REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Citroen C3 II (2009 - 2016) - opinie i typowe usterki

Citroen C3 Fot. Moto.wieszjak.pl
Citroen C3 Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Ma zalotne spojrzenie, 300 litrowy bagażnik, 11 wersji napędowych i ceny startujące od 13 tysięcy złotych. Używany Citroen C3 II to ciekawe auto. Tylko czy warte wyboru?

Segment B jest jednym z ważniejszych w strukturze sprzedaży w Europie. Właśnie dlatego podczas prac nad drugą generacją Citroena C3 Francuzi przykładali się szczególnie! Auto zostało zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w roku 2009 i wzbudziło duże zainteresowanie. Temu nie można się jednak dziwić. To naprawdę udany projekt. Obłe nadwozie nawiązuje i do klasyka 2CV, i swojego poprzednika. Do tego nie brakuje mu nowoczesnych akcentów, przez co świetnie wygląda w centrum dużego miasta.

REKLAMA

REKLAMA

Po zajęciu miejsca za kierownicą Citroena C3 II prowadzący może się poczuć nieco przytłoczony. Na konsoli pojawia się kilka wyświetlaczy i spora ilość przycisków. To jednak wyłącznie wrażenie. Obsługa całości już po kilku minutach jazdy staje się bowiem intuicyjna. Co więcej, kierowca będzie miał poczucie przestrzeni, a wszystko za sprawą dużej ilości światła dostarczonej przez przednią szybę Zenith. Jako że jest ona poprowadzona aż na linię dachu, gwarantuje o 80 proc. większą widoczność i poprawia poziom bezpieczeństwa podczas jazdy.

REKLAMA

Używane: Citroen C3 II - bagażnik o pojemności 300 litrów!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na nietuzinkowej szybkie innowacyjność Francuzów nie kończy się. Układ wentylacyjny może być wyposażony w rozpylacz zapachów, a komfort jazdy gwarantuje potrojenie w stosunku do poprzednika ilości mat wygłuszających. Co z przestronnością? W pierwszym rzędzie foteli zasiądą nawet wysokie osoby. Nieco gorzej wygląda sytuacja w przypadku tylnej kanapy. Tam najlepiej poczują się dzieci. Dużą zaletą używanego Citroena C3 II jest spory bagażnik. Kufer ma pojemność wynoszącą od 300 do 1121 litrów.

Zobacz również: Używany Citroen C3: miejska awangarda

Mały hatchback z Francji funkcjonuje w segmencie B. To jednak nie przeszkodziło Citroenowi w zaoferowaniu kierowcom szerokiej palety silnikowej. Przed liftingiem przeprowadzonym w roku 2013 gamę otwierały dwa benzyniaki z 8-zaworową głowicą odziedziczone po poprzedniku. Mowa o 60-konnym silniku 1.1 litra oraz 75-konnym 1.4 litra. To proste konstrukcje, które choć nie są zbyt oszczędne i okazują się hałaśliwe, idealnie nadają się do zasilania gazem oraz do przebiegu na poziomie 180 - 190 tysięcy kilometrów nie psują się wcale.

W czasie liftingu najsłabsze benzyniaki zostały zamienione na nowocześniejsze konstrukcje. I tak w palecie pojawił się silnik 1.0 VTi oraz 1.2 VTi (1.2 PureTech). Mniejszy jest konstrukcją Toyoty. 3 cylindry ograniczają kulturę pracy, a 68 koni nie czyni z Citroena C3 II demona prędkości. Z drugiej strony konstrukcja jest bezawaryjna i ma bezobsługowy łańcuch rozrządu. Benzyniak 1.2 PureTech również cieszy się dobrą opinią, a do tego występuje w wariantach o mocy 82 i 110 koni mechanicznych. Główny problem? Ograniczona trwałość paska osprzętu - najlepiej wymieniać go razem z każdym przeglądem olejowym.

Używane: Citroen C3 II - silniki VTi mają pewną wadę…

Na szczycie palety benzynowej pojawiają się dwa motory typu VTi. Mniejszy ma pojemność 1.4 litra i moc 95 koni mechanicznych. Większy oferuje 120 koni i 1.6 litra pojemności. Choć silniki te gwarantują używanemu Citroenowi C3 II dynamikę jazdy, są obarczone pewnym problemem. Lubią spalać olej silnikowy, a ubytek niezauważony w porę przez kierowcę, prowadzi do powstawania dwóch usterek. Pierwszą jest wyciąganie łańcucha rozrządu. Drugą uszkodzenia kół zmiennych faz rozrządu. Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia problemów, interwał wymiany oleju warto skrócić do 10 - 12 tysięcy kilometrów.

Używany Citroen C3 II to dwa silniki wysokoprężne. 68-konna jednostka 1.4 HDi być może nie oferuje osiągów, z drugiej strony jest wybitnie oszczędny (spala około 4 litrów oleju napędowego w trasie), a do tego nie ma ani koła dwumasowego, ani często filtra cząstek stałych. Problemy? Głównym są wycieki oleju napędowego spod podkładek przy wtryskiwaczach. Motor 1.6 HDi oferuje 92, 112 lub 114 koni mechanicznych. Nadal jest oszczędny, ale zdecydowanie bardziej dynamiczny. Niestety to też konstrukcja bardziej skomplikowana, która potencjalnie może być źródłem poważniejszych awarii. Znane są przypadki zatarcia turbosprężarki oraz konieczna jest okresowa wymiana filtra FAP.

Zobacz również: Wymiana turbosprężarki w silniku Diesla 1.3 JTD i 1.6 HDI - koszty

Podczas projektowania zawieszenia Citroena C3 II Francuzi postawili na prostotę. Przód resorują kolumny McPherona, a tył belka skrętna. Zestrojenie jest zdecydowanie miękkie. W ten sposób hatchback dobrze tłumi miejskie nierówności, jednak mało precyzyjnie radzi sobie np. z dynamiczniejszym pokonywaniem zakrętów. Elementy zastosowanie w zawieszeniu C-trójki drugiej generacji są trwałe. Pierwsze zazwyczaj poddają się łączniki stabilizatorów. Ich ceny startują jednak już od 28 złotych.

Używane: Citroen C3 II - prawie się nie psuje!

Jak na razie używane Citroeny C3 II nie stanowią źródła dużej ilości awarii dla właścicieli. Zdarzają się głównie problemy związane z drobiazgami. Przykład? Psuje się przycisk świateł awaryjnych. Poza tym kierowcy zgłaszali też problemy np. z szarpaniem zautomatyzowanej skrzyni biegów. Konstrukcja Citroena C3 jest nasycona elektroniką. Mechanika jest już jednak niezwykle prosta. A to pozwala nie tylko ograniczyć ilość usterek, ale również obniżyć koszty regularnego serwisu podstawowego.

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,6 THP PSA/BMW

Używane Citroeny C3 II kosztują minimum 13 tysięcy złotych. Za egzemplarz w dobrym stanie technicznym i godny uwagi trzeba jednak zapłacić nieco więcej - lepiej zatem a budżet przyjąć jakieś 15 - 16 tysięcy złotych. Najdroższe egzemplarze z końca produkcji dostępne w przysalonowych komisach potrafią być wyceniane na 36 tysięcy złotych. Na wysoką cenę wpływ ma młody wiek konstrukcji oraz gwarancja jakości potwierdzona logo ASO. Jeżeli chodzi o podział wersji napędowych, silniki benzynowe i diesla występują mniej więcej w stosunku 50:50. Poza tym wśród ofert sprzedaży nie brakuje egzemplarzy dobrze wyposażonych.

Używane: Citroen C3 II - podsumowanie

Używany Citroen C3 II może stanowić naprawdę dobrą propozycję z rynku wtórnego. Na auto powinny się zdecydować osoby, które nie jeżdżą z byt dynamicznie i szukają rzucającego się w oczy środka transportu do miasta. Co poza tym oferuje Francuz? Małą ilość usterek, niskie koszty eksploatacji i naprawdę dużą oszczędność w przypadku napędu wysokoprężnego.

Citroen C3 II - dane techniczne - silniki benzynowe:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.0 VTi 68 KM 95 Nm 16,2 s. 163 km/h 5,3/4,5/4,0
1.1 8v 60 KM 95 Nm 16,5 s. 155 km/h 7,9/5,9/4,9
1.2 VTi 82 KM 118 Nm 14,2 s. 173 km/h 5,5/4,5/3,9
1.2 VTi 110 KM 205 Nm 9,6 s. 190 km/h 5,9/4,7/4,0
1.4 8v 75 KM 118 Nm 14,2 s. 163 km/h 8,0/6,1/5,0
1.4 VTi 95 KM 135 Nm 10,6 s. 184 km/h 7,6/5,8/4,8
1.6 VTi 120 KM 160 Nm 8,9 s. 190 km/h 7,9/5,9/4,8

Zobacz również: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

Citroen C3 II - dane techniczne - silniki diesla:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalane miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.4 HDi 68 KM 95 Nm 14,2 s. 162 km/h 5,1/4,3/3,8
1.6 HDi 92 KM 230 Nm 11,3 s. 180 km/h 5,3/4,3/3,7
1.6 HDi 112 KM 270 Nm 9,9 s. 190 km/h 5,5/4,4/3,8
1.6 HDi 114 KM 270 Nm 9,7 s. 190 km/h 4,6/3,8/3,4

Citroen C3 II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 24 zł
  • filtr paliwa - od 14 zł
  • filtr kabinowy - od 34 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 211 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 207 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 84 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 79 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 67 zł
  • łącznik stabilizatora - od 28 zł
  • drążki kierownicze - od 31 zł
  • amortyzator - od 104 zł
  • sprzęgło komplet - od 360 zł
  • koło dwumasowe - od 1138 zł
  • zawór EGR - od 510 zł

Citroen C3 Fot. Moto.wieszjak.pl
Citroen C3 Fot. Moto.wieszjak.pl
Citroen C3 Fot. Moto.wieszjak.pl
Citroen C3 Fot. Moto.wieszjak.pl
Citroen C3 Fot. Moto.wieszjak.pl
Citroen C3 Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA