REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Avensis: gorący towar

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Avensis to jeden z najdyskretniejszych samochodów w swojej klasie. Ale pod mocno zachowawczą stylizacją kryje się komfortowe, oszczędne i przyjemne w prowadzeniu auto.

Chyba tylko Volkswagen Passat jest w stanie odciągnąć zainteresowanie sporej części Polaków od Avensisa. Stonowana Toyota to na polskim rynku (zwłaszcza aut używanych) prawdziwie gorący towar. Okazuje się, że wraz z wejściem do sprzedaży modelu po liftingu i tradycyjnymi styczniowymi wyprzedażami aut z poprzedniego rocznika, atmosfera wokół Avensisa może stać się gorąca także w przypadku nowych aut.

REKLAMA

Zobacz też:  Opinie kierowców o Toyota Avensis

Nadwozie

Wygląd Avensisa nigdy nie „rzucał na kolana” i nie inaczej jest w przypadku modelu trzeciej generacji. Nie mniej jednak ksenonowe reflektory przyczepione do długiego na 469,5 cm i pomalowanego na czarny kolor nadwozia, osadzonego na siedemnastocalowych obręczach kół dodają Toyocie elegancji. W rezultacie auto prezentuje się dostojnie, czyli tak jak życzyliby sobie potencjalni nabywcy Avensisa.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Wnętrze

Przedział pasażerski Avensisa jest przestronny i zapewnia komfortowe warunki podróży czterem dorosłym osobom. Zarówno fotele, jak i tylna kanapa sprawdzą się podczas wielogodzinnych, dalekich wojaży.
Skórzana tapicerka to wyposażenie standardowe opisywanej odmiany Premium, a jej jasny kolor ożywił nieco zdominowane przez czarne tworzywa wnętrze Toyoty.
Konsola centralna, na której zamontowano duży kolorowy wyświetlacz nawigacji (to jedyne wyposażenie opcjonalne w opisywanym egzemplarzu – koszt 6500 zł) została wykonana z szarego tworzywa, dobrej jakości. Pozytywne odczucie psuje jednak reszta wykończenia tablicy przyrządów i górnej części boczków drzwi. Zastosowano tam czarny, twardy plastik.
Za to znów po stronie plusów należy zakwalifikować obszytą przyjemną w dotyku skórą kierownicę oraz podświetlone na bursztynowy kolor „zegary”.
Bagażnik o pojemności 509 l to nie najlepszy wynik w klasie, ale i tak umożliwi spakowanie czteroosobowej rodziny na dłuższy wyjazd.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna

Napęd/układ jezdny

To zdecydowanie najmocniejsze strony opisywanego Avensisa. Dwulitrowy silnik wysokoprężny rozwijający moc 126 KM od 3600 obr./min. dysponuje 310 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1800 do 2400 obr./min. Dzięki temu jednostka napędowa Toyoty jest elastyczna, a auto ochoczo przyspiesza już od dolnych zakresów obrotów. Także konieczność żwawego przyspieszenia podczas jazdy z prędkością autostradową np. przed manewrem wyprzedzania nie jest dla Avensisa problemem. Cieszy też precyzyjna praca dźwigni manualnej sześciobiegowej przekładni.
Zawieszenie Toyoty doskonale sprawdza się na polskich drogach. Auto bardzo komfortowo tłumi wszelkie nierówności nawierzchni, jednocześnie zachowując optymalną sztywność podczas jazdy po zakrętach. Także układ kierowniczy został zestrojony na tyle neutralnie, że nie przeszkadza jego ani zbyt lekka, ani zbyt oporna praca.
Wisienką na torcie jest zużycie paliwa. Około 7l/100 km w ruchu miejskim i blisko 5l/100 km podczas jazdy w trasie to bardzo dobre wyniki biorąc pod uwagę gabaryty samochodu.

Zobacz też: Test Renault Laguna III – krok w stronę jakości

Podsumowanie

Toyota Avensis to auto nie należące do najładniejszych modeli na rynku, ale niewątpliwe mające mocne atuty. Bo gdy już malkontenci przymkną oko na wygląd zewnętrzny oraz miejscami niższej jakości niż u konkurentów wykończenie wnętrza będą mieli szansę docenić wysoki komfort jazdy, jaki Avensis oferuje. Co więcej podstawowa jednostka napędowa, fakt – nie jest demonem prędkości, ale wystarczy do sprawnego poruszania się Toyotą zarówno w mieście, jak i podczas wakacyjnej podróży.
Co istotne Avensis okazał się autem nie tylko komfortowym ale i oszczędnym. A jak wypada w kategorii kosztów zakupu? Tu kolejna niespodzianka, bo wypada całkiem nieźle.
Opisywana i bardzo bogato wyposażona odmiana Premium, której nabywca bez dopłaty otrzyma m.in. skórzaną tapicerkę, biksenonowe reflektory, system inteligentny kluczyk, tempo mat, podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby, siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, dwustrefową automatyczną klimatyzację, czujnik deszczu, fotochtromatyczne lusterko wewnętrzne, komputer pokładowy, etc. jest dostępna w promocji w wyprzedaży od 84 990 zł (z silnikiem benzynowym o mocy 147 KM) oraz od ok. 93 000 zł z opisywaną jednostką wysokoprężną o mocy 120 KM. Biorąc pod uwagę tradycyjną dla Toyoty na polskim rynku niską utratę wartości, propozycja wydaje się nad wyraz atrakcyjna.

Zobacz też: Test Citroen C5: francuski sznyt

Dane techniczne:

Toyota Avensis 2.0 D4-D Premium

Typ silnika

turbodiesel

Pojemność

1 998 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

126 KM/3600 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

310 Nm/2400 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  6-bieg

Pojemność bagażnika

509 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

469,5/181/148 cm

Rozstaw osi

270 cm

V-max

200 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

9,7 s.

Zużycie paliwa*

6,6/4,3/5,1 l/100km

Cena

Od  92 990 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Toyota Avensis 2.0 D-4D
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D Przód.
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D. Tył.
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D. reflektor biksenonowy.
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D. Deska rozdzielcza.
moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D. Fotel kierowcy.
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D. Tylna kanapa.
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D. Wskaźniki.
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D. Kamera cofania.
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D. Nawigacja.
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D. Bagażnik.
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D. Silnik.
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

REKLAMA

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

Noga z gazu. Posypią się mandaty. Policja szykuje akcję na weekend

Mazowiecka policja ogłosiła, że w najbliższą sobotę na drogach Mazowsza przeprowadzi akcję "Kaskadowy pomiar prędkości". W ramach tej inicjatywy policjanci będą korzystać zarówno z oznakowanych, jak i nieoznakowanych radiowozów wyposażonych w wideorejestratory oraz ręczne mierniki prędkości.

REKLAMA