REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai i40 Wagon: z europejskim paszportem

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i40 Wagon przyciąga stylizacją trafiającą w gust Europejczyków. Sprawdziliśmy, czy urok nadwozia to jedyny atut koreańskiego modelu.

Pierwsze zdjęcia zapowiadające premierę Hyundaia i40 Wagon wywołały furorę. Wielu miłośników motoryzacji przyzwyczajonych do nudnej stylizacji koreańskich samochodów zostało zaskoczonych wyglądem nowego produktu w klasie średniej.

REKLAMA

I40 Wagon prezentuje się godnie. Zwraca uwagę odważnymi przetłoczeniami i bryłą zachowującą odpowiednie proporcje. Tył samochodu, mimo że mamy do czynienia z nadwoziem typu kombi prezentuje się dynamicznie. Całość wygląda elegancko zwłaszcza z widocznymi na zdjęciach obręczami ze stopów lekkich i przyciemnionymi szybami w tylnej części nadwozia. Tzw. dobrą robotę robią też reflektory LED, w których rządek diod LED ułożony jest w atrakcyjnie wyglądający zawijas.

Samochód ma długość 477 cm, a szerokość 181, 5 cm, czyli nie odbiega pod względem wielkości od przeciętnej w klasie.

Zobacz też: Test Kia Optima: Mistrzyni pierwszego wrażenia

Wnętrze

REKLAMA

Tablica przyrządów Hyundaia i40 wygląda świeżo i nowocześnie. Konsola centralna jest wypukła i ma przetłoczenia. Znajduje się w niej duży kolorowy wyświetlacz zestawu audio i nawigacji oraz kilka pokręteł i przycisków sterujących m.in. układem klimatyzacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tuż przed kierowcą, za kołem kierowniczym umieszczono wskaźniki prędkościomierza, obrotomierza i kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego. Całość prezentuje się atrakcyjnie, a materiały użyte do wykończenia kokpitu są dobrej jakości.

Fotele kierowcy i pasażera są wystarczająco obszerne jak na europejskie standardy, podobnie do tylnej kanapy ale z tyłu może wysokim pasażerom brakować nieco miejsca nad głową.

Przedział bagażowy ma objętość 553 l, co jest wynikiem który zadowoli nawet czteroosobową rodzinę.

W wyposażeniu standardowym podstawowej wersji i40 Wagon znajdziemy m.in. radioodtwarzacz z MP3 z przyciskami sterującymi umieszczonymi na kole kierownicy, komputer pokładowy, manualną klimatyzację czy system kontroli trakcji. W widocznej na zdjęciach najbogatszej odmianie Premium, dopłacać nie trzeba m.in. za dwustrefową automatyczną klimatyzację, podgrzewaną kierownicę, nawigację z kamerą cofania czy osiemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich. W wersji Premium nie trzeba także dopłacać za adaptacyjne reflektory ksenonowe.

Zobacz też: Test Alfa Romeo 159 SW: dla koneserów

 Napęd/układ jezdny

REKLAMA

W gamie silnikowej Hyundaia i40 jest dostępna jedna jednostka wysokoprężna o pojemności 1,7 l ale w dwóch wariantach mocy. Słabsza rozwija 115 KM, natomiast mocniejsza 136 KM. Do napędu opisywanego egzemplarza posłużyła mocniejsza wersja silnika.

Według danych producenta osiągi ważącego 1514 kg Hyundaia nie są imponujące. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów i40 Wagon rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12 s, a prędkość maksymalna jaka może osiągnąć to 190 km/h.

W wersji z przekładnią manualną, dynamika i40 się znacznie poprawia, a samochód „osiąga setkę” o 1,4 s szybciej niż robi to wersja z automatem.

Mimo niedostatków w dynamice, Hyundaiem jeździ się komfortowo. Jednostka napędowa pracuje cicho, a zawieszenie miękko tłumi nierówności nawierzchni. Niestety podczas tłumienia słychać donośne stuki, które jednak nie przekładają się na gorszą jakość tłumienia.

Układ kierowniczy jest przeciętny w klasie. Ten, kto będzie oczekiwał precyzji prowadzenia znanej chociażby z Mondeo, czy Mazdy 6. poczuje się zawiedziony, ale z drugiej strony układ działa przewidywalnie i do jego nieco „gumowej” pracy można się szybko przyzwyczaić.

Podczas jazdy po łukach Hyundai ma tendencję do podsterowności.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1,8 TSI 150 KM Family: Pogromczyni mitów

Podsumowanie

Bogato wyposażony, nieźle wykonany, komfortowy, obszerny i ładny. Taki jest Hyundai i40. Ma przeciętne właściwości jezdne i słabą dynamikę w wersji z automatem ale nie są to dyskwalifikujące niedociągnięcia. Paradoksalnie największą bolączką opisywanego Hyundaia i40 Wagon jest jego cena.

Podstawową odmianę i40 Wagona kupimy już za 84 900 zł (bez promocji), co jest ceną rozsądną i biorąc pod uwagę wyposażenie – konkurencyjną. Ale opisywana odmiana Premium kosztuje 131 900 zł (nie odliczając promocji), co wydaje się kontrowersyjne.

Zobacz też: Test Volvo V60: skandynawski trendsetter

Dane techniczne

Hyundai i40 SW 1.7 CRDi aut
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1685 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 136 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 325 Nm/2000-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 553/1719 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 477/181,5/147 cm
Rozstaw osi 260,8 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12 s.
Zużycie paliwa* 7,2/4,8/5,6 l/100 km
Cena od 99 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Hyundai i40 SW - bagażnik
Hyundai
Hyundai i40 SW - automatyczna przekładnia
Hyundai
Hyundai i40 SW - konsola centralna
Hyundai
Hyundai i40 SW - fotele
Hyundai
Hyundai i40 SW - deska
Hyundai
Hyundai i40 SW - tył
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i40 SW - tył
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i40 SW - tył
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i40 SW - przód
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i40 SW - przód
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i40 SW - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i40 SW - przód
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

REKLAMA

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

REKLAMA

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA