Tata Nano
REKLAMA
REKLAMA
Nazwa Taty Nano, zaczerpnięta z greki, oznacza "mało". Auto w wersji podstawowej na rodzimych rynkach kosztowało faktycznie mało – 2 500 dolarów. Wersja dostosowana do potrzeb i przyzwyczajeń Europejczyka, wyposażona w ABS, poduszki powietrzne, koła z lekkich stopów będzie jednak znacznie droższa, przewiduje się, że sięgnie około 16 000 zł. Poważnie potraktowano również wymagania rynku europejskiego odnoszące się do kwestii bezpieczeństwa.
REKLAMA
Zobacz też: Test Mitsubishi i-MiEV – najdroższe auto do miasta
REKLAMA
Konstrukcja modelu została wzmocniona, przeprojektowane zostały strefy zgniotu, a boczne partie pojazdu otrzymały wzmocnienia. Szefem projektu Nano był Girish Wagh, nadzorował szef wizerunkowy Tata Motors Pierre Castinel, a bryłę auta projektowali specjaliści ze studia I.DE.A m.in. autor linii wielu przebojowych modeli, nasz rodak Justyn Norek.
Wersja z silnikiem elektrycznym oferuje zasięg do 160 km i przyspieszenie od 0 do 60 km/h poniżej 10 s. Źródłem napędu Tata Nano Europa jest silnik o mocy 40 kW / 115 Nm zasilany energią z polimerowych akumulatorów litowo-jonowych ładowanych z napięcia 110-230 V, wyprodukowanych przez Mijlo A/S, norweską firmę zależną od Tata Motors Limited.
Zobacz też: Test Skoda Fabia GreenLine: Przebój z Czech w wersji Eko
Tata Nano Europa w wersji spalinowej pojawi się na europejskim rynku w połowie 2011 r, wersja napędzana silnikiem elektrycznym (Nano Europa EV) w 2013 r.
Dane techniczne wersji benzynowej:
Pojemność silnika: brak danych
Typ silnika: rzędowy trzycylindrowy, czterosuwowy, umieszczony z tyłu, chłodzony cieczą
Moc maksymalna: brak danych
Moment obrotowy: brak danych
Długość: 3196 mm
Szerokość: 1570 mm
Wysokość: 1608 mm
Rozstaw osi: 2230 mm.
Średnica zawracania: 8,5 m
Masa własna: od 750 kg, ładowność 300 kg
Zużycie paliwa: 5 l/100 km
Prędkość maksymalna: 105 km/h
REKLAMA
REKLAMA