REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Chevrolet Cruze (2008 - 2014) - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Chevrolet Cruze od przodu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze od przodu fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

General Motors miało dobry plan. Na bazie Chevroleta i… Daewoo stworzyło markę niskobudżetową. Jak ta koncepcja sprawdza się na rynku wtórnym? Sprawdźmy na przykładzie używanego Chevroleta Cruze.

Pierwsza generacja Chevroleta Cruze została zaprezentowana w roku 2008 podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Amerykanin w Europie? Nie do końca. Jedynym nawiązaniem do amerykańskiej tradycji był bowiem… znaczek. Cruze tak naprawdę jest trzecią odsłoną Daewoo Nubiry. A na zmianę nazwy General Motors zdecydowało się wszędzie tam, gdzie koreańskie logo zdążyło się skompromitować. I Polska - w której Daewoo przez szereg lat produkowało swoje auta - była jednym z tych rynków.

REKLAMA

Używane: Chevrolet Cruze - model za… 4 miliardy dolarów!

REKLAMA

Prace konstrukcyjne nad Chevroletem Cruze były dość gruntowne i trwały w sumie 27 miesięcy. Model został oparty o platformę Delta II - tą samą, którą można odnaleźć m.in. w Oplu Astrze IV. Inżynierowie opracowali w sumie 221 prototypów, które były testowane m.in. w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, a do tego wydali na wdrożenie auta do produkcji w sumie 4 miliardy dolarów! Początkowo zadebiutował sedan. W roku 2010 gama została uzupełniona o hatchbacka.

Cruze był produkowany do roku 2016. W Europie jego historia zakończyła się jednak w roku 2014. To wtedy marka zniknęła ze Starego Kontynentu. Czemu? Chevrolet chyba radził sobie zbyt dobrze i stanowił za silną konkurencję dla rodzimego Opla. I o ile klienci marki - szczególnie ci flotowi - byli mocno rozczarowani, o tyle były osoby, które na wieść o odwrocie Chevroleta otworzyły szampana. Mowa o szefach Opla.

Zobacz również: Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny

Używany Chevrolet Cruze jest trochę amerykański, a trochę europejski. Przód auta ewidentnie nawiązuje do model sprzedawanych za oceanem, podczas gdy linia boczna jest prosta. To był niskobudżetowy model, który na tą niskobudżetowość wcale nie wskazywał. W roku 2008 wyglądał całkiem nowocześnie, a teraz… niestety dość mocno zestarzał się. Po nadwoziu Cruze widać upływ czasu i wcale nie jest to wynikiem opatrzenia się. Tych aut wcale nie ma zbyt dużo na polskich drogach!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Chevrolet Cruze - stylistycznie specyficzny

REKLAMA

Inżynierowie podczas prac nad kabiną pasażerską kompaktowego Chevroleta połączyli dwie rzeczy - amerykańską stylizację i jakość wykończenia wprost z… Korei! Plastiki są twarde, dominuje czerń i imitacje chromu, kierownica jest zbyt duża, a dźwignia zmiany biegów wręcz monstrualna. Konsola została wysoko zarysowana i pojawia się na niej wysyp różnej maści przycisków, podczas gdy zegary - co niezwykle fajne - zostały ukryte w sportowo wyglądających tubach. Materiały wykończeniowe nie są wysokiej jakości. W efekcie skóra na kierownicy szybko się łuszczy, a srebrne plastiki drapią.

Używany Chevrolet Cruze oferuje sporą ilość przestrzeni. W całkiem komfortowych warunkach podróżować mogą nawet pasażerowie drugiego rzędu foteli. Poza tym bagażnik jest pojemny. W sedanie mieści 450 litrów, w hatchbacku od 413 do 1254 litrów, podczas gdy w kombi od 500 do 1478 litrów.

W palecie silnikowej Chevroleta Cruze funkcjonowało pięć jednostek napędowych. Podstawę oferty stanowił benzyniak 1.6 litra o mocy 113, 117 lub 124 koni mechanicznych. Osiągi? Te były raczej przeciętne. Jeżeli chodzi o spalanie, w cyklu mieszanym silnik potrzebował około 7 litrów na pokonanie stu kilometrów. Oczko wyżej plasował się motor 1.8 16v. 141 koni mechanicznych mocy to dobry wynik. Jeszcze lepsze w tym benzyniaku było jednak to, że był oferowany w wersji ze wzmocnionymi gniazdami zaworowymi i instalacją LPG. Cruze był sprzedawany też z jednostką 1.4 Turbo. Oferował zdecydowanie najlepsze osiągi i rozsądne spalanie.

Zobacz również: Test Chevrolet Cruze 1.4 T kombi: chce być trendy

Używane: Chevrolet Cruze - i benzyniaki, i diesle trwałe

Wolnossące benzyniaki sprzedawane przez Chevroleta to świetnie znane konstrukcje Ecotec Opla. Z czasem zaczynają konsumować zbyt dużo oleju, a do tego warto pamiętać o skróceniu interwały wymiany paska rozrządu. Poza tym to konstrukcje dość trwałe, które nawet po latach eksploatacji nie powinny wymagać większych ingerencji niż np. wymiana zaworu EGR. Alternatywę dla benzyniaków stanowiły dwa diesle. Pierwszy konstrukcji Isuzu o pojemności 1.7 litra i mocy 130 koni mechanicznych. Drugi miał 2 litry oraz trzy wersje mocy: 125, 150 i 163 KM. Dwie pierwsze opuściły studio projektowe VM Motori.

Diesle spod maski Chevroleta spisują się naprawdę dobrze. Do przebiegu na poziomie 200 - 250 tysięcy kilometrów w używanym Cruze dokuczać może głównie filtr cząstek stałych - jeżeli oczywiście był zastosowany. Dopiero po tym przebiegu zaczyna się psuć osprzęt w postaci wtryskiwaczy, turbosprężarki, zaworu EGR czy koła dwumasowego. Po takim dystansie to już jednak rynkowy standard - ciężko zatem mówić o oczywistej wadzie silników wysokoprężnych.

Zobacz również: W silniku przybywa oleju? A twój diesel ma DPF?

Zawieszenie używanego Chevroleta Cruze jest dość proste z konstrukcyjnego punktu widzenia. Przednie koła utrzymują przy nadwoziu kolumny McPhersona. Tylne resoruje belka skrętna. Nastawy? Te są zdecydowanie miękkie. Z drugiej strony elementy w postaci silentblocków czy łączników pracują dość głośno. Zawieszenie Cruze nie jest przesadnie trwałe. Na szczęście ewentualne naprawy nie powinny okazać się nadmiernie drogie - szczególnie że jako pierwsze zazwyczaj poddają się łączniki stabilizatora i tuleje wahaczy.

Używane: Chevrolet Cruze - lista awarii? W zasadzie nic poważnego!

Używany Chevrolet Cruze nie jest autem mocno awaryjnym. Usterki zgłaszane do tej pory przez kierowców są przede wszystkim… denerwujące! W aucie może wariować centralny zamek, zdarza się że radioodtwarzacz przestaje czytać płyty CD, z czasem pada elektrowłącznik tylnej klapy, a przednie nadkola mogą pękać. Najbardziej znaczące awarie dotyczą wysprzęglika i sterowania klimatyzacji. Konstrukcja jest prosta i bazuje na Oplu. To oznacza niskie ceny ewentualnych części zamiennych i fakt, że praktycznie każdy mechanik będzie w stanie przeprowadzić podstawowe naprawy.

Ceny używanego Chevroleta Cruze zaczynają się od 17 tysięcy złotych. Za egzemplarz wyprodukowany w roku 2013 i pochodzący np. od pierwszego właściciela, trzeba zapłacić dziś nawet 40 tysięcy złotych. Zalety? Amerykanin jest stosunkowo tani, a do tego dobrze wyposażony. Praktycznie każdy egzemplarz z rynku wtórnego ma klimatyzację, zestaw poduszek powietrznych czy ESP.

Używane: Chevrolet Cruze - podsumowanie:

Używany Chevrolet Cruze to poprawne auto, które może się stać wiernym towarzyszem podróży. Kierowca decydujący się na jego zakup musi jednak w pełni rozumieć filozofię tego auta. A model miał być po prostu tani - tani w zakupie, eksploatacji i serwisowaniu. Co to oznacza? W dużej mierze niższą jakość materiałów wykończeniowych i przede wszystkim mniejszą przyjemność z jazdy.

Używane: Chevrolet Cruze - dane techniczne producenta:

  • Silniki benzynowe:
Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.4 Turbo 140 KM 200 Nm 9,3 s. 200 km/h 7,5/5,7/4,7
1.6 16v 113 KM 153 Nm 11,8 s. 185 km/h 9,0/6,8/5,5
1.6 16v 117 KM 155 Nm 12,8 s. 185 km/h 9,4/6,9/5,3
1.6 16v 124 KM 154 Nm 12,0 s. 190 km/h 8,8/6,5/5,1
1.8 16v 141 KM 176 Nm 10,0 s. 200 km/h 9,3/6,8/5,3
  • Silniki diesla:
Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.7 D 130 KM 300 Nm 10,3 s. 200 km/h 5,6/4,5/3,8
2.0 D 125 KM 300 Nm 10,3 s. 196 km/h 7,0/5,5/4,6
2.0 D 150 KM 320 Nm 8,7 s. 210 km/h 7,0/5,6/4,8
2.0 VCDi 163 KM 360 Nm 8,5 s. 205 km/h 7,3/5,4/4,2

Używane: Chevrolet Cruze - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 13 zł
  • filtr powietrza - od 24 zł
  • filtr paliwa - od 34 zł
  • filtr kabinowy - od 21 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 343 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 141 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 97 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 87 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 47 zł
  • łącznik stabilizatora - od 29 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 41 zł
  • amortyzator - od 96 zł
  • sprzęgło komplet - od 545 zł
  • koło zamachowe - od 1404 zł
  • zawór EGR - od 273 zł

Chevrolet Cruze z przodu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze z tyłu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze kokpit fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze wnętrze fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze podłokietnik fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze składane fotele fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA