REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - 2009) – usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Borowski
Hyundai Sonata
Hyundai Sonata
Hyundai

REKLAMA

REKLAMA

W Europie Hyundai Sonata został wyjątkowo chłodno przyjęty, zdecydowanie zabrakło mu prestiżu. Klientów odstraszała też uboga liczba wersji silnikowych i brak nadwozia typu kombi. Sprawdźmy jak auto zniosło upływ lat. Czy Sonata na dzień dzisiejszy stanowi propozycję godną uwagi?

W momencie premiery w Polsce cena podstawowego modelu Sonaty wynosiła 85 900 zł a w wersji Prestige – 129 900 zł. Dziś dobrze wyposażony model z 2009 roku można kupić już za 30 tys złotych.

REKLAMA

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – karoseria

Sonata ma 4,8 metra długości i prezentuje się całkiem nieźle. Standardowo montowane były 16-calowe felgi jednak auto najlepiej wygląda w komplecie z 17-calowymi felgami. Samochód może nie porywa tak bardzo pięknem i finezją, ale zdecydowanie nie można o nim powiedzieć, że jest brzydki. Po dłuższych oględzinach można dostrzec w niektórych miejscach pewne nawiązania do Audi lub Hondy.

Zobacz też: Hyundai Coupe – pozornie sportowy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – wnętrze

Na duży plus zasługuje spasowanie elementów wnętrza, ergonomia, precyzja montażu, przestronność kabiny i łatwość obsługi. Miejsca dla pasażerów nie zabraknie zarówno z przodu jak i z tyłu. Fotele są duże i wygodne nawet na długą trasę. Dobrze został zaprojektowany również całkiem spory bagażnik o pojemności 523 litrów, w którym zastosowano ulokowane na zewnątrz zawiasy pokrywy, dzięki czemu przestrzeń można wykorzystać w 100%. Do pełni szczęści zabrakło tylko lepszej jakości tworzyw sztucznych do wykończenia wnętrza. Te zastosowane są wyjątkowo twarde i mają bardzo nieciekawą formę wytłoczek.

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – wyposażenie

Sonata kusi klientów bardzo bogatym wnętrzem. Już w podstawowej wersji mamy do dyspozycji system ESP, sześć poduszek powietrznych, klimatyzację manualną, światła przeciwmgielne, dobrej jakości system audio, elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz wielofunkcyjną kierownicę. Na runku wtórnym można znaleźć wiele egzemplarzy wyposażonych dodatkowo w automatyczną klimatyzację, skurzaną tapicerkę, podgrzewane fotele oraz nawigację.

Zobacz też: Citroën Xantia (1992-2001) vs Hyundai Accent (1994 – 2005)

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – silniki benzynowe

Sonata dysponuje małą liczbą wersji silnikowych. Do wyboru są benzynowe motory o pojemności 2 litrów generujące moc 145 i 164 KM. Mocniejsze 2.4 o mocy 161 KM, a nawet 3.3 w wersji V6 mający 250 KM. Niestety nawet mimo 250 KM pod maską Sonata rozpędza się do „setki” w blisko 8 sekund. Bazowa wersja potrzebuje na to aż 10,5 s. Najlepszym wyborem wydaje się tu być jednostka o pojemności 2,4 litra, która zapewni autu równowagę między spalaniem a osiągami. Co więcej silnik ten nawet dobrze znosi instalację LPG, która znacznie pomoże obniżyć koszty

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – silniki Diesla

W przypadku silników wysokoprężnych do dyspozycji jest tylko jednostka 2.0 CRDi o mocy 140 lub 150 KM. Największą zaletą tego silnika jest wyjątkowo cicha i elastyczna praca. Ten turbo diesel najlepiej sprawdzi się podczas spokojnej i oszczędnej jazdy.  Jest też o wiele bardziej oszczędniejszy i trwalszy w porównaniu do silników benzynowych, ale jego ewentualna naprawa będzie nieporównywalnie droższa.

Zobacz też: Używany Hyundai Atos: opis modelu

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – zawieszenie

Niezależne zawieszenie z przodu i z tyłu jest miękkie i dobrze sprawdza się podczas spokojnej jazdy zapewniając wysoki komfort podróży. Na bardzo dziurawych droga słyszalne są już znaczne hałasy. Inaczej sytuacja wygląda podczas dynamicznej, agresywnej jazdy. Prowadzenie samochodu nie sprawi już wtedy przyjemności, auto przechyla się, kołysze i daje bardzo małą precyzję prowadzenia. W Sonacie zastosowano też słabe i bardzo podatne na przegrzewanie się hamulce, co studzi zapędy do szybkiej jazdy.

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – usterki

Użytkownicy Sonaty, z reguły oceniają auto jako solidne i trwałe. Jednakże, awarie też się zdarzają. Najczęściej spotykanymi przypadłościami są zawodne alternatory, immobilisery, nieszczelności w układach wtryskowych i chłodzenia oraz usterki czujników położenia wału korbowego. Ponadto pojawiają się problemy z cewkami zapłonowymi jak również awarie czujników temperatury zewnętrznej, zapięcia pasów czy ABS-u. Prosta konstrukcja elektroniki oraz brak zaawansowanych rozwiązań procentuje brakiem poważnych problemów z elektryką (poza wspomnianymi wyżej drobiazgami). Zawieszenie dobrze znosi jazdę po polskich drogach, ale przed zakupem warto się przyjrzeć w jakim stanie znajdują się łożyska, łączniki stabilizatorów, tuleje wahaczy oraz drążki kierownicze. Pamiętajmy też, że stuki z podwozia występowały już w fabrycznie nowych egzemplarzach, więc nie każdy hałas z podwozia musi oznaczać problemy. Sonata jest zasadniczo dobrze odporna na korozję, ale tylko w przypadku aut bezwypadkowych. Upływ czasu gorzej znosi lakier, jest w miarę wysoce podatny na odpryski czy zarysowania. To co może najbardziej uderzyć nowego nabywcę po kieszeni to zapchany filtr DPF, zużyte koło dwumasowe, niedziałająca turbosprężarka lub uszkodzona automatyczna skrzynia biegów. Na szczęście usterki te zdarzają się wyjątkowo rzadko i to tylko w mocno wyeksploatowanych autach. Dzięki temu, że limuzyna jest spokrewniona z innymi modelami koncernu Hyundai, nie powinno być problemu z nabyciem podstawowych części eksploatacyjnych.

Zobacz też: Używany Hyundai i30 (2007 - 2012) - długa droga do niezawodności

   Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – podsumowanie

Hyundai Sonata na runku wtórnym ze względu na stereotypowe, ograniczone zaufanie do marki nie cieszy się zbyt dużym wzięciem. Owocuje to więc dość szybką utratą wartości auta. Dzięki temu za umiarkowaną sumę pieniędzy można nabyć samochód dobrze utrzymany, bezwypadkowy i z udokumentowaną historią serwisowania. Jeśli poszukujemy wygodnego auta w dobrej cenie bez prestiżowego znaczka na masce warto wziąć pod uwagę Sonatę. Pamiętajmy jednak, że w kolejnych latach utrata wartości też będzie znaczna i mogą być problemy z odsprzedażą. Jeżeli finansowo jesteśmy w stanie warto szukać używanego Hyundaia Sonaty z jak najmłodszego rocznika gdyż w 2008 roku samochód został lekko zmodernizowany, dokonano kilku znacznych korekt kabinie i mechanice oraz inaczej zaprojektowano pas przedni.

Hyundai Sonata
Hyundai
Hyundai Sonata
Hyundai
Hyundai Sonata
Hyundai
Hyundai Sonata
Hyundai
Hyundai Sonata
Hyundai
Hyundai Sonata
Hyundai
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

REKLAMA

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

REKLAMA