Toyota Aygo Sport
REKLAMA
REKLAMA
Projekt Aygo Sport opracowano i wykonano w Dziale Technicznym Toyota Motor Poland pod nadzorem inż. Marcina Dziełaka. Jest to unikatowa konstrukcja oparta na rozwiązaniach technicznych wersji seryjnej. Wprowadzone modyfikacje wykorzystują seryjne podzespoły i części Toyoty.
REKLAMA
Napęd
Aygo Sport jest napędzane silnikiem o pojemności 1,33-litra współpracującym z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. Oba elementy pochodzą z Toyoty Yaris. Zgodne z serią jest także rozwiązanie przeniesienia napędu (silnik umieszczony poprzecznie z przodu napędza koła przedniej osi). Wprowadzenie zmian w mapach sterujących silnikiem oraz kilka innych modyfikacji osprzętu (sportowy układ wydechowy oraz ssący) spowodowały wzrost mocy do ok. 120 KM. Koło zamachowe przeszło kurację odchudzającą, która zakończyła się zrzuceniem 30% jego masy.
Zobacz też: Pierwsza jazda: Toyota Aygo 2012
Zawieszenie/hamulce
Na przedniej osi pojawiły się wahacze i hamulce tarczowe z Yarisa. Efektowne wchodzenie w zakręty umożliwia hydrauliczny hamulec ręczny, który ma regulację siły hamowania tylnej osi. Z tyłu umieszczono belkę skrętną przeszczepioną z Yarisa. Dzięki temu zamiast bębnów odnajdziemy na tylnej osi tarcze hamulcowe (Yaris). Amortyzatory oraz sprężyny dostarczył niemiecki potentat na rynku sportów samochodowych – firma KW.
Zobacz też: Test Toyota Prius: gadżet dla mieszczucha
Koła to obecnie sportowe felgi z lekkich stopów firmy Braid w rozmiarze 7/15 cali i opony 195/45 R15 Yokohama.
Nadwozie/wnętrze
Powiększenie o 12 mm rozstawu kół poprawiło przyczepność i stabilność jazdy Aygo oraz wymusiło opracowanie nowego poszycia błotników oraz przemodelowania zderzaków auta (elementy wykonano na specjalne zamówienie z żywicy epoksydowej). W centralnej części tylnego zderzaka połyskują dwie końcówki przelotowego układu wydechowego, który nadaje silnikowi rasowe brzmienie.
Zobacz też: Pierwsza jazda: Toyota Yaris 2011 – oszczędna i komfortowa
We wnętrzu odnajdziemy sportowe fotele z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa OMP, klatkę bezpieczeństwa oraz system gaśniczy.
Auto w tej specyfikacji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund, a prędkość maksymalna to 200 km/h.
Ta unikatowa mieszanka gwarantuje niezapomniane emocje z jazdy i pokazuje jak dojrzałą konstrukcję można zbudować opierając się na banku podzespołów Toyoty i wiedzy polskich inżynierów tej firmy.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.