REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle) została w lipcu 2008 roku poddana faceliftingowi. fot. Dacia
Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle) została w lipcu 2008 roku poddana faceliftingowi. fot. Dacia

REKLAMA

REKLAMA

Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle) została w lipcu 2008 roku poddana faceliftingowi.

Nowa Dacia Logan MCV o zmienionej linii zewnętrznej zgodnej z nową stylistyką marki, oferująca wzbogaconą wersję Lauréate, wpisuje się w proces odnowy Dacii – marki pomysłowych i praktycznych samochodów. Nowa Dacia Logan MCV zachowuje atuty, które zapewniły poprzednio jej sukces (niemal 150 000 samochodów sprzedanych od października 2006 r.): bezkonkurencyjny stosunek ceny do ilości miejsca, liczne możliwości zmiany konfiguracji wnętrza i uniwersalność oraz powszechnie uznaną niezawodność. Nowa Dacia Logan MCV zostanie wprowadzona do sprzedaży w Europie w listopadzie 2008 r.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Saab 9-2X

W Polsce pojawi się w 1 kwartale 2009 r. i będzie objęta 3-letnią gwarancją (lub do 100 000 km). Nowa Dacia Logan MCV jest produkowana w zakładzie Dacii w Pitesti (Rumunia), posiadającym certyfikat ISO 14 001. 95% jej masy nadaje się do powtórnego wykorzystania. Auto zawiera również 5% tworzyw pochodzących z recyklingu. Dlatego też Nowa Dacia Logan MCV w wersjach z silnikami 1.5 dCi 68 i 1.5 dCi 85, emitującymi odpowiednio 140g CO2/km i 137g CO2/km, uzyskała znak Dacia eco².

Nowocześniejsza linia

REKLAMA

Nowy Logan MCV posiada charakterystyczną stylistykę, wprowadzoną w Dacii Sandero i Nowym Loganie. Osłona chłodnicy została powiększona i doskonale eksponuje nowe logo marki. Pojawiła się również seryjnie montowana chromowana listwa u góry (za wyjątkiem wersji podstawowej). Nowy przedni zderzak jest doskonale zespolony z nadwoziem, co daje wrażenie jednolitej i harmonijnej całości. Powiększono reflektory, a światła przeciwmgłowe posiadają ciemnografitowe obramowanie (lub w kolorze nadwozia – w zależności od wersji).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z tyłu zobaczymy nowy zderzak, doskonale wpisujący się w linię nadwozia z wbudowanymi odblaskami. Nowe zderzaki powodują zwiększenie długości samochodu do 4,47 m (o 2 cm więcej niż poprzednia faza). Wprowadzono również nową ofertę kołpaków i poszerzono paletę dostępnych kolorów nadwozia o nowe odcienie: Szary Basalte, Niebieski Electrique, Niebieski Extreme i Czarna Perła (dostępny w późniejszym terminie).

Wzbogacona wersja Lauréate

Dacia Logan MCV, będący jedynym tego typu modelem na rynku, odniósł duży sukces już w momencie wprowadzenia do sprzedaży. Nabywcy Logana MCV wybierali najczęściej lepiej wyposażone wersje: wersja Lauréate stanowiła od 60% do 80% sprzedanych aut w zależności od kraju. Obecnie ta popularna wersja, wzbogacona o nowe wyposażenie będzie jeszcze bardziej atrakcyjna. Wersja Lauréate Nowego Logana MCV otrzymuje nową, zarazem nowocześniejszą i bardziej funkcjonalną, deskę rozdzielczą wprowadzoną w Sandero, oraz nową konsolę.

Stylistyka nowych paneli drzwiowych również przyczynia się do unowocześnienia wnętrza dzięki bardziej ergonomicznym klamkom i eleganckim listwom dekoracyjnym. Staranne dopracowano również ergonomię przełączników i czytelność informacji na tablicy rozdzielczej. Regulowana na wysokość kolumna kierownicy podnosi ergonomię miejsca kierowcy i umożliwia przyjęcie wygodnej pozycji ciała podczas prowadzenia. W celu poprawy widoczności do tyłu wprowadzono w tej wersji zagłówki wsuwane w tylne oparcia (na środkowym siedzeniu kanapy dzielonej w układzie 2/3-1/3 w drugim rzędzie oraz na obu siedzeniach kanapy dzielonej w układzie 1/2-1/2 w trzecim rzędzie.

W konfiguracji 7-miejscowej nowy Logan MCV zapewnia komfortową podróż trzem dorosłym osobom wysokiego wzrostu (powyżej 1,90 m) w drugim rzędzie oraz dwóm kolejnym osobom w trzecim rzędzie. Szerokość na wysokości podłokietników wynosi odpowiednio 1421 mm i 1287 mm, a promień na wysokości kolan 170 mm i 174 mm, co zapewnia wygodną podróż pasażerom siedzącym w drugim i trzecim rzędzie. Rekordowa jest również pojemność bagażnika. Oprócz schowków o pojemności 54 litrów rozmieszczonych w całej kabinie, Nowa Dacia Logan MCV może się poszczycić pojemnością bagażnika wynoszącą 700 litrów w konfiguracji 5-miejscowej, sięgającą 2350 litrów w konfiguracji 2-miejscowej.

Zobacz też: Nowa wersja Dacii Logan

W konfiguracji 7-miejscowej tylną ławkę z trzeciego rzędu można złożyć pionowo (częściowo lub w całości w zależności od wersji), ustawić ją za oparciem drugiego rzędu siedzeń lub po prostu wyjąć. Równie liczne są możliwości ustawienia ławki z drugiego rzędu. Można ją złożyć w układzie 1/3-2/3 w zależności od wersji i następnie ustawić pionowo za oparciami przednich siedzeń w celu uzyskania maksymalnej powierzchni bagażnika. W drugim rzędzie można ponadto zainstalować 3 foteliki dla dzieci (w tym 2 typu Isofix na bocznych miejscach) oraz 2 uniwersalne foteliki w trzecim rzędzie. Dzięki tym wszystkim kombinacjom Nowa Dacia Logan MCV jest niezwykle praktycznym w codziennej eksploatacji autem, które w ciągu kilku sekund można zmienić z wersji osobowej w wersję umożliwiającą przewóz dużych przedmiotów.

Bezpieczeństwo na niezmiennie wysokim poziomie

Nowa Dacia Logan MCV jest wyposażona w ABS Bosch 8.1 najnowszej generacji. Jest on wyposażony elektroniczny korektor siły hamowania (EBV) oraz nowość wprowadzoną w Dacii Sandero i Nowym Loganie – wspomaganie nagłego hamowania. W zakresie bezpieczeństwa biernego, nowa Dacia Logan MCV (wersja Lauréate) jest wyposażone w nową deskę rozdzielczą z polipropylenu o strukturze plastra miodu, która zmniejsza skutki uderzenia w kolano w razie zderzenia. Seryjnie są również montowane paddingi na wysokości stóp kierowcy i pasażera chroniące dolne kończyny.

Nowa Dacia Logan MCV jest wyposażona w 3-punktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki na wszystkich miejscach (również w trzecim rzędzie w konfiguracji 7-miejscowej). Nowy Logan MCV może mieć do czterech poduszek powietrznych – dwie poduszki kierowcy i pasażera, oraz dwie poduszki boczne chroniące klatkę piersiową.

Niezmieniona oferta silników

Oba 8-zaworowe silniki o pojemności 1.4 l i 1.6 l idealnie spełniają kryteria niskich kosztów, solidności i łatwości obsługi typowe dla marki Dacia. Cechują się również umiarkowanym spalaniem, wynoszącym 7,6 l/ 100km (w konfiguracji 5-miejscowej w cyklu mieszanym). Silnik 1.6 16V 105 KM, ceniony za elastyczną pracę i wysoką przyjemność jazdy charakteryzuje się dynamicznym i ciągłym przyspieszeniem. Silnik ten spala jedynie 7,5 l/100 km (w konfiguracji 5 i 7-miejscowej w cyklu mieszanym). Silnik 1.5 dCi, zajmujący wiodące miejsce na rynku, jest dostępny na dwóch poziomach mocy: 68 oraz 85. Dzięki zużyciu paliwa, które wynosi odpowiednio 5,3 l/100 km i 5,2 l/100km (w konfiguracji 5 i 7-miejscowej), Nowy Dacia Logan MCV z silnikiem 1.5 dCi jest bardzo konkurencyjny w porównaniu z innymi kombi dostępnymi na rynku, napędzanymi silnikami wysokoprężnymi.

Nowa Dacia Logan MCV jest produkowana w zakładzie Dacii w Pitesti (Rumunia) posiadającej certyfikat ISO 14 001. 95% jej masy nadaje się do powtórnego wykorzystania. Auto zawiera również 5% tworzyw pochodzących z recyklingu. Dlatego też Nowa Dacia Logan MCV w wersjach z silnikami 1.5 dCi 68 i 1.5 dCi 85, emitującymi odpowiednio 140g CO2/km i 137g CO2/km, uzyskała znak Dacia eco.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA