REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Adam Rocks i Opel Adam S - znamy ceny

Opel Adam S
Opel Adam S
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel stawia na rozwój portfolio samochodów miejskich i po ogłoszeniu decyzji o wprowadzeniu do sprzedaży najmniejszego modelu Karl, rozszerza ofertę Adama. Do salonów wjeżdża miejski crossover Adam Rocks oraz usportowiona wersja Adam S.

Opel Adam Rocks i Opel Adam S - ceny

Nowy minicrossover Opla - Adam Rocks standardowo wyposażony jest w brezentowy otwierany dach Swing Top i jest oferowany na polskim rynku w cenie katalogowej od 60 200 zł. Z kolei  Adam S jest kierowany do nabywców, którzy od zwrotnego małego samochodu o długości zaledwie 3,71 metra oczekują sportowego zacięcia. Polscy klienci mogą kupić Adama S w cenie katalogowej od 67 400 zł. 

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM

Opel Adam Rocks - opis modelu i wyposażenie

Nowy minicrossover Opla ma podwyższone o 15 milimetrów zawieszenie i został wyposażony w ochronne nakładki biegnące wokół całego nadwozia. Całości wizerunku dopełniają srebrne osłony podwozia z przodu i z tyłu oraz montowana standardowo, wyraźnie wyeksponowana, chromowana końcówka wydechu. Wraz z wersją Rocks w ofercie pojawiły się nowe kolory lakieru, takie jak jaskrawożółty „Goldbusters”, a także szeroki wybór wzorów dachu. Producent rozszerzył w Adamie Rocks rozstaw przednich i tylnych kół (odpowiednio 1472 i 1464 mm), które w połączeniu z rozstawem osi wynoszącym 2311 mm mają zapewnić lepszą stabilność podczas jazdy.

Zobacz też: Test Lexus CT 200h

REKLAMA

Standardowe wyposażenie modelu obejmuje między innymi klimatyzację, skórzane pokrycie kierownicy, podgrzewane lusterka, tempomat i moduł Bluetooth umożliwiający podłączenie telefonu. Standardem jest także unikatowy brezentowy dach Swing Top, który otwiera się elektrycznie zaledwie w ciągu pięciu sekund, a także spersonalizowany kluczyk. Opcjonalny jest system multimedialny Opla IntelliLink.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

ADAM ROCKS może zostać wyposażony w nowej generacji jednolitrowy, trzycylindrowy silnik ECOTEC Direct Injection Turbo. Jednostka spełnia wymagania normy Euro 6 dotyczące emisji spalin, a obydwie jego odmiany różniące się mocą – 66 kW/90 KM i 85 kW/115 KM – już od niskich obrotów generują 166 Nm momentu obrotowego. Według informacji producenta silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo zużywa zaledwie 4,5 litra (66 kW/90 KM) lub 5,1 litra (85 kW/115 KM) benzyny na 100 kilometrów w cyklu mieszanym, między innymi dzięki montowanemu standardowo systemowi Start/Stop.

Zobacz też: Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Opel Adam S - opis modelu i wyposażenie

Opel Adam S został wyposażony w nowy, bardzo elastyczny silnik 1.4 Turbo ECOTEC o mocy 110 kW/150 KM, specjalnie zestrojone sportowe zawieszenie, bezpośredni układ kierowniczy o sportowej charakterystyce,  hamulce OPC oraz elektroniczny program stabilizacji (ESP) z możliwością wyłączenia.

Sportowy wizerunek wersji „S” podkreślono przednim spojlerem, spojlerami progowymi, poszerzonym tylnym zderzakiem z wycięciem na widoczną końcówkę wydechu oraz charakterystycznym tylnym spojlerem dachowym. Aby ułatwić personalizację Adama S, zaoferowano 10 kolorów nadwozia. Można je łączyć z pięcioma kolorami dachu, w tym zarezerwowaną dla Adama S nową jaskrawą czerwienią „Red ‘n’ Roll”. Klienci, którzy chcieliby, aby ich samochód robił jeszcze większe wrażenie, mogą zindywidualizować dach i nadwozie za pomocą specjalnej grafiki „S”.

W przeznaczonym do wersji S silniku 1.4 Turbo ECOTEC rozwijającym moc 110 kW/150 KM i maksymalny moment obrotowy 220 Nm na jeden litr pojemności przypada ponad 100 KM. Konfigurując tę jednostkę napędową, konstruktorzy postanowili zoptymalizować jej elastyczność pod kątem przyjemności z jazdy po krętych drogach poza miastem. Tym samym według informacji producenta nowy turbodoładowany silnik imponuje zrywnością na drugim i trzecim biegu, a płasko układająca się krzywa momentu obrotowego idealnie pasuje do dynamicznego stylu jazdy. Samochód wyposażony jest ponadto w 6‑biegową skrzynię o krótkich przełożeniach. Przyspieszenia są typowe dla małego sportowego auta — 100 km/h pojawia się na liczniku po 8,5 sekundy, ale nie zapomniano również o elastyczności: zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h na piątym biegu zajmuje  tylko 7,9 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 210 km/h. Nowy silnik ADAMa S spełnia wymogi rygorystycznej normy emisji spalin Euro 6, a system Start/Stop należy do wyposażenia standardowego tego samochodu. Według informacji producenta samochód zużywa w cyklu mieszanym zaledwie 5,9 litra benzyny na 100 kilometrów (emisja CO2 wynosi 139 g/km).

Zobacz też: Test Audi TT 2.0 TFSI Quattro S tronic

Źródło: Materiały prasowe Opel

Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam Rocks
Opel
Opel Adam S
Opel
Opel Adam S
Opel
Opel Adam S
Opel
Opel Adam S
Opel
Opel Adam S
Opel
Opel Adam S
Opel
Opel Adam S
Opel
Opel Adam S
Opel
Opel Adam S
Opel
Opel Adam S
Opel
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA