REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle) została w lipcu 2008 roku poddana faceliftingowi. fot. Dacia
Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle) została w lipcu 2008 roku poddana faceliftingowi. fot. Dacia

REKLAMA

REKLAMA

Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle) została w lipcu 2008 roku poddana faceliftingowi.

Nowa Dacia Logan MCV o zmienionej linii zewnętrznej zgodnej z nową stylistyką marki, oferująca wzbogaconą wersję Lauréate, wpisuje się w proces odnowy Dacii – marki pomysłowych i praktycznych samochodów. Nowa Dacia Logan MCV zachowuje atuty, które zapewniły poprzednio jej sukces (niemal 150 000 samochodów sprzedanych od października 2006 r.): bezkonkurencyjny stosunek ceny do ilości miejsca, liczne możliwości zmiany konfiguracji wnętrza i uniwersalność oraz powszechnie uznaną niezawodność. Nowa Dacia Logan MCV zostanie wprowadzona do sprzedaży w Europie w listopadzie 2008 r.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Saab 9-2X

W Polsce pojawi się w 1 kwartale 2009 r. i będzie objęta 3-letnią gwarancją (lub do 100 000 km). Nowa Dacia Logan MCV jest produkowana w zakładzie Dacii w Pitesti (Rumunia), posiadającym certyfikat ISO 14 001. 95% jej masy nadaje się do powtórnego wykorzystania. Auto zawiera również 5% tworzyw pochodzących z recyklingu. Dlatego też Nowa Dacia Logan MCV w wersjach z silnikami 1.5 dCi 68 i 1.5 dCi 85, emitującymi odpowiednio 140g CO2/km i 137g CO2/km, uzyskała znak Dacia eco².

Nowocześniejsza linia

REKLAMA

Nowy Logan MCV posiada charakterystyczną stylistykę, wprowadzoną w Dacii Sandero i Nowym Loganie. Osłona chłodnicy została powiększona i doskonale eksponuje nowe logo marki. Pojawiła się również seryjnie montowana chromowana listwa u góry (za wyjątkiem wersji podstawowej). Nowy przedni zderzak jest doskonale zespolony z nadwoziem, co daje wrażenie jednolitej i harmonijnej całości. Powiększono reflektory, a światła przeciwmgłowe posiadają ciemnografitowe obramowanie (lub w kolorze nadwozia – w zależności od wersji).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z tyłu zobaczymy nowy zderzak, doskonale wpisujący się w linię nadwozia z wbudowanymi odblaskami. Nowe zderzaki powodują zwiększenie długości samochodu do 4,47 m (o 2 cm więcej niż poprzednia faza). Wprowadzono również nową ofertę kołpaków i poszerzono paletę dostępnych kolorów nadwozia o nowe odcienie: Szary Basalte, Niebieski Electrique, Niebieski Extreme i Czarna Perła (dostępny w późniejszym terminie).

Wzbogacona wersja Lauréate

Dacia Logan MCV, będący jedynym tego typu modelem na rynku, odniósł duży sukces już w momencie wprowadzenia do sprzedaży. Nabywcy Logana MCV wybierali najczęściej lepiej wyposażone wersje: wersja Lauréate stanowiła od 60% do 80% sprzedanych aut w zależności od kraju. Obecnie ta popularna wersja, wzbogacona o nowe wyposażenie będzie jeszcze bardziej atrakcyjna. Wersja Lauréate Nowego Logana MCV otrzymuje nową, zarazem nowocześniejszą i bardziej funkcjonalną, deskę rozdzielczą wprowadzoną w Sandero, oraz nową konsolę.

Stylistyka nowych paneli drzwiowych również przyczynia się do unowocześnienia wnętrza dzięki bardziej ergonomicznym klamkom i eleganckim listwom dekoracyjnym. Staranne dopracowano również ergonomię przełączników i czytelność informacji na tablicy rozdzielczej. Regulowana na wysokość kolumna kierownicy podnosi ergonomię miejsca kierowcy i umożliwia przyjęcie wygodnej pozycji ciała podczas prowadzenia. W celu poprawy widoczności do tyłu wprowadzono w tej wersji zagłówki wsuwane w tylne oparcia (na środkowym siedzeniu kanapy dzielonej w układzie 2/3-1/3 w drugim rzędzie oraz na obu siedzeniach kanapy dzielonej w układzie 1/2-1/2 w trzecim rzędzie.

W konfiguracji 7-miejscowej nowy Logan MCV zapewnia komfortową podróż trzem dorosłym osobom wysokiego wzrostu (powyżej 1,90 m) w drugim rzędzie oraz dwóm kolejnym osobom w trzecim rzędzie. Szerokość na wysokości podłokietników wynosi odpowiednio 1421 mm i 1287 mm, a promień na wysokości kolan 170 mm i 174 mm, co zapewnia wygodną podróż pasażerom siedzącym w drugim i trzecim rzędzie. Rekordowa jest również pojemność bagażnika. Oprócz schowków o pojemności 54 litrów rozmieszczonych w całej kabinie, Nowa Dacia Logan MCV może się poszczycić pojemnością bagażnika wynoszącą 700 litrów w konfiguracji 5-miejscowej, sięgającą 2350 litrów w konfiguracji 2-miejscowej.

Zobacz też: Nowa wersja Dacii Logan

W konfiguracji 7-miejscowej tylną ławkę z trzeciego rzędu można złożyć pionowo (częściowo lub w całości w zależności od wersji), ustawić ją za oparciem drugiego rzędu siedzeń lub po prostu wyjąć. Równie liczne są możliwości ustawienia ławki z drugiego rzędu. Można ją złożyć w układzie 1/3-2/3 w zależności od wersji i następnie ustawić pionowo za oparciami przednich siedzeń w celu uzyskania maksymalnej powierzchni bagażnika. W drugim rzędzie można ponadto zainstalować 3 foteliki dla dzieci (w tym 2 typu Isofix na bocznych miejscach) oraz 2 uniwersalne foteliki w trzecim rzędzie. Dzięki tym wszystkim kombinacjom Nowa Dacia Logan MCV jest niezwykle praktycznym w codziennej eksploatacji autem, które w ciągu kilku sekund można zmienić z wersji osobowej w wersję umożliwiającą przewóz dużych przedmiotów.

Bezpieczeństwo na niezmiennie wysokim poziomie

Nowa Dacia Logan MCV jest wyposażona w ABS Bosch 8.1 najnowszej generacji. Jest on wyposażony elektroniczny korektor siły hamowania (EBV) oraz nowość wprowadzoną w Dacii Sandero i Nowym Loganie – wspomaganie nagłego hamowania. W zakresie bezpieczeństwa biernego, nowa Dacia Logan MCV (wersja Lauréate) jest wyposażone w nową deskę rozdzielczą z polipropylenu o strukturze plastra miodu, która zmniejsza skutki uderzenia w kolano w razie zderzenia. Seryjnie są również montowane paddingi na wysokości stóp kierowcy i pasażera chroniące dolne kończyny.

Nowa Dacia Logan MCV jest wyposażona w 3-punktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki na wszystkich miejscach (również w trzecim rzędzie w konfiguracji 7-miejscowej). Nowy Logan MCV może mieć do czterech poduszek powietrznych – dwie poduszki kierowcy i pasażera, oraz dwie poduszki boczne chroniące klatkę piersiową.

Niezmieniona oferta silników

Oba 8-zaworowe silniki o pojemności 1.4 l i 1.6 l idealnie spełniają kryteria niskich kosztów, solidności i łatwości obsługi typowe dla marki Dacia. Cechują się również umiarkowanym spalaniem, wynoszącym 7,6 l/ 100km (w konfiguracji 5-miejscowej w cyklu mieszanym). Silnik 1.6 16V 105 KM, ceniony za elastyczną pracę i wysoką przyjemność jazdy charakteryzuje się dynamicznym i ciągłym przyspieszeniem. Silnik ten spala jedynie 7,5 l/100 km (w konfiguracji 5 i 7-miejscowej w cyklu mieszanym). Silnik 1.5 dCi, zajmujący wiodące miejsce na rynku, jest dostępny na dwóch poziomach mocy: 68 oraz 85. Dzięki zużyciu paliwa, które wynosi odpowiednio 5,3 l/100 km i 5,2 l/100km (w konfiguracji 5 i 7-miejscowej), Nowy Dacia Logan MCV z silnikiem 1.5 dCi jest bardzo konkurencyjny w porównaniu z innymi kombi dostępnymi na rynku, napędzanymi silnikami wysokoprężnymi.

Nowa Dacia Logan MCV jest produkowana w zakładzie Dacii w Pitesti (Rumunia) posiadającej certyfikat ISO 14 001. 95% jej masy nadaje się do powtórnego wykorzystania. Auto zawiera również 5% tworzyw pochodzących z recyklingu. Dlatego też Nowa Dacia Logan MCV w wersjach z silnikami 1.5 dCi 68 i 1.5 dCi 85, emitującymi odpowiednio 140g CO2/km i 137g CO2/km, uzyskała znak Dacia eco.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA