REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo XC70 i V60 Ocean Race: Regaty na kołach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Volvo XC70 przód
Volvo XC70 przód

REKLAMA

REKLAMA

Tylko ty i ocean. Potężne fale, wiatr smagający deszczem w twarz, błyskawice. Łódź wspina się na spienione grzbiety z łatwością tylko po to, by po chwili cieszyć się zapierającym dech rajdem w dół. Łódź? Nie, samochód!

Całą oprawę możemy sobie jedynie wyobrazić, ale siedząc we wnętrzu Volvo w wersji Ocean Race nie będzie to trudne...

REKLAMA

REKLAMA

Do testu otrzymaliśmy dwa takie regatowe auta – XC70 i V60. Coś jak galeon i fregata. Oba w morskim, rzecz jasna, metalicznym kolorze lakieru, dodatkami w kolorze matowego aluminium i skórzanym, beżowym (a może piaskowym) wnętrzem. XC70 jest wyraźnie większy od V60 – co do długości, jak i wysokości oczywiście, pomimo że napis cross country w tej odsłonie zniknął. Większy prześwit pociąga za sobą pewne konsekwencje, ale o tym za chwile. Oba auta mają nadwozie typu kombi, siłą rzeczy o klasycznych kształtach, mocno osadzonych w tradycji marki. Co ciekawe mniejszy model prezentuje się bardziej elegancko. Większy pewnie traci na szykowności przez plastikowe burty i nadkola oraz relingi dachowe.

Zobacz też: Opinie kierowców o Volvo XC70

 We wnętrzu obu samochodów sytuacja odwrotna – w kategorii elegancji wygrywa XC70 ze swoją wyważoną deską rozdzielczą o spokojnych kształtach i kierownicą w kolorze tapicerki. W V60 deska wydaje się ciężka i mięsista, może bardziej sportowa. Panel środkowy tu i tu jest taki sam, z naniesioną stylizacją masztowo - linową, przez co na pierwszy rzut oka wygląda na porysowany. Fotele w obu autach są identyczne, świetnie ukształtowane i z szerokim zakresem regulacji. Podobna jest liczba schowków i kieszeni w drzwiach, a miejsca na tylnej kanapie jest niemal tyle samo – na nogi, bo nad głową wiadomo gdzie. Inna historia to bagażnik – w XC70 można w nim zabłądzić, a czymś, czego w mniejszym statku nie ma jest piękna cuma do ściągania rolety i klapa schowka podłogowego na siłowniku.

REKLAMA

Pokłady pokładami, ale najważniejsze jest, jak to pływa… przepraszam, jeździ. Zacznijmy od silnika, bo jest identyczny w obu jednostkach – pięciocylindrowy diesel D3 o mocy 163 KM i brzmieniu takim, że tylko dla niego warto go mieć, bo na przykład najmniejszy motor dostępny w XC70 z napędem na cztery koła już tak nie gada. Moc i moment obrotowy są wystarczające dla obu aut, żeby czuć się pewnie przy wyprzedzaniu, pokonywać spokojnie długie trasy i nie wysypać kupy złotówek na ladę stacji paliw. Zużycie oleju napędowego podczas testu kształtowało się na poziomie 8 litrów na setkę przy dynamicznej jeździe na krótkich trasach po mieście i niskich temperaturach powietrza. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Hybrydowe Volvo V60 w przyszłym roku

Nisko zawieszone i zwarte V60 chętnie pokonuje zakręty trzymając się dość dobrze, jak na szerokie zimówy na felgach o sporej średnicy, niestety na nierównościach mocno trzęsie i wytrącić próbuje na łukach z drogi, ale system kontroli trakcji świetnie sobie radzi z takimi sytuacjami. Nawet kiedy próbowaliśmy ostro skręcać przed kartonowymi pudłami, to auto i tak nie dawało się oszukać, także w momencie aktywowania radaru przedniego. Co innego w przypadku XC70. Większy prześwit i masa powoduje odmienny rozkład sił, który niestety przy przyspieszaniu i w zakrętach odciąża przednią oś. System kontroli trakcji ma więcej roboty, a szybkie ruszenie na wprost skutkuje myszkowaniem przodu po drodze.

Jako, że różnica w cenie jest znaczna, bo V60 można mieć od 116 tysięcy, a XC70 od 157, zdecydowałbym się na mniejszy model. Podwyższanego kombi, czy SUV’a bez napędu 4x4 zupełnie się nie opłaca kupować. Na pewno zwróciłbym uwagę na pięciocylindrowy silnik, który prócz wysokiej kultury pracy i niskiego zużycia paliwa również świetnie brzmi. A stylizacja regatowa jakoś do mnie nie przemawia, choć mam spore zadatki na samotnego kapitana z siwą brodą.

Volvo XC90 2.4 D5 geartronic nawet 19% rabatu! Sprawdź teraz!

Volvo XC70 bok
Volvo XC70 z przodu
Volvo XC70 z boku
Volvo XC70 wnętrze
Volvo XC70 fotele
Volvo XC70 tylna kanapa
Volvo XC70 bagażnik
Volvo XC70 schowki
Volvo XC70 składane fotele
Volvo XC70 silnik
Volvo XC70 z przodu
Volvo XC70 z tyłu
Volvo XC70 od przodu
Volvo V60 bok
Volvo V60 przód
Volvo V60 z boku
Volvo V60 wnętrze
Volvo V60 fotele
Volvo V60 kanapa z tyłu
Volvo V60 bagażnik
Volvo V60 schowki
Volvo V60 składana kanapa
Volvo V60 silnik
Volvo V60 z przodu
Volvo V60 lewy bok
Volvo V60 od przodu
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA