REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Volvo V40 II (2012-2019) - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Volvo V40 przód fot. Volvo
Volvo V40 przód fot. Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Volvo V40 powróciło na rynek w roku 2012. Formuła tego modelu zmieniła się jednak dość mocno. Transformacja dotyczyła nie tylko nadwozia, ale i technologii. Jak zatem sprawuje się używane Volvo V40 II?

Oznaczenie V40 po raz pierwszy pojawiło się w gamie Volvo w roku 1995. W tamtym czasie nie wiązało się jednak z większymi emocjami. Było to klasyczne kombi segmentu C, które zostało opatrzone przez Szwedów charakterystycznymi zagłówkami, nudnym wnętrzem i… technologicznym powinowactwem z wyjątkowo nieudanym Mitsubishi Carismą. Pierwsza generacja przestała być produkowana w roku 2004. Na nowy model kierowcy musieli poczekać aż do roku 2012.

REKLAMA

Nowe Volvo V40 zadebiutowało podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Koncepcja auta zmieniła się dość mocno. Nie było to już bowiem kombi, a prawdziwy hatchback segmentu C premium! A to jeszcze nie koniec. Bo z czasem kompakt mógł zamienić się w crossovera. A wszystko za sprawą zwiększonego prześwitu i plastikowych, czarnych nakładek na nadkola charakterystycznych dla wariantu cross country.

Używane: Volvo V40 II - amerykański projekt z europejskim klimatem

Nadwozie Volvo V40 II zaprojektował Amerykanin - Chris Benjamin. To jednak żadna ujma dla tego auta. Twórca świetnie wczuł się w klimat Starego Kontynentu. W efekcie auto wygląda trochę nowocześnie, a trochę po szwedzku, a do tego świetnie czuje się na europejskich ulicach. Kompaktowe Volvo jest na tyle zgrabne, że wyróżnia się nie tylko na tle Focusa, Golfa czy Astry. Nie musi mieć żadnych kompleksów również w zestawieniu z nieco nudnym Audi A3 czy zdecydowanie przekombinowanym BMW serii 1.

Zobacz również: Używane Audi A3: golf plus znaczek

REKLAMA

Kabina pasażerska w używanym Volvo V40 II mocno odwołuje się do szwedzkiego klimatu. Pojawiły się w niej charakterystyczne fotele z wyprofilowanymi zagłówkami czy wisząca w powietrzu konsola centralna. Na uwagę zasługują też materiały wykończeniowe - te nie tylko zostały świetnie spasowane, ale i są wysokiej jakości. Jakie jeszcze zalety ma wnętrze? Bez wątpienia na plus można zapisać ergonomię, a świetnym przykładem jest panel klimatyzacji. Tak, składa się na niego sporo przycisków. Mimo wszystko całość jest intuicyjna w obsłudze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niestety nie wszystko jest takie idealne na pokładzie używanego Volvo V40 II. A pierwszy z problemów dotyczy ilości miejsca. Na tylnej kanapie jest po prostu ciasno! Nie zmieszczą się tam zatem dorosłe osoby o wzroście powyżej 180 cm - będą miały za mało miejsca na nogi. Symbolicznej wielkości jest też bagażnik. W ustawieniu podstawowym mieści on 335 litrów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń rozrasta się do 1032 litrów. To dobry wynik, jednak… w segmencie B.

Używane: Volvo V40 II - widoczność do tyłu jest mocno ograniczona!

REKLAMA

Po drugie ładne nadwozie bardzo wyraźnie ograniczyło widoczność do tyłu. Cofanie na zatłoczonym parkingu może się skończyć np. niezauważeniem jednego ze słupków w wersji auta pozbawionej kamery cofania. Po trzecie obecni użytkownicy używanych Volvo V40 II dość często skarżą się na słabe wygłuszenie kabiny pasażerskiej. Przy prędkości autostradowej w samochodzie robi się dość głośno.

Paleta silnikowa Volvo V40 II zmieniała się do tej pory dwukrotnie. Większa modernizacja została przeprowadzona w roku 2015 - na rok przed liftingiem. W momencie premiery kompakt był parowany z 1.6-litrowym, doładowanym benzyniakiem Forda (120, 150 i 180 KM), 1.6-litrowym dieslem PSA (115 KM) i 2.0-litrowym, 5-cylindrowym dieslem (150 i 177 KM). W roku 2015 jednostki te zostały wykasowane. Ich miejsce zajął 1.5-litrowy, doładowany benzyniak (122 i 152 KM), 2-litrowy, doładowanym benzyniak R4 (122, 152, 190 i 248 KM), 2.5-litrowy, 5-cylindrowy benzyniak (254 KM) oraz 2-litrowy, 4-cylindrowy diesel (120, 150 lub 190 KM).

Zobacz również: Używane BMW Serii 1: pełnoprawne BMW

Paleta silnikowa jest naprawdę szeroka. W efekcie w gamie używanego Volvo V40 II odnajdą się kierowcy o bardzo różnych oczekiwaniach. Przykład? Bazowy diesel 1.6 D2 o mocy 115 koni mechanicznych rozpędza auto do pierwszej setki w 11,9 sekundy. Do tego potrafi jeździć na kropelce! Według specyfikacji producenta spala poza miastem tylko 3,4 litra oleju napędowego (realnie około 4,5 litra). Dostępny jest jednak również benzyniak 1.6 turbo T4, który przy mocy 180 koni mechanicznych pozwala na osiągnięcie pierwszej setki już w 7,7 sekundy.

Używane: Volvo V40 II - silniki są raczej wolne od awarii

Jak na razie silniki występujące w używanych Volvo V40 II okazują się wyjątkowo trwałe. Wystarczy żeby kierowca pamiętał o podstawowych przeglądach, a motor bezawaryjnie powinien pokonać 250 czy nawet 300 tysięcy kilometrów. W 2-litrowym dieslu z 4-cylindrową głowicą znane są jedynie przypadki problemów z wtryskiwaczami. Te były jednak usuwane na gwarancji przez autoryzowane stacje obsługi. Przy większych przebiegach (powyżej 300 tysięcy kilometrów) problematyczne mogą się okazać zarówno benzyniaki, jak i diesle. W końcu z technologicznego punktu widzenia są równie skomplikowane - posiadają bezpośredni wtrysk, doładowanie i koło dwumasowe. A to elementy dość drogie w wymianie.

W palecie silnikowej używanego Volvo V40 II nie brakuje dynamicznych jednostek napędowych. Do nich dostosowane zostało zestrojenie zawieszenia. Nastawy są raczej twarde. To ogranicza komfort jazdy. Z drugiej strony sprawia, że kompakt nie boi się szybko pokonywanych zakrętów. Szczególnie że wysokim stopniem precyzji charakteryzuje się elektrohydrauliczny układ kierowniczy. Zawieszenie V40 II powstało w oparciu o kolumny McPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu. Elementy dobrze znoszą trudy eksploatacji i w zasadzie żaden z nich nie wykazuje obniżonego wskaźnika trwałości.

Zobacz również: Oznaczenia silników Audi A3 8P - aż 18 jednostek napędowych!

Używane Volvo V40 II jest autem stosunkowo młodym. Funkcjonuje na rynku dopiero 7 lat. Z drugiej strony to wystarczająco długa eksploatacja, aby podczas użytkowania ujawniły się pierwsze problemy. Co zatem z awariami? Posiadacze Volvo skarżą się przede wszystkim na drobne problemy z elektroniką. Dla przykładu awarie często dotyczą systemu BLIS informującego o aucie znajdującym się w martwym polu. Poza tym V40 miało dwie akcje serwisowe. Pierwsza z 2016 roku dotyczyła wycieków cieczy chłodzącej. Druga z 2019 roku przewodów paliwowych w dieslach.

Używane: Volvo V40 II - chwalone w rankingach bezawaryjności

Używane Volvo V40 II jest raczej wolne od awarii. I fakt ten potwierdza świetny wynik auta uzyskany w dwóch niezależnych badaniach bezawaryjności. W raporcie GTÜ z roku 2018 szwedzki kompakt zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach - dla aut w wieku do 3 lat i 4 - 5 lat. Wysoka pozycja przypadła też modelowi w zestawieniu przygotowanym przez niemiecką DEKRĘ w roku 2018. A to rekomendacja, która pozwala ewentualnemu nabywcy optymistycznie patrzeć w przyszłą eksploatację.

Volvo V40 II nie jest tanie w salonie i na rynku wtórnym. Szczególnie że ceny egzemplarzy z początku produkcji startują od 27 - 28 tysięcy złotych. Za tą kwotę kupujący otrzyma model napędzany bazowym dieslem o pojemności 1.6 litra z przebiegiem oscylującym w granicy 200 tysięcy kilometrów. Wybór 3-latka oznacza wydatek co najmniej 45 tysięcy złotych. Struktura rynkowa V40 jest dość oczywista w segmencie premium - mianowicie aż 80 proc. egzemplarzy używanych jest napędzanych silnikiem diesla.

Używane: Volvo V40 II - podsumowanie:

Produkcja Volvo V40 drugiej generacji zakończy się w drugiej połowie roku 2019. Co więcej, Szwedzi na razie nie planują następcy. Miejsce tego modelu w ofercie ma zająć mały crossover XC40. To wielka szkoda dla segmentu C premium. Jeszcze większa jednak dla kierowców. Szczególnie że kompaktowe Volvo wygląda wdzięcznie, a do tego oferuje naprawdę trwałą technologię. Czy zatem warto wybrać ten model? Zadbany egzemplarz z całą pewnością bez większych problemów posłuży latami!

Używane: Volvo V40 II - dane techniczne producenta - silniki benzynowe:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnie/trasa w l na 100 km
1.6 T2 120 KM 240 Nm 9,9 s. 195 km/h 6,8/5,3/4,5
1.6 T3 150 KM 240 Nm 8,8 s. 210 km/h 6,8/5,4/4,6
1.6 T4 180 KM 240 Nm 7,7 s. 225 km/h 7,0/5,5/4,7
1.5 T2 122 KM 220 Nm 9,8 s. 190 km/h 7,3/5,5/4,5
1.5 T3 152 KM 250 Nm 8,3 s. 210 km/h 7,3/5,5/4,5
2.0 T2 122 KM 220 Nm 9,8 s. 190 km/h 7,3/5,5/4,5
2.0 T3 152 KM 250 Nm 8,3 s. 210 km/h 7,3/5,5/4,5
2.0 T4 190 KM 300 Nm 6,9 s. 210 km/h 7,2/5,5/4,6
2.0 T5 248 KM 350 Nm 6,3 s. 240 km/h 8,0/5,9/4,8
2.5 R5 T5 254 KM 360 Nm 6,9 s. 250 km/h 11,3/7,9/6,0

Używane: Volvo V40 II - dane techniczne producenta - silniki diesla:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/trasa/średnio w l na 100 km
1.6 D2 115 KM 270 Nm 11,9 s. 190 km/h 4,0/3,6/3,4
2.0 R5 D3 150 KM 350 Nm 9,6 s. 210 km/h 5,3/4,3/3,8
2.0 R5 D4 177 KM 400 Nm 8,6 s. 220 km/h 5,3/4,3/3,8
2.0 R4 D2 120 KM 280 Nm 10,5 s. 190 km/h 4,1/3,6/3,3
2.0 R4 D3 150 KM 320 Nm 8,4 s. 210 km/h 4,4/3,8/3,5
2.0 R4 D4 190 KM 400 Nm 7,4 s. 230 km/h 4,2/3,8/3,6

Używane: Volvo V40 II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 17 zł
  • filtr powietrza - od 31 zł
  • filtr paliwa - od 50 zł
  • filtr kabinowy - od 30 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 273 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 191 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 102 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 90 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 66 zł
  • łącznik stabilizatora - od 27 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 48 zł
  • amortyzator - od 153 zł
  • sprzęgło komplet - od 762 zł
  • koło zamachowe - od 881 zł
  • zawór EGR - od 1014 zł

Volvo V40 z boku fot. Volvo
Volvo V40 z tyłu fot. Volvo
Volvo V40 wnętrze fot. Volvo
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA