REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Chrysler 300C (2004 – 2011) - usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartłomiej Jakubiec
Chrysler 300C
Chrysler 300C

REKLAMA

REKLAMA

Auta o typowo amerykańskich wymiarach i stylistyce nie są zbyt dobrze przyjmowane na europejskich rynkach. Wystarczy wspomnieć tak popularne w USA duże pick-upy i SUVy jak Ford serii F, czy Cadillac Escalade. Jest jednak auto, które zdobyło ogromną rzeszę fanów zarówno w Stanach i w Europie. Jest to Chrysler 300C. Jakie usterki trapią ten model?

Używany Chrysler 300C (2004 – 2011) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

To niezwykle muskularnie wyglądające auto pozycjonowane w segmencie E mierzy aż 501,5 centymetra długości. To niewiele mniej niż europejskie luksusowe limuzyny pokroju BMW 7 czy Audi A8. Pierwszy kontakt z autem dla większości osób, które nigdy wcześniej nie miały z nim styczności można wywołać niemałe zdziwienie.  Auto nie dość, że długie, jest także szerokie, co potęguje jego wymiary zewnętrzne. Ponadto ostre przetłoczenia karoserii nadają autu wyrazistego charakteru. Do tego wystarczy dodać duże – 18- lub 19-calowe felgi i przepis na amerykańską limuzynę mamy gotowy. Wnętrzebnawiązuje do wyglądu zewnętrznego. Wszystko jest duże i dosyć toporne. Stylizacja jest prosta i przez to obsługa urządzeń pokładowych nie nastręcza problemów. Dzięki ogromnemu rozstawowi osi wynoszącemu 305 centymetrów miejsca w środku jest pod dostatkiem. Z tyłu wygodnie podróżować będzie 3 pasażerów. Nie powinno im zabraknąć miejsca ani na wysokości kolan, ani nad głową. Bagażnik limuzyny ma pojemność 504 litrów. Niestety ze względu na bardzo nieregularne kształty i wnikające nadkola ciężko jest tę przestrzeń wykorzystać. Wersja kombi zwana Touring bagażnik ma pojemność 630 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy nieco ponad 2 m3.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Używany Chrysler 300C (2004 – 2011) – technika

Auto powstało w czasach kooperacji koncernów Chrysler i Daimler – Benz. Podczas projektowania modelu 300C narodził się pomysł by wykorzystać elementy z Mercedesa E klasy W210 produkowanego w latach 1996 – 2002. Skorzystano z płyty podłogowej Mercedesa, silnika Diesla o pojemności trzech litrów oraz napędu na cztery koła. Auto miało dwa rodzaje napędów – tylny oraz 4x4 realizowany przez system 4Matic. W zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona z przodu oraz układ wielowahaczowy z tyłu.

Chrysler zrobił ukłon w stronę europejskiej klienteli i wypuścił na rynek wersję z silnikiem wysokoprężnym o oznaczeniu 3.0 CRD. Jak już zostało wspomniane jest to silnik konstrukcji Mercedesa. Jego moc maksymalna wynosi 218 KM, a moment obrotowy 510 Nm. W 300C montowano głównie silniki benzynowe o pojemnościach od 2,7 do 6,1 litra. Najmniejszy silnik V6 dysponuje mocą 193 KM i rozpędza auto do pierwszej „setki” w czasie 11 sekund. Większy 3,5 litrowy o mocy 253 KM jest już znacznie bardziej żwawy. Przyspieszenie zabiera mu 9,2 sekundy. Jednak przy tej mocy nie jest do zbyt dobry wynik. Prawdziwą przyjemność z jazdy zapewniają dopiero jednostki V8. Mniejsza, o pojemności 5,7 (340 KM) katapultuje auto do 100 km/h w czasie 6,3 sekundy, natomiast topowa (6.1 HEMI SRT8) robi to w czasie 5 sekund rozpędzając auto do 270 km/h. Jednostki V6 spalają średnio 11-12,5 litra. Silnik 5.7 V8 spala ok. 14-15 litrów, a 6.1 zużywa około 16 litrów paliwa na każde 100 kilometrów w cyklu mieszanym. Wszystkie wersje benzynowe ze względu na prostą konstrukcję dobrze współpracują z instalacjami LPG, dzięki której można znacznie ograniczyć wydatki na paliwo w tym niezbyt ekonomicznym aucie. Wersja wysokoprężna zadowala się ok. 9,5 litra oleju napędowego.

REKLAMA

Bez względu na wybór wersji silnikowej i rodzaj napędu moment obrotowy przekazywany był na koła za pomocą skrzyni automatycznej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak można ograniczyć zużycie paliwa w silniku o dużej mocy?

Używany Chrysler 300C (2004 – 2011) – słabe strony

W silniku Diesla dochodzi do awarii układu wtryskowego (koszt nowych wtrysków to 600-700 zł za sztukę), zacierania się turbosprężarki (koszt naprawy od 400 zł) oraz usterek przepustnicy. Niekiedy dochodzi do uszkodzenia klap w kolektorze dolotowym w skutek zbierającego się tam oleju. Przyczyną jest uszkodzenie odmy. Cechą typową dla tego silnika jest wyciąganie się łańcucha rozrządu. Na szczęście jeśli mechanik interweniuje w porę skończy się na wymianie samego łańcucha, bez rolek. Koszt to ok. 1000 zł + robocizna. Dwumasowe koło zamachowe nie jest drogie. Jeśli zdecydujemy się na jego regenerację koszt wyniesie ok. 700 zł. Poza tymi, typowymi dla silników Diesla usterkami, jednostka uchodzi za trwałą, a w przypadku ewentualnych usterek nie musimy daleko szukać warsztatu. Silnik jest znany na europejskim rynku, stąd wiele serwisów chętnie podejmie się jego naprawy.

Silniki V6 są bardzo proste i dzięki temu mało awaryjne. Sporadycznie może dochodzić do zanieczyszczenia przepustnicy. Jednostki V8 uchodzą za jeszcze bardziej trwałe.

Skrzyni biegów montowane w Chryslerze 300C były pochodzenia rodzimego, bądź produkcji Mercedesa. Te drugie miały pięć przełożeń i montowane były z silnikami CRD oraz 6.1 V8. Choć są trwałe okazują się blisko dwukrotnie droższe w naprawach niż czterobiegowe automaty produkcji Chryslera, które okazjonalnie cierpią na wycieki oleju. W obu skrzyniach zalecana jest jego regularna wymiana (co 60 tysięcy kilometrów).

Częstymi przypadkami są awarie wyposażenia elektrycznego: czujników temperatury wewnętrznej, regulacji wysokości świateł czy podświetlenia przycisków wewnątrz kabiny. Niekiedy posłuszeństwa odmawia panel sterujący klimatyzacją automatyczną lub radio.

W zawieszeniu najczęściej posłuszeństwa odmawiają tuleje wahaczy. Winę za ten stan rzeczy ponosi wysoka masa pojazdu sięgająca nawet 2 ton. Także łączniki stabilizatorów podatne są na szybsze zużycie.

Ceny części na przykładzie wersji 3.0 CRD:

  • Amortyzatory przednie (komplet) – 900 zł
  • Amortyzatory tylne (komplet) – 800 zł
  • Tarcze hamulcowe przednie (komplet) – 600 zł
  • Tarcze hamulcowe tylne (komplet) – 500 zł
  • Klocki hamulcowe przednie – 250 zł
  • Klocki hamulcowe tylne – 170 zł
  • Tuleja wahacza – 100 zł / szt.
  • Łącznik drążka stabilizatora – 100 zł / szt.

Zobacz też: Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition 2012

Używany Chrysler 300C (2004 – 2011) – podsumowanie

Chrysler 300C jest ciekawą alternatywą dla europejskich aut klasy średniej wyższej. Ma wyraźny styl, potężne nadwozie i sprawdzoną technologię. Niestety w porównaniu do aut pokroju BMW 5 czy Mercedesa E klasy wypada wyraźnie gorzej pod względem jakości wykonania wnętrza. Wszystko jest tu bardziej toporne i ubogie. Jeśli jednak zależy nam na aucie wyróżniającym się z tłumu, eleganckim, a przy tym dającym dużo satysfakcji z prowadzenia używany Chrysler 300C będzie świetnym wyborem. Na rynku jest dużo części zamiennych w przystępnych cenach. Dla oszczędnych dobrym wyborem będzie wersja wysokoprężna zapożyczona z Mercedesa, dla fanów mocniejszych wrażeń przewidziano silniki V8 o pojemności 5,7 l oraz 6,1 litra w wersji SRT8. Jego osiągi powalają – 5 sekund do „setki” oraz 270 km/h, okupione jest wysokim spalaniem sięgającym ponad 20 litrów w mieście. Alternatywą jest instalacja LPG, na którą zdecydowało się wielu użytkowników siników V8 ze stajni Chryslera. Ceny modeli z początku produkcji zaczynają się od 30 tysięcy złotych.

Chrysler 300C
newspress.co.uk
Chrysler 300C
newspress.co.uk
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA