REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Avensis: gorący towar

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Avensis to jeden z najdyskretniejszych samochodów w swojej klasie. Ale pod mocno zachowawczą stylizacją kryje się komfortowe, oszczędne i przyjemne w prowadzeniu auto.

Chyba tylko Volkswagen Passat jest w stanie odciągnąć zainteresowanie sporej części Polaków od Avensisa. Stonowana Toyota to na polskim rynku (zwłaszcza aut używanych) prawdziwie gorący towar. Okazuje się, że wraz z wejściem do sprzedaży modelu po liftingu i tradycyjnymi styczniowymi wyprzedażami aut z poprzedniego rocznika, atmosfera wokół Avensisa może stać się gorąca także w przypadku nowych aut.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też:  Opinie kierowców o Toyota Avensis

Nadwozie

Wygląd Avensisa nigdy nie „rzucał na kolana” i nie inaczej jest w przypadku modelu trzeciej generacji. Nie mniej jednak ksenonowe reflektory przyczepione do długiego na 469,5 cm i pomalowanego na czarny kolor nadwozia, osadzonego na siedemnastocalowych obręczach kół dodają Toyocie elegancji. W rezultacie auto prezentuje się dostojnie, czyli tak jak życzyliby sobie potencjalni nabywcy Avensisa.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

REKLAMA

Wnętrze

Przedział pasażerski Avensisa jest przestronny i zapewnia komfortowe warunki podróży czterem dorosłym osobom. Zarówno fotele, jak i tylna kanapa sprawdzą się podczas wielogodzinnych, dalekich wojaży.
Skórzana tapicerka to wyposażenie standardowe opisywanej odmiany Premium, a jej jasny kolor ożywił nieco zdominowane przez czarne tworzywa wnętrze Toyoty.
Konsola centralna, na której zamontowano duży kolorowy wyświetlacz nawigacji (to jedyne wyposażenie opcjonalne w opisywanym egzemplarzu – koszt 6500 zł) została wykonana z szarego tworzywa, dobrej jakości. Pozytywne odczucie psuje jednak reszta wykończenia tablicy przyrządów i górnej części boczków drzwi. Zastosowano tam czarny, twardy plastik.
Za to znów po stronie plusów należy zakwalifikować obszytą przyjemną w dotyku skórą kierownicę oraz podświetlone na bursztynowy kolor „zegary”.
Bagażnik o pojemności 509 l to nie najlepszy wynik w klasie, ale i tak umożliwi spakowanie czteroosobowej rodziny na dłuższy wyjazd.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna

Napęd/układ jezdny

To zdecydowanie najmocniejsze strony opisywanego Avensisa. Dwulitrowy silnik wysokoprężny rozwijający moc 126 KM od 3600 obr./min. dysponuje 310 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1800 do 2400 obr./min. Dzięki temu jednostka napędowa Toyoty jest elastyczna, a auto ochoczo przyspiesza już od dolnych zakresów obrotów. Także konieczność żwawego przyspieszenia podczas jazdy z prędkością autostradową np. przed manewrem wyprzedzania nie jest dla Avensisa problemem. Cieszy też precyzyjna praca dźwigni manualnej sześciobiegowej przekładni.
Zawieszenie Toyoty doskonale sprawdza się na polskich drogach. Auto bardzo komfortowo tłumi wszelkie nierówności nawierzchni, jednocześnie zachowując optymalną sztywność podczas jazdy po zakrętach. Także układ kierowniczy został zestrojony na tyle neutralnie, że nie przeszkadza jego ani zbyt lekka, ani zbyt oporna praca.
Wisienką na torcie jest zużycie paliwa. Około 7l/100 km w ruchu miejskim i blisko 5l/100 km podczas jazdy w trasie to bardzo dobre wyniki biorąc pod uwagę gabaryty samochodu.

Zobacz też: Test Renault Laguna III – krok w stronę jakości

Podsumowanie

Toyota Avensis to auto nie należące do najładniejszych modeli na rynku, ale niewątpliwe mające mocne atuty. Bo gdy już malkontenci przymkną oko na wygląd zewnętrzny oraz miejscami niższej jakości niż u konkurentów wykończenie wnętrza będą mieli szansę docenić wysoki komfort jazdy, jaki Avensis oferuje. Co więcej podstawowa jednostka napędowa, fakt – nie jest demonem prędkości, ale wystarczy do sprawnego poruszania się Toyotą zarówno w mieście, jak i podczas wakacyjnej podróży.
Co istotne Avensis okazał się autem nie tylko komfortowym ale i oszczędnym. A jak wypada w kategorii kosztów zakupu? Tu kolejna niespodzianka, bo wypada całkiem nieźle.
Opisywana i bardzo bogato wyposażona odmiana Premium, której nabywca bez dopłaty otrzyma m.in. skórzaną tapicerkę, biksenonowe reflektory, system inteligentny kluczyk, tempo mat, podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby, siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, dwustrefową automatyczną klimatyzację, czujnik deszczu, fotochtromatyczne lusterko wewnętrzne, komputer pokładowy, etc. jest dostępna w promocji w wyprzedaży od 84 990 zł (z silnikiem benzynowym o mocy 147 KM) oraz od ok. 93 000 zł z opisywaną jednostką wysokoprężną o mocy 120 KM. Biorąc pod uwagę tradycyjną dla Toyoty na polskim rynku niską utratę wartości, propozycja wydaje się nad wyraz atrakcyjna.

Zobacz też: Test Citroen C5: francuski sznyt

Dane techniczne:

Toyota Avensis 2.0 D4-D Premium

Typ silnika

turbodiesel

Pojemność

1 998 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

126 KM/3600 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

310 Nm/2400 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  6-bieg

Pojemność bagażnika

509 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

469,5/181/148 cm

Rozstaw osi

270 cm

V-max

200 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

9,7 s.

Zużycie paliwa*

6,6/4,3/5,1 l/100km

Cena

Od  92 990 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Toyota Avensis 2.0 D-4D
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D Przód.
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D. Tył.
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D. reflektor biksenonowy.
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D. Deska rozdzielcza.
moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D. Fotel kierowcy.
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D. Tylna kanapa.
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D. Wskaźniki.
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D. Kamera cofania.
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D. Nawigacja.
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D. Bagażnik.
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis 2.0 D-4D. Silnik.
Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA