REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Adam Rocks i Opel Adam S - znamy ceny

Opel Adam S
Opel Adam S
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel stawia na rozwój portfolio samochodów miejskich i po ogłoszeniu decyzji o wprowadzeniu do sprzedaży najmniejszego modelu Karl, rozszerza ofertę Adama. Do salonów wjeżdża miejski crossover Adam Rocks oraz usportowiona wersja Adam S.

Opel Adam Rocks i Opel Adam S - ceny

Nowy minicrossover Opla - Adam Rocks standardowo wyposażony jest w brezentowy otwierany dach Swing Top i jest oferowany na polskim rynku w cenie katalogowej od 60 200 zł. Z kolei  Adam S jest kierowany do nabywców, którzy od zwrotnego małego samochodu o długości zaledwie 3,71 metra oczekują sportowego zacięcia. Polscy klienci mogą kupić Adama S w cenie katalogowej od 67 400 zł. 

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM

Opel Adam Rocks - opis modelu i wyposażenie

Nowy minicrossover Opla ma podwyższone o 15 milimetrów zawieszenie i został wyposażony w ochronne nakładki biegnące wokół całego nadwozia. Całości wizerunku dopełniają srebrne osłony podwozia z przodu i z tyłu oraz montowana standardowo, wyraźnie wyeksponowana, chromowana końcówka wydechu. Wraz z wersją Rocks w ofercie pojawiły się nowe kolory lakieru, takie jak jaskrawożółty „Goldbusters”, a także szeroki wybór wzorów dachu. Producent rozszerzył w Adamie Rocks rozstaw przednich i tylnych kół (odpowiednio 1472 i 1464 mm), które w połączeniu z rozstawem osi wynoszącym 2311 mm mają zapewnić lepszą stabilność podczas jazdy.

Zobacz też: Test Lexus CT 200h

REKLAMA

Standardowe wyposażenie modelu obejmuje między innymi klimatyzację, skórzane pokrycie kierownicy, podgrzewane lusterka, tempomat i moduł Bluetooth umożliwiający podłączenie telefonu. Standardem jest także unikatowy brezentowy dach Swing Top, który otwiera się elektrycznie zaledwie w ciągu pięciu sekund, a także spersonalizowany kluczyk. Opcjonalny jest system multimedialny Opla IntelliLink.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

ADAM ROCKS może zostać wyposażony w nowej generacji jednolitrowy, trzycylindrowy silnik ECOTEC Direct Injection Turbo. Jednostka spełnia wymagania normy Euro 6 dotyczące emisji spalin, a obydwie jego odmiany różniące się mocą – 66 kW/90 KM i 85 kW/115 KM – już od niskich obrotów generują 166 Nm momentu obrotowego. Według informacji producenta silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo zużywa zaledwie 4,5 litra (66 kW/90 KM) lub 5,1 litra (85 kW/115 KM) benzyny na 100 kilometrów w cyklu mieszanym, między innymi dzięki montowanemu standardowo systemowi Start/Stop.

Zobacz też: Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Opel Adam S - opis modelu i wyposażenie

Opel Adam S został wyposażony w nowy, bardzo elastyczny silnik 1.4 Turbo ECOTEC o mocy 110 kW/150 KM, specjalnie zestrojone sportowe zawieszenie, bezpośredni układ kierowniczy o sportowej charakterystyce,  hamulce OPC oraz elektroniczny program stabilizacji (ESP) z możliwością wyłączenia.

Sportowy wizerunek wersji „S” podkreślono przednim spojlerem, spojlerami progowymi, poszerzonym tylnym zderzakiem z wycięciem na widoczną końcówkę wydechu oraz charakterystycznym tylnym spojlerem dachowym. Aby ułatwić personalizację Adama S, zaoferowano 10 kolorów nadwozia. Można je łączyć z pięcioma kolorami dachu, w tym zarezerwowaną dla Adama S nową jaskrawą czerwienią „Red ‘n’ Roll”. Klienci, którzy chcieliby, aby ich samochód robił jeszcze większe wrażenie, mogą zindywidualizować dach i nadwozie za pomocą specjalnej grafiki „S”.

W przeznaczonym do wersji S silniku 1.4 Turbo ECOTEC rozwijającym moc 110 kW/150 KM i maksymalny moment obrotowy 220 Nm na jeden litr pojemności przypada ponad 100 KM. Konfigurując tę jednostkę napędową, konstruktorzy postanowili zoptymalizować jej elastyczność pod kątem przyjemności z jazdy po krętych drogach poza miastem. Tym samym według informacji producenta nowy turbodoładowany silnik imponuje zrywnością na drugim i trzecim biegu, a płasko układająca się krzywa momentu obrotowego idealnie pasuje do dynamicznego stylu jazdy. Samochód wyposażony jest ponadto w 6‑biegową skrzynię o krótkich przełożeniach. Przyspieszenia są typowe dla małego sportowego auta — 100 km/h pojawia się na liczniku po 8,5 sekundy, ale nie zapomniano również o elastyczności: zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h na piątym biegu zajmuje  tylko 7,9 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 210 km/h. Nowy silnik ADAMa S spełnia wymogi rygorystycznej normy emisji spalin Euro 6, a system Start/Stop należy do wyposażenia standardowego tego samochodu. Według informacji producenta samochód zużywa w cyklu mieszanym zaledwie 5,9 litra benzyny na 100 kilometrów (emisja CO2 wynosi 139 g/km).

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Źródło: Materiały prasowe Opel

Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam S
Opel
Opel Adam S
Opel
Opel Adam S
Opel
Opel Adam S
Opel
Opel Adam S
Opel
Opel Adam S
Opel
Opel Adam S
Opel
Opel Adam S
Opel
Opel Adam S
Opel
Opel Adam S
Opel
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA