REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Aygo Sport

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Toyota Aygo Sport -bok
Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki zapałowi zdolnego inżyniera, który uzyskał wparcie polskiego oddziały Toyoty powstała sportowa wersja Toyoty Aygo. Pojazd ten symbolicznie nawiązuje do wznowienia produkcji samochodów sportowych przez Toyotę.

Projekt Aygo Sport opracowano i wykonano w Dziale Technicznym Toyota Motor Poland pod nadzorem inż. Marcina Dziełaka. Jest to unikatowa konstrukcja oparta na rozwiązaniach technicznych wersji seryjnej. Wprowadzone modyfikacje wykorzystują seryjne podzespoły i części Toyoty.

REKLAMA

REKLAMA

Napęd

Aygo Sport jest napędzane silnikiem o pojemności 1,33-litra współpracującym z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. Oba elementy pochodzą z Toyoty Yaris.  Zgodne z serią jest także rozwiązanie przeniesienia napędu (silnik umieszczony poprzecznie z przodu napędza koła przedniej osi). Wprowadzenie zmian w mapach sterujących silnikiem oraz kilka innych modyfikacji osprzętu (sportowy układ wydechowy oraz ssący) spowodowały wzrost mocy do ok. 120 KM. Koło zamachowe przeszło kurację odchudzającą, która zakończyła się zrzuceniem 30% jego masy.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Toyota Aygo 2012

Zawieszenie/hamulce

Na przedniej osi pojawiły się wahacze i hamulce tarczowe z Yarisa. Efektowne wchodzenie w zakręty umożliwia hydrauliczny hamulec ręczny, który ma regulację siły hamowania tylnej osi. Z tyłu umieszczono belkę skrętną przeszczepioną z Yarisa. Dzięki temu zamiast bębnów odnajdziemy na tylnej osi tarcze hamulcowe (Yaris). Amortyzatory oraz sprężyny dostarczył niemiecki potentat na rynku sportów samochodowych – firma KW.

REKLAMA

Zobacz też: Test Toyota Prius: gadżet dla mieszczucha

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Koła to obecnie sportowe felgi z lekkich stopów firmy Braid w rozmiarze 7/15 cali i opony 195/45 R15 Yokohama.

Nadwozie/wnętrze

Powiększenie o 12 mm rozstawu kół poprawiło przyczepność i stabilność jazdy Aygo oraz wymusiło opracowanie nowego poszycia błotników oraz przemodelowania zderzaków auta (elementy wykonano na specjalne zamówienie z żywicy epoksydowej). W centralnej części tylnego zderzaka połyskują dwie końcówki przelotowego układu wydechowego, który nadaje silnikowi rasowe brzmienie.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Toyota Yaris 2011 – oszczędna i komfortowa

We wnętrzu odnajdziemy sportowe fotele z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa OMP, klatkę bezpieczeństwa oraz system gaśniczy.

Auto w tej specyfikacji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund, a prędkość maksymalna to 200 km/h.

Ta unikatowa mieszanka gwarantuje niezapomniane emocje z jazdy i pokazuje jak dojrzałą konstrukcję można zbudować opierając się na banku podzespołów Toyoty i wiedzy polskich inżynierów tej firmy.

Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -tył
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport przód/bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport
Fot. Toyota
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA