Hybrydowa koncepcja: Suzuki Kizashi EcoCharge
REKLAMA
REKLAMA
Na konferencji prasowej w trakcie Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku, amerykański oddział Suzuki Motor Corporation (ASMC) zaprezentował koncepcyjny wariant sedana Kizashi z napędem hybrydowym. Przyciągający powszechną uwagę, czterodrzwiowy Kizashi EcoCharge Concept reprezentuje wizję eko-mobilności Suzuki.
REKLAMA
Zobacz też: Nowe BMW X1 xDrive28i
„Badania nad rozwojem technologii zastosowanej w modelu koncepcyjnym Kizashi EcoCharge wciąż trwają.” − powiedział Steve Younan, dyrektor ds. marketingu i planowania produktu American Suzuki Motor Corporation − „Wdrażana przez nas koncepcja przewiduje uzyskanie znaczącej redukcji zużycia paliwa bez związanej z tym zazwyczaj konieczności rezygnacji z dynamiki jazdy. W efekcie powstał Kizashi EcoCharge którego koszty eksploatacji spadają nawet o 25% − przy jednoczesnym zachowaniu charakterystyki i dynamiki prowadzenia samochodu”.
Hybrydowy układ napędowy
REKLAMA
Źródłem mocy Kizashi EcoCharge jest czterocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2 litrów. Współpracuje on z zaawansowanym systemem napędu elektrycznego, w skład którego wchodzi chłodzony cieczą, 15-kilowatowy silnik/generator prądu oraz akumulator litowo-jonowy o napięciu roboczym 115 wolt.
Zadaniem zespołu napędowego jest stała optymalizacja zapotrzebowania na paliwo oraz elektryczne wspomaganie silnika spalinowego podczas przyspieszania lub bardziej dynamicznej jazdy. W efekcie, Kizashi EcoCharge zużywa o 25% mniej paliwa w cyklu pozamiejskim niż obecnie produkowany seryjnie Suzuki Kizashi.
Nad obniżeniem zużycia paliwa czuwa także szereg paliwo-oszczędnych rozwiązań i technologii m.in.: odzysku energii kinetycznej w trakcie hamowania, automatycznego wyłączania silnika benzynowego po zatrzymaniu pojazdu, odcinania dopływu paliwa po odjęciu „gazu” i w czasie hamowania oraz ogumienie o niskich oporach toczenia.
Prosta, lecz fascynująca stylizacja nadwozia
Linię nadwozia Kizashi EcoCharge Concept podkreśla biały lakier o satynowym połysku z subtelnym błękitnym, „ekologicznym” tłem. Specyficznym akcentem odmienności wobec bieżącego modelu, są zmodyfikowane światła główne oraz zintegrowane w pasie przednim lampy przeciwmgielne LED. Futurystycznego wrażenia całości nadają fantazyjne koła z lekkiego stopu aluminium oraz opony o niskich oporach toczenia.
Ekologiczny wystrój wnętrza
Siedzenia Kizashi EcoCharge Concept wykonane są z materiałów nowej generacji. Ich produkcja w porównaniu do metod tradycyjnych umożliwia 84-procentową oszczędność zużywanej energii oraz 80-procentowy spadek emisji zanieczyszczeń przemysłowych.
Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: początek nowej ery w Suzuki?
Dane techniczne samochodu koncepcyjnego Kizashi EcoCharge
Silnik
Typ i rodzaj: J20B, benzynowy, 4-cylindrowy, rzędowy
Pojemność skokowa: 1998 cm3
Rozrząd: DOHC, zmienne fazy rozrządu dla zaworów dolotowych
Moc maksymalna: 144 KM/106 kW przy 6500 obr./min
Moment maksymalny: 173 Nm przy 4500 obr./min
Docelowe zużycie paliwa (cykl pozamiejski): o 25 % niższe niż w wersji produkcyjnej Kizashi
Skrzynia biegów
Rodzaj: automatyczna, 6-stopniowa
Napęd elektryczny
Rodzaj/skład: chłodzony cieczą, indukcyjny silnik/generator elektryczny z wykorzystaniem przekładni pasowej; akumulatory litowo-jonowe i układ sterowania elektronicznego chłodzone powietrzem
Maksymalna moc generowana: 15 kW przy 1570-3180 obr/min
Maksymalna moc oddawana: (wspomaganie silnika spalinowego) 15 KM/11,2 kW przy 1000-2200 obr/min
Akumulator litowo-jonowy: napięcie robocze 115 wolt; pojemność 0,5 kWh; moc szczytowa 15 kW
REKLAMA
REKLAMA