REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chevrolet i Indy 500 - to już sto lat!

Chevrolet i Indy 500 - to już sto lat! fot. Chevrolet
Chevrolet i Indy 500 - to już sto lat! fot. Chevrolet

REKLAMA

REKLAMA

30 maja 1911 roku Arthur Chevrolet wziął udział w pierwszym wyścigu Indianapolis 500.

Sto lat później Chevrolet Camaro SS Convertible stanął na czele wyścigu Indianapolis 500, z okazji obchodów stulecia legendarnych wyścigów oraz Chevroleta i rozpocznie odliczanie przed powrotem Chevroleta na wyścigi IndyCar w 2012 roku.

REKLAMA

"Zanim Chevrolet stał się marką, Louis Chevrolet i jego bracia wyrobili sobie renomę za kierownicą samochodu wyścigowego" – powiedział Jim Campbell, wiceprezes GM Performance Vehicles and Motorsports. „Po tym jak Chevrolet zaczął działać jako firma samochodowa, Louis i jego bracia nadal uczestniczyli w wyścigach Indy, tworząc jeden z najczęściej opisywanych zespołów w wyścigach samochodowych."

Zobacz też: Chevrolet Cruze – żarty się skończyły

"Ta historia obejmuje niektóre z najbardziej niezapomnianych samochodów, które przemierzały trasę wyścigów Indianapolis na dystansie 500 mil, ponieważ wiele wygrywało właśnie dzięki Chevroletowi” -  powiedział Campbell. „Wraz z wprowadzeniem nowego silnika wyścigowego Chevroleta w przyszłorocznym wyścigu, ponownie wzrasta temperatura związku pomiędzy Indy i Chevroletem”.

1911 - 1920: Louis, Arthur i Gaston Chevrolet współzawodniczą w wyścigach Indy

REKLAMA

Chociaż w 2011 roku obchodzona jest setna rocznica Chevroleta i Indianapolis 500, to związek ten ma źródło już w 1905 roku. W tamtym roku Louis Chevrolet i Carl G. Fisher współzawodniczyli podczas tournée na Środkowym Zachodzie, jako śmiałkowie w wyścigach pokazowych, a zainteresowanie wywołane wyścigami samochodowymi obu mężczyzn uczyniło sławnymi.

W 1909 roku Fisher rozpoczął budowę swojego ceglanego toru wyścigowego w pobliżu Indianapolis, ponieważ Louis Chevrolet stał się znanym w całym kraju kierowcą zespołu wyścigowego Buick, Billy’ego Duranta.

Durant, który był pod wrażeniem umiejętności technicznych Chevroleta, zaprosił go do współpracy w projektach samochodowych, w tym do udziału w projektowaniu nowego samochodu, który miał otrzymać nazwę „Chevrolet”. Louis wkrótce zrobił sobie przerwę w pracach inżyniera, aby pomóc swojemu bratu Arturowi w przygotowaniu zespołu Buick do inauguracyjnego wyścigu w Indianapolis Motor Speedway na dystansie 500 mil.

REKLAMA

30 maja 1911 roku Arthur Chevrolet przejechał 30 okrążeń w pierwszym wyścigu Indianapolis 500, zanim problemy techniczne wykluczyły jego samochód z gry. 3 listopada 1911 roku Louis Chevrolet i Billy Durant zarejestrowali w Detroit spółkę Chevrolet Motor Car Co.

Trzy lata później Louis Chevrolet sprzedał Durantowi swoje udziały w firmie samochodowej Chevrolet i przeniósł się do Indianapolis, aby kontynuować jazdę w wyścigach ze swoimi braćmi. W 1915 roku Louis uczestniczył w wyścigach Indianapolis okrążając tor z prędkością ponad 80 mil na godzinę zanim odpadł z wyścigu z powodu awarii silnika. Wrócił w 1919 roku, aby wziąć udział w wyścigu Indianapolis 500 razem z bratem Gastonem. Obaj walczyli prowadząc samochody ze swojej własnej firmy Frontenac Motors Corp. Louis i Gaston ukończyli wyścig odpowiednio na miejscu siódmym i dziesiątym. W 1920 roku Gaston wygrał zawody Indy 500 w Monroe-Frontenac, stając się pierwszym zwycięskim kierowcą, który zakończył wyścig z jednym zestawem opon.

Od 1945 roku do dziś: 22 Chevrolety oficjalnymi samochodami wyścigu Indy 500

Carl Fisher nadawał tempo pierwszemu wyścigowi Indianapolis 500 – startując w wyścigu swoim własnym samochodem – ponieważ uważał, że start lotny będzie bezpieczniejszy niż tradycyjny sprint kierowców. Od tamtej pory rundy otwierające wyścigi stały się bardzo popularną tradycją Indy 500. W tym roku Chevrolet Camaro SS Convertible posłuży jako oficjalny samochód otwierający wyścig na dystansie 500 mil, będąc tym samym dwudziestym drugim Chevroletem, który tego dokona.

„Chevrolet posłużył jako oficjalny samochód w wyścigu Indianapolis 500 więcej razy niż jakakolwiek inna marka” -  powiedział Campbell. „Oficjalny samochód wyścigu z 2011 roku, Camaro SS Convertible wnosi nowoczesną interpretację jednego z najbardziej legendarnych oficjalnych samochodów Indy – Camaro SS, który prowadził wyścig w 1969 roku. Sądzimy, że uczczenie historii Chevroleta wraz Indy 500 to odpowiedni sposób świętowania, podczas gdy przygotowujemy się na nasze kolejne 100 lat z Indy”.

Za kierownicą pierwszego Chevroleta, który posłużył jako oficjalny samochód wyścigu Indy, kabrioleta z 1948 roku, siedział prezes Indianapolis Speedway, Wilber Shaw. Dziesięć samochodów Corvette posłużyło jako samochody bezpieczeństwa w wyścigach Indianapolis 500. Pierwszy występ miał miejsce w dwudziestą piątą rocznicę powstania Corvette, w 1978 roku. W tamtym roku dziennik Wall Street wywołał gorączkę kupowania limitowanej edycji replik Corvette z wyścigu z 1978 roku, po tym jak na pierwszej stronie opublikował historię o możliwości ich kolekcjonowania.

Zobacz też: Chevrolet Sonic Z-Spec - podrasowane Aveo

Camaro SS z 2011 roku będzie siódmym modelem Camaro, który będzie nadawał tempo na dystansie 500 mil. Pierwszy raz miał miejsce w 1967 roku, kiedy to wprowadzono Camaro na rynek, a kolejny w 1969 roku. Oficjalny samochód z 1969 roku, SS Convertible w kolorze białym, z uwypukloną maską, pasami „Hugger Orange" i specjalnie wykończonym wnętrzem stał się legendarnym samochodem wyścigów Indy. Obecnie kolekcjonerzy Camaro wysoko cenią zachowane egzemplarze 3 675 oficjalnych replik skonstruowanych w 1969 roku.

Część zewnętrzna Chevroleta Camaro Convertible w kolorze Summit White z pomarańczowymi pasami, oficjalnego samochodu wyścigu Indianapolis 500 z 2011 roku, to bezpośrednie odwzorowanie barw lidera z 1969 roku, podczas gdy wykończenie wnętrza, wykonane ze skóry o pomarańczowym kolorze, stanowi nowoczesny kontrast dla historycznej części zewnętrznej. Aby przenieść wygląd oficjalnego samochodu na drogi, Chevrolet wprowadzi do sprzedaży 500 Chevroletów Camaro Convertible – oficjalnych samochodów wyścigu Indianapolis 500 z 2011 roku. Samochody zostaną wydane tej wiosny.

2012: powrót siły napędowej Chevy na wyścigi IndyCar

Oprócz tego, że Chevrolet stał się oficjalnym samochodem wyścigu Indy 500, napędzał również wiele samochodów, które uczestniczyły w wyścigach na torze Brickyard. Chevrolet brał udział w zawodach w stylu Indy, jako producent silników w latach 1986-93 i 2002-05 z silnikami V-8, wygrywając 104 wyścigi, napędzając pojazdy sześciu mistrzów i zdobywając siedem zwycięstw w wyścigach Indianapolis 500.

W następnym roku Chevrolet powróci do cyklu IZOD IndyCar z nowym silnikiem wyścigowym V-6 z podwójnym turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, zasilanym odnawialnym paliwem E85. Wykonany przez General Motors and Ilmor Engineering silnik Chevroleta IndyCar V-6 będzie miał pojemność skokową 2,2 litra, aluminiowy blok i głowice cylindra i będzie wyposażony w wytrzymałe podwozie, podtrzymujące skrzynię biegów i tylne zawieszenie.

Silnik Chevroleta IndyCar będzie dostępny dla wszystkich uczestników konkursu zgodnie z regulaminem cyklu. Zespół Penske to pierwszy zespół IndyCar, który skorzysta z mocy Chevroleta w 2012 roku. Poprzednio zespół Penske zdobył 31 zwycięstw samochodami o otwartym nadwoziu z silnikami Chevroleta, w tym cztery zwycięstwa w wyścigach Indianapolis 500.

Chevrolet i Indy 500 - to już sto lat! fot. Chevrolet
Chevrolet i Indy 500 - to już sto lat! fot. Chevrolet
Chevrolet i Indy 500 - to już sto lat! fot. Chevrolet
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Szkolenia redukujące punkty karne. W 10 dni WORD-y zredukowały 34 tys. punktów

    Polscy kierowcy pokochali szkolenia. Właściwie to jeden typ szkolenia. Mowa oczywiście o kursach redukujących 6 punktów karnych. Te wróciły do WORD-ów i stały się hitem. Jak informuje RMF FM, w 10 dni na szkoleniu pojawiło się blisko 6 tys. kierowców.

    Prawo jazdy plus, czyli darmowe prawo jazdy dla uczniów. Kto, co i dlaczego?

    Polacy uwielbiają słowo "darmowy". Jeszcze mocniej kochają je jednak politycy, zwłaszcza w okresie kampanii wyborczej. PiS przedstawiło zatem swój kolejny pomysł. A tym jest darmowe prawo jazdy dla uczniów. Na czym polega program prawo jazdy plus?

    Ile czasu można przechowywać paliwo?

    Zakupowy szał na stacjach paliwowych trwa. Kierowcy leją tańszy olej napędowy i benzynę do kanistrów i baniek. Czy wiedzą jednak ile czasu można przechowywać paliwo w takich pojemnikach? I w jakich warunkach należy to zrobić, aby nie łamać przepisów?

    Kierowca dostał mandat przed 17 września. Zapłacił go po 17 września. Przedawnienie punktów po roku czy dwóch?

    Kierowcy mają wątpliwości dotyczące zastosowania przepisów skracających okres przedawnienia punktów karnych do roku. Wątpliwości te postanowiłem zatem rozwiać. Sytuacja modelowa na dziś brzmi: kierowca dostał mandat przed 17 września, ale zapłacił go po 17 września. Co z punktami i ich przedawnieniem? Jaki termin go obowiązuje?

    REKLAMA

    Więzienie za tablice rejestracyjne. Nowe przepisy już obowiązują w Polsce

    Legislatorzy nie chcieli bawić się w półśrodki. Osoba, która będzie majstrować przy tablicach rejestracyjnych, może na 5 lat trafić do więzienia. Co jednak to majstrowanie oznacza w praktyce? Sprawdziliśmy to.

    Koniec używanych instalacji LPG? A to dopiero początek nowelizacji

    Rządzący przygotowali kolejną zmianę dla aut z LPG. Od teraz będą musiały być wyposażane w dodatkową tabliczkę. Kogo dotyczy ten wymóg? I kiedy wejdzie w życie? Poszukajcie odpowiedzi w naszym materiale.

    PKN ORLEN nie narusza prawa niskimi cenami? Bezpodstawne oskarżenia? [Wybory 2023]

    Są trzy wytłumaczenia dlaczego PKN Orlen sprzedaje paliwa jakby ropa kosztowała 50 dolarów za baryłkę. A jest po 94 dolary. Nie każde postępowanie zarządu spółki wiąże się z odpowiedzialnością prawną.

    Sztuczna inteligencja w samochodzie. Auta już są inteligentne, a ich IQ rośnie!

    Sztuczna inteligencja w samochodzie ma znaczenie nie tylko dla kierowców. To kluczowy trend rynkowy! Już dziś jedna piąta środków wydawanych na prace nad AI, trafiają właśnie do sektora moto. To potężny potencjał. Warto jednak zastanowić się nad tym, co może właściwie oznaczać dla właścicieli aut.

    REKLAMA

    Historia pojazdu w aplikacji mObywatel. Nowe przepisy już obowiązują

    Usługa "Historia pojazdu" jest niezwykle popularna. Korzysta z niej nawet 27 mln osób miesięcznie. Teraz liczba ta może się zwiększyć. Bo usługa pojawiła się w rządowej aplikacji mObywatel. Rozporządzenie w tej sprawie już działa.

    Czym kierują się Polacy podczas zakupu używanego auta?

    Przy wyborze auta z rynku wtórnego Polacy kierują się przede wszystkim ceną. Tuż za nią, z niemal identyczną liczbą wskazań, plasują się: rocznik oraz przebieg. Nabywcy chcą także znać historię serwisową i wypadkową pojazdu - wynika z badań serwisu autobaza.pl. Co jeszcze wpływa na motoryzacyjne wybory i w jaki sposób świadczy to o świadomości kupujących? Analizują eksperci autobaza.pl.

    REKLAMA