Citroen C-Zero
REKLAMA
REKLAMA
Niewielki Citroen C-Zero został opracowany po to, aby ułatwić poruszanie się w mieście: rozmiary, szybkie ładowanie oraz zasięg pozwalający na codzienne poruszanie się w środowisku miejskim, a wszystko to w ciszy pozwalającej zapomnieć o miejskim gwarze.
REKLAMA
Zobacz też: Citroen C3 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
Citroen wyprodukował już ponad 5 500 pojazdów elektrycznych. Opracowany przy współpracy z Mitsubishi Motors Corporation, Citroen C-Zero, obok Berlingo First Electrique stworzonym z pomocą Venturu, jest drugim produktem marki w segmencie samochodów elektrycznych. Na rynku francuskim oba te modele dotowane będą przez rząd premią 5000 euro.
W pełni elektryczny Citroen C-Zero jest wyposażony w silnik elektryczny ze stałym magnesem o mocy 47 kW lub 64 KM CEE w zakresie od 3 000 do 6 000 obr/min. Maksymalny moment wynosi 180 Nm od 2 000 obr/min. Moc jest przenoszona na tylne koła za pomocą jednostopniowej przekładni redukcyjnej. Silnik jest zasilany akumulatorami litowo-jonowymi typu Lithium-ion330 najnowszej generacji zlokalizowanymi w środkowej części pojazdu. Składa się na nie 88 ogniw 50 Ah (zapas energii 16 kWh), a ładowanie odbywa się pod napięciem 330 V. Akumulatory są litowo-jonowe.
Łatwe ładowanie i obsługa
Ładowanie akumulatorów Citroena C-Zero jest bardzo łatwe: wystarczy podłączyć przewód zasilający do gniazdka 220 V. Pełne doładowanie wymaga 6 godzin. Istnieje również możliwość szybkiego doładowania do 80% w ciągu zaledwie 30 minut przy użyciu gniazdka trójfazowego (400V).
Obsługa samochodu też jest prosta: wystarczy przekręcić kluczyk i sygnał dźwiękowy potwierdza, że samochód został uruchomiony. Citroen C-Zero prowadzi się jak każdy samochód wyposażony w automatyczną skrzynię biegów. Klasyczny wskaźnik paliwa jest zastąpiony wskaźnikiem naładowania akumulatorów.
Zobacz też: MINI Cooper S Cabrio
Samochód oferuje 4 pełnowymiarowe siedzenia dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2,55 mm oraz bagażnik o pojemności 166 litrów, zapewnia bezszelestną pracę i oferuje liczne elementy wyposażenia poprawiające komfort jazdy i bezpieczeństwo. Wspomaganie układu kierowniczego, ABS, ASR, ESP, elektryczne szyby, 6 poduszek powietrznych, niezależny system teleinformatyczny do wzywania pomocy oraz klimatyzacja to tylko najważniejsze spośród montowanych standardowo systemów w Citroenie C-Zero.
Małe wymiary zewnętrzne, a szczególnie długość wynosząca 3,48 m i średnica zawracania 9 m sprawiają, że C-Zero może z łatwością poruszać się w ruchu miejskim.
Dzięki oferowanym parametrom (maksymalna prędkość 130 km/h, 0-100 km/h w około 15 sekund, przyspieszenie 60-90 km/h w 6 sekund) Citroen C-Zero jest w pełni przystosowany do jazdy w warunkach miejskich, ale również może bez przeszkód oddalić się od miasta na odległość około 130 km w znormalizowanym cyklu mieszanym.
REKLAMA
REKLAMA