REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai i30 1.6 CRDi: Bez kompleksów

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Postęp jaki wykonują Koreańczycy w dziedzinie konstrukcji samochodów jest imponujący. W dzisiejszych czasach wybór koreańskiego auta to dowód na pragmatyczne podejście do tematu zakupu samochodu. Pragmatyczne, w sensie przemyślane. Bo najnowszy Hyundai i30, choć to młody zawodnik, nie musi mieć w mistrzowskiej klasie kompaktów żadnych kompleksów.

Samochody segmentu C są jednymi z najczęściej wybieranych modeli na europejskim rynku dlatego wypuszczenie bubla pociągałoby za sobą gigantyczną stratę dla producenta. Do tej pory segment był całkowicie opanowany przez konstrukcje takie jak Golf, Focus, Astra, czy Octavia.

REKLAMA

Tymczasem  Hyundai i30 wyróżnia się interesującą stylizacją nadwozia, a po dokładniejszych oględzinach dojrzymy również ciekawie zaprojektowane wnętrze.

Zobacz też: Nowa Kia Cee’d: ukłon w stronę Golfa

Wnętrze

Przedział pasażerski Hyundaia jest przestronny i wykończony materiałami dobrej jakości. Kolumna kierownicza ma szeroki zakres regulacji, a fotele kierowcy i pasażera są wystarczająco obszerne i wyprofilowane w sposób, który zapewnia komfort.

Obsługa ciekawie wyglądającego kokpitu jest łatwa, intuicyjna. Wszelkie wskaźniki i wyświetlacze są czytelne. Na tylnej kanapie w komfortowych warunkach będą podróżowały dwie dorosłe osoby.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział bagażowy ma pojemność 378 l przy standardowym położeniu tylnej kanapy oraz 1316 l po jej rozłożeniu.

Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?

Napęd/układ jezdny

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1.6 l, rozwijający moc maksymalną 110 KM stanowi bardzo sprawne źródło napędu dla ważącego 1290 kg Hyundaia i30.

Co prawda maksymalny moment obrotowy (260 Nm) dostępny jest od 1900 obr./min., zatem i30 rusza trochę ospale, ale już po chwili żwawo wyrywa do przodu. Silnik pracuje cicho, a wyraźniej słyszalny staje się przy wyższych prędkościach obrotowych. Z napędem świetnie współgra sześciobiegowa, manualna przekładnia, którą steruje się poprzez precyzyjnie działającą dźwignię.

Hyundai jest oszczędny. W ruchu miejskim zużywa mniej niż 7 l oleju napędowego na 100 km oraz około 5 l/100 km podczas jazdy w trasie.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1,8 TSI 150 KM Family: Pogromczyni mitów

Zawieszenie Hyundaia i30 świetnie radzi sobie z tłumieniem nierówności, choć przy większych defektach nawierzchni zawieszenie pracuje dość głośno. Wysoki komfort jazdy to zasługa m.in. zastosowania z tyłu układu wielowahaczowego.

Czułość układu kierowniczego Hyundaia i30 można regulować. Kierowca ma do dyspozycji trzy tryby pracy – Comfort, Normal oraz Sport. Co prawda czuć różnicę między poszczególnymi ustawieniami ale nawet w trybie sport czułość układu pozostawia trochę do życzenia.

Nie mniej Hyundaiem i30 podróżuje się zaskakująco komfortowo.

Zobacz też: Test Hyundai i40 Wagon: z europejskim paszportem

Podsumowanie

Prezentowana wersja Hyundaia i30 1.6 CRDi w wersji wyposażeniowej Comfort kosztuje 74 400 zł (71 400 zł z upustem). W standardowym wyposażeniu odmiany Comfort znalazły się (w odróżnieniu do uboższych wersji) m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzację, funkcję doświetlania zakrętów, kierownicę oraz gałkę zmiany biegów obszyte skórą oraz tylny podłokietnik.

Podstawowa odmiana i30 z opisywanym silnikiem Diesla kosztuje 66 900 zł (63 900 zł z upustem).

Biorąc pod uwagę atrakcyjną stylizację, porządne wykonanie oraz oszczędną jednostkę napędową cena zakupu i30 wydaje się skalkulowana ostrożnie. Tym bardziej, że poruszanie się Hyundaiem nie wywoła przed sąsiadami kompleksów.

Dane techniczne:

Hyundai i30 1.6 CRDi 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1582 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 110 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm/1900-2750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 378/1316 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 430/178/147 cm
Rozstaw osi 265 cm
V-max 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5 s.
Zużycie paliwa* 4,9/3,7/4,1 l/100 km
Cena od 66 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Hyundai i30 - tył
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i30 - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i30 - światło przeciwmgielne
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i30 - lampa
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i30 - przód
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i30 - tył
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i30. Fot.Producent
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA