REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki
Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Używane Audi A6 C7 to prawdziwa limuzyna XXI wieku! Ma zaawansowane jednostki napędowe i dużą ilość pokładowej elektroniki. Jak ten zestaw sprawuje się w miarę upływu lat? O tym w naszym raporcie.

REKLAMA

Model A6 jest jednym z ważniejszych samochodów w gamie Audi. Właśnie dlatego Niemcy dość gruntownie przygotowali się do roku 2011, paryskich targów motoryzacyjnych i prezentacji sedana generacji C7. Co można powiedzieć o aucie? To okazało się przede wszystkim mocno nowoczesne. Otrzymało nie tylko LED-owe reflektory, ale również serię inteligentnych asystentów kierowcy. Jeżeli chodzi o stylizację, ciężko mówić o rewolucji. Nadwozie A-szóstki mimo swojej prostoty i klasyki daje jednak poczucie świeżości. A to było dokładnie tym, o co Niemcom chodziło.

REKLAMA

Klasyczna nowoczesność to zwrot, który świetnie pasuje również do kabiny pasażerskiej nowego Audi. Gustowne wstawki na konsoli nadają wnętrzu charakteru, a całość jest do tego funkcjonalna i ergonomiczna. Poza tym Audi A6 C7 oferuje dużą ilość przestrzeni. Rozstaw osi auta to 2912 mm. To zaledwie o 8 cm mniej od przepastnego wręcz Q7 drugiej generacji. Sedan ma bagażnik o pojemności od 530 do 995 litrów, kombi od 565 do 1680 litrów. Poza tym klienci kupujący sedana i kombi chętnie zaglądali na listę opcji. A to oznacza, że większość egzemplarzy dostępnych dziś na rynku wtórnym proponuje naprawdę wysoki standard.

Używane: Audi A6 C7 - 7 silników, 21 wariantów mocy!

Paleta silnikowa używanego Audi A6 C7 składa się z 7 jednostek napędowych. To niezbyt dużo w segmencie E. Z drugiej strony dają one możliwość wyboru jednego z 21 wariantów mocy! W ten sposób wybór spokojnie można uznać za wystarczający. Ofertę benzyniaków otwiera silnik 1.8 TFSI. 190 koni mechanicznych daje optymalne osiągi. To jednak nie zmienia faktu, że jednostka występuje na rynku wtórnym marginalnie. Identyczna sytuacja dotyczy 245-konnej wersji hybrydowej opartej o motor 2.0 TFSI. Z powodu niskiej popularności została ona wycofana ze sprzedaży podczas liftingu - w roku 2014.

Zobacz również: Używane Audi A6 C6 (2004 – 2011) – usterki

REKLAMA

Godny uwagi? Z całą pewnością taki właśnie jest benzyniak 2.8 FSI. Tak, został wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa (identycznie jak wszystkie inne silniki), ale z drugiej strony nie ma doładowania, posiada wystarczającą ilość mocy i jest najmniej problematyczny. Jednostka 2.0 TFSI dysponuje mocą na poziomie 180 lub 252 koni mechanicznych. Miewa jednak problemy z usterkami drogich w wymianie pomp wody. Na szczycie cennika - w wersji S6 i RS6 - pojawia się 4-litrowa V-ósemka TFSI. Moc 420, 450 lub 560 koni zachwyca. Ryzyko wymiany kolektora ssącego wartego nawet kilkanaście tysięcy złotych już nieco mniej…

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednym z najpopularniejszych benzyniaków w gamie używanego Audi A6 C7 jest motor 3.0 TFSI. Dostępne są trzy warianty mocy - 300, 310 i 333 KM. Konstrukcja posiada doładowanie. To jest realizowane jednak nie za sprawą turbosprężarki, a kompresora. Problemy? Znane są przypadki awarii termostatów i rozciągającego się łańcucha rozrządu. Druga z usterek jest o tyle droga w usunięciu, że łańcuchy są cztery, a do tego konieczna jest jednoczesna wymiana nastawnika wałków rozrządu. W ASO wykonanie procedury będzie zatem kosztować minimum 15 tysięcy złotych.

Używane: Audi A6 C7 - diesel warty uwagi?

W przypadku diesli sytuacja jest dużo prostsza. W ofercie pojawiły się dwa silniki: 2.0 TDI (150, 177 lub 190 KM) oraz 3.0 TDI (204, 218, 245, 272, 313, 320 lub 326 KM). Mniejszy z ropniaków jest co do zasady mało problematyczny. Zdarzają się w nim głównie usterki chłodniczek EGR. Reszta osprzętu w postaci wtryskiwaczy czy turbosprężarki może wytrzymać nawet 300 - 350 tysięcy kilometrów. Do tego Audi A6 C7 2.0 TDI jest całkiem dynamiczne i naprawdę oszczędne. Podczas spokojnej jazdy poza miastem sedan spala tylko 5 litrów oleju napędowego.

Co z większym dieslem? Używane Audi A6 C7 3.0 TDI dysponuje ogromną ilością mocy i momentu obrotowego, a do tego potrafi być oszczędne. Z drugiej strony V-szóstka miewa jeden, ale za to dość poważny problem. Nadal - od poprzedniej generacji - inżynierowie nie uporali się z przypadkami wyciągania się łańcucha rozrządu. Wymiana napędu zazwyczaj jest konieczna przy przebiegu na poziomie 150 - 200 tysięcy kilometrów i kosztuje krocie! Łańcuchy są trzy, a do tego zostały umieszczone od strony skrzyni biegów. Skutek? Rachunek w ASO będzie wynosić minimum 10 tysięcy złotych.

Zobacz również: Silnik 2.0 TDI CR VAG - awarie, problemy, opinie

Używane Audi A6 C7 może być sparowane z jedną z czterech przekładni. Bazowe wersje posiadały 6-biegowy manual, pośrednie przekładnię CVT Multitronic lub dwusprzęgłową S Tronic (7b), a topowe klasyczny automat Tiptronic (8b). Najbardziej trwała jest oczywiście skrzynia manualna. Dobrze sprawują się jednak również układy Tiptronic i Multitronic - przy większych przebiegach miewają problemy z konwerterem. Nieco gorzej wypada przekładnia S Tronic. Przebieg na poziomie 200 tysięcy kilometrów może oznaczać w ich przypadku konieczność naprawy mechatroniki lub wymiany zestawu sprzęgieł i koła dwumasowego.

Używane: Audi A6 C7 - zawieszenie komfortowe i… trwałe

Zarówno przednie, jak i tylne zawieszenie używanego Audi A6 C7 jest oparte o zestaw wahaczy. To daje sedanowi i kombi pewność prowadzenia oraz sprawia, że auto może komfortowo resorować nierówności. Trwałość? Elementy są zaskakująco wytrzymałe. Jako pierwsza stuki ujawnia na ogół przednia oś - jednak nie wcześniej niż po pokonaniu 180 - 200 tysięcy kilometrów. Większy problem dotyczy wersji wyposażonych w zawieszenie pneumatyczne. W jego przypadku uszkadzają się amortyzatory.

Wymiana elementów tłumiących jest abstrakcyjnie droga. Nowy amortyzator pneumatyczny kosztuje jakieś 4,5 tysiąca złotych. Na szczęście kierowcy mają opcję alternatywną - mogą zdecydować się na regenerację. Naprawa przednich kosztuje jakieś 1500 złotych, tylnych 800 złotych. Popularną opcją w Audi A6 C7 jest czteronapęd Quattro. Układ został oparty o mechanizm różnicowy Torsen i jest trwały.

Zadbane, używane Audi A6 C7 - pomijając rozrząd 3-litrowych silników - nie będzie modelem mocno problematycznym. Lista możliwych usterek ogranicza się głównie do trzech pozycji. W elektronice zdarzają się przede wszystkim błędy - za ich sprawą podczas jazdy samoistnie może się np. schować centralny ekran systemu multimedialnego. Znane są też przypadki pękających kloszy przednich i tylnych lamp oraz uszkodzenia siłowników klapki wlewu paliwa. Problem z dostępem do wlewu jest jednak znany z całej gamy niemieckiej marki.

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: Audi 3.0 TDI

Używane: Audi A6 C7 - rynek wtórny i podsumowanie

Używane Audi A6 C7 ma już swoje lata. Pierwsze egzemplarze trafiły na drogę w roku 2011. W efekcie zostaną wycenione na jakieś 48 tysięcy złotych. W tej sumie ciężko liczyć na zakup mocnego wariantu z rozsądnym przebiegiem. Większość ofert dotyczy sedanów z silnikiem 2.0 TDI i przebiegiem grubo przekraczającym 200 tysięcy kilometrów. 3-latek kosztuje co najmniej 80 tysięcy złotych. Audi A6 C7 jest modelem niezwykle popularnym na polskim rynku wtórnym - znaleźliśmy blisko półtora tysiąca ofert sprzedaży. Co więcej, aż 80 proc. ofert sprzedaży dotyczy wersji wysokoprężnych.

Używane Audi A6 C7 nie jest modelem wymagającym szczególnie troskliwej opieki. To niemiecki krążownik, który został stworzony z myślą o wygodnym podróżowaniu na dalekich dystansach. Uwagi? Tak naprawdę należą się dwie. Po pierwsze bezwzględnie należy unikać egzemplarzy z niepewną historią. Naprawy zaniedbanego auta mogą być niezwykle drogie. Po drugie trzeba pamiętać o tym, że A6 C7 to nadal model segmentu premium. A to oznacza, że z biegiem lat jedno się nie zmienia. Nawet regularny serwis nadal nie będzie tak samo tani jak np. w segmencie C.

Używane: Audi A6 C7 z silnikiem benzynowym - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.8 TFSI 190 KM 320 Nm 7,9 s. 233 km/h 7,5/5,9/5,0
2.0 TFSI hybrid 245 KM 350 Nm 7,5 s. 240 km/h 6,2/6,2/6,2
2.0 TFSI 180 KM 320 Nm 8,1 s. 232 km/h 8,3/6,5/5,4
2.0 TFSI 252 KM 370 Nm 6,7 s. 250 km/h 7,4/5,9/5,1
2.8 FSI 204 KM 280 Nm 8,2 s. 250 km/h 10,7/8,0/6,5
3.0 TFSI 300 KM 440 Nm 5,5 s. 250 km/h 10,8/8,2/6,6
3.0 TFSI 310 KM 440 Nm 5,5 s. 250 km/h 10,8/8,2/6,6
3.0 TFSI 333 KM 440 Nm 5,1 s. 250 km/h 9,8/7,4/6,0
4.0 TFSI 420 KM 550 Nm 4,6 s. 250 km/h 13,4/9,6/7,5
4.0 TFSI 450 KM 550 Nm 4,6 s. 250 km/h 13,4/9,6/7,5
4.0 TFSI 560 KM 700 Nm 3,9 s. 250 km/h 13,4/9,6/7,4

Używane: Audi A6 C7 z silnikiem diesla - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
2.0 TDI 150 KM 350 Nm 9,5 s. 214 km/h 5,1/4,3/3,8
2.0 TDI 177 KM 380 Nm 8,7 s. 228 km/h 6,0/4,9/4,4
2.0 TDI 190 KM 400 Nm 8,4 s. 232 km/h 5,2/4,5/4,0
3.0 TDI 204 KM 400 Nm 7,2 s. 240 km/h 6,0/5,2/4,7
3.0 TDI 218 KM 400 Nm 7,1 s. 244 km/h 5,5/4,7/4,3
3.0 TDI 245 KM 500 Nm 6,1 s. 250 km/h 7,2/6,0/5,3
3.0 TDI 272 KM 580 Nm 5,5 s. 250 km/h 5,9/5,1/4,6
3.0 TDI 313 KM 650 Nm 5,1 s. 250 km/h 8,0/6,4/5,6
3.0 TDI 320 KM 650 Nm 5,0 s. 250 km/h 7,3/6,0/5,3
3.0 TDI 326 KM 650 Nm 4,9 s. 250 km/h 7,5/6,2/5,5

Używane: Audi A6 C7 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 14 zł
  • filtr powietrza - od 39 zł
  • filtr paliwa - od 57 zł
  • filtr kabinowy - od 40 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 1148 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 460 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 210 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 141 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 89 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 98 zł
  • łącznik stabilizatora - od 25 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 54 zł
  • amortyzator - od 117 zł
  • sprzęgło komplet - od 1185 zł
  • koło dwumasowe - od 1229 zł
  • wahacz - od 27 zł
  • wtryskiwacz - od 1444 zł

Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi
Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi
Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi
Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi
Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi
Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi
Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA