Opel Adam Rocks i Opel Adam S - znamy ceny
REKLAMA
REKLAMA
Opel Adam Rocks i Opel Adam S - ceny
Nowy minicrossover Opla - Adam Rocks standardowo wyposażony jest w brezentowy otwierany dach Swing Top i jest oferowany na polskim rynku w cenie katalogowej od 60 200 zł. Z kolei Adam S jest kierowany do nabywców, którzy od zwrotnego małego samochodu o długości zaledwie 3,71 metra oczekują sportowego zacięcia. Polscy klienci mogą kupić Adama S w cenie katalogowej od 67 400 zł.
REKLAMA
Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM
Opel Adam Rocks - opis modelu i wyposażenie
Nowy minicrossover Opla ma podwyższone o 15 milimetrów zawieszenie i został wyposażony w ochronne nakładki biegnące wokół całego nadwozia. Całości wizerunku dopełniają srebrne osłony podwozia z przodu i z tyłu oraz montowana standardowo, wyraźnie wyeksponowana, chromowana końcówka wydechu. Wraz z wersją Rocks w ofercie pojawiły się nowe kolory lakieru, takie jak jaskrawożółty „Goldbusters”, a także szeroki wybór wzorów dachu. Producent rozszerzył w Adamie Rocks rozstaw przednich i tylnych kół (odpowiednio 1472 i 1464 mm), które w połączeniu z rozstawem osi wynoszącym 2311 mm mają zapewnić lepszą stabilność podczas jazdy.
Zobacz też: Test Lexus CT 200h
Standardowe wyposażenie modelu obejmuje między innymi klimatyzację, skórzane pokrycie kierownicy, podgrzewane lusterka, tempomat i moduł Bluetooth umożliwiający podłączenie telefonu. Standardem jest także unikatowy brezentowy dach Swing Top, który otwiera się elektrycznie zaledwie w ciągu pięciu sekund, a także spersonalizowany kluczyk. Opcjonalny jest system multimedialny Opla IntelliLink.
ADAM ROCKS może zostać wyposażony w nowej generacji jednolitrowy, trzycylindrowy silnik ECOTEC Direct Injection Turbo. Jednostka spełnia wymagania normy Euro 6 dotyczące emisji spalin, a obydwie jego odmiany różniące się mocą – 66 kW/90 KM i 85 kW/115 KM – już od niskich obrotów generują 166 Nm momentu obrotowego. Według informacji producenta silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo zużywa zaledwie 4,5 litra (66 kW/90 KM) lub 5,1 litra (85 kW/115 KM) benzyny na 100 kilometrów w cyklu mieszanym, między innymi dzięki montowanemu standardowo systemowi Start/Stop.
Zobacz też: Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM
Opel Adam S - opis modelu i wyposażenie
REKLAMA
Opel Adam S został wyposażony w nowy, bardzo elastyczny silnik 1.4 Turbo ECOTEC o mocy 110 kW/150 KM, specjalnie zestrojone sportowe zawieszenie, bezpośredni układ kierowniczy o sportowej charakterystyce, hamulce OPC oraz elektroniczny program stabilizacji (ESP) z możliwością wyłączenia.
Sportowy wizerunek wersji „S” podkreślono przednim spojlerem, spojlerami progowymi, poszerzonym tylnym zderzakiem z wycięciem na widoczną końcówkę wydechu oraz charakterystycznym tylnym spojlerem dachowym. Aby ułatwić personalizację Adama S, zaoferowano 10 kolorów nadwozia. Można je łączyć z pięcioma kolorami dachu, w tym zarezerwowaną dla Adama S nową jaskrawą czerwienią „Red ‘n’ Roll”. Klienci, którzy chcieliby, aby ich samochód robił jeszcze większe wrażenie, mogą zindywidualizować dach i nadwozie za pomocą specjalnej grafiki „S”.
W przeznaczonym do wersji S silniku 1.4 Turbo ECOTEC rozwijającym moc 110 kW/150 KM i maksymalny moment obrotowy 220 Nm na jeden litr pojemności przypada ponad 100 KM. Konfigurując tę jednostkę napędową, konstruktorzy postanowili zoptymalizować jej elastyczność pod kątem przyjemności z jazdy po krętych drogach poza miastem. Tym samym według informacji producenta nowy turbodoładowany silnik imponuje zrywnością na drugim i trzecim biegu, a płasko układająca się krzywa momentu obrotowego idealnie pasuje do dynamicznego stylu jazdy. Samochód wyposażony jest ponadto w 6‑biegową skrzynię o krótkich przełożeniach. Przyspieszenia są typowe dla małego sportowego auta — 100 km/h pojawia się na liczniku po 8,5 sekundy, ale nie zapomniano również o elastyczności: zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h na piątym biegu zajmuje tylko 7,9 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 210 km/h. Nowy silnik ADAMa S spełnia wymogi rygorystycznej normy emisji spalin Euro 6, a system Start/Stop należy do wyposażenia standardowego tego samochodu. Według informacji producenta samochód zużywa w cyklu mieszanym zaledwie 5,9 litra benzyny na 100 kilometrów (emisja CO2 wynosi 139 g/km).
Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic
Źródło: Materiały prasowe Opel
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA