REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Chrysler 300C (2004 – 2011) - usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartłomiej Jakubiec
Chrysler 300C
Chrysler 300C

REKLAMA

REKLAMA

Auta o typowo amerykańskich wymiarach i stylistyce nie są zbyt dobrze przyjmowane na europejskich rynkach. Wystarczy wspomnieć tak popularne w USA duże pick-upy i SUVy jak Ford serii F, czy Cadillac Escalade. Jest jednak auto, które zdobyło ogromną rzeszę fanów zarówno w Stanach i w Europie. Jest to Chrysler 300C. Jakie usterki trapią ten model?

Używany Chrysler 300C (2004 – 2011) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

To niezwykle muskularnie wyglądające auto pozycjonowane w segmencie E mierzy aż 501,5 centymetra długości. To niewiele mniej niż europejskie luksusowe limuzyny pokroju BMW 7 czy Audi A8. Pierwszy kontakt z autem dla większości osób, które nigdy wcześniej nie miały z nim styczności można wywołać niemałe zdziwienie.  Auto nie dość, że długie, jest także szerokie, co potęguje jego wymiary zewnętrzne. Ponadto ostre przetłoczenia karoserii nadają autu wyrazistego charakteru. Do tego wystarczy dodać duże – 18- lub 19-calowe felgi i przepis na amerykańską limuzynę mamy gotowy. Wnętrzebnawiązuje do wyglądu zewnętrznego. Wszystko jest duże i dosyć toporne. Stylizacja jest prosta i przez to obsługa urządzeń pokładowych nie nastręcza problemów. Dzięki ogromnemu rozstawowi osi wynoszącemu 305 centymetrów miejsca w środku jest pod dostatkiem. Z tyłu wygodnie podróżować będzie 3 pasażerów. Nie powinno im zabraknąć miejsca ani na wysokości kolan, ani nad głową. Bagażnik limuzyny ma pojemność 504 litrów. Niestety ze względu na bardzo nieregularne kształty i wnikające nadkola ciężko jest tę przestrzeń wykorzystać. Wersja kombi zwana Touring bagażnik ma pojemność 630 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy nieco ponad 2 m3.

REKLAMA

Zobacz też: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Używany Chrysler 300C (2004 – 2011) – technika

REKLAMA

Auto powstało w czasach kooperacji koncernów Chrysler i Daimler – Benz. Podczas projektowania modelu 300C narodził się pomysł by wykorzystać elementy z Mercedesa E klasy W210 produkowanego w latach 1996 – 2002. Skorzystano z płyty podłogowej Mercedesa, silnika Diesla o pojemności trzech litrów oraz napędu na cztery koła. Auto miało dwa rodzaje napędów – tylny oraz 4x4 realizowany przez system 4Matic. W zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona z przodu oraz układ wielowahaczowy z tyłu.

Chrysler zrobił ukłon w stronę europejskiej klienteli i wypuścił na rynek wersję z silnikiem wysokoprężnym o oznaczeniu 3.0 CRD. Jak już zostało wspomniane jest to silnik konstrukcji Mercedesa. Jego moc maksymalna wynosi 218 KM, a moment obrotowy 510 Nm. W 300C montowano głównie silniki benzynowe o pojemnościach od 2,7 do 6,1 litra. Najmniejszy silnik V6 dysponuje mocą 193 KM i rozpędza auto do pierwszej „setki” w czasie 11 sekund. Większy 3,5 litrowy o mocy 253 KM jest już znacznie bardziej żwawy. Przyspieszenie zabiera mu 9,2 sekundy. Jednak przy tej mocy nie jest do zbyt dobry wynik. Prawdziwą przyjemność z jazdy zapewniają dopiero jednostki V8. Mniejsza, o pojemności 5,7 (340 KM) katapultuje auto do 100 km/h w czasie 6,3 sekundy, natomiast topowa (6.1 HEMI SRT8) robi to w czasie 5 sekund rozpędzając auto do 270 km/h. Jednostki V6 spalają średnio 11-12,5 litra. Silnik 5.7 V8 spala ok. 14-15 litrów, a 6.1 zużywa około 16 litrów paliwa na każde 100 kilometrów w cyklu mieszanym. Wszystkie wersje benzynowe ze względu na prostą konstrukcję dobrze współpracują z instalacjami LPG, dzięki której można znacznie ograniczyć wydatki na paliwo w tym niezbyt ekonomicznym aucie. Wersja wysokoprężna zadowala się ok. 9,5 litra oleju napędowego.

Bez względu na wybór wersji silnikowej i rodzaj napędu moment obrotowy przekazywany był na koła za pomocą skrzyni automatycznej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak można ograniczyć zużycie paliwa w silniku o dużej mocy?

Używany Chrysler 300C (2004 – 2011) – słabe strony

W silniku Diesla dochodzi do awarii układu wtryskowego (koszt nowych wtrysków to 600-700 zł za sztukę), zacierania się turbosprężarki (koszt naprawy od 400 zł) oraz usterek przepustnicy. Niekiedy dochodzi do uszkodzenia klap w kolektorze dolotowym w skutek zbierającego się tam oleju. Przyczyną jest uszkodzenie odmy. Cechą typową dla tego silnika jest wyciąganie się łańcucha rozrządu. Na szczęście jeśli mechanik interweniuje w porę skończy się na wymianie samego łańcucha, bez rolek. Koszt to ok. 1000 zł + robocizna. Dwumasowe koło zamachowe nie jest drogie. Jeśli zdecydujemy się na jego regenerację koszt wyniesie ok. 700 zł. Poza tymi, typowymi dla silników Diesla usterkami, jednostka uchodzi za trwałą, a w przypadku ewentualnych usterek nie musimy daleko szukać warsztatu. Silnik jest znany na europejskim rynku, stąd wiele serwisów chętnie podejmie się jego naprawy.

Silniki V6 są bardzo proste i dzięki temu mało awaryjne. Sporadycznie może dochodzić do zanieczyszczenia przepustnicy. Jednostki V8 uchodzą za jeszcze bardziej trwałe.

REKLAMA

Skrzyni biegów montowane w Chryslerze 300C były pochodzenia rodzimego, bądź produkcji Mercedesa. Te drugie miały pięć przełożeń i montowane były z silnikami CRD oraz 6.1 V8. Choć są trwałe okazują się blisko dwukrotnie droższe w naprawach niż czterobiegowe automaty produkcji Chryslera, które okazjonalnie cierpią na wycieki oleju. W obu skrzyniach zalecana jest jego regularna wymiana (co 60 tysięcy kilometrów).

Częstymi przypadkami są awarie wyposażenia elektrycznego: czujników temperatury wewnętrznej, regulacji wysokości świateł czy podświetlenia przycisków wewnątrz kabiny. Niekiedy posłuszeństwa odmawia panel sterujący klimatyzacją automatyczną lub radio.

W zawieszeniu najczęściej posłuszeństwa odmawiają tuleje wahaczy. Winę za ten stan rzeczy ponosi wysoka masa pojazdu sięgająca nawet 2 ton. Także łączniki stabilizatorów podatne są na szybsze zużycie.

Ceny części na przykładzie wersji 3.0 CRD:

  • Amortyzatory przednie (komplet) – 900 zł
  • Amortyzatory tylne (komplet) – 800 zł
  • Tarcze hamulcowe przednie (komplet) – 600 zł
  • Tarcze hamulcowe tylne (komplet) – 500 zł
  • Klocki hamulcowe przednie – 250 zł
  • Klocki hamulcowe tylne – 170 zł
  • Tuleja wahacza – 100 zł / szt.
  • Łącznik drążka stabilizatora – 100 zł / szt.

Zobacz też: Jeep Grand Cherokee SRT Limited Edition 2012

Używany Chrysler 300C (2004 – 2011) – podsumowanie

Chrysler 300C jest ciekawą alternatywą dla europejskich aut klasy średniej wyższej. Ma wyraźny styl, potężne nadwozie i sprawdzoną technologię. Niestety w porównaniu do aut pokroju BMW 5 czy Mercedesa E klasy wypada wyraźnie gorzej pod względem jakości wykonania wnętrza. Wszystko jest tu bardziej toporne i ubogie. Jeśli jednak zależy nam na aucie wyróżniającym się z tłumu, eleganckim, a przy tym dającym dużo satysfakcji z prowadzenia używany Chrysler 300C będzie świetnym wyborem. Na rynku jest dużo części zamiennych w przystępnych cenach. Dla oszczędnych dobrym wyborem będzie wersja wysokoprężna zapożyczona z Mercedesa, dla fanów mocniejszych wrażeń przewidziano silniki V8 o pojemności 5,7 l oraz 6,1 litra w wersji SRT8. Jego osiągi powalają – 5 sekund do „setki” oraz 270 km/h, okupione jest wysokim spalaniem sięgającym ponad 20 litrów w mieście. Alternatywą jest instalacja LPG, na którą zdecydowało się wielu użytkowników siników V8 ze stajni Chryslera. Ceny modeli z początku produkcji zaczynają się od 30 tysięcy złotych.

Chrysler 300C
newspress.co.uk
Chrysler 300C
newspress.co.uk
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA