REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance. Ruszają prace w Mogilanach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance, kładka dla pieszych w Mogilanach
Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance. Ruszają prace w Mogilanach
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

GDDKiA chce skasować na Zakopiance przejścia dla pieszych. Te zostaną zamienione na kładki naziemne. Prace nad jedną z nich właśnie wystartowały. Kładka w Mogilanach zapoczątkuje budowę pięciu kolejnych.

Jazda Zakopianką jest prawdziwą udręką. Pomijając duży ruch samochodów, warto wspomnieć też o ciągłych skrzyżowaniach, ograniczeniach prędkości i... przejściach dla pieszych. GDDKiA podjęła całe szczęście o ich "wykasowaniu". Właśnie ruszają prace nad likwidacją pasów w Mogilanach.

REKLAMA

REKLAMA

Kładka zamiast pasów. Chodzi o poprawę bezpieczeństwa ruchu

Przejścia dla pieszych na Zakopiance oznaczają dla kierowców podwójny problem. Po pierwsze kłopotliwy jest fakt, że kierowca musi uważnie obserwować rejon pasów i ustąpić pierwszeństwa pieszym, którzy się na nim pojawiają. Po drugie droga na tym fragmencie ma dwa pasy ruchu w każdym z kierunków. Niezwykle łatwo jest zatem otrzymać dotkliwy mandat za wyprzedzanie na przejściu dla pieszych. Wystarczy jechać pasem lewym szybciej, niż auto poruszające się pasem prawym. 1500 zł grzywny i 15 punktów karnych gotowe.

W przypadku Zakopianki znaczący jest fakt, że w rejonie przejścia dla pieszych w Mogilanach każdego dnia przejeżdżają nawet 52 tys. samochodów. Aby poprawić bezpieczeństwo jazdy, ale i pieszych, GDDKiA zdecydowała się na budowę w tym punkcie kładki dla pieszych. Ta pojawi się w południowej części Mogilan, w okolicy przystanku autobusowego Włosań. Połączym tym samym ul. Żary i św. Rity oraz zapewni bezpieczną komunikację między dwiema stronami DK7.

Kładka na DK7 w Mogilanach będzie kosztować 6 mln zł

Budowa kładki w Mogilanach stanowi spore wyzwanie architektoniczne. Obiekt zostanie zbudowany na trzech podporach. Dwie pojawią się po obu stronach Zakopianki, a trzecia między jezdniami. Gotowa konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 40 m długości. Zostanie zawieszona 6 m nad DK7. Bardzo ważne jest to, że kładka w Mogilanach zostanie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dostęp do niej będzie bowiem realizowany zarówno za pomocą schodów, jak i wind. Kładka w Mogilanach będzie kosztowała GDDKiA 6 mln zł. Według planu prace powinny się zakończyć w listopadzie 2024 r.

REKLAMA

Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance, kładka dla pieszych w Mogilanach

Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance. Ruszają prace w Mogilanach

GDDKiA

Gdzie powstaną kolejne kładki dla pieszych na Zakopiance?

Budowa kładki dla pieszych w Mogilanach jest elementem szerszego projektu realizowanego w ramach śladu Zakopianki. Między Krakowem a Myślenicami jest już sześć takich obiektów. Niebawem zacznie się budowa pięciu kolejnych. Trzy z nich staną w bliżej Krakowa w Libertowie. Kładki pojawią się koło skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą, koło przystanku autobusowego Góra Libertowska i przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie. Kolejna będzie kładka w Głogoczowie oraz w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance, kładka dla pieszych w Mogilanach

Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance. Ruszają prace w Mogilanach

GDDKiA

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA