REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Citroen C-Zero to małe auto miejskie z napędem elektrycznym. Nie generuje hałasu, a ładuje się go prądem z gniazdka fot. Citroen
Citroen C-Zero to małe auto miejskie z napędem elektrycznym. Nie generuje hałasu, a ładuje się go prądem z gniazdka fot. Citroen

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C-Zero to małe auto miejskie z napędem elektrycznym. Nie generuje hałasu, a ładuje się go prądem z gniazdka

Niewielki Citroen C-Zero został opracowany po to, aby ułatwić poruszanie się w mieście: rozmiary, szybkie ładowanie oraz zasięg pozwalający na codzienne poruszanie się w środowisku miejskim, a wszystko to w ciszy pozwalającej zapomnieć o miejskim gwarze.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Citroen C3 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Citroen wyprodukował już ponad 5 500 pojazdów elektrycznych. Opracowany przy współpracy z Mitsubishi Motors Corporation, Citroen C-Zero, obok Berlingo First Electrique stworzonym z pomocą Venturu, jest drugim produktem marki w segmencie samochodów elektrycznych. Na rynku francuskim oba te modele dotowane będą przez rząd premią 5000 euro.

W pełni elektryczny Citroen C-Zero jest wyposażony w silnik elektryczny ze stałym magnesem o mocy 47 kW lub 64 KM CEE w zakresie od 3 000 do 6 000 obr/min. Maksymalny moment wynosi 180 Nm od 2 000 obr/min. Moc jest przenoszona na tylne koła za pomocą jednostopniowej przekładni redukcyjnej. Silnik jest zasilany akumulatorami litowo-jonowymi typu Lithium-ion330 najnowszej generacji zlokalizowanymi w środkowej części pojazdu. Składa się na nie 88 ogniw 50 Ah (zapas energii 16 kWh), a ładowanie odbywa się pod napięciem 330 V. Akumulatory są litowo-jonowe.

REKLAMA

Łatwe ładowanie i obsługa

Ładowanie akumulatorów Citroena C-Zero jest bardzo łatwe: wystarczy podłączyć przewód zasilający do gniazdka 220 V. Pełne doładowanie wymaga 6 godzin. Istnieje również możliwość szybkiego doładowania do 80% w ciągu zaledwie 30 minut przy użyciu gniazdka trójfazowego (400V).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obsługa samochodu też jest prosta: wystarczy przekręcić kluczyk i sygnał dźwiękowy potwierdza, że samochód został uruchomiony. Citroen C-Zero prowadzi się jak każdy samochód wyposażony w automatyczną skrzynię biegów. Klasyczny wskaźnik paliwa jest zastąpiony wskaźnikiem naładowania akumulatorów.

Zobacz też: MINI Cooper S Cabrio

Samochód oferuje 4 pełnowymiarowe siedzenia dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2,55 mm oraz bagażnik o pojemności 166 litrów, zapewnia bezszelestną pracę i oferuje liczne elementy wyposażenia poprawiające komfort jazdy i bezpieczeństwo. Wspomaganie układu kierowniczego, ABS, ASR, ESP, elektryczne szyby, 6 poduszek powietrznych, niezależny system teleinformatyczny do wzywania pomocy oraz klimatyzacja to tylko najważniejsze spośród montowanych standardowo systemów w Citroenie C-Zero.

Małe wymiary zewnętrzne, a szczególnie długość wynosząca 3,48 m i średnica zawracania 9 m sprawiają, że C-Zero może z łatwością poruszać się w ruchu miejskim.

Dzięki oferowanym parametrom (maksymalna prędkość 130 km/h, 0-100 km/h w około 15 sekund, przyspieszenie 60-90 km/h w 6 sekund) Citroen C-Zero jest w pełni przystosowany do jazdy w warunkach miejskich, ale również może bez przeszkód oddalić się od miasta na odległość około 130 km w znormalizowanym cyklu mieszanym.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA