REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Chevrolet Cruze (2008 - 2014) - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Chevrolet Cruze od przodu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze od przodu fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

General Motors miało dobry plan. Na bazie Chevroleta i… Daewoo stworzyło markę niskobudżetową. Jak ta koncepcja sprawdza się na rynku wtórnym? Sprawdźmy na przykładzie używanego Chevroleta Cruze.

Pierwsza generacja Chevroleta Cruze została zaprezentowana w roku 2008 podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Amerykanin w Europie? Nie do końca. Jedynym nawiązaniem do amerykańskiej tradycji był bowiem… znaczek. Cruze tak naprawdę jest trzecią odsłoną Daewoo Nubiry. A na zmianę nazwy General Motors zdecydowało się wszędzie tam, gdzie koreańskie logo zdążyło się skompromitować. I Polska - w której Daewoo przez szereg lat produkowało swoje auta - była jednym z tych rynków.

REKLAMA

REKLAMA

Używane: Chevrolet Cruze - model za… 4 miliardy dolarów!

Prace konstrukcyjne nad Chevroletem Cruze były dość gruntowne i trwały w sumie 27 miesięcy. Model został oparty o platformę Delta II - tą samą, którą można odnaleźć m.in. w Oplu Astrze IV. Inżynierowie opracowali w sumie 221 prototypów, które były testowane m.in. w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, a do tego wydali na wdrożenie auta do produkcji w sumie 4 miliardy dolarów! Początkowo zadebiutował sedan. W roku 2010 gama została uzupełniona o hatchbacka.

Cruze był produkowany do roku 2016. W Europie jego historia zakończyła się jednak w roku 2014. To wtedy marka zniknęła ze Starego Kontynentu. Czemu? Chevrolet chyba radził sobie zbyt dobrze i stanowił za silną konkurencję dla rodzimego Opla. I o ile klienci marki - szczególnie ci flotowi - byli mocno rozczarowani, o tyle były osoby, które na wieść o odwrocie Chevroleta otworzyły szampana. Mowa o szefach Opla.

Zobacz również: Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny

REKLAMA

Używany Chevrolet Cruze jest trochę amerykański, a trochę europejski. Przód auta ewidentnie nawiązuje do model sprzedawanych za oceanem, podczas gdy linia boczna jest prosta. To był niskobudżetowy model, który na tą niskobudżetowość wcale nie wskazywał. W roku 2008 wyglądał całkiem nowocześnie, a teraz… niestety dość mocno zestarzał się. Po nadwoziu Cruze widać upływ czasu i wcale nie jest to wynikiem opatrzenia się. Tych aut wcale nie ma zbyt dużo na polskich drogach!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Chevrolet Cruze - stylistycznie specyficzny

Inżynierowie podczas prac nad kabiną pasażerską kompaktowego Chevroleta połączyli dwie rzeczy - amerykańską stylizację i jakość wykończenia wprost z… Korei! Plastiki są twarde, dominuje czerń i imitacje chromu, kierownica jest zbyt duża, a dźwignia zmiany biegów wręcz monstrualna. Konsola została wysoko zarysowana i pojawia się na niej wysyp różnej maści przycisków, podczas gdy zegary - co niezwykle fajne - zostały ukryte w sportowo wyglądających tubach. Materiały wykończeniowe nie są wysokiej jakości. W efekcie skóra na kierownicy szybko się łuszczy, a srebrne plastiki drapią.

Używany Chevrolet Cruze oferuje sporą ilość przestrzeni. W całkiem komfortowych warunkach podróżować mogą nawet pasażerowie drugiego rzędu foteli. Poza tym bagażnik jest pojemny. W sedanie mieści 450 litrów, w hatchbacku od 413 do 1254 litrów, podczas gdy w kombi od 500 do 1478 litrów.

W palecie silnikowej Chevroleta Cruze funkcjonowało pięć jednostek napędowych. Podstawę oferty stanowił benzyniak 1.6 litra o mocy 113, 117 lub 124 koni mechanicznych. Osiągi? Te były raczej przeciętne. Jeżeli chodzi o spalanie, w cyklu mieszanym silnik potrzebował około 7 litrów na pokonanie stu kilometrów. Oczko wyżej plasował się motor 1.8 16v. 141 koni mechanicznych mocy to dobry wynik. Jeszcze lepsze w tym benzyniaku było jednak to, że był oferowany w wersji ze wzmocnionymi gniazdami zaworowymi i instalacją LPG. Cruze był sprzedawany też z jednostką 1.4 Turbo. Oferował zdecydowanie najlepsze osiągi i rozsądne spalanie.

Zobacz również: Test Chevrolet Cruze 1.4 T kombi: chce być trendy

Używane: Chevrolet Cruze - i benzyniaki, i diesle trwałe

Wolnossące benzyniaki sprzedawane przez Chevroleta to świetnie znane konstrukcje Ecotec Opla. Z czasem zaczynają konsumować zbyt dużo oleju, a do tego warto pamiętać o skróceniu interwały wymiany paska rozrządu. Poza tym to konstrukcje dość trwałe, które nawet po latach eksploatacji nie powinny wymagać większych ingerencji niż np. wymiana zaworu EGR. Alternatywę dla benzyniaków stanowiły dwa diesle. Pierwszy konstrukcji Isuzu o pojemności 1.7 litra i mocy 130 koni mechanicznych. Drugi miał 2 litry oraz trzy wersje mocy: 125, 150 i 163 KM. Dwie pierwsze opuściły studio projektowe VM Motori.

Diesle spod maski Chevroleta spisują się naprawdę dobrze. Do przebiegu na poziomie 200 - 250 tysięcy kilometrów w używanym Cruze dokuczać może głównie filtr cząstek stałych - jeżeli oczywiście był zastosowany. Dopiero po tym przebiegu zaczyna się psuć osprzęt w postaci wtryskiwaczy, turbosprężarki, zaworu EGR czy koła dwumasowego. Po takim dystansie to już jednak rynkowy standard - ciężko zatem mówić o oczywistej wadzie silników wysokoprężnych.

Zobacz również: W silniku przybywa oleju? A twój diesel ma DPF?

Zawieszenie używanego Chevroleta Cruze jest dość proste z konstrukcyjnego punktu widzenia. Przednie koła utrzymują przy nadwoziu kolumny McPhersona. Tylne resoruje belka skrętna. Nastawy? Te są zdecydowanie miękkie. Z drugiej strony elementy w postaci silentblocków czy łączników pracują dość głośno. Zawieszenie Cruze nie jest przesadnie trwałe. Na szczęście ewentualne naprawy nie powinny okazać się nadmiernie drogie - szczególnie że jako pierwsze zazwyczaj poddają się łączniki stabilizatora i tuleje wahaczy.

Używane: Chevrolet Cruze - lista awarii? W zasadzie nic poważnego!

Używany Chevrolet Cruze nie jest autem mocno awaryjnym. Usterki zgłaszane do tej pory przez kierowców są przede wszystkim… denerwujące! W aucie może wariować centralny zamek, zdarza się że radioodtwarzacz przestaje czytać płyty CD, z czasem pada elektrowłącznik tylnej klapy, a przednie nadkola mogą pękać. Najbardziej znaczące awarie dotyczą wysprzęglika i sterowania klimatyzacji. Konstrukcja jest prosta i bazuje na Oplu. To oznacza niskie ceny ewentualnych części zamiennych i fakt, że praktycznie każdy mechanik będzie w stanie przeprowadzić podstawowe naprawy.

Ceny używanego Chevroleta Cruze zaczynają się od 17 tysięcy złotych. Za egzemplarz wyprodukowany w roku 2013 i pochodzący np. od pierwszego właściciela, trzeba zapłacić dziś nawet 40 tysięcy złotych. Zalety? Amerykanin jest stosunkowo tani, a do tego dobrze wyposażony. Praktycznie każdy egzemplarz z rynku wtórnego ma klimatyzację, zestaw poduszek powietrznych czy ESP.

Używane: Chevrolet Cruze - podsumowanie:

Używany Chevrolet Cruze to poprawne auto, które może się stać wiernym towarzyszem podróży. Kierowca decydujący się na jego zakup musi jednak w pełni rozumieć filozofię tego auta. A model miał być po prostu tani - tani w zakupie, eksploatacji i serwisowaniu. Co to oznacza? W dużej mierze niższą jakość materiałów wykończeniowych i przede wszystkim mniejszą przyjemność z jazdy.

Używane: Chevrolet Cruze - dane techniczne producenta:

  • Silniki benzynowe:
Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.4 Turbo 140 KM 200 Nm 9,3 s. 200 km/h 7,5/5,7/4,7
1.6 16v 113 KM 153 Nm 11,8 s. 185 km/h 9,0/6,8/5,5
1.6 16v 117 KM 155 Nm 12,8 s. 185 km/h 9,4/6,9/5,3
1.6 16v 124 KM 154 Nm 12,0 s. 190 km/h 8,8/6,5/5,1
1.8 16v 141 KM 176 Nm 10,0 s. 200 km/h 9,3/6,8/5,3
  • Silniki diesla:
Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.7 D 130 KM 300 Nm 10,3 s. 200 km/h 5,6/4,5/3,8
2.0 D 125 KM 300 Nm 10,3 s. 196 km/h 7,0/5,5/4,6
2.0 D 150 KM 320 Nm 8,7 s. 210 km/h 7,0/5,6/4,8
2.0 VCDi 163 KM 360 Nm 8,5 s. 205 km/h 7,3/5,4/4,2

Używane: Chevrolet Cruze - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 13 zł
  • filtr powietrza - od 24 zł
  • filtr paliwa - od 34 zł
  • filtr kabinowy - od 21 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 343 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 141 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 97 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 87 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 47 zł
  • łącznik stabilizatora - od 29 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 41 zł
  • amortyzator - od 96 zł
  • sprzęgło komplet - od 545 zł
  • koło zamachowe - od 1404 zł
  • zawór EGR - od 273 zł

Chevrolet Cruze z przodu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze z tyłu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze kokpit fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze wnętrze fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze podłokietnik fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze składane fotele fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

REKLAMA

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

Zakup używanego auta – 5 zasad, które uchronią Cię przed stratą pieniędzy

Zakup samochodu używanego to dla wielu kierowców najprostszy sposób na własne auto, tańszy i szybszy niż czekanie na nowy model z salonu. Jednocześnie to rynek pełen pułapek: cofnięte liczniki, auta powypadkowe czy ukryte długi sprzedającego mogą zamienić marzenie w kosztowny koszmar. Jak nie wpaść w tę pułapkę? Oto pięć sprawdzonych zasad, które pomogą odróżnić okazję od ryzykownego zakupu.

REKLAMA