REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Chrysler 300C (2004 – 2011) - usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartłomiej Jakubiec
Chrysler 300C
Chrysler 300C

REKLAMA

REKLAMA

Auta o typowo amerykańskich wymiarach i stylistyce nie są zbyt dobrze przyjmowane na europejskich rynkach. Wystarczy wspomnieć tak popularne w USA duże pick-upy i SUVy jak Ford serii F, czy Cadillac Escalade. Jest jednak auto, które zdobyło ogromną rzeszę fanów zarówno w Stanach i w Europie. Jest to Chrysler 300C. Jakie usterki trapią ten model?

Używany Chrysler 300C (2004 – 2011) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

To niezwykle muskularnie wyglądające auto pozycjonowane w segmencie E mierzy aż 501,5 centymetra długości. To niewiele mniej niż europejskie luksusowe limuzyny pokroju BMW 7 czy Audi A8. Pierwszy kontakt z autem dla większości osób, które nigdy wcześniej nie miały z nim styczności można wywołać niemałe zdziwienie.  Auto nie dość, że długie, jest także szerokie, co potęguje jego wymiary zewnętrzne. Ponadto ostre przetłoczenia karoserii nadają autu wyrazistego charakteru. Do tego wystarczy dodać duże – 18- lub 19-calowe felgi i przepis na amerykańską limuzynę mamy gotowy. Wnętrzebnawiązuje do wyglądu zewnętrznego. Wszystko jest duże i dosyć toporne. Stylizacja jest prosta i przez to obsługa urządzeń pokładowych nie nastręcza problemów. Dzięki ogromnemu rozstawowi osi wynoszącemu 305 centymetrów miejsca w środku jest pod dostatkiem. Z tyłu wygodnie podróżować będzie 3 pasażerów. Nie powinno im zabraknąć miejsca ani na wysokości kolan, ani nad głową. Bagażnik limuzyny ma pojemność 504 litrów. Niestety ze względu na bardzo nieregularne kształty i wnikające nadkola ciężko jest tę przestrzeń wykorzystać. Wersja kombi zwana Touring bagażnik ma pojemność 630 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy nieco ponad 2 m3.

REKLAMA

Zobacz też: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Używany Chrysler 300C (2004 – 2011) – technika

REKLAMA

Auto powstało w czasach kooperacji koncernów Chrysler i Daimler – Benz. Podczas projektowania modelu 300C narodził się pomysł by wykorzystać elementy z Mercedesa E klasy W210 produkowanego w latach 1996 – 2002. Skorzystano z płyty podłogowej Mercedesa, silnika Diesla o pojemności trzech litrów oraz napędu na cztery koła. Auto miało dwa rodzaje napędów – tylny oraz 4x4 realizowany przez system 4Matic. W zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona z przodu oraz układ wielowahaczowy z tyłu.

Chrysler zrobił ukłon w stronę europejskiej klienteli i wypuścił na rynek wersję z silnikiem wysokoprężnym o oznaczeniu 3.0 CRD. Jak już zostało wspomniane jest to silnik konstrukcji Mercedesa. Jego moc maksymalna wynosi 218 KM, a moment obrotowy 510 Nm. W 300C montowano głównie silniki benzynowe o pojemnościach od 2,7 do 6,1 litra. Najmniejszy silnik V6 dysponuje mocą 193 KM i rozpędza auto do pierwszej „setki” w czasie 11 sekund. Większy 3,5 litrowy o mocy 253 KM jest już znacznie bardziej żwawy. Przyspieszenie zabiera mu 9,2 sekundy. Jednak przy tej mocy nie jest do zbyt dobry wynik. Prawdziwą przyjemność z jazdy zapewniają dopiero jednostki V8. Mniejsza, o pojemności 5,7 (340 KM) katapultuje auto do 100 km/h w czasie 6,3 sekundy, natomiast topowa (6.1 HEMI SRT8) robi to w czasie 5 sekund rozpędzając auto do 270 km/h. Jednostki V6 spalają średnio 11-12,5 litra. Silnik 5.7 V8 spala ok. 14-15 litrów, a 6.1 zużywa około 16 litrów paliwa na każde 100 kilometrów w cyklu mieszanym. Wszystkie wersje benzynowe ze względu na prostą konstrukcję dobrze współpracują z instalacjami LPG, dzięki której można znacznie ograniczyć wydatki na paliwo w tym niezbyt ekonomicznym aucie. Wersja wysokoprężna zadowala się ok. 9,5 litra oleju napędowego.

Bez względu na wybór wersji silnikowej i rodzaj napędu moment obrotowy przekazywany był na koła za pomocą skrzyni automatycznej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak można ograniczyć zużycie paliwa w silniku o dużej mocy?

Używany Chrysler 300C (2004 – 2011) – słabe strony

W silniku Diesla dochodzi do awarii układu wtryskowego (koszt nowych wtrysków to 600-700 zł za sztukę), zacierania się turbosprężarki (koszt naprawy od 400 zł) oraz usterek przepustnicy. Niekiedy dochodzi do uszkodzenia klap w kolektorze dolotowym w skutek zbierającego się tam oleju. Przyczyną jest uszkodzenie odmy. Cechą typową dla tego silnika jest wyciąganie się łańcucha rozrządu. Na szczęście jeśli mechanik interweniuje w porę skończy się na wymianie samego łańcucha, bez rolek. Koszt to ok. 1000 zł + robocizna. Dwumasowe koło zamachowe nie jest drogie. Jeśli zdecydujemy się na jego regenerację koszt wyniesie ok. 700 zł. Poza tymi, typowymi dla silników Diesla usterkami, jednostka uchodzi za trwałą, a w przypadku ewentualnych usterek nie musimy daleko szukać warsztatu. Silnik jest znany na europejskim rynku, stąd wiele serwisów chętnie podejmie się jego naprawy.

Silniki V6 są bardzo proste i dzięki temu mało awaryjne. Sporadycznie może dochodzić do zanieczyszczenia przepustnicy. Jednostki V8 uchodzą za jeszcze bardziej trwałe.

REKLAMA

Skrzyni biegów montowane w Chryslerze 300C były pochodzenia rodzimego, bądź produkcji Mercedesa. Te drugie miały pięć przełożeń i montowane były z silnikami CRD oraz 6.1 V8. Choć są trwałe okazują się blisko dwukrotnie droższe w naprawach niż czterobiegowe automaty produkcji Chryslera, które okazjonalnie cierpią na wycieki oleju. W obu skrzyniach zalecana jest jego regularna wymiana (co 60 tysięcy kilometrów).

Częstymi przypadkami są awarie wyposażenia elektrycznego: czujników temperatury wewnętrznej, regulacji wysokości świateł czy podświetlenia przycisków wewnątrz kabiny. Niekiedy posłuszeństwa odmawia panel sterujący klimatyzacją automatyczną lub radio.

W zawieszeniu najczęściej posłuszeństwa odmawiają tuleje wahaczy. Winę za ten stan rzeczy ponosi wysoka masa pojazdu sięgająca nawet 2 ton. Także łączniki stabilizatorów podatne są na szybsze zużycie.

Ceny części na przykładzie wersji 3.0 CRD:

  • Amortyzatory przednie (komplet) – 900 zł
  • Amortyzatory tylne (komplet) – 800 zł
  • Tarcze hamulcowe przednie (komplet) – 600 zł
  • Tarcze hamulcowe tylne (komplet) – 500 zł
  • Klocki hamulcowe przednie – 250 zł
  • Klocki hamulcowe tylne – 170 zł
  • Tuleja wahacza – 100 zł / szt.
  • Łącznik drążka stabilizatora – 100 zł / szt.

Zobacz też: Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition 2012

Używany Chrysler 300C (2004 – 2011) – podsumowanie

Chrysler 300C jest ciekawą alternatywą dla europejskich aut klasy średniej wyższej. Ma wyraźny styl, potężne nadwozie i sprawdzoną technologię. Niestety w porównaniu do aut pokroju BMW 5 czy Mercedesa E klasy wypada wyraźnie gorzej pod względem jakości wykonania wnętrza. Wszystko jest tu bardziej toporne i ubogie. Jeśli jednak zależy nam na aucie wyróżniającym się z tłumu, eleganckim, a przy tym dającym dużo satysfakcji z prowadzenia używany Chrysler 300C będzie świetnym wyborem. Na rynku jest dużo części zamiennych w przystępnych cenach. Dla oszczędnych dobrym wyborem będzie wersja wysokoprężna zapożyczona z Mercedesa, dla fanów mocniejszych wrażeń przewidziano silniki V8 o pojemności 5,7 l oraz 6,1 litra w wersji SRT8. Jego osiągi powalają – 5 sekund do „setki” oraz 270 km/h, okupione jest wysokim spalaniem sięgającym ponad 20 litrów w mieście. Alternatywą jest instalacja LPG, na którą zdecydowało się wielu użytkowników siników V8 ze stajni Chryslera. Ceny modeli z początku produkcji zaczynają się od 30 tysięcy złotych.

Chrysler 300C
newspress.co.uk
Chrysler 300C
newspress.co.uk
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA