REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi A1 Sportback: systemy multimedialne

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Audi A1 Sportback: systemy multimedialne. fot. Audi
Audi A1 Sportback: systemy multimedialne. fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi A1 Sportback przynależy do prężnie rozwijającego się segmentu miejskich aut klasy premium. Ich producenci wychodzą ze słusznego założenia, że kupując auto segmentu B, nie musimy się godzić z brakiem wygód i luksusu. Na które z nich możemy liczyć w Audi A1 Sportback?

Dla modelu A1 Sportback producent przygotował zestaw systemów infotainment (informacyjno-rozrywkowych) oraz multimedialnych, przeszczepionych z modeli luksusowych.  Co jest znamienną cechą marki Audi, systemy mają strukturę modułową, która pozwala na wiele możliwości kombinacji.

REKLAMA

Warto zacząć od radia. Seryjnie Audi A1 wyposażone jest w radio CD chorus, z odczytem formatu mp3. Zostało ono sprzężone z czterema głośnikami i posiada system regulacji głośności, w zależności od prędkości jazdy.

Zobacz też: Cadillac XLR-V

REKLAMA

Kolejną, bardziej rozbudowaną opcją jest radio concert. Jego obsługa realizowana jest poprzez zasadę MMI, znaną z większym modeli Audi. Wraz z radiem concert, dostajemy monitor pokładowy o przekątnej 6,5 cala. Oprócz tego do wyposażenia seryjnego należy potrójny tuner, napęd CD, czytnik kart SD, złącze AUX-IN oraz osiem głośników.

Zamawiając radio concert, mamy do wyboru również pakiet Connectivity. Dzięki niemu w każdej chwili możemy dzięki karcie SDHC, przemienić radio w system nawigacji. Oprócz tego w pakiecie Connectivity obejmuje złącza Bluetooth oraz Audi Music Interface, które ułatwiają podłączanie przenośnych odtwarzaczy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto wspomnieć, że pakiet Connectivity dostępny jest jako element pakietu „media”, w którym możemy liczyć na wielofunkcyjną skórzaną kierownicę oraz komputer pokładowy.

Zobacz też: Toyota Urban Cruiser

MMI Navigation plus

REKLAMA

Na szczycie wśród systemów multimedialnych Audi znajduje się system MMI Navigation plus. W jej skład wchodzą cztery główne moduły – jednostka główna z twardym dyskiem, radio, kolorowy monitor oraz terminal bezobsługowy MMI. Sterowanie odbywa się poprzez pokrętło, które sterowane jest na podobnej zasadzie, jak joystick. Wokół niego znajduje się siedem przycisków typu softkey oraz osiem typu hardkey. Do tych drugich przypisane są funkcje Car, Ton, Radio, Media, Menu, Navigation i Info.

MMI Navigation plus posiada dysk o pojemności 20 GB, dwa czytniki kart SDHC a także napęd na płyty DVD video i audio. System posiada funkcje sterowania głosowego, dzięki czemu kierowca może wprowadzić cały adres do nawigacji w jednym poleceniu, a także sterować głosowo funkcjami radia, mediów, telefonu.

Zobacz też: Audi A4 allroad quattro

Dla pakietów MMI Navigation plus i radio koncert oferowane są moduły uzupełniające. Jest to m.in. złącze Bluetooth, zmieni arkę na sześć płyt CD czy cyfrowy tuner radiowy (DAB+ i DMB)

W A1 Sportback dostępny jest także zestaw Audi Sound System o mocy 180 W z dziesięcioma głośnikami. Z kolei zestaw Bose Surround Sound System jest wyposażony w dziesięciokanałowy wzmacniacz o mocy 465 W oraz 14 głośników, w tym subwoofer. Obramówki głośników niskotonowych oraz średniotonowych są podświetlone na biało za pomocą diod i światłowodów, co po zmroku dodaje wnętrzu szyku i elegancji.

Audi Connect

Za pomocą Audi connect, auto łączy się z otoczeniem poprzez sieć. Odbywa się to poprzez telefon samochodowy online z Bluetooth, który łączy się z Internetem poprzez moduł UMTS. Dzięki Audi Connect, użytkownik auta może korzystać z wielu atrakcyjnych usług. System pobiera z Google konkretne wiadomości, informacje drogowe, informacje dotyczące pogody lub też wybranych celów podróży. Kierowca może zaplanować podróż wcześniej, na swoim prywatnym komputerze, zapisać dane na stronie WWW.audi.de , po czym pobrać je stamtąd, bezpośrednio do systemu Audi connect.

Zobacz też: Ford Focus RS500

Hotspot WLAN to także element telefonu samochodowego online z Bluetooth. Dzięki niemu pasażerowie mogą podłączyć do systemu nawet  8 urządzeń, w których mogą korzystać z Internetu. Warunkiem korzystania z Internetu jest jedynie wsunięcie karty SIM z opcją transmisji danych do czytnika kart. Dodatkowe opłaty lub umowy z operatorem nie są konieczne.

Telefon samochodowy online z Bluetooth daje możliwość korzystania z jeszcze jednej usługi, jaką są informacje drogowe Audi online. Na mapie nawigacji w czasie rzeczywistym informuje o natężeniu ruchu drogowego. W momencie gdy trasa jest wolna, oznaczona zostaje kolorem zielonym. Średnie natężenie ruchu na konkretnej ulicy zaznaczane jest kolorem żółtym lub pomarańczowym. Czerwony kolor oznacza korki. W takim przypadku system opisuje przeszkodę i proponuje objazd.

Kolejną przydatną funkcją Connect, realizowaną przez telefon samochodowy online z funkcją Bluetooth jest wyszukiwanie celów w Google, za pomocą wydawania komend głosowych. Kierowca wymawia konkretną frazę, system zamienia ją na język pisany, „wklepuje” do Google i wyświetla wyniki.

Zobacz też: Kia Picanto nowej generacji

Trzecią i chyba najciekawszą funkcją Connect jest tzw. Google Street View. Z wyprzedzeniem pokazuje ona panoramę miejsca docelowego z perspektywy osoby siedzącej w aucie.

Trzecia, nowatorska funkcja Connect również jest dostępna w Audi A1 Sportback: Google Street View z wyprzedzeniem pokazuje panoramę wybranego miejsca docelowego z perspektywy osoby siedzącej w samochodzie. Funkcja ta znacznie ułatwia orientację w obcych miastach.

źródło: audi

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA