopianki znaczący jest fakt, że w rejonie przejścia dla pieszych w Mogilanach każdego dnia przejeżdżają nawet 52 tys. samochodów. Aby poprawić bezpieczeństwo jazdy, ale i pieszych, GDDKiA zdecydowała się na budowę w tym punkcie kładki dla pieszych. Ta pojawi się w południowej części Mogilan, w okolicy przystanku autobusowego Włosań. Połączym tym samym ul. Żary i św. Rity oraz zapewni bezpieczną komunikację między dwiema stronami DK7.

Kładka na DK7 w Mogilanach będzie kosztować 6 mln zł

Budowa kładki w Mogilanach stanowi spore wyzwanie architektoniczne. Obiekt zostanie zbudowany na trzech podporach. Dwie pojawią się po obu stronach Zakopianki, a trzecia między jezdniami. Gotowa konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 40 m długości. Zostanie zawieszona 6 m nad DK7. Bardzo ważne jest to, że kładka w Mogilanach zostanie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dostęp do niej będzie bowiem realizowany zarówno za pomocą schodów, jak i wind. Kładka w Mogilanach będzie kosztowała GDDKiA 6 mln zł. Według planu prace powinny się zakończyć w listopadzie 2024 r.

Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance, kładka dla pieszych w Mogilanach

Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance, kładka dla pieszych w Mogilanach

Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance. Ruszają prace w Mogilanach

GDDKiA

Gdzie powstaną kolejne kładki dla pieszych na Zakopiance?

Budowa kładki dla pieszych w Mogilanach jest elementem szerszego projektu realizowanego w ramach śladu Zakopianki. Między Krakowem a Myślenicami jest już sześć takich obiektów. Niebawem zacznie się budowa pięciu kolejnych. Trzy z nich staną w bliżej Krakowa w Libertowie. Kładki pojawią się koło skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą, koło przystanku autobusowego Góra Libertowska i przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie. Kolejna będzie kładka w Głogoczowie oraz w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance, kładka dla pieszych w Mogilanach

Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance, kładka dla pieszych w Mogilanach

Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance. Ruszają prace w Mogilanach

GDDKiA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    REKLAMA

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    REKLAMA

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    REKLAMA