REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Lexus RX II (2003-2008) - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Lexus RX II (2003-2008) - opinie i typowe usterki
Używane: Lexus RX II (2003-2008) - opinie i typowe usterki
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Jest duży, luksusowy i... z biegiem lat coraz tańszy. Czy zatem warto kupić używanego Lexusa RX II? Japońska technologia wydaje się trwała. Jest jednak kilka punktów, na które warto uważać.

REKLAMA

Stylistycznie Lexus RX UX30 nie przyniósł większego zaskoczenia. Stanowił tak naprawdę rozwinięcie koncepcji znanej z poprzednika. Auto nadal prezentuje się bowiem jak hatchback na szczudłach. Nowością jest np. wybrzuszony zderzak z przodu. Poza tym zmienił się kształt lamp i co najważniejsze, tylne światła zachowały efektowne, przezroczyste klosze. Lexus nie był szalony już w dniu premiery w roku 2003. Dziś to akurat się nie zmieniło. Co ważne, karoseria nie zestarzała się nadmiernie. I dziś nadal prezentuje się elegancko.

REKLAMA

Stylistycznie wnętrze używanego Lexusa RX II nie odstaje od tego, do czego kierowców przyzwyczaiły Lexusy z początku nowego millenium. Stylizacja jest prosta, a ergonomia utrzymuje się na wysokim poziomie. Zastrzeżenia można mieć głównie do jakości materiałów. Plastiki są twarde i trzeszczą podczas jazdy. Niedociągnięcia na tym polu są jednak cechą charakterystyczną modeli „krojonych” głównie z myślą o rynku zaoceanicznym - a RX II taki właśnie był. Troskę o klienta amerykańskiego widać też w konstrukcji foteli. Te są mięsiste, obszerne, ale płaskie… Bagażnik Lexusa ma pojemność od 440 do 2130 litrów.

Używane: Lexus RX II - tylko trzy jednostki napędowe...

Lexus RX II miał staną w Europie do walki z takimi hegemonami jak Mercedes ML czy BMW X5. Niestety w jednej kwestii nie miał z niemiecką konkurencją żadnych szans - w kwestii palety silnikowej. Japończycy podeszli do listy jednostek napędowych mocno oszczędnie i zaoferowali wyłącznie trzy warianty. Co więcej, w ofercie nie było żadnego diesla! A ropniaki w pierwszej dekadzie XXI wieku stanowiły bazę w segmencie dużych SUV-ów. Na szczęście jednostki stosowane przez Lexusa miały inne zalety. A główną jest wzorowa trwałość.

Zobacz również: Używany Mercedes-Benz ML: jeden z pierwszych

REKLAMA

Lista charakterystycznych usterek? W przypadku używanego RX II ta składa się z jednej pozycji. Mowa o możliwych wyciekach z układu chłodzenia. Paletę silnikową otwiera 3-litrowa V-szóstka o wewnętrznym oznaczeniu 1MZ-FE ukrywająca się w gamie pod nazwą RX 300. Silnik ma 204 konie mechaniczne, 283 Nm momentu obrotowego i pośredni wtrysk paliwa. Poza tym rozpędza SUV-a do pierwszej setki w 9 sekund. Oczko wyżej plasuje się wersja RX 350. Oznacza ona zastosowanie 3.5-litrowej V-szóstki o mocy 277 KM i oznaczeniu 2GR-FE. W jej przypadku czas sprintu do setki trwa 7,8 sekundy, a średnie spalanie oscyluje w granicy 11 litrów benzyny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Początek nowego millenium to czas mocnej ofensywy hybrydowej. Nie ma się zatem co dziwić, że używany Lexus RX występuje w wersji 400h. W tym przypadku potencjał 3.3-litrowej V-szóstki łączy się z jednym lub dwoma elektrykami. Drugi jest dokładany w przypadku napędu AWD - montuje się go przy tylnej osi i jest uruchamiany np. w razie wystąpienia poślizgu kół. Całkowita moc układu hybrydowego to 272 konie mechaniczne. Hybrydowy Lexus RX przyspiesza do pierwszej setki w 7,6 sekundy, podczas gdy prędkość maksymalna sięga 200 km/h. Średnie spalanie wynosi 8,1 litra benzyny.

Używane: Lexus RX II - zawieszenie stawia na komfort

Konstrukcja zawieszenia jest dość klasyczna. Przednią oś SUV-a resorują kolumny McPhersona, podczas gdy z tyłu inżynierowie zastosowali układ wielowahaczy. Resorowanie jest zdecydowanie nastawione na komfort. A to współgra z układem kierowniczym, któremu podczas szybko wykonywanych manewrów wyraźnie brakuje precyzji. I to kolejny - zaraz po kabinie pasażerskiej - ukłon w stronę klienta amerykańskiego. Niewątpliwą zaletą zawieszenia używanego Lexusa RX II jest niezwykle cicha praca. Podczas pokonywania nierówności z okolicy kół nie dochodzą do uszu kierowcy żadne stuki.

Zobacz również: Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko

Używany Lexus RX II jest naprawdę ciężki. Waży przeszło 1800 kilogramów. I fakt ten musi się dość szybko odbić na kondycji zawieszenia. Właściciele SUV-ów skarżą się na to, że już po pokonaniu 150 tysięcy kilometrów uszkadzają się tuleje przednich wahaczy czy przednie amortyzatory. Ich wymiana przy zastosowaniu zamienników nie jest nadmiernie droga. Nowy amortyzator kosztuje już 210 złotych. Nieco większą trwałość mają zazwyczaj pneumatyczne miechy stosowane opcjonalnie przy tylnej osi. W ich przypadku ceny napraw są już jednak wyższe, nawet kilkukrotnie wyższe.

Używane: Lexus RX II - nadal mało awaryjny!

Używany Lexus RX II ma już swoje lata. Solidna technologia sprawia jednak, że auta nadal nie są mocno awaryjne. Co się może zepsuć w toku eksploatacji? Kierowcy skarżą się przede wszystkim na delikatne i łamiące się zaczepy przednich reflektorów, uszkodzenia systemu poziomowania świateł ksenonowych, nieszczelności bagażnika oraz uszkodzenia odtwarzaczy CD i błędy w nawigacjach satelitarnych. Usterką charakterystyczną są też blokujące się tylne zaciski hamulcowe - to jednak wada znana także z innych modeli koncernu Toyoty. Aby Lexus zachował swoją bezawaryjność przez maksymalnie długi czas, właściciel musi pamiętać o jednym. Regularnym serwisie pojazdu!

Zobacz również: Używane: Lexus IS II (2005 - 2013) – co się psuje?

Pierwsze egzemplarze używanego Lexusa RX II mają już 16 lat. Ich ceny dość mocno stopniały. Najtańszego SUV-a z Japonii w przyzwoitym stanie można kupić już za 24 - 25 tysięcy złotych. Modele najdroższe są wyceniane przez obecnych właścicieli na 60 tysięcy złotych. Każdy egzemplarz używanego Lexusa warto dość dokładnie sprawdzić - np. podczas inspekcji w ASO. Tylko w ten sposób kierowca będzie miał pewność, że nie kupuje zaniedbanego auta, które będzie wymagało dużej uwagi mechanika i dużych nakładów finansowych.

Używane: Lexus RX II - podsumowanie:

Być może SUV z Japonii nie jest najpiękniejszy, nie prowadzi się wyśmienicie i ma pewne niedociągnięcia w kwestii jakości wykończenia wnętrza. Mimo wszystko używany Lexus RX II to perełka na rynku motoryzacyjnym. Choć ma naście lat, w przeciwieństwie do rynkowych rywali nadal potrafi być bezawaryjny. Aby jednak SUV była mało problematyczny, kierowca musi kupić egzemplarz zadbany i regularnie serwisowany. A żeby się przekonać o tym, że oglądane auto takie właśnie jest, konieczna jest wzmożona uwaga, ewentualnie pomoc mechanika.

Używane: Lexus RX II - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
3.0 V6 204 KM 283 Nm 9,0 s. 200 km/h 9,4
3.5 V6 277 KM 346 Nm 7,8 s. 200 km/h 10,6
Hybrid 272 KM 288 Nm 7,6 s. 200 km/h 8,1

Używane: Lexus RX II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 11 zł
  • filtr powietrza - od 17 zł
  • filtr paliwa - od 61 zł
  • filtr kabinowy - od 11 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 491 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 135 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 104 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 51 zł
  • łącznik stabilizatora - od 27 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 50 zł
  • amortyzator - od 210 zł

Używane: Lexus RX II (2003-2008) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus RX II (2003-2008) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus RX II (2003-2008) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus RX II (2003-2008) - opinie i typowe usterki
Lexus
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA