REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Aygo Sport

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Toyota Aygo Sport -bok
Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki zapałowi zdolnego inżyniera, który uzyskał wparcie polskiego oddziały Toyoty powstała sportowa wersja Toyoty Aygo. Pojazd ten symbolicznie nawiązuje do wznowienia produkcji samochodów sportowych przez Toyotę.

Projekt Aygo Sport opracowano i wykonano w Dziale Technicznym Toyota Motor Poland pod nadzorem inż. Marcina Dziełaka. Jest to unikatowa konstrukcja oparta na rozwiązaniach technicznych wersji seryjnej. Wprowadzone modyfikacje wykorzystują seryjne podzespoły i części Toyoty.

REKLAMA

Napęd

Aygo Sport jest napędzane silnikiem o pojemności 1,33-litra współpracującym z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. Oba elementy pochodzą z Toyoty Yaris.  Zgodne z serią jest także rozwiązanie przeniesienia napędu (silnik umieszczony poprzecznie z przodu napędza koła przedniej osi). Wprowadzenie zmian w mapach sterujących silnikiem oraz kilka innych modyfikacji osprzętu (sportowy układ wydechowy oraz ssący) spowodowały wzrost mocy do ok. 120 KM. Koło zamachowe przeszło kurację odchudzającą, która zakończyła się zrzuceniem 30% jego masy.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Toyota Aygo 2012

Zawieszenie/hamulce

Na przedniej osi pojawiły się wahacze i hamulce tarczowe z Yarisa. Efektowne wchodzenie w zakręty umożliwia hydrauliczny hamulec ręczny, który ma regulację siły hamowania tylnej osi. Z tyłu umieszczono belkę skrętną przeszczepioną z Yarisa. Dzięki temu zamiast bębnów odnajdziemy na tylnej osi tarcze hamulcowe (Yaris). Amortyzatory oraz sprężyny dostarczył niemiecki potentat na rynku sportów samochodowych – firma KW.

Zobacz też: Test Toyota Prius: gadżet dla mieszczucha

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Koła to obecnie sportowe felgi z lekkich stopów firmy Braid w rozmiarze 7/15 cali i opony 195/45 R15 Yokohama.

Nadwozie/wnętrze

Powiększenie o 12 mm rozstawu kół poprawiło przyczepność i stabilność jazdy Aygo oraz wymusiło opracowanie nowego poszycia błotników oraz przemodelowania zderzaków auta (elementy wykonano na specjalne zamówienie z żywicy epoksydowej). W centralnej części tylnego zderzaka połyskują dwie końcówki przelotowego układu wydechowego, który nadaje silnikowi rasowe brzmienie.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Toyota Yaris 2011 – oszczędna i komfortowa

We wnętrzu odnajdziemy sportowe fotele z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa OMP, klatkę bezpieczeństwa oraz system gaśniczy.

Auto w tej specyfikacji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund, a prędkość maksymalna to 200 km/h.

Ta unikatowa mieszanka gwarantuje niezapomniane emocje z jazdy i pokazuje jak dojrzałą konstrukcję można zbudować opierając się na banku podzespołów Toyoty i wiedzy polskich inżynierów tej firmy.

Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -tył
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport przód/bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo Sport
Fot. Toyota
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

REKLAMA

Do którego momentu dziecko musi jeździć w foteliku? Czy wiek dziecka ma znaczenie? Kto nie musi zapinać pasów bezpieczeństwa? {przepisy}

Nie każdy musi zapinać pasy bezpieczeństwa, ale warto pamiętać, że za nieprzestrzeganie przepisów grożą mandaty. Czy wiesz do którego momentu dziecko musi podróżować w foteliku? Kto jest zwolniony z obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa?

Rząd otwiera drogi dla pojazdów autonomicznych [projekt przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy umożliwiający testowanie pojazdów autonomicznych na polskich drogach. Nowe regulacje mają wesprzeć innowacje i rozwój branży motoryzacyjnej, dostosowując przepisy do wyzwań współczesnego transportu.

Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

Sektor logistyczny pokazuje w I połowie 2025 r., że radzi sobie z globalnymi zakłóceniami (wojna handlowa USA-Chiny). Koszty wymiany handlowej będą jednak rosły

Widmo historycznego spadku wolumenu przeładunków i wzrost kosztów transportu to dwa dominujące efekty w logistyce, które wywołała wojna handlowa na linii Chiny-USA. Pomimo obniżenia globalnych prognoz dla PKB i handlu, operatorzy logistyczni wciąż radzą sobie zaskakująco dobrze, choć wśród europejskich ekspertów zarządzających łańcuchami dostaw panuje zgodność co do tego, że koszty wymiany handlowej będą rosły. Jednocześnie 70% z nich twierdzi, że na kolejne zakłócenia i nieoczekiwane zwroty akcji będzie w stanie odpowiedzieć w ciągu maksymalnie 3 dni.

REKLAMA

Większa elastyczność w wypowiadaniu umów OC [Projekt nowelizacji trafił do konsultacji]

Do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania trafił projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany w OC.

KGP: 112 716 interwencji, 470 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 716 interwencji. Byli wzywani do 470 wypadków drogowych.

REKLAMA