REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai i30 1.6 CRDi: Bez kompleksów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Postęp jaki wykonują Koreańczycy w dziedzinie konstrukcji samochodów jest imponujący. W dzisiejszych czasach wybór koreańskiego auta to dowód na pragmatyczne podejście do tematu zakupu samochodu. Pragmatyczne, w sensie przemyślane. Bo najnowszy Hyundai i30, choć to młody zawodnik, nie musi mieć w mistrzowskiej klasie kompaktów żadnych kompleksów.

Samochody segmentu C są jednymi z najczęściej wybieranych modeli na europejskim rynku dlatego wypuszczenie bubla pociągałoby za sobą gigantyczną stratę dla producenta. Do tej pory segment był całkowicie opanowany przez konstrukcje takie jak Golf, Focus, Astra, czy Octavia.

REKLAMA

Tymczasem  Hyundai i30 wyróżnia się interesującą stylizacją nadwozia, a po dokładniejszych oględzinach dojrzymy również ciekawie zaprojektowane wnętrze.

Zobacz też: Nowa Kia Cee’d: ukłon w stronę Golfa

Wnętrze

Przedział pasażerski Hyundaia jest przestronny i wykończony materiałami dobrej jakości. Kolumna kierownicza ma szeroki zakres regulacji, a fotele kierowcy i pasażera są wystarczająco obszerne i wyprofilowane w sposób, który zapewnia komfort.

Obsługa ciekawie wyglądającego kokpitu jest łatwa, intuicyjna. Wszelkie wskaźniki i wyświetlacze są czytelne. Na tylnej kanapie w komfortowych warunkach będą podróżowały dwie dorosłe osoby.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział bagażowy ma pojemność 378 l przy standardowym położeniu tylnej kanapy oraz 1316 l po jej rozłożeniu.

Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?

Napęd/układ jezdny

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1.6 l, rozwijający moc maksymalną 110 KM stanowi bardzo sprawne źródło napędu dla ważącego 1290 kg Hyundaia i30.

Co prawda maksymalny moment obrotowy (260 Nm) dostępny jest od 1900 obr./min., zatem i30 rusza trochę ospale, ale już po chwili żwawo wyrywa do przodu. Silnik pracuje cicho, a wyraźniej słyszalny staje się przy wyższych prędkościach obrotowych. Z napędem świetnie współgra sześciobiegowa, manualna przekładnia, którą steruje się poprzez precyzyjnie działającą dźwignię.

Hyundai jest oszczędny. W ruchu miejskim zużywa mniej niż 7 l oleju napędowego na 100 km oraz około 5 l/100 km podczas jazdy w trasie.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1,8 TSI 150 KM Family: Pogromczyni mitów

Zawieszenie Hyundaia i30 świetnie radzi sobie z tłumieniem nierówności, choć przy większych defektach nawierzchni zawieszenie pracuje dość głośno. Wysoki komfort jazdy to zasługa m.in. zastosowania z tyłu układu wielowahaczowego.

Czułość układu kierowniczego Hyundaia i30 można regulować. Kierowca ma do dyspozycji trzy tryby pracy – Comfort, Normal oraz Sport. Co prawda czuć różnicę między poszczególnymi ustawieniami ale nawet w trybie sport czułość układu pozostawia trochę do życzenia.

Nie mniej Hyundaiem i30 podróżuje się zaskakująco komfortowo.

Zobacz też: Test Hyundai i40 Wagon: z europejskim paszportem

Podsumowanie

Prezentowana wersja Hyundaia i30 1.6 CRDi w wersji wyposażeniowej Comfort kosztuje 74 400 zł (71 400 zł z upustem). W standardowym wyposażeniu odmiany Comfort znalazły się (w odróżnieniu do uboższych wersji) m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzację, funkcję doświetlania zakrętów, kierownicę oraz gałkę zmiany biegów obszyte skórą oraz tylny podłokietnik.

Podstawowa odmiana i30 z opisywanym silnikiem Diesla kosztuje 66 900 zł (63 900 zł z upustem).

Biorąc pod uwagę atrakcyjną stylizację, porządne wykonanie oraz oszczędną jednostkę napędową cena zakupu i30 wydaje się skalkulowana ostrożnie. Tym bardziej, że poruszanie się Hyundaiem nie wywoła przed sąsiadami kompleksów.

Dane techniczne:

Hyundai i30 1.6 CRDi 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1582 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 110 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm/1900-2750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 378/1316 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 430/178/147 cm
Rozstaw osi 265 cm
V-max 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5 s.
Zużycie paliwa* 4,9/3,7/4,1 l/100 km
Cena od 66 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Hyundai i30 - tył
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i30 - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i30 - światło przeciwmgielne
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i30 - lampa
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i30 - przód
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i30 - tył
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i30. Fot.Producent
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA