REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Citroen C6 (2005 - 2012) - opinie i typowe usterki

Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C6 stanowił w roku 2005 powiew francuskiej awangardy stylistycznej. W segmencie E nie miał sobie równych! Mimo wszystko sprzedaż auta była mizerna. Czy zatem warto kupić używanego Citroena C6?

Gdy Francuzi w roku 2005 zaprezentowali nowy model segmentu E, świat motoryzacyjny na chwilę wstrzymał oddech. Projekt był nieskazitelny, idealny i imponujący! Z finezyjnie poprowadzoną linią okien i niesamowitą szybą z tyłu prezentował się jakby wyszedł spod ręki natchnionej Coco Chanel. Drogowy prom kosmiczny nawiązywał nowatorstwem do klasycznego DS.-a i otrzymał szyby bez ramek. A nadwozie było dopiero zapowiedzią tego, co na kierowcę czekało w kabinie pasażerskiej.

REKLAMA

Tak, konsola jest zdecydowanie przeładowana przyciskami. Takie były jednak Citroeny z początku nowego millenium. Poza tym we wnętrzu króluje prostota i elegancja połączona z wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi. Co niezwykle ważne, fotele są piekielnie wygodne, a ilość miejsca wystarczająca. Mało imponująco prezentuje się jednak pojemność bagażnika. Auto zabiera na pokład tylko 421 litrów bagażu.

Używane: Citroen C6 2.7 V6 HDi - diesle to wybór wysokiego ryzyka

Paleta silnikowa w używanym Citroenie C6 składa się z czterech jednostek napędowych. Najpopularniejszy na rynku wtórnym jest diesel 2.7 V6 HDi. Motor ma 204 konie mechaniczne mocy i oferuje moment obrotowy o wartości 440 Nm. Dzięki temu rozpędza limuzynę do pierwszej setki w 8,9 sekundy oraz gwarantuje prędkość maksymalną na poziomie 230 km/h. Silnik został opracowany przez inżynierów PSA, Forda i Jaguara. Niestety nawet tak duży team twórców nie ustrzegł się błędów. Skutek? Diesel ma dwa dość poważne problemy.

Zobacz również: Citroen C6 - zestawienie żarówek

REKLAMA

Citroen C6 2.7 V6 HDi nie jest przesadnie szybki. To jednak jeszcze nie oznacza, że może urzec kierowcę np. oszczędnością. Bo w kwestii zapotrzebowania na paliwo jednostka nie ogranicza się! Podwójnie doładowany motor potrzebuje na pokonanie 100 km w mieście aż… 12 litrów oleju napędowego. Nawet poza miastem wyniku nie da się obniżyć bardziej niż do 6,8 litra. Poza tym diesel nie jest trwały. Boryka się z lejącymi się wtryskiwaczami, uszkodzonymi turbosprężarkami, pękającym wałem korbowym i usterkami sterowania zaworów. To jedna z mniej udanych jednostek w tym modelu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Alternatywę może stanowić diesel 2.2 HDi bi-turbo, ewentualnie 3.0 HDi. Mniejszy silnik ma 170 koni mocy, ewidentny niedostatek siły oraz problemy z zacierającymi się turbosprężarkami oraz sterownikiem. Większy ropniak jest zdecydowanie propozycją najbardziej rozsądną. Okazuje się dość trwały - zadbany egzemplarz z rozsądnym przebiegiem będzie borykał się głównie z wyciekami oleju. Poza tym ma naprawdę rozsądne spalanie. W cyklu miejskim używany Citroen C6 3.0 HDi spali 10,2 litra oleju napędowego. To nie tylko mniej od wersji 2.7 V6 HDi, ale także 2.2 HDi.

Używane: Citroen C6 3.0 V6 - dobra alternatywa?

Alternatywę dla diesli stanowić może wersja benzynowa. Do jej napędu wybrany został znany z gamy Citroena i Peugeota silnik 3.0 V6. Motor oferuje 211 koni mechanicznych i 290 Nm momentu obrotowego. Nie, nie czyni z limuzyny demona prędkości. Rozpędza auto do pierwszej setki w 9,4 sekundy. Z drugiej strony pomijając naprawdę drobne problemy z elektryką jest prawie bezawaryjny i wytrzymuje duże przebiegi! Wady? Na tej liście znajduje się właściwie tylko jedna pozycja - spalanie. W mieście Citroen C6 3.0 V6 spala… 16,3 litra paliwa. Nawet w cyklu mieszanym zapotrzebowanie grubo przekracza 10 litrów.

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2,7 HDi PSA/Ford

REKLAMA

Przednie i tylne zawieszenie używanego Citroena C6 składa się z układu wielowahaczowego. To brzmi znajomo? Nic bardziej mylnego, bo Francuzi uzupełnili układ nie klasycznymi amortyzatorami, a hydropneumatyką. Czy to źle? Nie do końca, bo kierowca i pasażerowie mogą poczuć wybitny komfort jazdy. Nadwozie zachowuje się tak, jakby płynęło nad drogą. Co więcej, same elementy, a w tym miechy czy pompa centralna są naprawdę trwałe - wytrzymują nawet 300 tysięcy kilometrów. Mniej trwałe są w zamian wahacze. Pierwsze poddają się części zamontowane na przedniej osi - często już przy przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów.

Używany Citroen C6 jest typowym Francuzem. A to oznacza przede wszystkim kapryśny układ elektryczny. Przykład? Auto może męczyć kierowcę kolejnymi komunikatami mówiącymi o… nieistniejących awariach. To jednak nie koniec. Usterkowe bywają też przekładnie automatyczne opracowane przez japońską firmę. W wyniku uszkodzenia elektrozaworu lub sterowania mogą powodować szarpanie w czasie jazdy. Citroen C6 ma dużo części wspólnych z modelami C5 i 407. Te będą tanie w zakupie. Drogie i dostępne przede wszystkim w ASO okażą się te podzespoły, które zostały dedykowane wyłącznie fastbackowi - np. sterowniki urządzeń pokładowych.

Zobacz również: Zawieszenie hydropneumatyczne - budowa, sposób działania, koszty

Używane: Citroen C6 - niezwykle rzadki model!

Citroen C6 bez wątpienia nie miał szczęścia. Prezentował się cudownie i na całkowicie nowy poziom wynosił kwestię wygody. Mimo wszystko nie był chętnie wybierany przez kierowców. 7 lat produkcji poskutkowało wyprodukowaniem zaledwie 24 tysięcy egzemplarzy. A to wynik porażająco tragiczny. Niska produkcja przekłada się na niską podaż na rynku wtórnym. Dziś w Polsce ogłoszeń sprzedaży C-szóstki jest zaledwie nieco ponad… 30! Za używany prom kosmiczny z Francji trzeba zapłacić co najmniej 12 tysięcy złotych. Modele najdroższe są wyceniane na 36 - 39 tysięcy złotych.

Używany Citroen C6 niestety stanowi wybór podwyższonego ryzyka. Jeżeli kierowca postawi na akceptowalną oszczędność, będzie miał problemy z silnikiem. W sytuacji, w której pójdzie w stronę eksploatacyjnego spokoju, musi się liczyć z potężnym spalaniem. Tak, w przypadku tego auta nie ma złotego środka. To jednak jeszcze nie oznacza, że C-szóstkę trzeba omijać szerokim łukiem. To piękny fastback, który może dać całą masę frajdy z jazdy. I ta właśnie frajda jest jego największą zaletą.

Używane: Citroen C6 - dane techniczne producenta:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
3.0 V6 211 KM 290 Nm 9,4 s. 230 km/h 16,3/11,2/8,2
2.2 HDi 170 KM 370 Nm 11,2 s. 214 km/h 10,6/7,6/5,9
2.7 V6 HDi 204 KM 440 Nm 8,9 s. 230 km/h 12,0/8,7/6,8
3.0 V6 HDi 241 KM 450 Nm 8,5 s. 235 km/h 10,2/7,4/5,8

Używane: Citroen C6 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 27 zł
  • filtr powietrza - od 50 zł
  • filtr paliwa - od 50 zł
  • filtr kabinowy - od 28 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 175 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 352 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 130 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 94 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 88 zł
  • łącznik stabilizatora - od 22 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 37 zł
  • zawór EGR - od 343 zł
  • akumulator ciśnienia, tzw. miech - od 270 zł
  • wahacz zawieszenia - od 24 zł

Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA