REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Mercedes-Benz Cl 55 AMG: sportowiec za grosze?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Szwed
Mercedes CL55 AMG 2002
Mercedes CL55 AMG 2002
Fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Mercedesy-Benz CL AMG kosztują krocie, ale jest sposób, by nie zrujnować domowego budżetu i jednocześnie stać się posiadaczem mocnego auta, spod znaku trójramiennej gwiazdy na masce. Wystarczy przejrzeć kilka ofert z rynku wtórnego i od razu rzucają się w oczy prawdziwe okazje, za stosunkowo nieduże kwoty.

Mercedes-Benz CL 55 AMG: nadwozie

REKLAMA

Model oznaczony skrótem W215 produkowany był w latach 1999 - 2006, natomiast wersja AMG weszła na rynek w roku 2000. W 2003 nastąpił jej lifting obejmujący wzornictwo tylnych świateł i kształt maski. Dodatkowo odmłodzono wnętrze, a przede wszystkim zmieniono paletę silnikową. Początkowo potężne czteroosobowe coupe dysponowało mocą rzędu 360 KM i pięćset trzydziestoma niutonometrami momentu obrotowego, a generował to ośmiocylindrowy silnik o pojemności 5,4 litra. Co ważne obyło się tutaj bez jakiegokolwiek doładowania. Mimo potężnych rozmiarów (prawie 5 m. długości i 1900 kg wagi), „merc” przyspieszał do 100 km/h w 6 sekund.

REKLAMA

Ciekawostką technologiczną zastosowaną w aucie był nowatorski system aktywnego, pneumatycznego zawieszenia - ABC, czyli Active Body Control. System ten, analizując pionowe i poprzeczne przyspieszenia niweluje przechylanie się karoserii podczas ruszania, hamowania czy dynamicznego pokonywania zakrętów. Pozwala również na zmianę charakterystyki pracy amortyzatorów, np. na komfortową bądź sportową. Dodatkowo istnieje możliwość regulowania prześwitu w zakresie 6 cm.

Zobacz też: Używana Alfa Romeo Giulietta: nadal piękna, lecz mniej kapryśna

REKLAMA

W roku 2003 po modernizacji, z CL-a 55 AMG zrobił się prawdziwy potwór. Do wyżej wymienionego zestawu dołożono potężny kompresor, dzięki któremu moc wystrzeliła do 500 koni, a moment obrotowy do 700 Nm. Do setki pojazd przyspieszał w niespełna 5 sekund, a do 200 w około 15. To wszystko przy niemal dwóch tonach wagi! Nic zatem dziwnego, że zużycie benzyny w cyklu mieszanym sięgało nawet 19 litrów! Do sterowania automatyczną skrzynią biegów dodano nowy element, zapożyczony ze sportów motorowych - na kierownicy umieszczono manetki. Natomiast przy symbolicznym drążku zmiany przełożeń, pozostał przycisk zmieniający tryb pracy skrzyni - na sportowy bądź zimowy.    

W Polsce za takie cacko prosto z salonu, musiano zapłacić ok. 700 tysięcy, niezależnie czy było to przed, czy po liftingu. Obecnie za ładnie utrzymany egzemplarz w wersji bez kompresora, trzeba zapłacić nie więcej niż 50 tys. złotych. Przebiegi oscylują wokół 150 000, chociaż modele znacznie bardziej eksploatowane (powyżej 200 tys. km), można kupić taniej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Najlepsze używane auto na rynku! Zobacz jaki model nigdy cię nie zawiedzie

Przy zakupie trzeba przede wszystkim zwracać uwagę na stan zawieszenia, gdyż jego kompletna wymiana w ASO może kosztować nawet 20 tysięcy zł.! Felgi to zazwyczaj „osiemnastki”, choć zdarzają się i dwudziestocalowe obręcze. CL-e są zazwyczaj wyposażone w najwyższej jakości systemy audio, masaż i wentylację siedzisk. Skórzana tapicerka obejmuje nie tylko siedzenia i obicie drzwi, ale również deskę rozdzielczą. W kokpicie znajdziemy także wysokogatunkowe drewno i duży monitor komputera pokładowego.

Jeśli chodzi o wersję 500 konną, to ceny zaczynają się od 70 tysięcy i są to przeważnie egzemplarze sprowadzone z USA. Zadbana wersja europejska z przebiegiem do 150 000 kosztuje ok. 80 tys. zł, a mówimy o 9 - 10-letnich autach!

Mimo bardzo mocnego silnika, sztywnego zawieszenia i znaczka AMG , CL 55 to nie jest samochód sportowy. To raczej propozycja dla tych, których nie interesuje limuzyna w stylu klasy S, a Porsche 911 jest zbyt ciasne i zbyt powszechne na polskich drogach. Auto niewątpliwie można uznać za egzotyczne i dzięki niemu, na pewno przyszły klient będzie się wyróżniał na drodze. Jednak niezależnie czy kupimy egzemplarz kilku bądź kilkunastoletni, koszty utrzymania takie jak paliwo, serwis, są identyczne i to one odstraszają potencjalnych nabywców.

Zobacz też: Jakich SUV-ów i aut 4x4 szukają polscy kierowcy? Raport serwisu otoMoto.pl

Mercedes CL55 AMG 2002
Fot. Newspress
Mercedes CL 2002 -wnętrze
Fot. Newspress
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA