REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Tata Nano to obecnie jeden z najtańszych modeli samochodów na świecie. Czteroosobowe auto zadebiutowało na 9. salonie Auto Expo 2008 w Delhi i początkowo przeznaczone było wyłącznie na rynki azjatyckie.
Tata Nano to obecnie jeden z najtańszych modeli samochodów na świecie. Czteroosobowe auto zadebiutowało na 9. salonie Auto Expo 2008 w Delhi i początkowo przeznaczone było wyłącznie na rynki azjatyckie.

REKLAMA

REKLAMA

Tata Nano to obecnie jeden z najtańszych modeli samochodów na świecie. Czteroosobowe auto zadebiutowało na 9. salonie Auto Expo 2008 w Delhi i początkowo przeznaczone było wyłącznie na rynki azjatyckie.

Nazwa Taty Nano, zaczerpnięta z greki, oznacza "mało". Auto w wersji podstawowej na rodzimych rynkach kosztowało faktycznie mało – 2 500 dolarów. Wersja dostosowana do potrzeb i przyzwyczajeń Europejczyka, wyposażona w ABS, poduszki powietrzne, koła z lekkich stopów będzie jednak znacznie droższa, przewiduje się, że sięgnie około 16 000 zł. Poważnie potraktowano również wymagania rynku europejskiego odnoszące się do kwestii bezpieczeństwa.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Mitsubishi i-MiEV – najdroższe auto do miasta

Konstrukcja modelu została wzmocniona, przeprojektowane zostały strefy zgniotu, a boczne partie pojazdu otrzymały wzmocnienia. Szefem projektu Nano był Girish Wagh, nadzorował szef wizerunkowy Tata Motors Pierre Castinel, a bryłę auta projektowali specjaliści ze studia I.DE.A m.in. autor linii wielu przebojowych modeli, nasz rodak Justyn Norek.

Wersja z silnikiem elektrycznym oferuje zasięg do 160 km i przyspieszenie od 0 do 60 km/h poniżej 10 s. Źródłem napędu Tata Nano Europa jest silnik o mocy 40 kW / 115 Nm zasilany energią z polimerowych akumulatorów litowo-jonowych ładowanych z napięcia 110-230 V, wyprodukowanych przez Mijlo A/S, norweską firmę zależną od Tata Motors Limited.

REKLAMA

Zobacz też: Test Skoda Fabia GreenLine: Przebój z Czech w wersji Eko

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tata Nano Europa w wersji spalinowej pojawi się na europejskim rynku w połowie 2011 r, wersja napędzana silnikiem elektrycznym (Nano Europa EV) w 2013 r.

Dane techniczne wersji benzynowej:

Pojemność silnika: brak danych
Typ silnika: rzędowy trzycylindrowy, czterosuwowy, umieszczony z tyłu, chłodzony cieczą
Moc maksymalna: brak danych
Moment obrotowy: brak danych
Długość: 3196 mm
Szerokość: 1570 mm
Wysokość: 1608 mm
Rozstaw osi: 2230 mm.
Średnica zawracania: 8,5 m
Masa własna: od 750 kg, ładowność 300 kg
Zużycie paliwa: 5 l/100 km
Prędkość maksymalna: 105 km/h

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy Prezydent Karol Nawrocki podpisze tę nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym? Jest ważny głos sprzeciwu: Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina Prezydentowi o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz skąd apel o weto prezydenta?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA