REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chevrolet i Indy 500 - to już sto lat!

Chevrolet i Indy 500 - to już sto lat! fot. Chevrolet
Chevrolet i Indy 500 - to już sto lat! fot. Chevrolet

REKLAMA

REKLAMA

30 maja 1911 roku Arthur Chevrolet wziął udział w pierwszym wyścigu Indianapolis 500.

Sto lat później Chevrolet Camaro SS Convertible stanął na czele wyścigu Indianapolis 500, z okazji obchodów stulecia legendarnych wyścigów oraz Chevroleta i rozpocznie odliczanie przed powrotem Chevroleta na wyścigi IndyCar w 2012 roku.

REKLAMA

"Zanim Chevrolet stał się marką, Louis Chevrolet i jego bracia wyrobili sobie renomę za kierownicą samochodu wyścigowego" – powiedział Jim Campbell, wiceprezes GM Performance Vehicles and Motorsports. „Po tym jak Chevrolet zaczął działać jako firma samochodowa, Louis i jego bracia nadal uczestniczyli w wyścigach Indy, tworząc jeden z najczęściej opisywanych zespołów w wyścigach samochodowych."

Zobacz też: Chevrolet Cruze – żarty się skończyły

"Ta historia obejmuje niektóre z najbardziej niezapomnianych samochodów, które przemierzały trasę wyścigów Indianapolis na dystansie 500 mil, ponieważ wiele wygrywało właśnie dzięki Chevroletowi” -  powiedział Campbell. „Wraz z wprowadzeniem nowego silnika wyścigowego Chevroleta w przyszłorocznym wyścigu, ponownie wzrasta temperatura związku pomiędzy Indy i Chevroletem”.

1911 - 1920: Louis, Arthur i Gaston Chevrolet współzawodniczą w wyścigach Indy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Chociaż w 2011 roku obchodzona jest setna rocznica Chevroleta i Indianapolis 500, to związek ten ma źródło już w 1905 roku. W tamtym roku Louis Chevrolet i Carl G. Fisher współzawodniczyli podczas tournée na Środkowym Zachodzie, jako śmiałkowie w wyścigach pokazowych, a zainteresowanie wywołane wyścigami samochodowymi obu mężczyzn uczyniło sławnymi.

W 1909 roku Fisher rozpoczął budowę swojego ceglanego toru wyścigowego w pobliżu Indianapolis, ponieważ Louis Chevrolet stał się znanym w całym kraju kierowcą zespołu wyścigowego Buick, Billy’ego Duranta.

Durant, który był pod wrażeniem umiejętności technicznych Chevroleta, zaprosił go do współpracy w projektach samochodowych, w tym do udziału w projektowaniu nowego samochodu, który miał otrzymać nazwę „Chevrolet”. Louis wkrótce zrobił sobie przerwę w pracach inżyniera, aby pomóc swojemu bratu Arturowi w przygotowaniu zespołu Buick do inauguracyjnego wyścigu w Indianapolis Motor Speedway na dystansie 500 mil.

REKLAMA

30 maja 1911 roku Arthur Chevrolet przejechał 30 okrążeń w pierwszym wyścigu Indianapolis 500, zanim problemy techniczne wykluczyły jego samochód z gry. 3 listopada 1911 roku Louis Chevrolet i Billy Durant zarejestrowali w Detroit spółkę Chevrolet Motor Car Co.

Trzy lata później Louis Chevrolet sprzedał Durantowi swoje udziały w firmie samochodowej Chevrolet i przeniósł się do Indianapolis, aby kontynuować jazdę w wyścigach ze swoimi braćmi. W 1915 roku Louis uczestniczył w wyścigach Indianapolis okrążając tor z prędkością ponad 80 mil na godzinę zanim odpadł z wyścigu z powodu awarii silnika. Wrócił w 1919 roku, aby wziąć udział w wyścigu Indianapolis 500 razem z bratem Gastonem. Obaj walczyli prowadząc samochody ze swojej własnej firmy Frontenac Motors Corp. Louis i Gaston ukończyli wyścig odpowiednio na miejscu siódmym i dziesiątym. W 1920 roku Gaston wygrał zawody Indy 500 w Monroe-Frontenac, stając się pierwszym zwycięskim kierowcą, który zakończył wyścig z jednym zestawem opon.

Od 1945 roku do dziś: 22 Chevrolety oficjalnymi samochodami wyścigu Indy 500

Carl Fisher nadawał tempo pierwszemu wyścigowi Indianapolis 500 – startując w wyścigu swoim własnym samochodem – ponieważ uważał, że start lotny będzie bezpieczniejszy niż tradycyjny sprint kierowców. Od tamtej pory rundy otwierające wyścigi stały się bardzo popularną tradycją Indy 500. W tym roku Chevrolet Camaro SS Convertible posłuży jako oficjalny samochód otwierający wyścig na dystansie 500 mil, będąc tym samym dwudziestym drugim Chevroletem, który tego dokona.

„Chevrolet posłużył jako oficjalny samochód w wyścigu Indianapolis 500 więcej razy niż jakakolwiek inna marka” -  powiedział Campbell. „Oficjalny samochód wyścigu z 2011 roku, Camaro SS Convertible wnosi nowoczesną interpretację jednego z najbardziej legendarnych oficjalnych samochodów Indy – Camaro SS, który prowadził wyścig w 1969 roku. Sądzimy, że uczczenie historii Chevroleta wraz Indy 500 to odpowiedni sposób świętowania, podczas gdy przygotowujemy się na nasze kolejne 100 lat z Indy”.

Za kierownicą pierwszego Chevroleta, który posłużył jako oficjalny samochód wyścigu Indy, kabrioleta z 1948 roku, siedział prezes Indianapolis Speedway, Wilber Shaw. Dziesięć samochodów Corvette posłużyło jako samochody bezpieczeństwa w wyścigach Indianapolis 500. Pierwszy występ miał miejsce w dwudziestą piątą rocznicę powstania Corvette, w 1978 roku. W tamtym roku dziennik Wall Street wywołał gorączkę kupowania limitowanej edycji replik Corvette z wyścigu z 1978 roku, po tym jak na pierwszej stronie opublikował historię o możliwości ich kolekcjonowania.

Zobacz też: Chevrolet Sonic Z-Spec - podrasowane Aveo

Camaro SS z 2011 roku będzie siódmym modelem Camaro, który będzie nadawał tempo na dystansie 500 mil. Pierwszy raz miał miejsce w 1967 roku, kiedy to wprowadzono Camaro na rynek, a kolejny w 1969 roku. Oficjalny samochód z 1969 roku, SS Convertible w kolorze białym, z uwypukloną maską, pasami „Hugger Orange" i specjalnie wykończonym wnętrzem stał się legendarnym samochodem wyścigów Indy. Obecnie kolekcjonerzy Camaro wysoko cenią zachowane egzemplarze 3 675 oficjalnych replik skonstruowanych w 1969 roku.

Część zewnętrzna Chevroleta Camaro Convertible w kolorze Summit White z pomarańczowymi pasami, oficjalnego samochodu wyścigu Indianapolis 500 z 2011 roku, to bezpośrednie odwzorowanie barw lidera z 1969 roku, podczas gdy wykończenie wnętrza, wykonane ze skóry o pomarańczowym kolorze, stanowi nowoczesny kontrast dla historycznej części zewnętrznej. Aby przenieść wygląd oficjalnego samochodu na drogi, Chevrolet wprowadzi do sprzedaży 500 Chevroletów Camaro Convertible – oficjalnych samochodów wyścigu Indianapolis 500 z 2011 roku. Samochody zostaną wydane tej wiosny.

2012: powrót siły napędowej Chevy na wyścigi IndyCar

Oprócz tego, że Chevrolet stał się oficjalnym samochodem wyścigu Indy 500, napędzał również wiele samochodów, które uczestniczyły w wyścigach na torze Brickyard. Chevrolet brał udział w zawodach w stylu Indy, jako producent silników w latach 1986-93 i 2002-05 z silnikami V-8, wygrywając 104 wyścigi, napędzając pojazdy sześciu mistrzów i zdobywając siedem zwycięstw w wyścigach Indianapolis 500.

W następnym roku Chevrolet powróci do cyklu IZOD IndyCar z nowym silnikiem wyścigowym V-6 z podwójnym turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, zasilanym odnawialnym paliwem E85. Wykonany przez General Motors and Ilmor Engineering silnik Chevroleta IndyCar V-6 będzie miał pojemność skokową 2,2 litra, aluminiowy blok i głowice cylindra i będzie wyposażony w wytrzymałe podwozie, podtrzymujące skrzynię biegów i tylne zawieszenie.

Silnik Chevroleta IndyCar będzie dostępny dla wszystkich uczestników konkursu zgodnie z regulaminem cyklu. Zespół Penske to pierwszy zespół IndyCar, który skorzysta z mocy Chevroleta w 2012 roku. Poprzednio zespół Penske zdobył 31 zwycięstw samochodami o otwartym nadwoziu z silnikami Chevroleta, w tym cztery zwycięstwa w wyścigach Indianapolis 500.

Chevrolet i Indy 500 - to już sto lat! fot. Chevrolet
Chevrolet i Indy 500 - to już sto lat! fot. Chevrolet
Chevrolet i Indy 500 - to już sto lat! fot. Chevrolet
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA