REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hybrydowa koncepcja: Suzuki Kizashi EcoCharge

Suzuki Kizashi EcoCharge to koncepcyjny model auta hybrydowego fot. Suzuki
Suzuki Kizashi EcoCharge to koncepcyjny model auta hybrydowego fot. Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Yorku 2011 przedstawiło hybrydowy model koncepcyjny oparty o Suzuki Kizashi. To model EcoCharge.

Na konferencji prasowej w trakcie Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku, amerykański oddział Suzuki Motor Corporation (ASMC) zaprezentował koncepcyjny wariant sedana Kizashi z napędem hybrydowym. Przyciągający powszechną uwagę, czterodrzwiowy Kizashi EcoCharge Concept reprezentuje wizję eko-mobilności Suzuki.

REKLAMA

Zobacz też: Nowe BMW X1 xDrive28i

„Badania nad rozwojem technologii zastosowanej w modelu koncepcyjnym Kizashi EcoCharge wciąż trwają.” − powiedział Steve Younan, dyrektor ds. marketingu i planowania produktu American Suzuki Motor Corporation − „Wdrażana przez nas koncepcja przewiduje uzyskanie znaczącej redukcji zużycia paliwa bez związanej z tym zazwyczaj konieczności rezygnacji z dynamiki jazdy. W efekcie powstał Kizashi EcoCharge którego koszty eksploatacji spadają nawet o 25% − przy jednoczesnym zachowaniu charakterystyki i dynamiki prowadzenia samochodu”.

Hybrydowy układ napędowy

REKLAMA

Źródłem mocy Kizashi EcoCharge jest czterocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2 litrów. Współpracuje on z zaawansowanym systemem napędu elektrycznego, w skład którego wchodzi chłodzony cieczą, 15-kilowatowy silnik/generator prądu oraz akumulator litowo-jonowy o napięciu roboczym 115 wolt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zadaniem zespołu napędowego jest stała optymalizacja zapotrzebowania na paliwo oraz elektryczne wspomaganie silnika spalinowego podczas przyspieszania lub bardziej dynamicznej jazdy. W efekcie, Kizashi EcoCharge zużywa o 25% mniej paliwa w cyklu pozamiejskim niż obecnie produkowany seryjnie Suzuki Kizashi.

Nad obniżeniem zużycia paliwa czuwa także szereg paliwo-oszczędnych rozwiązań i technologii m.in.: odzysku energii kinetycznej w trakcie hamowania, automatycznego wyłączania silnika benzynowego po zatrzymaniu pojazdu, odcinania dopływu paliwa po odjęciu „gazu” i w czasie hamowania oraz ogumienie o niskich oporach toczenia.

Prosta, lecz fascynująca stylizacja nadwozia

Linię nadwozia Kizashi EcoCharge Concept podkreśla biały lakier o satynowym połysku z subtelnym błękitnym, „ekologicznym” tłem. Specyficznym akcentem odmienności wobec bieżącego modelu, są zmodyfikowane światła główne oraz zintegrowane w pasie przednim lampy przeciwmgielne LED. Futurystycznego wrażenia całości nadają fantazyjne koła z lekkiego stopu aluminium oraz opony o niskich oporach toczenia.

Ekologiczny wystrój wnętrza

Siedzenia Kizashi EcoCharge Concept wykonane są z materiałów nowej generacji. Ich produkcja w porównaniu do metod tradycyjnych umożliwia 84-procentową oszczędność zużywanej energii oraz 80-procentowy spadek emisji zanieczyszczeń przemysłowych.

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: początek nowej ery w Suzuki?

Dane techniczne samochodu koncepcyjnego Kizashi EcoCharge

Silnik

Typ i rodzaj: J20B, benzynowy, 4-cylindrowy, rzędowy
Pojemność skokowa: 1998 cm3
Rozrząd: DOHC, zmienne fazy rozrządu dla zaworów dolotowych
Moc maksymalna: 144 KM/106 kW przy 6500 obr./min
Moment maksymalny: 173 Nm przy 4500 obr./min
Docelowe zużycie paliwa (cykl pozamiejski): o 25 % niższe niż w wersji produkcyjnej Kizashi

Skrzynia biegów

Rodzaj: automatyczna, 6-stopniowa

Napęd elektryczny

Rodzaj/skład: chłodzony cieczą, indukcyjny silnik/generator elektryczny z wykorzystaniem przekładni pasowej; akumulatory litowo-jonowe i układ sterowania elektronicznego chłodzone powietrzem
Maksymalna moc generowana: 15 kW przy 1570-3180 obr/min
Maksymalna moc oddawana: (wspomaganie silnika spalinowego) 15 KM/11,2 kW przy 1000-2200 obr/min
Akumulator litowo-jonowy: napięcie robocze 115 wolt; pojemność 0,5 kWh; moc szczytowa 15 kW

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA