Używane: Lexus RX II (2003-2008) - opinie i typowe usterki
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Stylistycznie Lexus RX UX30 nie przyniósł większego zaskoczenia. Stanowił tak naprawdę rozwinięcie koncepcji znanej z poprzednika. Auto nadal prezentuje się bowiem jak hatchback na szczudłach. Nowością jest np. wybrzuszony zderzak z przodu. Poza tym zmienił się kształt lamp i co najważniejsze, tylne światła zachowały efektowne, przezroczyste klosze. Lexus nie był szalony już w dniu premiery w roku 2003. Dziś to akurat się nie zmieniło. Co ważne, karoseria nie zestarzała się nadmiernie. I dziś nadal prezentuje się elegancko.
REKLAMA
Stylistycznie wnętrze używanego Lexusa RX II nie odstaje od tego, do czego kierowców przyzwyczaiły Lexusy z początku nowego millenium. Stylizacja jest prosta, a ergonomia utrzymuje się na wysokim poziomie. Zastrzeżenia można mieć głównie do jakości materiałów. Plastiki są twarde i trzeszczą podczas jazdy. Niedociągnięcia na tym polu są jednak cechą charakterystyczną modeli „krojonych” głównie z myślą o rynku zaoceanicznym - a RX II taki właśnie był. Troskę o klienta amerykańskiego widać też w konstrukcji foteli. Te są mięsiste, obszerne, ale płaskie… Bagażnik Lexusa ma pojemność od 440 do 2130 litrów.
Używane: Lexus RX II - tylko trzy jednostki napędowe...
Lexus RX II miał staną w Europie do walki z takimi hegemonami jak Mercedes ML czy BMW X5. Niestety w jednej kwestii nie miał z niemiecką konkurencją żadnych szans - w kwestii palety silnikowej. Japończycy podeszli do listy jednostek napędowych mocno oszczędnie i zaoferowali wyłącznie trzy warianty. Co więcej, w ofercie nie było żadnego diesla! A ropniaki w pierwszej dekadzie XXI wieku stanowiły bazę w segmencie dużych SUV-ów. Na szczęście jednostki stosowane przez Lexusa miały inne zalety. A główną jest wzorowa trwałość.
Zobacz również: Używany Mercedes-Benz ML: jeden z pierwszych
REKLAMA
Lista charakterystycznych usterek? W przypadku używanego RX II ta składa się z jednej pozycji. Mowa o możliwych wyciekach z układu chłodzenia. Paletę silnikową otwiera 3-litrowa V-szóstka o wewnętrznym oznaczeniu 1MZ-FE ukrywająca się w gamie pod nazwą RX 300. Silnik ma 204 konie mechaniczne, 283 Nm momentu obrotowego i pośredni wtrysk paliwa. Poza tym rozpędza SUV-a do pierwszej setki w 9 sekund. Oczko wyżej plasuje się wersja RX 350. Oznacza ona zastosowanie 3.5-litrowej V-szóstki o mocy 277 KM i oznaczeniu 2GR-FE. W jej przypadku czas sprintu do setki trwa 7,8 sekundy, a średnie spalanie oscyluje w granicy 11 litrów benzyny.
Początek nowego millenium to czas mocnej ofensywy hybrydowej. Nie ma się zatem co dziwić, że używany Lexus RX występuje w wersji 400h. W tym przypadku potencjał 3.3-litrowej V-szóstki łączy się z jednym lub dwoma elektrykami. Drugi jest dokładany w przypadku napędu AWD - montuje się go przy tylnej osi i jest uruchamiany np. w razie wystąpienia poślizgu kół. Całkowita moc układu hybrydowego to 272 konie mechaniczne. Hybrydowy Lexus RX przyspiesza do pierwszej setki w 7,6 sekundy, podczas gdy prędkość maksymalna sięga 200 km/h. Średnie spalanie wynosi 8,1 litra benzyny.
Używane: Lexus RX II - zawieszenie stawia na komfort
Konstrukcja zawieszenia jest dość klasyczna. Przednią oś SUV-a resorują kolumny McPhersona, podczas gdy z tyłu inżynierowie zastosowali układ wielowahaczy. Resorowanie jest zdecydowanie nastawione na komfort. A to współgra z układem kierowniczym, któremu podczas szybko wykonywanych manewrów wyraźnie brakuje precyzji. I to kolejny - zaraz po kabinie pasażerskiej - ukłon w stronę klienta amerykańskiego. Niewątpliwą zaletą zawieszenia używanego Lexusa RX II jest niezwykle cicha praca. Podczas pokonywania nierówności z okolicy kół nie dochodzą do uszu kierowcy żadne stuki.
Zobacz również: Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko
Używany Lexus RX II jest naprawdę ciężki. Waży przeszło 1800 kilogramów. I fakt ten musi się dość szybko odbić na kondycji zawieszenia. Właściciele SUV-ów skarżą się na to, że już po pokonaniu 150 tysięcy kilometrów uszkadzają się tuleje przednich wahaczy czy przednie amortyzatory. Ich wymiana przy zastosowaniu zamienników nie jest nadmiernie droga. Nowy amortyzator kosztuje już 210 złotych. Nieco większą trwałość mają zazwyczaj pneumatyczne miechy stosowane opcjonalnie przy tylnej osi. W ich przypadku ceny napraw są już jednak wyższe, nawet kilkukrotnie wyższe.
Używane: Lexus RX II - nadal mało awaryjny!
Używany Lexus RX II ma już swoje lata. Solidna technologia sprawia jednak, że auta nadal nie są mocno awaryjne. Co się może zepsuć w toku eksploatacji? Kierowcy skarżą się przede wszystkim na delikatne i łamiące się zaczepy przednich reflektorów, uszkodzenia systemu poziomowania świateł ksenonowych, nieszczelności bagażnika oraz uszkodzenia odtwarzaczy CD i błędy w nawigacjach satelitarnych. Usterką charakterystyczną są też blokujące się tylne zaciski hamulcowe - to jednak wada znana także z innych modeli koncernu Toyoty. Aby Lexus zachował swoją bezawaryjność przez maksymalnie długi czas, właściciel musi pamiętać o jednym. Regularnym serwisie pojazdu!
Zobacz również: Używane: Lexus IS II (2005 - 2013) – co się psuje?
Pierwsze egzemplarze używanego Lexusa RX II mają już 16 lat. Ich ceny dość mocno stopniały. Najtańszego SUV-a z Japonii w przyzwoitym stanie można kupić już za 24 - 25 tysięcy złotych. Modele najdroższe są wyceniane przez obecnych właścicieli na 60 tysięcy złotych. Każdy egzemplarz używanego Lexusa warto dość dokładnie sprawdzić - np. podczas inspekcji w ASO. Tylko w ten sposób kierowca będzie miał pewność, że nie kupuje zaniedbanego auta, które będzie wymagało dużej uwagi mechanika i dużych nakładów finansowych.
Używane: Lexus RX II - podsumowanie:
Być może SUV z Japonii nie jest najpiękniejszy, nie prowadzi się wyśmienicie i ma pewne niedociągnięcia w kwestii jakości wykończenia wnętrza. Mimo wszystko używany Lexus RX II to perełka na rynku motoryzacyjnym. Choć ma naście lat, w przeciwieństwie do rynkowych rywali nadal potrafi być bezawaryjny. Aby jednak SUV była mało problematyczny, kierowca musi kupić egzemplarz zadbany i regularnie serwisowany. A żeby się przekonać o tym, że oglądane auto takie właśnie jest, konieczna jest wzmożona uwaga, ewentualnie pomoc mechanika.
Używane: Lexus RX II - dane techniczne producenta:
Moc | Moment obrotowy | Przyspieszenie 0 - 100 km/h | Prędkość maksymalna | Średnie spalanie w l na 100 km | |
3.0 V6 | 204 KM | 283 Nm | 9,0 s. | 200 km/h | 9,4 |
3.5 V6 | 277 KM | 346 Nm | 7,8 s. | 200 km/h | 10,6 |
Hybrid | 272 KM | 288 Nm | 7,6 s. | 200 km/h | 8,1 |
Używane: Lexus RX II - ceny części zamiennych:
- filtr oleju - od 11 zł
- filtr powietrza - od 17 zł
- filtr paliwa - od 61 zł
- filtr kabinowy - od 11 zł
- zestaw paska wielorowkowego - od 491 zł
- tarcza hamulcowa przód - od 135 zł
- tarcza hamulcowa tył - od 104 zł
- klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 51 zł
- łącznik stabilizatora - od 27 zł
- końcówka drążka kierowniczego - od 50 zł
- amortyzator - od 210 zł
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.