REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Volvo V40 II (2012-2019) - opinie i typowe usterki

Volvo V40 przód fot. Volvo
Volvo V40 przód fot. Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Volvo V40 powróciło na rynek w roku 2012. Formuła tego modelu zmieniła się jednak dość mocno. Transformacja dotyczyła nie tylko nadwozia, ale i technologii. Jak zatem sprawuje się używane Volvo V40 II?

Oznaczenie V40 po raz pierwszy pojawiło się w gamie Volvo w roku 1995. W tamtym czasie nie wiązało się jednak z większymi emocjami. Było to klasyczne kombi segmentu C, które zostało opatrzone przez Szwedów charakterystycznymi zagłówkami, nudnym wnętrzem i… technologicznym powinowactwem z wyjątkowo nieudanym Mitsubishi Carismą. Pierwsza generacja przestała być produkowana w roku 2004. Na nowy model kierowcy musieli poczekać aż do roku 2012.

REKLAMA

Nowe Volvo V40 zadebiutowało podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Koncepcja auta zmieniła się dość mocno. Nie było to już bowiem kombi, a prawdziwy hatchback segmentu C premium! A to jeszcze nie koniec. Bo z czasem kompakt mógł zamienić się w crossovera. A wszystko za sprawą zwiększonego prześwitu i plastikowych, czarnych nakładek na nadkola charakterystycznych dla wariantu cross country.

Używane: Volvo V40 II - amerykański projekt z europejskim klimatem

Nadwozie Volvo V40 II zaprojektował Amerykanin - Chris Benjamin. To jednak żadna ujma dla tego auta. Twórca świetnie wczuł się w klimat Starego Kontynentu. W efekcie auto wygląda trochę nowocześnie, a trochę po szwedzku, a do tego świetnie czuje się na europejskich ulicach. Kompaktowe Volvo jest na tyle zgrabne, że wyróżnia się nie tylko na tle Focusa, Golfa czy Astry. Nie musi mieć żadnych kompleksów również w zestawieniu z nieco nudnym Audi A3 czy zdecydowanie przekombinowanym BMW serii 1.

Zobacz również: Używane Audi A3: golf plus znaczek

REKLAMA

Kabina pasażerska w używanym Volvo V40 II mocno odwołuje się do szwedzkiego klimatu. Pojawiły się w niej charakterystyczne fotele z wyprofilowanymi zagłówkami czy wisząca w powietrzu konsola centralna. Na uwagę zasługują też materiały wykończeniowe - te nie tylko zostały świetnie spasowane, ale i są wysokiej jakości. Jakie jeszcze zalety ma wnętrze? Bez wątpienia na plus można zapisać ergonomię, a świetnym przykładem jest panel klimatyzacji. Tak, składa się na niego sporo przycisków. Mimo wszystko całość jest intuicyjna w obsłudze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niestety nie wszystko jest takie idealne na pokładzie używanego Volvo V40 II. A pierwszy z problemów dotyczy ilości miejsca. Na tylnej kanapie jest po prostu ciasno! Nie zmieszczą się tam zatem dorosłe osoby o wzroście powyżej 180 cm - będą miały za mało miejsca na nogi. Symbolicznej wielkości jest też bagażnik. W ustawieniu podstawowym mieści on 335 litrów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń rozrasta się do 1032 litrów. To dobry wynik, jednak… w segmencie B.

Używane: Volvo V40 II - widoczność do tyłu jest mocno ograniczona!

REKLAMA

Po drugie ładne nadwozie bardzo wyraźnie ograniczyło widoczność do tyłu. Cofanie na zatłoczonym parkingu może się skończyć np. niezauważeniem jednego ze słupków w wersji auta pozbawionej kamery cofania. Po trzecie obecni użytkownicy używanych Volvo V40 II dość często skarżą się na słabe wygłuszenie kabiny pasażerskiej. Przy prędkości autostradowej w samochodzie robi się dość głośno.

Paleta silnikowa Volvo V40 II zmieniała się do tej pory dwukrotnie. Większa modernizacja została przeprowadzona w roku 2015 - na rok przed liftingiem. W momencie premiery kompakt był parowany z 1.6-litrowym, doładowanym benzyniakiem Forda (120, 150 i 180 KM), 1.6-litrowym dieslem PSA (115 KM) i 2.0-litrowym, 5-cylindrowym dieslem (150 i 177 KM). W roku 2015 jednostki te zostały wykasowane. Ich miejsce zajął 1.5-litrowy, doładowany benzyniak (122 i 152 KM), 2-litrowy, doładowanym benzyniak R4 (122, 152, 190 i 248 KM), 2.5-litrowy, 5-cylindrowy benzyniak (254 KM) oraz 2-litrowy, 4-cylindrowy diesel (120, 150 lub 190 KM).

Zobacz również: Używane BMW Serii 1: pełnoprawne BMW

Paleta silnikowa jest naprawdę szeroka. W efekcie w gamie używanego Volvo V40 II odnajdą się kierowcy o bardzo różnych oczekiwaniach. Przykład? Bazowy diesel 1.6 D2 o mocy 115 koni mechanicznych rozpędza auto do pierwszej setki w 11,9 sekundy. Do tego potrafi jeździć na kropelce! Według specyfikacji producenta spala poza miastem tylko 3,4 litra oleju napędowego (realnie około 4,5 litra). Dostępny jest jednak również benzyniak 1.6 turbo T4, który przy mocy 180 koni mechanicznych pozwala na osiągnięcie pierwszej setki już w 7,7 sekundy.

Używane: Volvo V40 II - silniki są raczej wolne od awarii

Jak na razie silniki występujące w używanych Volvo V40 II okazują się wyjątkowo trwałe. Wystarczy żeby kierowca pamiętał o podstawowych przeglądach, a motor bezawaryjnie powinien pokonać 250 czy nawet 300 tysięcy kilometrów. W 2-litrowym dieslu z 4-cylindrową głowicą znane są jedynie przypadki problemów z wtryskiwaczami. Te były jednak usuwane na gwarancji przez autoryzowane stacje obsługi. Przy większych przebiegach (powyżej 300 tysięcy kilometrów) problematyczne mogą się okazać zarówno benzyniaki, jak i diesle. W końcu z technologicznego punktu widzenia są równie skomplikowane - posiadają bezpośredni wtrysk, doładowanie i koło dwumasowe. A to elementy dość drogie w wymianie.

W palecie silnikowej używanego Volvo V40 II nie brakuje dynamicznych jednostek napędowych. Do nich dostosowane zostało zestrojenie zawieszenia. Nastawy są raczej twarde. To ogranicza komfort jazdy. Z drugiej strony sprawia, że kompakt nie boi się szybko pokonywanych zakrętów. Szczególnie że wysokim stopniem precyzji charakteryzuje się elektrohydrauliczny układ kierowniczy. Zawieszenie V40 II powstało w oparciu o kolumny McPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu. Elementy dobrze znoszą trudy eksploatacji i w zasadzie żaden z nich nie wykazuje obniżonego wskaźnika trwałości.

Zobacz również: Oznaczenia silników Audi A3 8P - aż 18 jednostek napędowych!

Używane Volvo V40 II jest autem stosunkowo młodym. Funkcjonuje na rynku dopiero 7 lat. Z drugiej strony to wystarczająco długa eksploatacja, aby podczas użytkowania ujawniły się pierwsze problemy. Co zatem z awariami? Posiadacze Volvo skarżą się przede wszystkim na drobne problemy z elektroniką. Dla przykładu awarie często dotyczą systemu BLIS informującego o aucie znajdującym się w martwym polu. Poza tym V40 miało dwie akcje serwisowe. Pierwsza z 2016 roku dotyczyła wycieków cieczy chłodzącej. Druga z 2019 roku przewodów paliwowych w dieslach.

Używane: Volvo V40 II - chwalone w rankingach bezawaryjności

Używane Volvo V40 II jest raczej wolne od awarii. I fakt ten potwierdza świetny wynik auta uzyskany w dwóch niezależnych badaniach bezawaryjności. W raporcie GTÜ z roku 2018 szwedzki kompakt zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach - dla aut w wieku do 3 lat i 4 - 5 lat. Wysoka pozycja przypadła też modelowi w zestawieniu przygotowanym przez niemiecką DEKRĘ w roku 2018. A to rekomendacja, która pozwala ewentualnemu nabywcy optymistycznie patrzeć w przyszłą eksploatację.

Volvo V40 II nie jest tanie w salonie i na rynku wtórnym. Szczególnie że ceny egzemplarzy z początku produkcji startują od 27 - 28 tysięcy złotych. Za tą kwotę kupujący otrzyma model napędzany bazowym dieslem o pojemności 1.6 litra z przebiegiem oscylującym w granicy 200 tysięcy kilometrów. Wybór 3-latka oznacza wydatek co najmniej 45 tysięcy złotych. Struktura rynkowa V40 jest dość oczywista w segmencie premium - mianowicie aż 80 proc. egzemplarzy używanych jest napędzanych silnikiem diesla.

Używane: Volvo V40 II - podsumowanie:

Produkcja Volvo V40 drugiej generacji zakończy się w drugiej połowie roku 2019. Co więcej, Szwedzi na razie nie planują następcy. Miejsce tego modelu w ofercie ma zająć mały crossover XC40. To wielka szkoda dla segmentu C premium. Jeszcze większa jednak dla kierowców. Szczególnie że kompaktowe Volvo wygląda wdzięcznie, a do tego oferuje naprawdę trwałą technologię. Czy zatem warto wybrać ten model? Zadbany egzemplarz z całą pewnością bez większych problemów posłuży latami!

Używane: Volvo V40 II - dane techniczne producenta - silniki benzynowe:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnie/trasa w l na 100 km
1.6 T2 120 KM 240 Nm 9,9 s. 195 km/h 6,8/5,3/4,5
1.6 T3 150 KM 240 Nm 8,8 s. 210 km/h 6,8/5,4/4,6
1.6 T4 180 KM 240 Nm 7,7 s. 225 km/h 7,0/5,5/4,7
1.5 T2 122 KM 220 Nm 9,8 s. 190 km/h 7,3/5,5/4,5
1.5 T3 152 KM 250 Nm 8,3 s. 210 km/h 7,3/5,5/4,5
2.0 T2 122 KM 220 Nm 9,8 s. 190 km/h 7,3/5,5/4,5
2.0 T3 152 KM 250 Nm 8,3 s. 210 km/h 7,3/5,5/4,5
2.0 T4 190 KM 300 Nm 6,9 s. 210 km/h 7,2/5,5/4,6
2.0 T5 248 KM 350 Nm 6,3 s. 240 km/h 8,0/5,9/4,8
2.5 R5 T5 254 KM 360 Nm 6,9 s. 250 km/h 11,3/7,9/6,0

Używane: Volvo V40 II - dane techniczne producenta - silniki diesla:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/trasa/średnio w l na 100 km
1.6 D2 115 KM 270 Nm 11,9 s. 190 km/h 4,0/3,6/3,4
2.0 R5 D3 150 KM 350 Nm 9,6 s. 210 km/h 5,3/4,3/3,8
2.0 R5 D4 177 KM 400 Nm 8,6 s. 220 km/h 5,3/4,3/3,8
2.0 R4 D2 120 KM 280 Nm 10,5 s. 190 km/h 4,1/3,6/3,3
2.0 R4 D3 150 KM 320 Nm 8,4 s. 210 km/h 4,4/3,8/3,5
2.0 R4 D4 190 KM 400 Nm 7,4 s. 230 km/h 4,2/3,8/3,6

Używane: Volvo V40 II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 17 zł
  • filtr powietrza - od 31 zł
  • filtr paliwa - od 50 zł
  • filtr kabinowy - od 30 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 273 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 191 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 102 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 90 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 66 zł
  • łącznik stabilizatora - od 27 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 48 zł
  • amortyzator - od 153 zł
  • sprzęgło komplet - od 762 zł
  • koło zamachowe - od 881 zł
  • zawór EGR - od 1014 zł

Volvo V40 z boku fot. Volvo
Volvo V40 z tyłu fot. Volvo
Volvo V40 wnętrze fot. Volvo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W sierpniu nowych samochodów przybyło nieznacznie, spadła sprzedaż dostawczaków

Z nowości wartych odnotowania w środku wakacji na rynku nowych samochodów, to rosnące zainteresowania pojazdami produkcji chińskiej, wśród tradycyjnych marek – nadzwyczaj duże zainteresowanie autami z logo Mazda. W sierpniu generalnie zainteresowanie kupnem nowych samochodów wyraźnie wyhamowało.

Zamiast jechać własnym autem w delegację, pracownicy coraz częściej korzystają z wynajmu samochodu. Dlaczego?

Wynajem samochodów staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem wśród polskich przedsiębiorców oraz pracowników wyjeżdżających w delegacje służbowe. Mobilność rozumiana jako zastępowanie własności wypożyczeniem lub wynajmem zyskuje coraz więcej zwolenników.

Jechał hulajnogą elektryczną 48 km/h. Dostał mandat w wysokości 900 zł

Jechał hulajnogą elektryczną 48 km/h. Dostał mandat w wysokości 900 zł. Jakie należy mieć uprawnienia, by móc jeździć hulajnogą elektryczną? Kiedy jazda po chodniku jest dopuszczalna? Jakie są zakazy dotyczące prowadzenia hulajnogi elektrycznej?

KGP: 106 383 interwencji, 394 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 383 interwencji.

REKLAMA

Kluczowe połączenie Polski z Ukrainą. Droga S17 się wydłuża: nowy odcinek coraz bliżej

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakończyła przetarg na kolejny odcinek drogi ekspresowej S17. Odcinek Piaski Wschód - Łopiennik, o długości 16,6 km, stanie się ważnym elementem trasy łączącej Polskę z Ukrainą. Przetarg wygrało konsorcjum Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones, które zrealizuje projekt za 810 mln zł. Inwestycja obejmuje nie tylko budowę nowej drogi, ale także rozwój infrastruktury dla bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Co oznacza ta inwestycja dla polskiej sieci drogowej i jak wpłynie ona na komunikację międzynarodową?

Koniec dopłat do leasingu e-aut: rynek elektromobilności w Polsce zagrożony?

Samochody elektryczne to bardziej ekologiczna wersja tradycyjnych aut. Osoby decydujące się na zakup takiego pojazdu dotychczas mogły liczyć na dofinansowanie. Leasing, będący jedną z najpopularniejszych form finansowania zakupu nowych pojazdów, cieszył się dużym zainteresowaniem szczególnie wśród przedsiębiorców. To właśnie oni stanowią ponad 80% klientów nabywających elektryczne samochody osobowe w Polsce. Niestety od 1 września br. NFOŚIGW podjął decyzję dotyczącą wstrzymania dopłat. Jak to wpłynie na rynek elektryków?

Automatyczny zwrot prawa jazdy. Czy wszyscy z niego skorzystają? 10 września weszły w życie nowe rozwiązania

Zgodnie z opublikowanym komunikatem Ministra Cyfryzacji z 8 sierpnia 2024 r. od wtorku, 10 września 2024 r. zaczęły obowiązywać nowe rozwiązania techniczne dotyczące m.in. zwrotu zatrzymanego prawa jazdy.

Tesla zdetronizowana w Europie. Nowy lider rynku samochodów elektrycznych

Tesla, znana marka samochodów elektrycznych, w 2024 roku była znacznie rzadziej wybierana przez klientów z Europy. W porównaniu z 2023 rokiem, w którym to firma świętowała triumfy na europejskim rynku, ilość sprzedanych modeli była sporym rozczarowaniem. Co spowodowało taki spadek sprzedaży? Kto wyprzedził ubiegłorocznego lidera?

REKLAMA

Złamana ręka a prowadzenie auta. Czy można wsiąść za kółko z ręką w gipsie?

Urazy takie jak złamania, znacząco wpływają na codzienne funkcjonowanie. Nie tylko utrudniają, ale czasem wręcz uniemożliwiają wykonywanie niektórych czynności. Jedną z nich może być jazda samochodem. Czy prowadzenie pojazdu z ręką w gipsie jest legalne? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

KGP: 119 918 interwencji, 545 wypadków drogowych, 41 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie pierwszego tygodnia września. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 119 918 interwencji.

REKLAMA