Opel Adam
REKLAMA
REKLAMA
Wymiary auta to 3, 7 metra długości oraz 1720 mm szerokości. Adam spokojnie pomieści maksymalnie czterech pasażerów. Rozstaw kół przednich to 1485 mm natomiast tylnich 1478 mm. Rozstaw osi wynosi 2311 mm. Wielkość kół będzie można wybrać od 15 do 18 cali.
REKLAMA
Opel Adam będzie dostępny z trzema wersjami silnika benzynowego: 1.2 litra z 70 KM, 1.4 litra z 87 oraz 1.4 litra ze 100 KM, wraz z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Każdy z wymienionych układów napędowych posiada pakiet ecoFLEX wyposażony w system Start/Stop, który zapewnia oszczędność paliwa.
Zobacz też: Seat Leon III
REKLAMA
Inżynierzy Opla pracują nad silnikiem benzynowym nowej generacji, który będzie zaprezentowany w późniejszym czasie. Ma on być turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz posiadać system Start/Stop. Zabieg ten ma na celu zwiększenie wydajności oraz uzyskanie lepszych osiągów. Silnik będzie dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów nowej generacji.
Opel Adam zadbał o gusta swoich użytkowników. Auto będzie oferowane w trzech wersjach wyposażenia: JAM (modny, nietypowy, kolorowy), GLAM (dla lubiących elegancję) oraz SLAM ( dla osób dynamicznych, uprawiających jakiś sport).Dodatkowo Opel oferuje szeroki wybór kolorów nadwozia, trzy kolory dachu, różne kolory wnętrza i rodzaje wystroju, a także wykończenie dachu diodami LED mające przypominać rozgwieżdżone niebo.
Zobacz też: Toyota GT86: dane techniczne, cennik i wyposażenie
Opel Adam będzie naszpikowany nowinkami technicznymi. Ma on, bowiem pełną integrację ze smartfonem. Dodatkowo wyposażony będzie w wszelkiego rodzaju interfejsy takie jak np. USB lub Bluetooth. Dzięki temu będziemy mogli odtwarzać na ekranie naszego auta wszystko, co tylko zapragniemy, zaczynając od muzyki poprzez pokaz zdjęć kończąc na filmach.
Opel po raz pierwszy w tak małym samochodzie zastosował kilka ciekawych systemów. Pierwszym z nich to system APA II, czyli po prostu system wspomagający parkowanie. Kierowca by zaparkować musi jedynie załączyć guzik na desce i jechać spokojnie wzdłuż miejsca, w którym chciałby zaparkować. System skanuje boki i kiedy tylko wykryje miejsce, w którym można zaparkować powiadamia o tym właściciela. Wtedy wystarczy załączyć wsteczny, puścić kierownicę a Adam sam zaparkuje.
Zobacz też: Nowe Porsche Boxster czyli 911 za pół ceny
Następnym systemem jest SBSA czyli system alarmujący o pojeździe znajdującym się w tzw. martwym polu. W czasie jazdy, gdy próbujemy zmienić pas a z boku mamy pojazd niewidoczny dla nas w bocznych lusterkach system SBSA zaalarmuje nas o tym fakcie.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.