REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Citroen C6 (2005 - 2012) - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C6 stanowił w roku 2005 powiew francuskiej awangardy stylistycznej. W segmencie E nie miał sobie równych! Mimo wszystko sprzedaż auta była mizerna. Czy zatem warto kupić używanego Citroena C6?

Gdy Francuzi w roku 2005 zaprezentowali nowy model segmentu E, świat motoryzacyjny na chwilę wstrzymał oddech. Projekt był nieskazitelny, idealny i imponujący! Z finezyjnie poprowadzoną linią okien i niesamowitą szybą z tyłu prezentował się jakby wyszedł spod ręki natchnionej Coco Chanel. Drogowy prom kosmiczny nawiązywał nowatorstwem do klasycznego DS.-a i otrzymał szyby bez ramek. A nadwozie było dopiero zapowiedzią tego, co na kierowcę czekało w kabinie pasażerskiej.

REKLAMA

Tak, konsola jest zdecydowanie przeładowana przyciskami. Takie były jednak Citroeny z początku nowego millenium. Poza tym we wnętrzu króluje prostota i elegancja połączona z wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi. Co niezwykle ważne, fotele są piekielnie wygodne, a ilość miejsca wystarczająca. Mało imponująco prezentuje się jednak pojemność bagażnika. Auto zabiera na pokład tylko 421 litrów bagażu.

Używane: Citroen C6 2.7 V6 HDi - diesle to wybór wysokiego ryzyka

Paleta silnikowa w używanym Citroenie C6 składa się z czterech jednostek napędowych. Najpopularniejszy na rynku wtórnym jest diesel 2.7 V6 HDi. Motor ma 204 konie mechaniczne mocy i oferuje moment obrotowy o wartości 440 Nm. Dzięki temu rozpędza limuzynę do pierwszej setki w 8,9 sekundy oraz gwarantuje prędkość maksymalną na poziomie 230 km/h. Silnik został opracowany przez inżynierów PSA, Forda i Jaguara. Niestety nawet tak duży team twórców nie ustrzegł się błędów. Skutek? Diesel ma dwa dość poważne problemy.

Zobacz również: Citroen C6 - zestawienie żarówek

REKLAMA

Citroen C6 2.7 V6 HDi nie jest przesadnie szybki. To jednak jeszcze nie oznacza, że może urzec kierowcę np. oszczędnością. Bo w kwestii zapotrzebowania na paliwo jednostka nie ogranicza się! Podwójnie doładowany motor potrzebuje na pokonanie 100 km w mieście aż… 12 litrów oleju napędowego. Nawet poza miastem wyniku nie da się obniżyć bardziej niż do 6,8 litra. Poza tym diesel nie jest trwały. Boryka się z lejącymi się wtryskiwaczami, uszkodzonymi turbosprężarkami, pękającym wałem korbowym i usterkami sterowania zaworów. To jedna z mniej udanych jednostek w tym modelu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Alternatywę może stanowić diesel 2.2 HDi bi-turbo, ewentualnie 3.0 HDi. Mniejszy silnik ma 170 koni mocy, ewidentny niedostatek siły oraz problemy z zacierającymi się turbosprężarkami oraz sterownikiem. Większy ropniak jest zdecydowanie propozycją najbardziej rozsądną. Okazuje się dość trwały - zadbany egzemplarz z rozsądnym przebiegiem będzie borykał się głównie z wyciekami oleju. Poza tym ma naprawdę rozsądne spalanie. W cyklu miejskim używany Citroen C6 3.0 HDi spali 10,2 litra oleju napędowego. To nie tylko mniej od wersji 2.7 V6 HDi, ale także 2.2 HDi.

Używane: Citroen C6 3.0 V6 - dobra alternatywa?

Alternatywę dla diesli stanowić może wersja benzynowa. Do jej napędu wybrany został znany z gamy Citroena i Peugeota silnik 3.0 V6. Motor oferuje 211 koni mechanicznych i 290 Nm momentu obrotowego. Nie, nie czyni z limuzyny demona prędkości. Rozpędza auto do pierwszej setki w 9,4 sekundy. Z drugiej strony pomijając naprawdę drobne problemy z elektryką jest prawie bezawaryjny i wytrzymuje duże przebiegi! Wady? Na tej liście znajduje się właściwie tylko jedna pozycja - spalanie. W mieście Citroen C6 3.0 V6 spala… 16,3 litra paliwa. Nawet w cyklu mieszanym zapotrzebowanie grubo przekracza 10 litrów.

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2,7 HDi PSA/Ford

REKLAMA

Przednie i tylne zawieszenie używanego Citroena C6 składa się z układu wielowahaczowego. To brzmi znajomo? Nic bardziej mylnego, bo Francuzi uzupełnili układ nie klasycznymi amortyzatorami, a hydropneumatyką. Czy to źle? Nie do końca, bo kierowca i pasażerowie mogą poczuć wybitny komfort jazdy. Nadwozie zachowuje się tak, jakby płynęło nad drogą. Co więcej, same elementy, a w tym miechy czy pompa centralna są naprawdę trwałe - wytrzymują nawet 300 tysięcy kilometrów. Mniej trwałe są w zamian wahacze. Pierwsze poddają się części zamontowane na przedniej osi - często już przy przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów.

Używany Citroen C6 jest typowym Francuzem. A to oznacza przede wszystkim kapryśny układ elektryczny. Przykład? Auto może męczyć kierowcę kolejnymi komunikatami mówiącymi o… nieistniejących awariach. To jednak nie koniec. Usterkowe bywają też przekładnie automatyczne opracowane przez japońską firmę. W wyniku uszkodzenia elektrozaworu lub sterowania mogą powodować szarpanie w czasie jazdy. Citroen C6 ma dużo części wspólnych z modelami C5 i 407. Te będą tanie w zakupie. Drogie i dostępne przede wszystkim w ASO okażą się te podzespoły, które zostały dedykowane wyłącznie fastbackowi - np. sterowniki urządzeń pokładowych.

Zobacz również: Zawieszenie hydropneumatyczne - budowa, sposób działania, koszty

Używane: Citroen C6 - niezwykle rzadki model!

Citroen C6 bez wątpienia nie miał szczęścia. Prezentował się cudownie i na całkowicie nowy poziom wynosił kwestię wygody. Mimo wszystko nie był chętnie wybierany przez kierowców. 7 lat produkcji poskutkowało wyprodukowaniem zaledwie 24 tysięcy egzemplarzy. A to wynik porażająco tragiczny. Niska produkcja przekłada się na niską podaż na rynku wtórnym. Dziś w Polsce ogłoszeń sprzedaży C-szóstki jest zaledwie nieco ponad… 30! Za używany prom kosmiczny z Francji trzeba zapłacić co najmniej 12 tysięcy złotych. Modele najdroższe są wyceniane na 36 - 39 tysięcy złotych.

Używany Citroen C6 niestety stanowi wybór podwyższonego ryzyka. Jeżeli kierowca postawi na akceptowalną oszczędność, będzie miał problemy z silnikiem. W sytuacji, w której pójdzie w stronę eksploatacyjnego spokoju, musi się liczyć z potężnym spalaniem. Tak, w przypadku tego auta nie ma złotego środka. To jednak jeszcze nie oznacza, że C-szóstkę trzeba omijać szerokim łukiem. To piękny fastback, który może dać całą masę frajdy z jazdy. I ta właśnie frajda jest jego największą zaletą.

Używane: Citroen C6 - dane techniczne producenta:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
3.0 V6 211 KM 290 Nm 9,4 s. 230 km/h 16,3/11,2/8,2
2.2 HDi 170 KM 370 Nm 11,2 s. 214 km/h 10,6/7,6/5,9
2.7 V6 HDi 204 KM 440 Nm 8,9 s. 230 km/h 12,0/8,7/6,8
3.0 V6 HDi 241 KM 450 Nm 8,5 s. 235 km/h 10,2/7,4/5,8

Używane: Citroen C6 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 27 zł
  • filtr powietrza - od 50 zł
  • filtr paliwa - od 50 zł
  • filtr kabinowy - od 28 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 175 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 352 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 130 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 94 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 88 zł
  • łącznik stabilizatora - od 22 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 37 zł
  • zawór EGR - od 343 zł
  • akumulator ciśnienia, tzw. miech - od 270 zł
  • wahacz zawieszenia - od 24 zł

Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

REKLAMA

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

REKLAMA