REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koszt wymiany świec żarowych - Citroen C3, Skoda Octavia II i BMW 520d

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
świeca żarowa Bosch
świeca żarowa Bosch
Bosch

REKLAMA

REKLAMA

Cena za wymianę świec żarowych jest mocno uzależniona od kosztów robocizny. Okazuje się bowiem, że niektóre marki bardzo wysoko cenią swoje usługi.

Samochody z silnikami wysokoprężnymi w obiegowej opinii uważane są za trwalsze od tych z jednostkami benzynowymi. Ostatnie lata pokazują jednak, że diesle wyprodukowane po 1998 roku uległy znaczącemu spadkowi jakości. Niezależnie jednak od tego czy auto ma pod maską nowoczesny czy już nieco przestarzały rodzaj silnika Diesla, zawsze użytkownik takiego auta powinien być przygotowany na okresową wymianę świec żarowych.

REKLAMA

Świeca żarowa - funkcja

Świeca żarowa zastępuje w pewnym sensie świecę iskrową. W silniku wysokoprężny mieszanka paliwowo-powietrzna ulega detonacji pod wpływem gwałtownego jej sprężenia, które podnosi jej temperaturę. Nie zawsze jednak ta temperatura jest na tyle wysoka aby doszło do zapłonu mieszanki, dlatego inżynierowie zaopatrują silnik dodatkowo w świece żarowe.

Trwałość świec żarowych

Przeciętna trwałość świec żarowych obecnie produkowanych silników to ok. 100-200 tys. km. W zależności od warunków w jakich pracują (jazda w mieście czy na trasie) oraz ich jakości interwał ich wymiany potrafi się dość znacznie różnić. Warto pamiętać, że jeśli uszkodzeniu uległa tylko jednak świeca, to zaleca się wymianę wszystkich czterech. Związane jest to z kosztem robocizny oraz potencjalnie dużym ryzykiem awarii kolejnej świecy w krótkim odstępie czasowym.

Wymiana świec żarowych - Citroen C3, Skoda Octavia II, BMW 520d (e60)

Na przykładzie popularnych aut wyposażonych w silniki Diesla postanowiliśmy sprawdzić koszt ich wymiany w ASO. Okazuje się bowiem, że cena samych świec jest bardzo zbliżona niezależnie od segmentu do jakiego należy auto. Znacznie większe rozbieżności dotyczą jednak kosztów robocizny. Warto bowiem pamiętać, że w zależności od silnika dostęp do świec może się diametralnie różnić (np. Citroen C3 1.4 HDI i 1.6 HDI), co przekłada się na większą cenę za wykonaną usługę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
samochód Citroen C3 1.4 68 KM HDI 2006 r. Skoda Octavia II 2.0 TDI 140 KM 2010 r. BMW 520d 177 KM 2008 r.
koszt 1 świecy żarowej 110 zł 110 zł 170 zł
koszt robocizny 300 zł 70 zł 660 zł
koszt całkowity wymiany 740 zł 510 zł 1 340 zł

Najwyższe koszty generuje BMW 520d. Problem dotyczy wysokich kosztów robocizny, co w przypadku tej marki ma miejsce w przypadku większości napraw (zobacz koszt wymiany turbosprężarek w BMW 335i). Co ciekawe relatywnie drogi w serwisowaniu okazuje się również Citroen C3. Mimo że auto należy do niskiej klasy to pod względem koszów potrafi poważnie zaskoczyć.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA