REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo XC70 i V60 Ocean Race: Regaty na kołach

Maciej Medyj
Volvo XC70 przód
Volvo XC70 przód

REKLAMA

REKLAMA

Tylko ty i ocean. Potężne fale, wiatr smagający deszczem w twarz, błyskawice. Łódź wspina się na spienione grzbiety z łatwością tylko po to, by po chwili cieszyć się zapierającym dech rajdem w dół. Łódź? Nie, samochód!

Całą oprawę możemy sobie jedynie wyobrazić, ale siedząc we wnętrzu Volvo w wersji Ocean Race nie będzie to trudne...

REKLAMA

Do testu otrzymaliśmy dwa takie regatowe auta – XC70 i V60. Coś jak galeon i fregata. Oba w morskim, rzecz jasna, metalicznym kolorze lakieru, dodatkami w kolorze matowego aluminium i skórzanym, beżowym (a może piaskowym) wnętrzem. XC70 jest wyraźnie większy od V60 – co do długości, jak i wysokości oczywiście, pomimo że napis cross country w tej odsłonie zniknął. Większy prześwit pociąga za sobą pewne konsekwencje, ale o tym za chwile. Oba auta mają nadwozie typu kombi, siłą rzeczy o klasycznych kształtach, mocno osadzonych w tradycji marki. Co ciekawe mniejszy model prezentuje się bardziej elegancko. Większy pewnie traci na szykowności przez plastikowe burty i nadkola oraz relingi dachowe.

Zobacz też: Opinie kierowców o Volvo XC70

REKLAMA

 We wnętrzu obu samochodów sytuacja odwrotna – w kategorii elegancji wygrywa XC70 ze swoją wyważoną deską rozdzielczą o spokojnych kształtach i kierownicą w kolorze tapicerki. W V60 deska wydaje się ciężka i mięsista, może bardziej sportowa. Panel środkowy tu i tu jest taki sam, z naniesioną stylizacją masztowo - linową, przez co na pierwszy rzut oka wygląda na porysowany. Fotele w obu autach są identyczne, świetnie ukształtowane i z szerokim zakresem regulacji. Podobna jest liczba schowków i kieszeni w drzwiach, a miejsca na tylnej kanapie jest niemal tyle samo – na nogi, bo nad głową wiadomo gdzie. Inna historia to bagażnik – w XC70 można w nim zabłądzić, a czymś, czego w mniejszym statku nie ma jest piękna cuma do ściągania rolety i klapa schowka podłogowego na siłowniku.

Pokłady pokładami, ale najważniejsze jest, jak to pływa… przepraszam, jeździ. Zacznijmy od silnika, bo jest identyczny w obu jednostkach – pięciocylindrowy diesel D3 o mocy 163 KM i brzmieniu takim, że tylko dla niego warto go mieć, bo na przykład najmniejszy motor dostępny w XC70 z napędem na cztery koła już tak nie gada. Moc i moment obrotowy są wystarczające dla obu aut, żeby czuć się pewnie przy wyprzedzaniu, pokonywać spokojnie długie trasy i nie wysypać kupy złotówek na ladę stacji paliw. Zużycie oleju napędowego podczas testu kształtowało się na poziomie 8 litrów na setkę przy dynamicznej jeździe na krótkich trasach po mieście i niskich temperaturach powietrza. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Hybrydowe Volvo V60 w przyszłym roku

REKLAMA

Nisko zawieszone i zwarte V60 chętnie pokonuje zakręty trzymając się dość dobrze, jak na szerokie zimówy na felgach o sporej średnicy, niestety na nierównościach mocno trzęsie i wytrącić próbuje na łukach z drogi, ale system kontroli trakcji świetnie sobie radzi z takimi sytuacjami. Nawet kiedy próbowaliśmy ostro skręcać przed kartonowymi pudłami, to auto i tak nie dawało się oszukać, także w momencie aktywowania radaru przedniego. Co innego w przypadku XC70. Większy prześwit i masa powoduje odmienny rozkład sił, który niestety przy przyspieszaniu i w zakrętach odciąża przednią oś. System kontroli trakcji ma więcej roboty, a szybkie ruszenie na wprost skutkuje myszkowaniem przodu po drodze.

Jako, że różnica w cenie jest znaczna, bo V60 można mieć od 116 tysięcy, a XC70 od 157, zdecydowałbym się na mniejszy model. Podwyższanego kombi, czy SUV’a bez napędu 4x4 zupełnie się nie opłaca kupować. Na pewno zwróciłbym uwagę na pięciocylindrowy silnik, który prócz wysokiej kultury pracy i niskiego zużycia paliwa również świetnie brzmi. A stylizacja regatowa jakoś do mnie nie przemawia, choć mam spore zadatki na samotnego kapitana z siwą brodą.

Volvo XC90 2.4 D5 geartronic nawet 19% rabatu! Sprawdź teraz!

Volvo XC70 bok
Volvo XC70 z przodu
Volvo XC70 z boku
Volvo XC70 wnętrze
Volvo XC70 fotele
Volvo XC70 tylna kanapa
Volvo XC70 bagażnik
Volvo XC70 schowki
Volvo XC70 składane fotele
Volvo XC70 silnik
Volvo XC70 z przodu
Volvo XC70 z tyłu
Volvo XC70 od przodu
Volvo V60 bok
Volvo V60 przód
Volvo V60 z boku
Volvo V60 wnętrze
Volvo V60 fotele
Volvo V60 kanapa z tyłu
Volvo V60 bagażnik
Volvo V60 schowki
Volvo V60 składana kanapa
Volvo V60 silnik
Volvo V60 z przodu
Volvo V60 lewy bok
Volvo V60 od przodu
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA