REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Audi A6 C6 (2004 – 2011) – usterki

Bartłomiej Jakubiec
Audi A6
Audi A6
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Trzecia generacja szlagieru z Ingolstadt zadebiutowała w 2004 roku. Po sukcesie rynkowym modelu A6 C5, Audi nie mogło zawieść swoich wiernych klientów. Czy aby na pewno spełniło pokładane w nim oczekiwania? Jak wygląda usterkowość używanego Audi A6 generacji C6?

Używane Audi A6 C6 (2004 – 2011) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

Opisywanej wersji modelu Audi A6 nie trzeba zbyt obszernie przedstawiać. Czekając na zielone światło na ruchliwej ulicy z pewnością dostrzeżemy co najmniej jeden egzemplarz. Auto prezentuje się bardzo elegancko, wręcz dostojnie. Karoseria sprawia wrażenie wytrzymałej, a pokaźnych rozmiarów grill dodaje autu muskularności. Długość auta wynosi niebagatelne 493 centymetry co przekłada się na dużą ilość miejsca we wnętrzu. A jeśli już o nim mowa to wspomnieć należy o bardzo wysokiej jakości materiałów, które posłużyły do jego wykończenia. Nawet w egzemplarzach pochodzących z początku produkcji nie widać szczególnych oznak „zmęczenia”. Każdy element został wykonany z należytą starannością. Deska rozdzielcza została zaprojektowana w ciekawy sposób, mianowicie jej część centralna stanowi jedność z zegarami. Górna część jest lekko pochylona w stronę kierowcy. Miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu jest pod dostatkiem. Z tyłu, o ile nie będą to osoby ponad gabarytowe, w miarę wygodnie zasiądą 3 dorosłe osoby, korzystając przy tym z indywidualnego nawiewu. Bagażnik wersji sedan mieści pokaźne 550 litrów zachowując przy tym regularne kształty. Wersja kombi tradycyjnie nazywana przez Audi Avant mieści od 565 litrów do ponad 1600 litrów przy złożonych oparciach tylnej kanapy.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Używane Audi A6 C5: wygodna limuzyna

Używane Audi A6 C6 (2004 – 2011) – technika

„Przewaga dzięki technice” to znany slogan Audi. Podobnie jak w innych modelach, sprawdził się także i w tym. Kupujący ma do wyboru  auta z przednim napędem, bądź słynnym Quattro wykorzystującym centralny mechanizm różnicowy Torsen stale napędzający obie osie. Za przeniesienie napędu odpowiadają trzy różne skrzynie biegów: skrzynia ręczna o sześciu przełożeniach, klasyczny sześciu-biegowy automat Tiptronic oraz bezstopniowy Multitronic o siedmiu zaprogramowanych przełożeniach. Za pewne prowadzenie odpowiada zawieszenie wielowahaczowe i to zarówno z tyłu jak i z przodu. Taka konstrukcja zawieszenia gwarantuje pewne prowadzenie oraz wysoki komfort tłumienia nierówności. W uterenowionej wersji Allroad stosowano miechy pneumatyczne zapewniające jeszcze wyższy komfort jazdy oraz regulację wysokości.

Audi A6 C6 (2004 – 2011) silniki benzynowe:

Choć trzon oferty na rynku wtórnym stanowią wersje wysokoprężne, warto przyjrzeć się wersjom zasilanym benzyną. Ze względu na znacznie niższe przebiegi i często (choć nie jest to regułą) prostszą konstrukcję mogą okazać się ciekawą propozycją. W używanym Audi A6 generacji C6 montowano następujące silniki:

REKLAMA

  • 2.0 TFSI R4 (170 KM)
  • 2.4 V6 (177 KM)
  • 2.8 FSI (190 – 255 KM)
  • 3.0 TFSI (290 KM)
  • 3.2 FSI (255 KM)
  • 4.2 FSI (335 – 350 KM)

Nawet podstawowa jednostka benzynowa o mocy 170 KM zapewnia autu dobrą dynamikę przyspieszając do 100 km/h w czasie 8,5 sekundy rozpędzając się przy tym do ponad 220 km/h. Spala przy tym średnio 8,5 – 9 litrów benzyny. Popularną jednostką jest najmniejszy silnik w układzie V6 o pojemności 2,4 litra. Choć jest nieco wolniejszy od mniejszej jednostki to dobrze współpracuje z sekwencyjnymi instalacjami gazowymi. Większe jednostki zapewniają autu świetne osiągi, lecz ze względu na duże zużycie paliwa nie cieszą się dużą popularnością na rynku wtórnym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używane Audi A4 B6/B7: poszukiwany/poszukiwana

Audi A6 C6 (2004 – 2011) silniki Diesla:

Do auta o sporej masie doskonale pasuje silnik wysokoprężny. Podobnie jak w pozostałych markach koncernu VAG wybór silników Diesla jest bardzo duży:

  • 2.0 TDI (136, 140, 170 KM)
  • 2.7 TDI (180, 190 KM)
  • 3.0 TDI (225, 233, 240 KM)

Silniki o pojemności dwóch litrów i mocy około 140 KM, choć oszczędnie obchodzące się z olejem napędowym (średnio 7 litrów / 100 km), nie zapewniają wystarczającej dynamiki (przyspieszenie do 100 km/h powyżej 10 s). Jeśli jesteśmy zdecydowani na jednostkę 2.0 TDI lepiej zainteresować się najmocniejszym wariantem. Spala o litr oleju napędowego więcej, ale zapewnia wyraźnie lepsze osiągi (9,2s). Jeszcze lepszą dynamikę zapewnia motor 2.7 TDI pracujący w układzie V6. W przypadku wersji 180-konnej jest ona jeszcze lepsza niż w poprzednio omawianym motorze, a spalanie kształtuje się na podobnym poziomie. Topowe wersje wysokoprężne mają pojemność trzech litrów i dysponują mocą powyżej 220 KM. W cyklu mieszanym spalają 9 litrów paliwa zapewniając przy tym osiągi na poziomie aut kompaktowych klasy GTI. Najmocniejsza wersja pierwszą „setkę” osiąga już po 6,8 sekundy.

Zobacz też: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Używane Audi A6 C6 (2004 – 2011) – usterki

Ze względu na zaawansowanie techniczne w modelu Audi A6 występuje kilka mniej lub bardziej poważnych usterek. Większość z nich dotyczy jednostek napędowych. Podobnie jak w innych nowoczesnych konstrukcjach najwięcej problemów sprawiają wersje wysokoprężne. Jednostka 2.0 TDI z początku produkcji modelu zasilana była pompowtryskiwaczami. Jednostka ta nie cieszy się dobrą opinią. Awarii ulegają zawory EGR, zacierają się pompy paliwa oraz pompy oleju co może prowadzić do zatarcia jednostki. Ponadto nietrwałe są pompowtryskiwacze i dwumasowe koła zamachowe. Najgorsze co może przytrafić się w tej jednostce to pęknięcie głowicy, a nie są to niestety odosobnione przypadki. W 2007 roku zmieniono system zasilania na nowocześniejszy common-rail. W mocniejszym wariancie zastosowano nieregenerowane wtryskiwacze piezoelektryczne. W wersji 3.0 TDI najwięcej problemów nastręcza łańcuch rozrządu, który został umieszczony z tyłu silnika (po stronie skrzyni biegów). Jego wymiana wymaga wyjęcia całej jednostki napędowej co winduje koszt wymiany napędu rozrządu do sporej kwoty sięgającej nawet 6000 zł. Pierwsze oznaki problemów z rozrządem zauważalne są już nawet po przebiegu 150 000 km i objawiają się jego głośną pracą. Jeśli łańcuch nie zostanie wymieniony w porę czeka nas remont silnika, który może pochłonąć kwotę przekraczającą 10 tysięcy złotych. Awarii ulegają także klapy w kolektorze dolotowym. Koszt nowego to około 3 tysiące złotych. Typową awarią wszystkich współczesnych Diesli, także w Audi, jest uszkodzenie turbosprężarek. Koszt regeneracji jednej to około 3 tysięcy złotych. Wymiana na nową może pochłonąć kwotę ponad dwukrotnie wyższą. Stałym problemem egzemplarzy wyposażonych w filtr cząstek stałych jest jego zatykanie.

Zobacz też: Jak można ograniczyć zużycie paliwa w silniku o dużej mocy?

Silniki benzynowe generują znacznie mniejsze koszty serwisowe. W silnikach 2.4 oraz 4.2 wykorzystano wtrysk wielopunktowy przez co jest dosyć prosty w obsłudze. Jedyną przypadłością wersji 2.4 jest luzowanie się klap kolektora ssącego. Niestety pozostałe silniki posiadają wtrysk paliwa bezpośrednio do komory spalania przez co borykają się z osadzaniem nagaru na zaworach. W silnikach 3.2 oraz 4.2 FSI występują podobne problemy z napędem rozrządu co w jednostce 3.0 TDI.

Zawieszenie auta jest trwałe, choć układ wielowahaczowy jest bardzo kosztowny w obsłudze. Po przebiegu 150 000 kilometrów ingerencji mechanika wymagają elementy zarówno przedniego jak i tylnego zawieszenia. Słabym punktem są łożyska kół przednich.

Złą opinię mają bezstopniowe skrzynie Multitronic. Awarii ulega sterownik skrzyni. Koszt naprawy często przekracza 10 tysięcy złotych. Zdecydowanie bardziej trwałe są tradycyjne skrzynie automatyczne oraz manualne. W Tiptronicu warto, wbrew zaleceniom producenta, wymieniać olej.

Kapryśna jest elektronika m.in. sterownik systemu MMI odpowiadający za nawigację satelitarną oraz system audio. Figle płatają przełączniki elektrycznie sterowanych szyb oraz sterowanie szyberdachem. Użytkownicy często skarżą się na niedziałający zamek klapy bagażnika.

Zobacz też: Używane Audi Q7 (2005 - ) – wady i zalety

Używane Audi A6 C6 (2004 – 2011) – podsumowanie

Używane Audi A6 generacji C6 jest autem na wskroś nowoczesnym. Dla jednych jest to zaletą, dla innych wadą. Auto jest bardzo komfortowe, a większość egzemplarzy fantastycznie wyposażonych. Mnogość silników może być lekko dezorientująca. Szczególnie w przypadku silnika 2.0 TDI. Te z początku produkcji zasilane są pompowtryskiwaczami, te nowsze systemem common-rail. Jeśli zależy nam na oszczędnej wersji i jesteśmy zdecydowani na mniejszego Diesla – wybierzmy tę drugą wersję. Silniki 3.0 TDI choć potrafią oczarować kulturą pracy oraz osiągami są kosztowne w eksploatacji. Warto zwrócić uwagę na realne przebiegi. Na portalach ogłoszeniowych zdecydowana większość oferowanych aut ma przebiegi rzędu 200-250 tysięcy kilometrów. Niestety większość z tych deklaracji nijak ma się do prawdy. Auta często pokonały 350-500 tys. km co znacznie zwiększa ryzyko kosztownych napraw. Dla poszukujących alternatywy dla silników Diesla ciekawą propozycją jest silnik benzynowy 2.4. Jest dosyć trwały, a po założeniu instalacji LPG staje się równie ekonomiczny co wersje wysokoprężne, a w przypadku dłuższej eksploatacji koszty obsługi będą znacznie mniejsze. Kupując używane Audi A6 warto kierować się zdrowym rozsądkiem. Przed zakupem obowiązkowo należy zabrać auto do wyspecjalizowanego serwisu, bądź ASO w celu przeprowadzenia dokładnej diagnostyki. Tylko w ten sposób uda się uniknąć bardzo kosztownych napraw, które w przypadku najtańszych egzemplarzy z początku produkcji mogą wynieść jego równowartość.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA