REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - 2009) – usterki

Kamil Borowski
Hyundai Sonata
Hyundai Sonata
Hyundai

REKLAMA

REKLAMA

W Europie Hyundai Sonata został wyjątkowo chłodno przyjęty, zdecydowanie zabrakło mu prestiżu. Klientów odstraszała też uboga liczba wersji silnikowych i brak nadwozia typu kombi. Sprawdźmy jak auto zniosło upływ lat. Czy Sonata na dzień dzisiejszy stanowi propozycję godną uwagi?

W momencie premiery w Polsce cena podstawowego modelu Sonaty wynosiła 85 900 zł a w wersji Prestige – 129 900 zł. Dziś dobrze wyposażony model z 2009 roku można kupić już za 30 tys złotych.

REKLAMA

REKLAMA

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – karoseria

Sonata ma 4,8 metra długości i prezentuje się całkiem nieźle. Standardowo montowane były 16-calowe felgi jednak auto najlepiej wygląda w komplecie z 17-calowymi felgami. Samochód może nie porywa tak bardzo pięknem i finezją, ale zdecydowanie nie można o nim powiedzieć, że jest brzydki. Po dłuższych oględzinach można dostrzec w niektórych miejscach pewne nawiązania do Audi lub Hondy.

REKLAMA

Zobacz też: Hyundai Coupe – pozornie sportowy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – wnętrze

Na duży plus zasługuje spasowanie elementów wnętrza, ergonomia, precyzja montażu, przestronność kabiny i łatwość obsługi. Miejsca dla pasażerów nie zabraknie zarówno z przodu jak i z tyłu. Fotele są duże i wygodne nawet na długą trasę. Dobrze został zaprojektowany również całkiem spory bagażnik o pojemności 523 litrów, w którym zastosowano ulokowane na zewnątrz zawiasy pokrywy, dzięki czemu przestrzeń można wykorzystać w 100%. Do pełni szczęści zabrakło tylko lepszej jakości tworzyw sztucznych do wykończenia wnętrza. Te zastosowane są wyjątkowo twarde i mają bardzo nieciekawą formę wytłoczek.

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – wyposażenie

Sonata kusi klientów bardzo bogatym wnętrzem. Już w podstawowej wersji mamy do dyspozycji system ESP, sześć poduszek powietrznych, klimatyzację manualną, światła przeciwmgielne, dobrej jakości system audio, elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz wielofunkcyjną kierownicę. Na runku wtórnym można znaleźć wiele egzemplarzy wyposażonych dodatkowo w automatyczną klimatyzację, skurzaną tapicerkę, podgrzewane fotele oraz nawigację.

Zobacz też: Citroën Xantia (1992-2001) vs Hyundai Accent (1994 – 2005)

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – silniki benzynowe

Sonata dysponuje małą liczbą wersji silnikowych. Do wyboru są benzynowe motory o pojemności 2 litrów generujące moc 145 i 164 KM. Mocniejsze 2.4 o mocy 161 KM, a nawet 3.3 w wersji V6 mający 250 KM. Niestety nawet mimo 250 KM pod maską Sonata rozpędza się do „setki” w blisko 8 sekund. Bazowa wersja potrzebuje na to aż 10,5 s. Najlepszym wyborem wydaje się tu być jednostka o pojemności 2,4 litra, która zapewni autu równowagę między spalaniem a osiągami. Co więcej silnik ten nawet dobrze znosi instalację LPG, która znacznie pomoże obniżyć koszty

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – silniki Diesla

W przypadku silników wysokoprężnych do dyspozycji jest tylko jednostka 2.0 CRDi o mocy 140 lub 150 KM. Największą zaletą tego silnika jest wyjątkowo cicha i elastyczna praca. Ten turbo diesel najlepiej sprawdzi się podczas spokojnej i oszczędnej jazdy.  Jest też o wiele bardziej oszczędniejszy i trwalszy w porównaniu do silników benzynowych, ale jego ewentualna naprawa będzie nieporównywalnie droższa.

Zobacz też: Używany Hyundai Atos: opis modelu

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – zawieszenie

Niezależne zawieszenie z przodu i z tyłu jest miękkie i dobrze sprawdza się podczas spokojnej jazdy zapewniając wysoki komfort podróży. Na bardzo dziurawych droga słyszalne są już znaczne hałasy. Inaczej sytuacja wygląda podczas dynamicznej, agresywnej jazdy. Prowadzenie samochodu nie sprawi już wtedy przyjemności, auto przechyla się, kołysze i daje bardzo małą precyzję prowadzenia. W Sonacie zastosowano też słabe i bardzo podatne na przegrzewanie się hamulce, co studzi zapędy do szybkiej jazdy.

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – usterki

Użytkownicy Sonaty, z reguły oceniają auto jako solidne i trwałe. Jednakże, awarie też się zdarzają. Najczęściej spotykanymi przypadłościami są zawodne alternatory, immobilisery, nieszczelności w układach wtryskowych i chłodzenia oraz usterki czujników położenia wału korbowego. Ponadto pojawiają się problemy z cewkami zapłonowymi jak również awarie czujników temperatury zewnętrznej, zapięcia pasów czy ABS-u. Prosta konstrukcja elektroniki oraz brak zaawansowanych rozwiązań procentuje brakiem poważnych problemów z elektryką (poza wspomnianymi wyżej drobiazgami). Zawieszenie dobrze znosi jazdę po polskich drogach, ale przed zakupem warto się przyjrzeć w jakim stanie znajdują się łożyska, łączniki stabilizatorów, tuleje wahaczy oraz drążki kierownicze. Pamiętajmy też, że stuki z podwozia występowały już w fabrycznie nowych egzemplarzach, więc nie każdy hałas z podwozia musi oznaczać problemy. Sonata jest zasadniczo dobrze odporna na korozję, ale tylko w przypadku aut bezwypadkowych. Upływ czasu gorzej znosi lakier, jest w miarę wysoce podatny na odpryski czy zarysowania. To co może najbardziej uderzyć nowego nabywcę po kieszeni to zapchany filtr DPF, zużyte koło dwumasowe, niedziałająca turbosprężarka lub uszkodzona automatyczna skrzynia biegów. Na szczęście usterki te zdarzają się wyjątkowo rzadko i to tylko w mocno wyeksploatowanych autach. Dzięki temu, że limuzyna jest spokrewniona z innymi modelami koncernu Hyundai, nie powinno być problemu z nabyciem podstawowych części eksploatacyjnych.

Zobacz też: Używany Hyundai i30 (2007 - 2012) - długa droga do niezawodności

   Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – podsumowanie

Hyundai Sonata na runku wtórnym ze względu na stereotypowe, ograniczone zaufanie do marki nie cieszy się zbyt dużym wzięciem. Owocuje to więc dość szybką utratą wartości auta. Dzięki temu za umiarkowaną sumę pieniędzy można nabyć samochód dobrze utrzymany, bezwypadkowy i z udokumentowaną historią serwisowania. Jeśli poszukujemy wygodnego auta w dobrej cenie bez prestiżowego znaczka na masce warto wziąć pod uwagę Sonatę. Pamiętajmy jednak, że w kolejnych latach utrata wartości też będzie znaczna i mogą być problemy z odsprzedażą. Jeżeli finansowo jesteśmy w stanie warto szukać używanego Hyundaia Sonaty z jak najmłodszego rocznika gdyż w 2008 roku samochód został lekko zmodernizowany, dokonano kilku znacznych korekt kabinie i mechanice oraz inaczej zaprojektowano pas przedni.

Hyundai Sonata
Hyundai
Hyundai Sonata
Hyundai
Hyundai Sonata
Hyundai
Hyundai Sonata
Hyundai
Hyundai Sonata
Hyundai
Hyundai Sonata
Hyundai
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA