REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Chevrolet Cruze (2008 - 2014) - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Chevrolet Cruze od przodu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze od przodu fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

General Motors miało dobry plan. Na bazie Chevroleta i… Daewoo stworzyło markę niskobudżetową. Jak ta koncepcja sprawdza się na rynku wtórnym? Sprawdźmy na przykładzie używanego Chevroleta Cruze.

Pierwsza generacja Chevroleta Cruze została zaprezentowana w roku 2008 podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Amerykanin w Europie? Nie do końca. Jedynym nawiązaniem do amerykańskiej tradycji był bowiem… znaczek. Cruze tak naprawdę jest trzecią odsłoną Daewoo Nubiry. A na zmianę nazwy General Motors zdecydowało się wszędzie tam, gdzie koreańskie logo zdążyło się skompromitować. I Polska - w której Daewoo przez szereg lat produkowało swoje auta - była jednym z tych rynków.

REKLAMA

Używane: Chevrolet Cruze - model za… 4 miliardy dolarów!

REKLAMA

Prace konstrukcyjne nad Chevroletem Cruze były dość gruntowne i trwały w sumie 27 miesięcy. Model został oparty o platformę Delta II - tą samą, którą można odnaleźć m.in. w Oplu Astrze IV. Inżynierowie opracowali w sumie 221 prototypów, które były testowane m.in. w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, a do tego wydali na wdrożenie auta do produkcji w sumie 4 miliardy dolarów! Początkowo zadebiutował sedan. W roku 2010 gama została uzupełniona o hatchbacka.

Cruze był produkowany do roku 2016. W Europie jego historia zakończyła się jednak w roku 2014. To wtedy marka zniknęła ze Starego Kontynentu. Czemu? Chevrolet chyba radził sobie zbyt dobrze i stanowił za silną konkurencję dla rodzimego Opla. I o ile klienci marki - szczególnie ci flotowi - byli mocno rozczarowani, o tyle były osoby, które na wieść o odwrocie Chevroleta otworzyły szampana. Mowa o szefach Opla.

Zobacz również: Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny

Używany Chevrolet Cruze jest trochę amerykański, a trochę europejski. Przód auta ewidentnie nawiązuje do model sprzedawanych za oceanem, podczas gdy linia boczna jest prosta. To był niskobudżetowy model, który na tą niskobudżetowość wcale nie wskazywał. W roku 2008 wyglądał całkiem nowocześnie, a teraz… niestety dość mocno zestarzał się. Po nadwoziu Cruze widać upływ czasu i wcale nie jest to wynikiem opatrzenia się. Tych aut wcale nie ma zbyt dużo na polskich drogach!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Chevrolet Cruze - stylistycznie specyficzny

REKLAMA

Inżynierowie podczas prac nad kabiną pasażerską kompaktowego Chevroleta połączyli dwie rzeczy - amerykańską stylizację i jakość wykończenia wprost z… Korei! Plastiki są twarde, dominuje czerń i imitacje chromu, kierownica jest zbyt duża, a dźwignia zmiany biegów wręcz monstrualna. Konsola została wysoko zarysowana i pojawia się na niej wysyp różnej maści przycisków, podczas gdy zegary - co niezwykle fajne - zostały ukryte w sportowo wyglądających tubach. Materiały wykończeniowe nie są wysokiej jakości. W efekcie skóra na kierownicy szybko się łuszczy, a srebrne plastiki drapią.

Używany Chevrolet Cruze oferuje sporą ilość przestrzeni. W całkiem komfortowych warunkach podróżować mogą nawet pasażerowie drugiego rzędu foteli. Poza tym bagażnik jest pojemny. W sedanie mieści 450 litrów, w hatchbacku od 413 do 1254 litrów, podczas gdy w kombi od 500 do 1478 litrów.

W palecie silnikowej Chevroleta Cruze funkcjonowało pięć jednostek napędowych. Podstawę oferty stanowił benzyniak 1.6 litra o mocy 113, 117 lub 124 koni mechanicznych. Osiągi? Te były raczej przeciętne. Jeżeli chodzi o spalanie, w cyklu mieszanym silnik potrzebował około 7 litrów na pokonanie stu kilometrów. Oczko wyżej plasował się motor 1.8 16v. 141 koni mechanicznych mocy to dobry wynik. Jeszcze lepsze w tym benzyniaku było jednak to, że był oferowany w wersji ze wzmocnionymi gniazdami zaworowymi i instalacją LPG. Cruze był sprzedawany też z jednostką 1.4 Turbo. Oferował zdecydowanie najlepsze osiągi i rozsądne spalanie.

Zobacz również: Test Chevrolet Cruze 1.4 T kombi: chce być trendy

Używane: Chevrolet Cruze - i benzyniaki, i diesle trwałe

Wolnossące benzyniaki sprzedawane przez Chevroleta to świetnie znane konstrukcje Ecotec Opla. Z czasem zaczynają konsumować zbyt dużo oleju, a do tego warto pamiętać o skróceniu interwały wymiany paska rozrządu. Poza tym to konstrukcje dość trwałe, które nawet po latach eksploatacji nie powinny wymagać większych ingerencji niż np. wymiana zaworu EGR. Alternatywę dla benzyniaków stanowiły dwa diesle. Pierwszy konstrukcji Isuzu o pojemności 1.7 litra i mocy 130 koni mechanicznych. Drugi miał 2 litry oraz trzy wersje mocy: 125, 150 i 163 KM. Dwie pierwsze opuściły studio projektowe VM Motori.

Diesle spod maski Chevroleta spisują się naprawdę dobrze. Do przebiegu na poziomie 200 - 250 tysięcy kilometrów w używanym Cruze dokuczać może głównie filtr cząstek stałych - jeżeli oczywiście był zastosowany. Dopiero po tym przebiegu zaczyna się psuć osprzęt w postaci wtryskiwaczy, turbosprężarki, zaworu EGR czy koła dwumasowego. Po takim dystansie to już jednak rynkowy standard - ciężko zatem mówić o oczywistej wadzie silników wysokoprężnych.

Zobacz również: W silniku przybywa oleju? A twój diesel ma DPF?

Zawieszenie używanego Chevroleta Cruze jest dość proste z konstrukcyjnego punktu widzenia. Przednie koła utrzymują przy nadwoziu kolumny McPhersona. Tylne resoruje belka skrętna. Nastawy? Te są zdecydowanie miękkie. Z drugiej strony elementy w postaci silentblocków czy łączników pracują dość głośno. Zawieszenie Cruze nie jest przesadnie trwałe. Na szczęście ewentualne naprawy nie powinny okazać się nadmiernie drogie - szczególnie że jako pierwsze zazwyczaj poddają się łączniki stabilizatora i tuleje wahaczy.

Używane: Chevrolet Cruze - lista awarii? W zasadzie nic poważnego!

Używany Chevrolet Cruze nie jest autem mocno awaryjnym. Usterki zgłaszane do tej pory przez kierowców są przede wszystkim… denerwujące! W aucie może wariować centralny zamek, zdarza się że radioodtwarzacz przestaje czytać płyty CD, z czasem pada elektrowłącznik tylnej klapy, a przednie nadkola mogą pękać. Najbardziej znaczące awarie dotyczą wysprzęglika i sterowania klimatyzacji. Konstrukcja jest prosta i bazuje na Oplu. To oznacza niskie ceny ewentualnych części zamiennych i fakt, że praktycznie każdy mechanik będzie w stanie przeprowadzić podstawowe naprawy.

Ceny używanego Chevroleta Cruze zaczynają się od 17 tysięcy złotych. Za egzemplarz wyprodukowany w roku 2013 i pochodzący np. od pierwszego właściciela, trzeba zapłacić dziś nawet 40 tysięcy złotych. Zalety? Amerykanin jest stosunkowo tani, a do tego dobrze wyposażony. Praktycznie każdy egzemplarz z rynku wtórnego ma klimatyzację, zestaw poduszek powietrznych czy ESP.

Używane: Chevrolet Cruze - podsumowanie:

Używany Chevrolet Cruze to poprawne auto, które może się stać wiernym towarzyszem podróży. Kierowca decydujący się na jego zakup musi jednak w pełni rozumieć filozofię tego auta. A model miał być po prostu tani - tani w zakupie, eksploatacji i serwisowaniu. Co to oznacza? W dużej mierze niższą jakość materiałów wykończeniowych i przede wszystkim mniejszą przyjemność z jazdy.

Używane: Chevrolet Cruze - dane techniczne producenta:

  • Silniki benzynowe:
Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.4 Turbo 140 KM 200 Nm 9,3 s. 200 km/h 7,5/5,7/4,7
1.6 16v 113 KM 153 Nm 11,8 s. 185 km/h 9,0/6,8/5,5
1.6 16v 117 KM 155 Nm 12,8 s. 185 km/h 9,4/6,9/5,3
1.6 16v 124 KM 154 Nm 12,0 s. 190 km/h 8,8/6,5/5,1
1.8 16v 141 KM 176 Nm 10,0 s. 200 km/h 9,3/6,8/5,3
  • Silniki diesla:
Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.7 D 130 KM 300 Nm 10,3 s. 200 km/h 5,6/4,5/3,8
2.0 D 125 KM 300 Nm 10,3 s. 196 km/h 7,0/5,5/4,6
2.0 D 150 KM 320 Nm 8,7 s. 210 km/h 7,0/5,6/4,8
2.0 VCDi 163 KM 360 Nm 8,5 s. 205 km/h 7,3/5,4/4,2

Używane: Chevrolet Cruze - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 13 zł
  • filtr powietrza - od 24 zł
  • filtr paliwa - od 34 zł
  • filtr kabinowy - od 21 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 343 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 141 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 97 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 87 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 47 zł
  • łącznik stabilizatora - od 29 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 41 zł
  • amortyzator - od 96 zł
  • sprzęgło komplet - od 545 zł
  • koło zamachowe - od 1404 zł
  • zawór EGR - od 273 zł

Chevrolet Cruze z przodu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze z tyłu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze kokpit fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze wnętrze fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze podłokietnik fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze składane fotele fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA