REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki
Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Wygląda jak SUV, ale ma wnętrze typowe kombi. Poza tym korzysta z napędu AWD, 5-cylindrowych silników i często jest świetnie wyposażone. Czy warto kupić używane Volvo XC70 II?

Pierwsza generacja szwedzkiego kombi stylizowanego na SUV-a okazała się nieśmiałym, ale mimo wszystko sukcesem. Dlatego marka w roku 2000 postanowiła kontynuować historię Volvo XC70. Druga odsłona powstała na bazie płyty podłogowej P2. Do tego pory była ona wykorzystywana przede wszystkim przez Forda oraz podczas prac nad modelem S80. A to zagwarantowało autu dość ważną zaletę - uwarunkowało dużą ilość przestrzeni wewnątrz. Na pokładzie XC70 II spokojnie zasiądzie pięciu pasażerów. Bagażnik? Ten ma od 485 do 1641 litrów.

REKLAMA

REKLAMA

Volvo XC70 II - przestrzeń i bezpieczeństwo

Niewątpliwą zaletą używanego Volvo XC70 II jest też możliwość szerokiej konfiguracji przestrzeni. W przypadku tylnej kanapy oddzielnie składany jest każdy z trzech elementów. Co więcej, Szwedzi oferowali kierowcom wybór dużej ilości siatek, które służą zarówno do przytrzymywania bagaży na miejscu, jak i np. oddzielania przestrzeni pasażerskiej od załadunkowej. Model otrzymał podczas testu zderzeniowego Euro NCAP pięć gwiazdek - jest więc bezpieczny. Popularność XC70 dotyczy jednak nie tylko funkcjonalności. Kierowcy chętnie kupują podwyższone kombi ze względu na atrakcyjną stylizację.

W pierwszej kolejności w oczy rzuca się duży prześwit. Ten ma wartość aż 210 mm. Do tego Szwedzi uzupełnili design nadwozia kombi elementami charakterystycznymi dla SUV-ów. Przykład? W dolnej części nadwozia pojawiają się czarne, plastikowe wstawki, a zderzaki zostały pozbawione lakierowania. To w połączeniu z charakterystycznymi dla Volvo przetłoczeniami tworzy dość efektowne nadwozie, które w ruchu miejskim staje się wojownikiem. Volvo pręży muskuły, ale robi to bez nadmiernej porcji ostentacji.

Zobacz również: Używane Volvo XC60 - usterki

REKLAMA

Używane Volvo XC70 II mimo wszystko jest trochę pozerem - tak samo zresztą jak SUV-y czy crossovery. Bo choć auto już w wersji bazowej było wyposażane w napęd na cztery koła, kierowcy podwyższonego kombi nie mogą liczyć na bezkompromisowy układ, który sprawdzi się w błocie czy na pustynnych bezdrożach. AWD zostało oparte o sprzęgło Haldex, które w razie wystąpienia poślizgu dołącza napęd tylnej osi i w ten sposób poprawia właściwości trakcyjne auta. Co z zawieszeniem? To jest oparte o klasyczne w segmencie E zestawienie kolumn McPhersona na przedniej i wielowahaczy na tylnej osi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - wnętrze

Materiały prasowe Volvo

Standardem w Volvo XC70 II jest napęd 4x4

Szwedzki napęd 4x4 jest w zasadzie bezawaryjny. Wystarczy że kierowca będzie pamiętał o wymianie oleju w układzie co 60 tysięcy kilometrów. Mimo wszystko podczas eksploatacji warto uważać na zbyt dynamiczną jazdę np. po polnych ścieżkach czy w piachu. Może wtedy dojść do awarii przekładni kątowej. W takim przypadku praca tylnej osi zostanie odcięta. Jeżeli chodzi o podwozie, niską trwałością wykazują się łożyska tylnych kół, łączniki stabilizatora czy tuleje przednich wahaczy. Ważna informacja jest taka, że wahacze przednie są stalowe. A to oznacza, że istnieje możliwość taniej wymiany samych sworzni lub tulei.

Paleta silnikowa używanego Volvo XC70 II nie jest mocno rozbudowana. Składa się z dwóch silników benzynowych i jednego diesla. Po stronie benzyniaków funkcjonuje jednostka o pojemności 2.4 (200 KM) i 2.5 litra (210 KM). Obydwie mają 5 cylindrów ustawionych w rzędzie, 20 zaworów i doładowanie. Obydwu nie brakuje też siły napędowej! Poza tym benzyniaki ze Szwecji są naprawdę trwałe. Kierowcy zgłaszali przede wszystkim przypadki problemów ze sterowaniem elektronicznej przepustnicy. Moduł decydujący o pracy układu można naprawić już za 1000 złotych.

Największą wadą benzyniaków montowanych pod maską Volvo XC70 jest paliwożerność. Podczas miejskiej eksploatacji motory potrafią spalić nawet 14 - 15 litrów bezołowiowej. Koszty eksploatacji? Te da się obniżyć montując instalację LPG. Szwedzkie silniki mają rozrząd oparty o pasek. Interwał jego wymiany producent wyznaczył na 160 tysięcy kilometrów - lepiej go jednak skrócić. To samo dotyczy okresowej wymiany paska osprzętu. Choć Volvo zaleca wymianę nowego elementu po 90 tysiącach kilometrów, z uwagi na zużycie napinacza może to być konieczne już po 70 - 80 tysiącach kilometrów.

Zobacz również: Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Używane Volvo XC70 II 2.4 D5 - dobry wybór?

Diesel ma pojemność 2.4 litra. To także 5-cylindrowa konstrukcja posiadająca 20 zaworów. W słabszej wersji ropniak oferuje 163, a mocniejszej 185 koni mechanicznych. Dynamika jazdy w przypadku motorów D5 jest dużo słabsza niż w benzyniaku. Z drugiej strony diesle mają rozsądniej wyglądające wyniki spalania - w mieście potrzebują na pokonanie stu kilometrów około 10 litrów oleju napędowego. W cyklu mieszanym wynik spada do około 8 litrów. Głównym problemem słabszych wersji są wrażliwe na jakość paliwa wtryskiwacze. Auto należy tankować tylko na sprawdzonych stacjach.

Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007)

Materiały prasowe Volvo

W przypadku używanego Volvo XC70 II 2.4 D5 o mocy 185 koni mechanicznych spektrum możliwych awarii jest nieco szersze - choć sama konstrukcja nadal jest bardzo trwała. W silniku pojawiają się klapy wirowe w układzie dolotowym. Te potrafią się urywać - a to grozi uszkodzeniem jednostki! Poza tym od roku 2005 standardem stał się filtr cząstek stałych, a wtryskiwacze zaczęły korzystać z technologii piezoelektrycznej. To oznacza, że ich ewentualną regenerację w razie zużycia należy postawić pod dużym znakiem zapytania.

Najpoważniejszy problem używanego Volvo XC70 II dotyczy skrzyni automatycznej Geartronic. Po pierwsze mechanizm wymaga regularnej wymiany oleju. Interwał najlepiej ustalić na 60 tysięcy kilometrów. Po drugie obsługą automatu mogą się zająć wyłącznie mechanicy znający jej konstrukcję. W przeciwnym razie podczas okresowej wymiany oleju może dojść do uszkodzenia koła trzeciego biegu. Po trzecie przy przebiegu na poziomie 200 - 250 tysięcy kilometrów przekładnia może ulec awarii. Objawy? Zacznie szarpać podczas jazdy, ewentualnie z bardzo dużym opóźnieniem reagować na wciśnięcie pedału gazu.

Volvo XC70 II - uwaga na stan przekładni Geartronic!

Niesprawności przekładni Geartronic najczęściej dotyczą sterowania. Nowy moduł kosztuje w ASO 9,5 tysiąca złotych. Za kwotę na poziomie 3 - 4 tysięcy złotych można się starać naprawiać stary, ewentualnie zamontować używany wraz z adaptacją. Alternatywą dla awaryjnego automatu jest skrzynia manualna. Modeli wyposażonych w nią było jednak tyle co na lekarstwo. Poza tym manual był montowany w używanym Volvo XC70 II od roku 2004 i został wyposażony w koło dwumasowe, które źle znosi miejską eksploatację. Co jeszcze może się psuć? Znane są łatwe w usunięciu przecieki w układzie wspomagania kierownicy.

Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007)

Materiały prasowe Volvo

Używane Volvo XC70 II jest chętnie wybieranym modelem na rynku wtórnym. Mimo wszystko ofert sprzedaży nie ma zbyt wielu. Ceny startują już od 9 - 10 tysięcy złotych. Przy tej kwocie egzemplarze mają jednak przebiegi wynoszące ponad 400 tysięcy kilometrów. Żeby móc kupić auto, które pokonało do tej pory co najmniej dystans o połowę krótszy, trzeba przygotować kwotę dwukrotnie wyższą. Najdroższe używane XC70 drugiej generacji są wyceniane na 30 tysięcy złotych. Volvo z drugiej ręki na ogół są dobrze wyposażone. Mają 6 poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację czy skórzaną tapicerkę.

Używane Volvo XC70 II - podsumowanie:

Jak podsumować używane Volvo XC70 II? To naprawdę świetne auto! Jest przestronne, funkcjonalne, dobrze wygląda, a do tego okazuje się bezpieczne. Co więcej, to też w miarę bezpieczny wybór z rynku wtórnego oczywiście pod warunkiem że… kierowca będzie się wystrzegał egzemplarzy zmęczonych dotychczasową eksploatacją. Wybór auta regularnie serwisowanego sprawi, że żywotność konstrukcji sięgnie nawet przebiegów dochodzących do 500 tysięcy kilometrów. A to imponujący wynik w segmencie E.

Volvo XC70 II - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
2.4 T 200 KM 285 Nm 8,6 s. 210 km/h 14,1/10,2/7,9
2.5 T 210 KM 320 Nm 8,1 s. 225 km/h 14,1/10,2/7,9
2.4 D5 163 KM 340 Nm 11,5 s. 195 km/h 10,0/7,6/6,2
2.4 D5 185 KM 400 Nm 9,5 s. 210 km/h 10,2/7,6/6,1

Volvo XC70 II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 17 zł
  • filtr powietrza - od 34 zł
  • filtr paliwa - od 27 zł
  • filtr kabinowy - od 27 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 270 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 393 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 107 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 84 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 67 zł
  • łącznik stabilizatora - od 24 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 24 zł
  • amortyzator - od 168 zł
  • sprzęgło komplet - od 622 zł
  • koło dwumasowe - od 1906 zł

Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Volvo
Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Volvo
Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Volvo
Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Volvo
Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Volvo
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA