REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance. Ruszają prace w Mogilanach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance, kładka dla pieszych w Mogilanach
Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance. Ruszają prace w Mogilanach
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

GDDKiA chce skasować na Zakopiance przejścia dla pieszych. Te zostaną zamienione na kładki naziemne. Prace nad jedną z nich właśnie wystartowały. Kładka w Mogilanach zapoczątkuje budowę pięciu kolejnych.

Jazda Zakopianką jest prawdziwą udręką. Pomijając duży ruch samochodów, warto wspomnieć też o ciągłych skrzyżowaniach, ograniczeniach prędkości i... przejściach dla pieszych. GDDKiA podjęła całe szczęście o ich "wykasowaniu". Właśnie ruszają prace nad likwidacją pasów w Mogilanach.

REKLAMA

Kładka zamiast pasów. Chodzi o poprawę bezpieczeństwa ruchu

REKLAMA

Przejścia dla pieszych na Zakopiance oznaczają dla kierowców podwójny problem. Po pierwsze kłopotliwy jest fakt, że kierowca musi uważnie obserwować rejon pasów i ustąpić pierwszeństwa pieszym, którzy się na nim pojawiają. Po drugie droga na tym fragmencie ma dwa pasy ruchu w każdym z kierunków. Niezwykle łatwo jest zatem otrzymać dotkliwy mandat za wyprzedzanie na przejściu dla pieszych. Wystarczy jechać pasem lewym szybciej, niż auto poruszające się pasem prawym. 1500 zł grzywny i 15 punktów karnych gotowe.

W przypadku Zakopianki znaczący jest fakt, że w rejonie przejścia dla pieszych w Mogilanach każdego dnia przejeżdżają nawet 52 tys. samochodów. Aby poprawić bezpieczeństwo jazdy, ale i pieszych, GDDKiA zdecydowała się na budowę w tym punkcie kładki dla pieszych. Ta pojawi się w południowej części Mogilan, w okolicy przystanku autobusowego Włosań. Połączym tym samym ul. Żary i św. Rity oraz zapewni bezpieczną komunikację między dwiema stronami DK7.

Kładka na DK7 w Mogilanach będzie kosztować 6 mln zł

Budowa kładki w Mogilanach stanowi spore wyzwanie architektoniczne. Obiekt zostanie zbudowany na trzech podporach. Dwie pojawią się po obu stronach Zakopianki, a trzecia między jezdniami. Gotowa konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 40 m długości. Zostanie zawieszona 6 m nad DK7. Bardzo ważne jest to, że kładka w Mogilanach zostanie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dostęp do niej będzie bowiem realizowany zarówno za pomocą schodów, jak i wind. Kładka w Mogilanach będzie kosztowała GDDKiA 6 mln zł. Według planu prace powinny się zakończyć w listopadzie 2024 r.

Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance, kładka dla pieszych w Mogilanach

Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance, kładka dla pieszych w Mogilanach

Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance. Ruszają prace w Mogilanach

GDDKiA

Gdzie powstaną kolejne kładki dla pieszych na Zakopiance?

Budowa kładki dla pieszych w Mogilanach jest elementem szerszego projektu realizowanego w ramach śladu Zakopianki. Między Krakowem a Myślenicami jest już sześć takich obiektów. Niebawem zacznie się budowa pięciu kolejnych. Trzy z nich staną w bliżej Krakowa w Libertowie. Kładki pojawią się koło skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą, koło przystanku autobusowego Góra Libertowska i przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie. Kolejna będzie kładka w Głogoczowie oraz w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance, kładka dla pieszych w Mogilanach

Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance, kładka dla pieszych w Mogilanach

Budowa kolejnej kładki dla pieszych na Zakopiance. Ruszają prace w Mogilanach

GDDKiA

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA