REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Ford Fiesta Mk7 (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki

Używane: Ford Fiesta Mk7 (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki
Używane: Ford Fiesta Mk7 (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki

REKLAMA

REKLAMA

Używany Ford Fiesta Mk7 ma nieco uroku z Astona Martina, a do tego świetnie się prowadzi i raczej nie grozi kierowcy poważnymi usterkami. Tylko czy warto go kupić?

Zmiana w ofercie skierowanej do segmentu B w gamie Forda nastąpiła w roku 2008. I spokojnie można ją nazwać mocnym powiewem świeżości. O ile poprzedni model być delikatnie mówiąc prosty stylistycznie, o tyle tutaj nastąpiła dosłowna eksplozja designerskich pomysłów. Przedni grill jest najwyraźniej inspirowany Astonem Martinem, linia boczna kipi dynamizmem, podczas gdy tył jest miły dla oka. Projektanci przekombinowali jedynie nieco w kabinie pasażerskiej. W efekcie kierowca po zajęciu miejsca w aucie może się poczuć przytłoczony ilością przycisków. Co z jakością materiałów? To nadal segment B i nadal Ford. Tym samym plastiki są twarde i nie zawsze dobrze spasowane.

REKLAMA

Używane: Ford Fiesta Mk7 - ciasna kabina i spory bagażnik

Fiesta jest samochodem miejskim. Nie można zatem wymagać od niego nadmiaru przestrzeni. O ile pasażerowie siedzący na przednich fotelach będą mogli zająć wygodną pozycję, o tyle w drugim rzędzie najlepiej sadzać przede wszystkim dzieci. Z drugiej strony Amerykanie przyłożyli się podczas projektowania przestrzeni załadunkowej. Bagażnik jest całkiem foremny. To ułatwia kierowcy możliwość pełnego wykorzystania podstawowej pojemności utrzymującej się na poziomie 295 litrów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń załadunkowa rośnie do 980 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ford Fiesta Mk7 był produkowany w sumie przez 9 lat - to na rynku motoryzacyjnym szmat czasu! Aby móc utrzymać wyniki sprzedaży, Amerykanie musieli go zatem w międzyczasie zmodernizować. Lifting stał się faktem w roku 2012 i tak naprawdę wyłącznie poprawił kilka drobiazgów stylistycznych. Na jego mocy projektanci m.in. podzielili przedni grill na dwie części i zmienili kształt dużych reflektorów wcinających się w maskę. Dużo ważniejszą zmianą liftingową była nowa paleta silnikowa. Ford zrezygnował z części wolnossących silników benzynowych i zamienił je na nowoczesną jednostkę 1.0 EcoBoost.

Zobacz również: Porównanie silników TwinAir, TSI i EcoBoost

Jeżeli o układach napędowych już mowa, używany Ford Fiesta Mk7 jest spotykany przede wszystkim w jednym z 13 wariantów silnikowych. Oferta jest naprawdę potężna! Wśród ogłoszeń dominują dwa motory - mowa o 4-cylindrowej jednostce benzynowej 1.25 litra i dieslu 1.4 TDCi. Pierwszy z silników to konstrukcja opracowywana razem z Yamahą, które oferuje 60 lub 82 konie mechaniczne. Zalety? Napęd jest całkiem oszczędny i stosunkowo trwały. Dopiero po pokonaniu jakiś 200 tysięcy kilometrów potrafi zacząć pobierać olej. Niestety pamięta jeszcze czasy Fiesty o kilka generacji wcześniejszej, zatem jest mocno przestarzały. Poza tym ma bardzo ograniczone osiągi. 60-konny wariant rozpędza auto do setki w… 16,9 sekundy.

Używane: Ford Fiesta Mk7 1.4 TDCi - bez osiągów, ale oszczędnie!

Co z dieslem? Używany Ford Fiesta Mk7 1.4 TDCi dysponuje stadem 68 koni mechanicznych. I choć moment obrotowy sięga 160 Nm, dynamika jazdy jest podobna jak w przypadku mniejszego benzyniaka. Diesel bardzo słabo przyspiesza i nie nadaje się do wyprzedania w trasie. Ma jednak inną zaletę. A jest nią wybitna oszczędność. W cyklu miejskim ropniak potrzebuje nieco ponad 5 litrów oleju napędowego na pokonanie stu kilometrów. Jeżeli chodzi o usterki, silnik 1.4 TDCi boryka się przede wszystkim z jedną. Przy przebiegu na poziomie 150 tysięcy kilometrów spod uszczelek wtryskiwaczy może zacząć wyciekać paliwo. Warto w tym momencie zaznaczyć, że małolitrażowy diesel nie ma np. koła dwumasowego.

W palecie Forda bardzo dobrze spisują się przede wszystkim benzyniaki. Jednostki 1.4 Duratec (96 KM) i 1.6 Duratec (105 lub 120 KM) oferują dobrą dynamikę jazdy i jeszcze nie są mocno paliwożerne. Poza tym jeżeli już miewają jakiekolwiek problemy techniczne, te dotyczą głównie czujników i pojawiają się w modelach z przebiegiem przekraczającym 100 tysięcy kilometrów. Co z dieslem 1.6 TDCi? To jednostka podwyższonego ryzyka. Jest oszczędna i dynamiczna, mimo wszystko jej wadą bywa zatykający się przewód olejowy turbosprężarki. Element wymaga regularnego czyszczenia lub wymiany. W jednostce zdarzają się też wymiany koła pasowego.

Zobacz również: Test Forda Fiesta 1.0 125 KM Titanium 3d

O ile nadwozie Forda Fiesty Mk7 wyglądało w roku 2008 nowatorsko, o tyle w kwestii zawieszenia Amerykanie postawili na klasykę. W efekcie przednią oś hatchbacka resorują kolumny McPhersona. Tylna natomiast utrzymuje auto za pomocą belki skrętnej. Fiesta ma bez wątpienia dobre właściwości jezdne. Są tacy, którzy twierdzą że na drodze zachowuje się trochę jak miniaturowa wersja Focusa - a to bardzo dobre rekomendacja! Dodatkowo resorowanie poprawnie znosi próbę czasu. Tak właściwie jedynymi elementami, w przypadku których można mówić o ograniczonej trwałości są łączniki i gumy stabilizatorów.

Używane: Ford Fiesta Mk7 - denerwują drobne awarie

Używany Ford Fiesta Mk7 nie jest autem nadmiernie awaryjnym. Jeżeli już coś się psuje w hatchbacku, to są to głównie drobiazgi. Denerwujące mogą być usterki np. modułu głosowego wybierania numerów. Ten podczas nocnego postoju potrafi wyładować akumulator. Moduły były jednak wymieniane na gwarancji. Poza tym Fiesta ma tendencję do palenia żarówek przednich świateł, problemów z centralnym zamkiem i parujących reflektorów. Najpoważniejsze usterki? Po pierwsze znane są przypadki stuków przekładni kierowniczej. Wynikają one z luzu na krzyżaku. Po drugie zdarzają się awarie przełącznika tylnej klapy, w wyniku których bagażnik po prostu przestaje się otwierać.

Używany Ford Fiesta Mk7 jest jednym z popularniejszych modeli na rynku wtórnym. Podczas opracowywania tego materiału znalazłem przeszło 1300 ogłoszeń sprzedaży! Połowa egzemplarzy korzystała z napędu benzynowego, a połowa wysokoprężnego. Wśród ogłoszeń nie brakuje zarówno modeli w bazowych wersjach wyposażenia - np. bez klimatyzacji, jak i posiadających pełną listę opcji. Jeżeli chodzi o ceny, te startują już od niespełna 9 tysięcy złotych. Za co najmniej 12 tysięcy złotych kupujący kupi auto w przyzwoitym stanie, podczas gdy trzylatek zostanie wyceniony na minimum 22 - 23 tysiące złotych.

Używane: Ford Fiesta Mk7 - podsumowanie:

Na polu emocji używany Ford Fiesta Mk7 spisuje się idealnie! Wygląda agresywnie, jest zwarty, dobrze się prowadzi i idealnie się czuje w miejskim gąszczu. To samochód, w którym codzienna eksploatacja nie będzie męcząca, ale który w tym samym czasie wychodzi z rynkowej sztampy i wyróżnia się w tłumie. A to w połączeniu z awaryjnością głównie drobiazgów sprawia, że w odpowiedniej wersji silnikowej Fiesta może być naprawdę ciekawym wyborem z rynku wtórnego.

Zobacz również: Używany Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa

Używane: Ford Fiesta Mk7 - dane techniczne producenta:

  • Ford Fiesta Mk7 - silniki benzynowe:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.25 16v 60 KM 109 Nm 16,9 s. 152 km/h 7,3/5,5/4,4
1.25 16v 82 KM 114 Nm 13,3 s. 168 km/h 7,4/5,6/4,5
1.0 Duratec 80 KM 105 Nm 14,9 s. 165 km/h 5,8/4,6/3,8
1.0 EcoBoost 100 KM 170 Nm 11,2 s. 180 km/h 5,3/4,3/3,7
1.0 EcoBoost 125 KM 200 Nm 9,4 s. 196 km/h 5,3/4,3/3,7
1.0 EcoBoost 140 KM 240 Nm 9,0 s. 201 km/h 5,5/4,5/3,9
1.4 16v 96 KM 125 Nm 12,2 s. 175 km/h 7,6/5,8/4,7
1.6 16v 105 KM 150 Nm 10,5 s. 184 km/h 8,4/5,9/4,5
1.6 16v 120 KM 152 Nm 9,9 s. 193 km/h 7,9/5,8/4,6
1.6 EcoBoost 182 KM 240 Nm 6,9 s. 223 km/h 7,9/5,9/4,8
1.6 EcoBoost 200 KM 290 Nm 6,7 s. 225 km/h 8,2/6,1/4,9

  • Ford Fiesta Mk7 - silniki diesla:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.4 TDCi 68 KM 160 Nm 14,9 s. 162 km/h 5,3/4,2/3,5
1.6 TDCI 95 KM 205 Nm 11,8 s. 175 km/h 4,9/4,1/3,6

Używane: Ford Fiesta Mk7 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 12 zł
  • filtr powietrza - od 21 zł
  • filtr paliwa - od 81 zł
  • filtr kabinowy - od 17 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 160 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 75 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 87 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 67 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 64 zł
  • szczęki hamulcowe - od 80 zł
  • bęben hamulcowy - od 106 zł
  • łącznik stabilizatora - od 28 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 40 zł
  • amortyzator - od 144 zł
  • sprzęgło komplet - od 416 zł
  • zawór EGR - od 702 zł

Ford Fiesta Mk7 (2008 - 2017)
Ford Fiesta Mk7 (2008 - 2017)
Ford Fiesta Mk7 (2008 - 2017)
Ford Fiesta Mk7 (2008 - 2017)
Ford Fiesta Mk7 (2008 - 2017)
Ford Fiesta Mk7 (2008 - 2017)
Ford Fiesta Mk7 (2008 - 2017)
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA