REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai i40 Wagon: z europejskim paszportem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i40 Wagon przyciąga stylizacją trafiającą w gust Europejczyków. Sprawdziliśmy, czy urok nadwozia to jedyny atut koreańskiego modelu.

Pierwsze zdjęcia zapowiadające premierę Hyundaia i40 Wagon wywołały furorę. Wielu miłośników motoryzacji przyzwyczajonych do nudnej stylizacji koreańskich samochodów zostało zaskoczonych wyglądem nowego produktu w klasie średniej.

REKLAMA

I40 Wagon prezentuje się godnie. Zwraca uwagę odważnymi przetłoczeniami i bryłą zachowującą odpowiednie proporcje. Tył samochodu, mimo że mamy do czynienia z nadwoziem typu kombi prezentuje się dynamicznie. Całość wygląda elegancko zwłaszcza z widocznymi na zdjęciach obręczami ze stopów lekkich i przyciemnionymi szybami w tylnej części nadwozia. Tzw. dobrą robotę robią też reflektory LED, w których rządek diod LED ułożony jest w atrakcyjnie wyglądający zawijas.

Samochód ma długość 477 cm, a szerokość 181, 5 cm, czyli nie odbiega pod względem wielkości od przeciętnej w klasie.

Zobacz też: Test Kia Optima: Mistrzyni pierwszego wrażenia

Wnętrze

REKLAMA

Tablica przyrządów Hyundaia i40 wygląda świeżo i nowocześnie. Konsola centralna jest wypukła i ma przetłoczenia. Znajduje się w niej duży kolorowy wyświetlacz zestawu audio i nawigacji oraz kilka pokręteł i przycisków sterujących m.in. układem klimatyzacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tuż przed kierowcą, za kołem kierowniczym umieszczono wskaźniki prędkościomierza, obrotomierza i kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego. Całość prezentuje się atrakcyjnie, a materiały użyte do wykończenia kokpitu są dobrej jakości.

Fotele kierowcy i pasażera są wystarczająco obszerne jak na europejskie standardy, podobnie do tylnej kanapy ale z tyłu może wysokim pasażerom brakować nieco miejsca nad głową.

Przedział bagażowy ma objętość 553 l, co jest wynikiem który zadowoli nawet czteroosobową rodzinę.

W wyposażeniu standardowym podstawowej wersji i40 Wagon znajdziemy m.in. radioodtwarzacz z MP3 z przyciskami sterującymi umieszczonymi na kole kierownicy, komputer pokładowy, manualną klimatyzację czy system kontroli trakcji. W widocznej na zdjęciach najbogatszej odmianie Premium, dopłacać nie trzeba m.in. za dwustrefową automatyczną klimatyzację, podgrzewaną kierownicę, nawigację z kamerą cofania czy osiemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich. W wersji Premium nie trzeba także dopłacać za adaptacyjne reflektory ksenonowe.

Zobacz też: Test Alfa Romeo 159 SW: dla koneserów

 Napęd/układ jezdny

REKLAMA

W gamie silnikowej Hyundaia i40 jest dostępna jedna jednostka wysokoprężna o pojemności 1,7 l ale w dwóch wariantach mocy. Słabsza rozwija 115 KM, natomiast mocniejsza 136 KM. Do napędu opisywanego egzemplarza posłużyła mocniejsza wersja silnika.

Według danych producenta osiągi ważącego 1514 kg Hyundaia nie są imponujące. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów i40 Wagon rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12 s, a prędkość maksymalna jaka może osiągnąć to 190 km/h.

W wersji z przekładnią manualną, dynamika i40 się znacznie poprawia, a samochód „osiąga setkę” o 1,4 s szybciej niż robi to wersja z automatem.

Mimo niedostatków w dynamice, Hyundaiem jeździ się komfortowo. Jednostka napędowa pracuje cicho, a zawieszenie miękko tłumi nierówności nawierzchni. Niestety podczas tłumienia słychać donośne stuki, które jednak nie przekładają się na gorszą jakość tłumienia.

Układ kierowniczy jest przeciętny w klasie. Ten, kto będzie oczekiwał precyzji prowadzenia znanej chociażby z Mondeo, czy Mazdy 6. poczuje się zawiedziony, ale z drugiej strony układ działa przewidywalnie i do jego nieco „gumowej” pracy można się szybko przyzwyczaić.

Podczas jazdy po łukach Hyundai ma tendencję do podsterowności.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1,8 TSI 150 KM Family: Pogromczyni mitów

Podsumowanie

Bogato wyposażony, nieźle wykonany, komfortowy, obszerny i ładny. Taki jest Hyundai i40. Ma przeciętne właściwości jezdne i słabą dynamikę w wersji z automatem ale nie są to dyskwalifikujące niedociągnięcia. Paradoksalnie największą bolączką opisywanego Hyundaia i40 Wagon jest jego cena.

Podstawową odmianę i40 Wagona kupimy już za 84 900 zł (bez promocji), co jest ceną rozsądną i biorąc pod uwagę wyposażenie – konkurencyjną. Ale opisywana odmiana Premium kosztuje 131 900 zł (nie odliczając promocji), co wydaje się kontrowersyjne.

Zobacz też: Test Volvo V60: skandynawski trendsetter

Dane techniczne

Hyundai i40 SW 1.7 CRDi aut
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1685 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 136 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 325 Nm/2000-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 553/1719 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 477/181,5/147 cm
Rozstaw osi 260,8 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12 s.
Zużycie paliwa* 7,2/4,8/5,6 l/100 km
Cena od 99 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Hyundai i40 SW - bagażnik
Hyundai
Hyundai i40 SW - automatyczna przekładnia
Hyundai
Hyundai i40 SW - konsola centralna
Hyundai
Hyundai i40 SW - fotele
Hyundai
Hyundai i40 SW - deska
Hyundai
Hyundai i40 SW - tył
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i40 SW - tył
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i40 SW - tył
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i40 SW - przód
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i40 SW - przód
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i40 SW - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i40 SW - przód
Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA