REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle) została w lipcu 2008 roku poddana faceliftingowi. fot. Dacia
Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle) została w lipcu 2008 roku poddana faceliftingowi. fot. Dacia

REKLAMA

REKLAMA

Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle) została w lipcu 2008 roku poddana faceliftingowi.

Nowa Dacia Logan MCV o zmienionej linii zewnętrznej zgodnej z nową stylistyką marki, oferująca wzbogaconą wersję Lauréate, wpisuje się w proces odnowy Dacii – marki pomysłowych i praktycznych samochodów. Nowa Dacia Logan MCV zachowuje atuty, które zapewniły poprzednio jej sukces (niemal 150 000 samochodów sprzedanych od października 2006 r.): bezkonkurencyjny stosunek ceny do ilości miejsca, liczne możliwości zmiany konfiguracji wnętrza i uniwersalność oraz powszechnie uznaną niezawodność. Nowa Dacia Logan MCV zostanie wprowadzona do sprzedaży w Europie w listopadzie 2008 r.

REKLAMA

Zobacz też: Saab 9-2X

W Polsce pojawi się w 1 kwartale 2009 r. i będzie objęta 3-letnią gwarancją (lub do 100 000 km). Nowa Dacia Logan MCV jest produkowana w zakładzie Dacii w Pitesti (Rumunia), posiadającym certyfikat ISO 14 001. 95% jej masy nadaje się do powtórnego wykorzystania. Auto zawiera również 5% tworzyw pochodzących z recyklingu. Dlatego też Nowa Dacia Logan MCV w wersjach z silnikami 1.5 dCi 68 i 1.5 dCi 85, emitującymi odpowiednio 140g CO2/km i 137g CO2/km, uzyskała znak Dacia eco².

Nowocześniejsza linia

REKLAMA

Nowy Logan MCV posiada charakterystyczną stylistykę, wprowadzoną w Dacii Sandero i Nowym Loganie. Osłona chłodnicy została powiększona i doskonale eksponuje nowe logo marki. Pojawiła się również seryjnie montowana chromowana listwa u góry (za wyjątkiem wersji podstawowej). Nowy przedni zderzak jest doskonale zespolony z nadwoziem, co daje wrażenie jednolitej i harmonijnej całości. Powiększono reflektory, a światła przeciwmgłowe posiadają ciemnografitowe obramowanie (lub w kolorze nadwozia – w zależności od wersji).

Z tyłu zobaczymy nowy zderzak, doskonale wpisujący się w linię nadwozia z wbudowanymi odblaskami. Nowe zderzaki powodują zwiększenie długości samochodu do 4,47 m (o 2 cm więcej niż poprzednia faza). Wprowadzono również nową ofertę kołpaków i poszerzono paletę dostępnych kolorów nadwozia o nowe odcienie: Szary Basalte, Niebieski Electrique, Niebieski Extreme i Czarna Perła (dostępny w późniejszym terminie).

Wzbogacona wersja Lauréate

REKLAMA

Dacia Logan MCV, będący jedynym tego typu modelem na rynku, odniósł duży sukces już w momencie wprowadzenia do sprzedaży. Nabywcy Logana MCV wybierali najczęściej lepiej wyposażone wersje: wersja Lauréate stanowiła od 60% do 80% sprzedanych aut w zależności od kraju. Obecnie ta popularna wersja, wzbogacona o nowe wyposażenie będzie jeszcze bardziej atrakcyjna. Wersja Lauréate Nowego Logana MCV otrzymuje nową, zarazem nowocześniejszą i bardziej funkcjonalną, deskę rozdzielczą wprowadzoną w Sandero, oraz nową konsolę.

Stylistyka nowych paneli drzwiowych również przyczynia się do unowocześnienia wnętrza dzięki bardziej ergonomicznym klamkom i eleganckim listwom dekoracyjnym. Staranne dopracowano również ergonomię przełączników i czytelność informacji na tablicy rozdzielczej. Regulowana na wysokość kolumna kierownicy podnosi ergonomię miejsca kierowcy i umożliwia przyjęcie wygodnej pozycji ciała podczas prowadzenia. W celu poprawy widoczności do tyłu wprowadzono w tej wersji zagłówki wsuwane w tylne oparcia (na środkowym siedzeniu kanapy dzielonej w układzie 2/3-1/3 w drugim rzędzie oraz na obu siedzeniach kanapy dzielonej w układzie 1/2-1/2 w trzecim rzędzie.

W konfiguracji 7-miejscowej nowy Logan MCV zapewnia komfortową podróż trzem dorosłym osobom wysokiego wzrostu (powyżej 1,90 m) w drugim rzędzie oraz dwóm kolejnym osobom w trzecim rzędzie. Szerokość na wysokości podłokietników wynosi odpowiednio 1421 mm i 1287 mm, a promień na wysokości kolan 170 mm i 174 mm, co zapewnia wygodną podróż pasażerom siedzącym w drugim i trzecim rzędzie. Rekordowa jest również pojemność bagażnika. Oprócz schowków o pojemności 54 litrów rozmieszczonych w całej kabinie, Nowa Dacia Logan MCV może się poszczycić pojemnością bagażnika wynoszącą 700 litrów w konfiguracji 5-miejscowej, sięgającą 2350 litrów w konfiguracji 2-miejscowej.

Zobacz też: Nowa wersja Dacii Logan

W konfiguracji 7-miejscowej tylną ławkę z trzeciego rzędu można złożyć pionowo (częściowo lub w całości w zależności od wersji), ustawić ją za oparciem drugiego rzędu siedzeń lub po prostu wyjąć. Równie liczne są możliwości ustawienia ławki z drugiego rzędu. Można ją złożyć w układzie 1/3-2/3 w zależności od wersji i następnie ustawić pionowo za oparciami przednich siedzeń w celu uzyskania maksymalnej powierzchni bagażnika. W drugim rzędzie można ponadto zainstalować 3 foteliki dla dzieci (w tym 2 typu Isofix na bocznych miejscach) oraz 2 uniwersalne foteliki w trzecim rzędzie. Dzięki tym wszystkim kombinacjom Nowa Dacia Logan MCV jest niezwykle praktycznym w codziennej eksploatacji autem, które w ciągu kilku sekund można zmienić z wersji osobowej w wersję umożliwiającą przewóz dużych przedmiotów.

Bezpieczeństwo na niezmiennie wysokim poziomie

Nowa Dacia Logan MCV jest wyposażona w ABS Bosch 8.1 najnowszej generacji. Jest on wyposażony elektroniczny korektor siły hamowania (EBV) oraz nowość wprowadzoną w Dacii Sandero i Nowym Loganie – wspomaganie nagłego hamowania. W zakresie bezpieczeństwa biernego, nowa Dacia Logan MCV (wersja Lauréate) jest wyposażone w nową deskę rozdzielczą z polipropylenu o strukturze plastra miodu, która zmniejsza skutki uderzenia w kolano w razie zderzenia. Seryjnie są również montowane paddingi na wysokości stóp kierowcy i pasażera chroniące dolne kończyny.

Nowa Dacia Logan MCV jest wyposażona w 3-punktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki na wszystkich miejscach (również w trzecim rzędzie w konfiguracji 7-miejscowej). Nowy Logan MCV może mieć do czterech poduszek powietrznych – dwie poduszki kierowcy i pasażera, oraz dwie poduszki boczne chroniące klatkę piersiową.

Niezmieniona oferta silników

Oba 8-zaworowe silniki o pojemności 1.4 l i 1.6 l idealnie spełniają kryteria niskich kosztów, solidności i łatwości obsługi typowe dla marki Dacia. Cechują się również umiarkowanym spalaniem, wynoszącym 7,6 l/ 100km (w konfiguracji 5-miejscowej w cyklu mieszanym). Silnik 1.6 16V 105 KM, ceniony za elastyczną pracę i wysoką przyjemność jazdy charakteryzuje się dynamicznym i ciągłym przyspieszeniem. Silnik ten spala jedynie 7,5 l/100 km (w konfiguracji 5 i 7-miejscowej w cyklu mieszanym). Silnik 1.5 dCi, zajmujący wiodące miejsce na rynku, jest dostępny na dwóch poziomach mocy: 68 oraz 85. Dzięki zużyciu paliwa, które wynosi odpowiednio 5,3 l/100 km i 5,2 l/100km (w konfiguracji 5 i 7-miejscowej), Nowy Dacia Logan MCV z silnikiem 1.5 dCi jest bardzo konkurencyjny w porównaniu z innymi kombi dostępnymi na rynku, napędzanymi silnikami wysokoprężnymi.

Nowa Dacia Logan MCV jest produkowana w zakładzie Dacii w Pitesti (Rumunia) posiadającej certyfikat ISO 14 001. 95% jej masy nadaje się do powtórnego wykorzystania. Auto zawiera również 5% tworzyw pochodzących z recyklingu. Dlatego też Nowa Dacia Logan MCV w wersjach z silnikami 1.5 dCi 68 i 1.5 dCi 85, emitującymi odpowiednio 140g CO2/km i 137g CO2/km, uzyskała znak Dacia eco.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?

    Przerobienie samochodu na napęd elektryczny staje się nośnym hasłem. Nośnym, ale czy realnym? Istnieje taka możliwość. Konwersje pojazdów spalinowych na elektryczne są jak najbardziej wykonalne. Takimi właśnie przeróbkami zajmuje się nawet polska firma.

    Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko

    Podczas parkowania w ramach Park & Ride Warszawa kierowcy samochodów elektrycznych stracą możliwość bezpłatnego ładowania pojazdu i zniknie wydawana im Karta Eko. A to nie koniec zmian. Kiedy zaczną obowiązywać?

    Jak się produkuje dywaniki samochodowe?

    Dywaniki samochodowe to część wyposażenia aut, na którą kierowcy zwracają coraz większą uwagę. Rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, jak dywaniki zostały wyprodukowane. Okazuje się, że to wcale nie taki łatwy proces...

    Ekologia transportu drogowego. Ekologiczna flota może oznaczać wydajną flotę

    Dekarbonizacja transportu to temat, który ma coraz większe znaczenie dla osób związanych z branżą TSL. Tu powstaje jednak kluczowe pytanie. Czy transport drogowy może być ekologiczny?

    REKLAMA

    Czy można jeździć rowerem zimą? Co na to przepisy drogowe?

    Pytanie o to, czy można jeździć rowerem zimą, jest o tyle zasadnicze, że warunki pogodowe stają się coraz trudniejsze. Jaką odpowiedź przynoszą przepisy? I jakie kierującym grożą mandaty?

    Kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Zmiana od 1 października 2023 r.

    1 października 2023 r. w życie weszła cześć nowelizacji Kodeksu karnego. Ta sprawiła, że kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Przestała być wykroczeniem. Jaką karę oznacza ten czyn? I kto właściwie może ją dostać?

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych. Biznes wart miliony się skończy?

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych? Zdaje się, że przy okazji nowego rozporządzenia Komisja Europejska postanowiła unormować tę kwestię. Zapisy brzmią groźnie. Branża importowa może być zaniepokojona. Kiedy przepisy mogłyby wejść w życie?

    Strefy czystego transportu w Polsce startują w 2024 r. Co musisz o nich wiedzieć?

    W 2024 r. w Polsce mogą pojawić się pierwsze strefy czystego transportu. Tylko czy kierowcy wiedzą, jakie zasady wjazdu i ruchu w nich obowiązują? Przypomnijmy zatem wszystkie z nich. Zebraliśmy w jednym punkcie najważniejsze informacje.

    REKLAMA

    Podatek od samochodu w 2026 r. Kilka tysięcy zł rocznej opłaty jest realne?

    Podatek od samochodu w 2026 r. został zapisany w KPO. Ma dotyczyć wszystkich aut spalinowych i będzie opłacany corocznie. Jaką stawkę będą musieli płacić kierowcy? Czy nowa opłata jest pewnikiem?

    Na stacjach ceny paliw już niższe, a będzie jeszcze taniej!

    Wreszcie obniżki cen paliw na stacjach. To pierwsze od połowy października, a analitycy przewidują, że to jeszcze nie koniec. Na przełomie listopada i grudnia maja spaść ceny wszystkich paliw.

    REKLAMA