REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Używane: Ford Fiesta Mk7 (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki
Używane: Ford Fiesta Mk7 (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki

REKLAMA

REKLAMA

Używany Ford Fiesta Mk7 ma nieco uroku z Astona Martina, a do tego świetnie się prowadzi i raczej nie grozi kierowcy poważnymi usterkami. Tylko czy warto go kupić?

Zmiana w ofercie skierowanej do segmentu B w gamie Forda nastąpiła w roku 2008. I spokojnie można ją nazwać mocnym powiewem świeżości. O ile poprzedni model być delikatnie mówiąc prosty stylistycznie, o tyle tutaj nastąpiła dosłowna eksplozja designerskich pomysłów. Przedni grill jest najwyraźniej inspirowany Astonem Martinem, linia boczna kipi dynamizmem, podczas gdy tył jest miły dla oka. Projektanci przekombinowali jedynie nieco w kabinie pasażerskiej. W efekcie kierowca po zajęciu miejsca w aucie może się poczuć przytłoczony ilością przycisków. Co z jakością materiałów? To nadal segment B i nadal Ford. Tym samym plastiki są twarde i nie zawsze dobrze spasowane.

REKLAMA

REKLAMA

Używane: Ford Fiesta Mk7 - ciasna kabina i spory bagażnik

Fiesta jest samochodem miejskim. Nie można zatem wymagać od niego nadmiaru przestrzeni. O ile pasażerowie siedzący na przednich fotelach będą mogli zająć wygodną pozycję, o tyle w drugim rzędzie najlepiej sadzać przede wszystkim dzieci. Z drugiej strony Amerykanie przyłożyli się podczas projektowania przestrzeni załadunkowej. Bagażnik jest całkiem foremny. To ułatwia kierowcy możliwość pełnego wykorzystania podstawowej pojemności utrzymującej się na poziomie 295 litrów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń załadunkowa rośnie do 980 litrów.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ford Fiesta Mk7 był produkowany w sumie przez 9 lat - to na rynku motoryzacyjnym szmat czasu! Aby móc utrzymać wyniki sprzedaży, Amerykanie musieli go zatem w międzyczasie zmodernizować. Lifting stał się faktem w roku 2012 i tak naprawdę wyłącznie poprawił kilka drobiazgów stylistycznych. Na jego mocy projektanci m.in. podzielili przedni grill na dwie części i zmienili kształt dużych reflektorów wcinających się w maskę. Dużo ważniejszą zmianą liftingową była nowa paleta silnikowa. Ford zrezygnował z części wolnossących silników benzynowych i zamienił je na nowoczesną jednostkę 1.0 EcoBoost.

Zobacz również: Porównanie silników TwinAir, TSI i EcoBoost

Jeżeli o układach napędowych już mowa, używany Ford Fiesta Mk7 jest spotykany przede wszystkim w jednym z 13 wariantów silnikowych. Oferta jest naprawdę potężna! Wśród ogłoszeń dominują dwa motory - mowa o 4-cylindrowej jednostce benzynowej 1.25 litra i dieslu 1.4 TDCi. Pierwszy z silników to konstrukcja opracowywana razem z Yamahą, które oferuje 60 lub 82 konie mechaniczne. Zalety? Napęd jest całkiem oszczędny i stosunkowo trwały. Dopiero po pokonaniu jakiś 200 tysięcy kilometrów potrafi zacząć pobierać olej. Niestety pamięta jeszcze czasy Fiesty o kilka generacji wcześniejszej, zatem jest mocno przestarzały. Poza tym ma bardzo ograniczone osiągi. 60-konny wariant rozpędza auto do setki w… 16,9 sekundy.

Używane: Ford Fiesta Mk7 1.4 TDCi - bez osiągów, ale oszczędnie!

Co z dieslem? Używany Ford Fiesta Mk7 1.4 TDCi dysponuje stadem 68 koni mechanicznych. I choć moment obrotowy sięga 160 Nm, dynamika jazdy jest podobna jak w przypadku mniejszego benzyniaka. Diesel bardzo słabo przyspiesza i nie nadaje się do wyprzedania w trasie. Ma jednak inną zaletę. A jest nią wybitna oszczędność. W cyklu miejskim ropniak potrzebuje nieco ponad 5 litrów oleju napędowego na pokonanie stu kilometrów. Jeżeli chodzi o usterki, silnik 1.4 TDCi boryka się przede wszystkim z jedną. Przy przebiegu na poziomie 150 tysięcy kilometrów spod uszczelek wtryskiwaczy może zacząć wyciekać paliwo. Warto w tym momencie zaznaczyć, że małolitrażowy diesel nie ma np. koła dwumasowego.

W palecie Forda bardzo dobrze spisują się przede wszystkim benzyniaki. Jednostki 1.4 Duratec (96 KM) i 1.6 Duratec (105 lub 120 KM) oferują dobrą dynamikę jazdy i jeszcze nie są mocno paliwożerne. Poza tym jeżeli już miewają jakiekolwiek problemy techniczne, te dotyczą głównie czujników i pojawiają się w modelach z przebiegiem przekraczającym 100 tysięcy kilometrów. Co z dieslem 1.6 TDCi? To jednostka podwyższonego ryzyka. Jest oszczędna i dynamiczna, mimo wszystko jej wadą bywa zatykający się przewód olejowy turbosprężarki. Element wymaga regularnego czyszczenia lub wymiany. W jednostce zdarzają się też wymiany koła pasowego.

Zobacz również: Test Forda Fiesta 1.0 125 KM Titanium 3d

O ile nadwozie Forda Fiesty Mk7 wyglądało w roku 2008 nowatorsko, o tyle w kwestii zawieszenia Amerykanie postawili na klasykę. W efekcie przednią oś hatchbacka resorują kolumny McPhersona. Tylna natomiast utrzymuje auto za pomocą belki skrętnej. Fiesta ma bez wątpienia dobre właściwości jezdne. Są tacy, którzy twierdzą że na drodze zachowuje się trochę jak miniaturowa wersja Focusa - a to bardzo dobre rekomendacja! Dodatkowo resorowanie poprawnie znosi próbę czasu. Tak właściwie jedynymi elementami, w przypadku których można mówić o ograniczonej trwałości są łączniki i gumy stabilizatorów.

Używane: Ford Fiesta Mk7 - denerwują drobne awarie

Używany Ford Fiesta Mk7 nie jest autem nadmiernie awaryjnym. Jeżeli już coś się psuje w hatchbacku, to są to głównie drobiazgi. Denerwujące mogą być usterki np. modułu głosowego wybierania numerów. Ten podczas nocnego postoju potrafi wyładować akumulator. Moduły były jednak wymieniane na gwarancji. Poza tym Fiesta ma tendencję do palenia żarówek przednich świateł, problemów z centralnym zamkiem i parujących reflektorów. Najpoważniejsze usterki? Po pierwsze znane są przypadki stuków przekładni kierowniczej. Wynikają one z luzu na krzyżaku. Po drugie zdarzają się awarie przełącznika tylnej klapy, w wyniku których bagażnik po prostu przestaje się otwierać.

Używany Ford Fiesta Mk7 jest jednym z popularniejszych modeli na rynku wtórnym. Podczas opracowywania tego materiału znalazłem przeszło 1300 ogłoszeń sprzedaży! Połowa egzemplarzy korzystała z napędu benzynowego, a połowa wysokoprężnego. Wśród ogłoszeń nie brakuje zarówno modeli w bazowych wersjach wyposażenia - np. bez klimatyzacji, jak i posiadających pełną listę opcji. Jeżeli chodzi o ceny, te startują już od niespełna 9 tysięcy złotych. Za co najmniej 12 tysięcy złotych kupujący kupi auto w przyzwoitym stanie, podczas gdy trzylatek zostanie wyceniony na minimum 22 - 23 tysiące złotych.

Używane: Ford Fiesta Mk7 - podsumowanie:

Na polu emocji używany Ford Fiesta Mk7 spisuje się idealnie! Wygląda agresywnie, jest zwarty, dobrze się prowadzi i idealnie się czuje w miejskim gąszczu. To samochód, w którym codzienna eksploatacja nie będzie męcząca, ale który w tym samym czasie wychodzi z rynkowej sztampy i wyróżnia się w tłumie. A to w połączeniu z awaryjnością głównie drobiazgów sprawia, że w odpowiedniej wersji silnikowej Fiesta może być naprawdę ciekawym wyborem z rynku wtórnego.

Zobacz również: Używany Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa

Używane: Ford Fiesta Mk7 - dane techniczne producenta:

  • Ford Fiesta Mk7 - silniki benzynowe:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.25 16v 60 KM 109 Nm 16,9 s. 152 km/h 7,3/5,5/4,4
1.25 16v 82 KM 114 Nm 13,3 s. 168 km/h 7,4/5,6/4,5
1.0 Duratec 80 KM 105 Nm 14,9 s. 165 km/h 5,8/4,6/3,8
1.0 EcoBoost 100 KM 170 Nm 11,2 s. 180 km/h 5,3/4,3/3,7
1.0 EcoBoost 125 KM 200 Nm 9,4 s. 196 km/h 5,3/4,3/3,7
1.0 EcoBoost 140 KM 240 Nm 9,0 s. 201 km/h 5,5/4,5/3,9
1.4 16v 96 KM 125 Nm 12,2 s. 175 km/h 7,6/5,8/4,7
1.6 16v 105 KM 150 Nm 10,5 s. 184 km/h 8,4/5,9/4,5
1.6 16v 120 KM 152 Nm 9,9 s. 193 km/h 7,9/5,8/4,6
1.6 EcoBoost 182 KM 240 Nm 6,9 s. 223 km/h 7,9/5,9/4,8
1.6 EcoBoost 200 KM 290 Nm 6,7 s. 225 km/h 8,2/6,1/4,9

  • Ford Fiesta Mk7 - silniki diesla:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.4 TDCi 68 KM 160 Nm 14,9 s. 162 km/h 5,3/4,2/3,5
1.6 TDCI 95 KM 205 Nm 11,8 s. 175 km/h 4,9/4,1/3,6

Używane: Ford Fiesta Mk7 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 12 zł
  • filtr powietrza - od 21 zł
  • filtr paliwa - od 81 zł
  • filtr kabinowy - od 17 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 160 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 75 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 87 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 67 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 64 zł
  • szczęki hamulcowe - od 80 zł
  • bęben hamulcowy - od 106 zł
  • łącznik stabilizatora - od 28 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 40 zł
  • amortyzator - od 144 zł
  • sprzęgło komplet - od 416 zł
  • zawór EGR - od 702 zł

Ford Fiesta Mk7 (2008 - 2017)
Ford Fiesta Mk7 (2008 - 2017)
Ford Fiesta Mk7 (2008 - 2017)
Ford Fiesta Mk7 (2008 - 2017)
Ford Fiesta Mk7 (2008 - 2017)
Ford Fiesta Mk7 (2008 - 2017)
Ford Fiesta Mk7 (2008 - 2017)
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA