REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używana Skoda Yeti (2009 - 2017) – typowe usterki i opinie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Skoda
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Czy używane egzemplarze Skody Yeti są warte zainteresowania? Jakie są typowe usterki tego modelu? Czy mała popularność Yeti przekłada się na kosztowną eksploatację?

Sylwetkę Skody Yeti po raz pierwszy można było zobaczyć podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w roku 2005. Błękitna karoseria z czarnymi i srebrnymi wykończeniami oraz podwyższonym prześwitem rzucała się w oczy, ale nie powalała urodą. Mimo wszystko w roku 2009 bez zasadniczych zmian auto weszło do produkcji. Yeti bardzo szybko okrzyknięto brzydkim kaczątkiem - do braków urody nawiązywać może nawet nazwa wzięta od himalajskiego stwora. A to stonowało zakupowe nastroje wśród klientów czeskiej marki.

REKLAMA

Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie

Skoda

Skoda

Yeti jest jednym z tych modeli, które nie warto oceniać po aparycji. Nie do końca udana powierzchowność ukrywa bowiem niezwykle praktyczną kabinę pasażerską. We wnętrzu Yeti spokojnie podróżować mogą cztery dorosłe osoby. Co więcej, inżynierowie Skody przenieśli z Roomstera rozwiązanie VarioFlex. A to oznacza, że tylna kanapa składa się z trzech oddzielnych siedzisk, które można ustawiać w wielu konfiguracjach. Kufer crossovera ma pojemność 405 litrów. Maksymalnie objętość bagażnika można zwiększyć do 1760 litrów.

Zobacz też: Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Używana Skoda Yeti (od 2009) - trochę Octavii, a trochę Superba

REKLAMA

Stylistycznie wnętrze crossovera Skody jest proste, ale uporządkowane. O ile kształt konsoli został bezpośrednio zapożyczony z Octavii II, o tyle fajnie wyglądające zegary umieszczone w tubach projektanci przenieśli bezpośrednio z drugiej odsłony Superba. Materiały użyte do wykończenia kabiny pasażerskiej Yeti są raczej dobrej jakości. Dzielnie znoszą trudy eksploatacji z dwoma wyjątkami. Właściciele modeli używanych skarżą się głównie na trzeszczące uszczelki drzwi, które potrafią przepuszczać wodę podczas opadów deszczu oraz luzujące się mocowania oparć przednich foteli.

Pierwsze Skody Yeti opuściły linię fabryki w Kvasinach 8 lat temu. A czas ten pozwolił na mocne obniżenie ceny auta. Dzisiaj najtańsze używane egzemplarze są wyceniane na niespełna 30 tysięcy złotych. Za 3-letniego crossovera kupujący musi zapłacić w granicy 50 tysięcy złotych. Używane Yeti w większości przypadków jest wyposażone w 4 poduszki powietrzne, ESP, automatyczną klimatyzację i radio z odtwarzaczem CD. Nietrudno znaleźć też auto posiadające podgrzewanie przednich foteli, reflektory ksenonowe czy automatyczną skrzynię biegów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Skoda Yeti Joy 1.4 TSI 125 KM

Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki

REKLAMA

Najpopularniejszym silnikiem w gamie crossovera Skody jest 2-litrowy diesel o mocy 110 koni mechanicznych. Choć pojemność motoru kojarzy się z kosztownymi problemami z głowicą, w Yeti na szczęście montowana była zmodernizowana wersja jednostki wyposażona we wtryskiwacze common rail. Unowocześniona konstrukcja do przebiegu przekraczającego 200 tysięcy kilometrów powinna być prawie bezawaryjne - dokuczać może jedynie filtr cząstek stałych, ewentualnie zawór EGR. A do tego jest całkiem dynamiczna i oszczędna. Auto przyspiesza do pierwszej setki w 11,6 sekundy. Spalanie w mieście wynosi 6,6 litra oleju napędowego.

Sporą popularnością na rynku wtórnym cieszy się także motor 2,0 TDI o mocy 140 koni mechanicznych. Tak skonfigurowane Yeti ma moment obrotowy na poziomie 320 Nm, a to gwarantuje mu czas sprintu do 100 km/h na poziomie 9,7 sekundy. Mocniejszy ropniak jest godny uwagi nie tylko ze względu na tą samą trwałość co słabsza wersja i poprawioną dynamikę. Jest też oszczędniejszy. W mieście spalanie wynosi 6,1 litra oleju napędowego. Podczas zakupu Skody 2,0 TDI należy uważać jedynie na przekładnie DSG. Dwusprzęgłowy automat idealnie spisuje się podczas jazdy, jednak szybko może się stać serwisowym koszmarem. Wymiana oleju w przekładni kosztuje blisko tysiąc złotych oraz po pokonaniu 150 tysięcy kilometrów boryka się ona z usterkami mechatroniki i koła dwumasowego.

Zobacz też: Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Spośród benzyniaków największą popularnością cieszy się 105-konny motor 1,2 TSI oraz 122-konny 1,4 TSI. Mocniejsza wersja oferuje dobrą dynamikę i spala w mieście prawie 9 litrów benzyny. Słabsza osiąga pierwszą setkę w prawie 12 sekund oraz oferuje zapotrzebowanie na paliwo mniej więcej o litr niższe. Co z usterkami? Podstawowym problemem jest szybko rozciągający się łańcuch rozrządu. Zbagatelizowanie problemu może doprowadzić do kolizji tłoków z zaworami i zniszczenia silnika. Poza tym w jednostkach 1,2 TSI stosunkowo szybko uszkadza się turbosprężarka, a 1,4 TSI zbiera się nagar na zaworach oraz psują się wariatory faz rozrządu.

Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie

Skoda

Skoda

W palecie Skody Yeti funkcjonuje też 1,8-litrowy motor 1,8 TSI oraz diesle - 170-konny 2,0 TDI i 105-konny 1,6 TDI. Topowy benzyniak choć dynamiczny, jest paliwożerny oraz ma te same problemy z łańcuchem rozrządu co mniejsze silniki. Jednostka wysokoprężna o pojemności 1,6 litra ma tak właściwie tylko jedną słabość. Jest nią podatny na jakość paliwa układ wtryskowy. W roku 2015 oferta silnikowa została zmodernizowana. Silniki TSI otrzymały większą moc oraz zmiany konstrukcyjne. W miejscu łańcucha pojawił się pasek rozrządu, co zdecydowanie obniżyło problematyczność tych motorów.


Nadwozie Skody Yeti nawiązuje do SUV-ów. Jest muskularne, napompowane i ma 18-centymetrowy prześwit. Niestety szans z SUV-ami nie ma układ napędowy. Większość modeli przenosi siłę jednostki napędowej na przednie koła. W mocniejszych wersjach silnikowych - 160- i 150-konnym benzyniaku oraz 170-konnym dieslu - Czesi montowali system 4x4. Mowa oczywiście o elektronicznie sterowanym czteronapędzie, który dołącza tylną oś za sprawą sprzęgła Haldex. Układ stara się zwiększyć swoją przydatność dzięki przeprogramowanemu ESP, nie ma co jednak liczyć na terenową przygodę na pokładzie Yeti. Zaletą systemu jest trwałość - gwarantuje ją wymiana oleju co 60 tysięcy kilometrów.

Zobacz też: Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man.

Używana Skoda Yeti – usterki zawieszenia

Konstrukcja zawieszenia Skody jest identyczna jak w Golfie V. Przód resorują kolumny McPhersona, a tył układ wielowahaczy. Zawieszenie jest dość sztywne. Przez to auto dobrze się prowadzi, ale i stosunkowo głośno amortyzuje pokonywane nierówności. Zastrzeżenia do konstrukcji podwozia można mieć właściwie tylko dwa. Po pierwsze układ kierowniczy mógłby być nieco bardziej precyzyjny. Po drugie stosunkowo szybko wybijają się łączniki stabilizatora. Na szczęście części te są tanie w zakupie i wymianie.

Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie

Skoda

Skoda

Skoda Yeti z całą pewnością nie jest autem, które większą część życia spędzi na parkingu przed warsztatem mechanicznym. Mimo wszystko inżynierowie nie wystrzegli się kilku usterek. Najwięcej problemów powoduje układ elektryczny. Panel automatycznej klimatyzacji może po prostu przestać działać. Poza tym psują się głośniki, elektryka lusterek raz reaguje na polecenia kierowcy, raz nie oraz z czasem pojawią się drobne awarie sterownika silnika. Źródłem zmartwień są też opadające drzwi oraz pierwsze ogniska korozji. Rdza nie wynika ze złego zabezpieczenia blach, a raczej błędu konstrukcyjnego. Kamienie wydobywające się spod kół powodują uszkodzenia, które z czasem zamieniają się w rudawe ślady.

Zobacz też: Test Skoda Octavia Combi RS 230 KM DSG

Używane: Skoda Yeti (od 2009) - podsumowanie

Oczywiście, Yeti nie jest najładniejszym crossoverem na rynku. A tak właściwie nawet nie do końca crossovera przypomina. To jednak jeszcze go nie przekreśla. W końcu ma wyjątkowo praktyczną kabinę, oferuje właściwą przestrzeń, jest często przyzwoicie wyposażony oraz korzysta z napędu oszczędnych i naprawdę trwałych diesli. Choć Skoda nie zrobiła kariery rynkowej, z całą pewnością nie należy o niej zapominać. Może być bowiem wdzięcznym autem dla rodziny.

Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie

Skoda

Skoda

Używana Skoda Yeti – ceny części

  • filtr oleju - od 21 zł
  • filtr powietrza - od 27 zł
  • filtr paliwa - od 28 zł
  • filtr kabinowy - od 28 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 344 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 452 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 71 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 53 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 50 zł
  • łącznik stabilizatora - od 39 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 33 zł
  • amortyzator - od 101 zł
  • sprzęgło komplet - od 578 zł
  • koło dwumasowe - od 1206 zł

Zobacz też: Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Dane techniczne - silniki benzynowe:

  • 1,2 TSI: 105 KM, 175 Nm, 11,8 s, 175 km/h, 7,6/6,4/5,9
  • 1,2 TSI: 110 KM, 175 Nm, 10,9 s, 179 km/h, 6,7/5,5/4,8
  • 1,4 TSI: 122 KM, 200 Nm, 10,5 s, 185 km/h, 7,9/6,8/5,9
  • 1,4 TSI: 125 KM, 200 Nm, 9,9 s, 187 km/h, 7,2/5,8/5,0
  • 1,4 TSI: 150 KM, 250 Nm, 8,7 s, 195 km/h, 7,5/6,3/5,6
  • 1,8 TSI: 160 KM, 250 Nm, 8,4 s, 200 km/h, 8,9/7,8/6,7

Skoda Yeti - dane techniczne - silniki wysokoprężne:

  • 1,6 TDI: 105 KM, 250 Nm, 12,1 s, 176 km/h, 5,2/4,6/4,2
  • 2,0 TDI: 110 KM, 250 Nm, 11,6 s, 177 km/h, 6,6/5,4/4,7
  • 2,0 TDI: 140 KM, 320 Nm, 9,7 s, 193 km/h, 6,1/5,1/4,5
  • 2,0 TDI: 150 KM, 340 Nm, 9,0 s, 199 km/h, 5,6/4,8/4,3
  • 2,0 TDI: 170 KM, 350 Nm, 8,4 s, 201 km/h, 6,9/5,9/5,3

Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Skoda
Skoda
Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Skoda
Skoda
Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Skoda
Skoda
Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Skoda
Skoda
Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Skoda
Skoda
Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Skoda
Skoda
Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Skoda
Skoda
Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Skoda
Skoda
Używana Skoda Yeti (od 2009) – typowe usterki i opinie
Skoda
Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA