REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dacia Logan MCV

Subskrybuj nas na Youtube
Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle) została w lipcu 2008 roku poddana faceliftingowi. fot. Dacia
Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle) została w lipcu 2008 roku poddana faceliftingowi. fot. Dacia

REKLAMA

REKLAMA

Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle) została w lipcu 2008 roku poddana faceliftingowi.

Nowa Dacia Logan MCV o zmienionej linii zewnętrznej zgodnej z nową stylistyką marki, oferująca wzbogaconą wersję Lauréate, wpisuje się w proces odnowy Dacii – marki pomysłowych i praktycznych samochodów. Nowa Dacia Logan MCV zachowuje atuty, które zapewniły poprzednio jej sukces (niemal 150 000 samochodów sprzedanych od października 2006 r.): bezkonkurencyjny stosunek ceny do ilości miejsca, liczne możliwości zmiany konfiguracji wnętrza i uniwersalność oraz powszechnie uznaną niezawodność. Nowa Dacia Logan MCV zostanie wprowadzona do sprzedaży w Europie w listopadzie 2008 r.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Saab 9-2X

W Polsce pojawi się w 1 kwartale 2009 r. i będzie objęta 3-letnią gwarancją (lub do 100 000 km). Nowa Dacia Logan MCV jest produkowana w zakładzie Dacii w Pitesti (Rumunia), posiadającym certyfikat ISO 14 001. 95% jej masy nadaje się do powtórnego wykorzystania. Auto zawiera również 5% tworzyw pochodzących z recyklingu. Dlatego też Nowa Dacia Logan MCV w wersjach z silnikami 1.5 dCi 68 i 1.5 dCi 85, emitującymi odpowiednio 140g CO2/km i 137g CO2/km, uzyskała znak Dacia eco².

Nowocześniejsza linia

REKLAMA

Nowy Logan MCV posiada charakterystyczną stylistykę, wprowadzoną w Dacii Sandero i Nowym Loganie. Osłona chłodnicy została powiększona i doskonale eksponuje nowe logo marki. Pojawiła się również seryjnie montowana chromowana listwa u góry (za wyjątkiem wersji podstawowej). Nowy przedni zderzak jest doskonale zespolony z nadwoziem, co daje wrażenie jednolitej i harmonijnej całości. Powiększono reflektory, a światła przeciwmgłowe posiadają ciemnografitowe obramowanie (lub w kolorze nadwozia – w zależności od wersji).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z tyłu zobaczymy nowy zderzak, doskonale wpisujący się w linię nadwozia z wbudowanymi odblaskami. Nowe zderzaki powodują zwiększenie długości samochodu do 4,47 m (o 2 cm więcej niż poprzednia faza). Wprowadzono również nową ofertę kołpaków i poszerzono paletę dostępnych kolorów nadwozia o nowe odcienie: Szary Basalte, Niebieski Electrique, Niebieski Extreme i Czarna Perła (dostępny w późniejszym terminie).

Wzbogacona wersja Lauréate

Dacia Logan MCV, będący jedynym tego typu modelem na rynku, odniósł duży sukces już w momencie wprowadzenia do sprzedaży. Nabywcy Logana MCV wybierali najczęściej lepiej wyposażone wersje: wersja Lauréate stanowiła od 60% do 80% sprzedanych aut w zależności od kraju. Obecnie ta popularna wersja, wzbogacona o nowe wyposażenie będzie jeszcze bardziej atrakcyjna. Wersja Lauréate Nowego Logana MCV otrzymuje nową, zarazem nowocześniejszą i bardziej funkcjonalną, deskę rozdzielczą wprowadzoną w Sandero, oraz nową konsolę.

Stylistyka nowych paneli drzwiowych również przyczynia się do unowocześnienia wnętrza dzięki bardziej ergonomicznym klamkom i eleganckim listwom dekoracyjnym. Staranne dopracowano również ergonomię przełączników i czytelność informacji na tablicy rozdzielczej. Regulowana na wysokość kolumna kierownicy podnosi ergonomię miejsca kierowcy i umożliwia przyjęcie wygodnej pozycji ciała podczas prowadzenia. W celu poprawy widoczności do tyłu wprowadzono w tej wersji zagłówki wsuwane w tylne oparcia (na środkowym siedzeniu kanapy dzielonej w układzie 2/3-1/3 w drugim rzędzie oraz na obu siedzeniach kanapy dzielonej w układzie 1/2-1/2 w trzecim rzędzie.

W konfiguracji 7-miejscowej nowy Logan MCV zapewnia komfortową podróż trzem dorosłym osobom wysokiego wzrostu (powyżej 1,90 m) w drugim rzędzie oraz dwóm kolejnym osobom w trzecim rzędzie. Szerokość na wysokości podłokietników wynosi odpowiednio 1421 mm i 1287 mm, a promień na wysokości kolan 170 mm i 174 mm, co zapewnia wygodną podróż pasażerom siedzącym w drugim i trzecim rzędzie. Rekordowa jest również pojemność bagażnika. Oprócz schowków o pojemności 54 litrów rozmieszczonych w całej kabinie, Nowa Dacia Logan MCV może się poszczycić pojemnością bagażnika wynoszącą 700 litrów w konfiguracji 5-miejscowej, sięgającą 2350 litrów w konfiguracji 2-miejscowej.

Zobacz też: Nowa wersja Dacii Logan

W konfiguracji 7-miejscowej tylną ławkę z trzeciego rzędu można złożyć pionowo (częściowo lub w całości w zależności od wersji), ustawić ją za oparciem drugiego rzędu siedzeń lub po prostu wyjąć. Równie liczne są możliwości ustawienia ławki z drugiego rzędu. Można ją złożyć w układzie 1/3-2/3 w zależności od wersji i następnie ustawić pionowo za oparciami przednich siedzeń w celu uzyskania maksymalnej powierzchni bagażnika. W drugim rzędzie można ponadto zainstalować 3 foteliki dla dzieci (w tym 2 typu Isofix na bocznych miejscach) oraz 2 uniwersalne foteliki w trzecim rzędzie. Dzięki tym wszystkim kombinacjom Nowa Dacia Logan MCV jest niezwykle praktycznym w codziennej eksploatacji autem, które w ciągu kilku sekund można zmienić z wersji osobowej w wersję umożliwiającą przewóz dużych przedmiotów.

Bezpieczeństwo na niezmiennie wysokim poziomie

Nowa Dacia Logan MCV jest wyposażona w ABS Bosch 8.1 najnowszej generacji. Jest on wyposażony elektroniczny korektor siły hamowania (EBV) oraz nowość wprowadzoną w Dacii Sandero i Nowym Loganie – wspomaganie nagłego hamowania. W zakresie bezpieczeństwa biernego, nowa Dacia Logan MCV (wersja Lauréate) jest wyposażone w nową deskę rozdzielczą z polipropylenu o strukturze plastra miodu, która zmniejsza skutki uderzenia w kolano w razie zderzenia. Seryjnie są również montowane paddingi na wysokości stóp kierowcy i pasażera chroniące dolne kończyny.

Nowa Dacia Logan MCV jest wyposażona w 3-punktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki na wszystkich miejscach (również w trzecim rzędzie w konfiguracji 7-miejscowej). Nowy Logan MCV może mieć do czterech poduszek powietrznych – dwie poduszki kierowcy i pasażera, oraz dwie poduszki boczne chroniące klatkę piersiową.

Niezmieniona oferta silników

Oba 8-zaworowe silniki o pojemności 1.4 l i 1.6 l idealnie spełniają kryteria niskich kosztów, solidności i łatwości obsługi typowe dla marki Dacia. Cechują się również umiarkowanym spalaniem, wynoszącym 7,6 l/ 100km (w konfiguracji 5-miejscowej w cyklu mieszanym). Silnik 1.6 16V 105 KM, ceniony za elastyczną pracę i wysoką przyjemność jazdy charakteryzuje się dynamicznym i ciągłym przyspieszeniem. Silnik ten spala jedynie 7,5 l/100 km (w konfiguracji 5 i 7-miejscowej w cyklu mieszanym). Silnik 1.5 dCi, zajmujący wiodące miejsce na rynku, jest dostępny na dwóch poziomach mocy: 68 oraz 85. Dzięki zużyciu paliwa, które wynosi odpowiednio 5,3 l/100 km i 5,2 l/100km (w konfiguracji 5 i 7-miejscowej), Nowy Dacia Logan MCV z silnikiem 1.5 dCi jest bardzo konkurencyjny w porównaniu z innymi kombi dostępnymi na rynku, napędzanymi silnikami wysokoprężnymi.

Nowa Dacia Logan MCV jest produkowana w zakładzie Dacii w Pitesti (Rumunia) posiadającej certyfikat ISO 14 001. 95% jej masy nadaje się do powtórnego wykorzystania. Auto zawiera również 5% tworzyw pochodzących z recyklingu. Dlatego też Nowa Dacia Logan MCV w wersjach z silnikami 1.5 dCi 68 i 1.5 dCi 85, emitującymi odpowiednio 140g CO2/km i 137g CO2/km, uzyskała znak Dacia eco.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA