Test Hyundai i30 1.6 CRDi: Bez kompleksów
REKLAMA
REKLAMA
Samochody segmentu C są jednymi z najczęściej wybieranych modeli na europejskim rynku dlatego wypuszczenie bubla pociągałoby za sobą gigantyczną stratę dla producenta. Do tej pory segment był całkowicie opanowany przez konstrukcje takie jak Golf, Focus, Astra, czy Octavia.
REKLAMA
Tymczasem Hyundai i30 wyróżnia się interesującą stylizacją nadwozia, a po dokładniejszych oględzinach dojrzymy również ciekawie zaprojektowane wnętrze.
Zobacz też: Nowa Kia Cee’d: ukłon w stronę Golfa
Wnętrze
Przedział pasażerski Hyundaia jest przestronny i wykończony materiałami dobrej jakości. Kolumna kierownicza ma szeroki zakres regulacji, a fotele kierowcy i pasażera są wystarczająco obszerne i wyprofilowane w sposób, który zapewnia komfort.
Obsługa ciekawie wyglądającego kokpitu jest łatwa, intuicyjna. Wszelkie wskaźniki i wyświetlacze są czytelne. Na tylnej kanapie w komfortowych warunkach będą podróżowały dwie dorosłe osoby.
Przedział bagażowy ma pojemność 378 l przy standardowym położeniu tylnej kanapy oraz 1316 l po jej rozłożeniu.
Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?
Napęd/układ jezdny
Czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1.6 l, rozwijający moc maksymalną 110 KM stanowi bardzo sprawne źródło napędu dla ważącego 1290 kg Hyundaia i30.
Co prawda maksymalny moment obrotowy (260 Nm) dostępny jest od 1900 obr./min., zatem i30 rusza trochę ospale, ale już po chwili żwawo wyrywa do przodu. Silnik pracuje cicho, a wyraźniej słyszalny staje się przy wyższych prędkościach obrotowych. Z napędem świetnie współgra sześciobiegowa, manualna przekładnia, którą steruje się poprzez precyzyjnie działającą dźwignię.
Hyundai jest oszczędny. W ruchu miejskim zużywa mniej niż 7 l oleju napędowego na 100 km oraz około 5 l/100 km podczas jazdy w trasie.
Zobacz też: Test Skoda Octavia 1,8 TSI 150 KM Family: Pogromczyni mitów
Zawieszenie Hyundaia i30 świetnie radzi sobie z tłumieniem nierówności, choć przy większych defektach nawierzchni zawieszenie pracuje dość głośno. Wysoki komfort jazdy to zasługa m.in. zastosowania z tyłu układu wielowahaczowego.
Czułość układu kierowniczego Hyundaia i30 można regulować. Kierowca ma do dyspozycji trzy tryby pracy – Comfort, Normal oraz Sport. Co prawda czuć różnicę między poszczególnymi ustawieniami ale nawet w trybie sport czułość układu pozostawia trochę do życzenia.
Nie mniej Hyundaiem i30 podróżuje się zaskakująco komfortowo.
Zobacz też: Test Hyundai i40 Wagon: z europejskim paszportem
Podsumowanie
Prezentowana wersja Hyundaia i30 1.6 CRDi w wersji wyposażeniowej Comfort kosztuje 74 400 zł (71 400 zł z upustem). W standardowym wyposażeniu odmiany Comfort znalazły się (w odróżnieniu do uboższych wersji) m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzację, funkcję doświetlania zakrętów, kierownicę oraz gałkę zmiany biegów obszyte skórą oraz tylny podłokietnik.
Podstawowa odmiana i30 z opisywanym silnikiem Diesla kosztuje 66 900 zł (63 900 zł z upustem).
Biorąc pod uwagę atrakcyjną stylizację, porządne wykonanie oraz oszczędną jednostkę napędową cena zakupu i30 wydaje się skalkulowana ostrożnie. Tym bardziej, że poruszanie się Hyundaiem nie wywoła przed sąsiadami kompleksów.
Dane techniczne:
Hyundai i30 1.6 CRDi | |
Typ silnika | turbodiesel |
Pojemność | 1582 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Maksymalna moc | 110 KM/4000 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 260 Nm/1900-2750 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 6-bieg |
Pojemność bagażnika | 378/1316 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 430/178/147 cm |
Rozstaw osi | 265 cm |
V-max | 185 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,5 s. |
Zużycie paliwa* | 4,9/3,7/4,1 l/100 km |
Cena od | 66 900 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.