REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hybrydowa koncepcja: Suzuki Kizashi EcoCharge

Suzuki Kizashi EcoCharge to koncepcyjny model auta hybrydowego fot. Suzuki
Suzuki Kizashi EcoCharge to koncepcyjny model auta hybrydowego fot. Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Yorku 2011 przedstawiło hybrydowy model koncepcyjny oparty o Suzuki Kizashi. To model EcoCharge.

Na konferencji prasowej w trakcie Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku, amerykański oddział Suzuki Motor Corporation (ASMC) zaprezentował koncepcyjny wariant sedana Kizashi z napędem hybrydowym. Przyciągający powszechną uwagę, czterodrzwiowy Kizashi EcoCharge Concept reprezentuje wizję eko-mobilności Suzuki.

REKLAMA

Zobacz też: Nowe BMW X1 xDrive28i

„Badania nad rozwojem technologii zastosowanej w modelu koncepcyjnym Kizashi EcoCharge wciąż trwają.” − powiedział Steve Younan, dyrektor ds. marketingu i planowania produktu American Suzuki Motor Corporation − „Wdrażana przez nas koncepcja przewiduje uzyskanie znaczącej redukcji zużycia paliwa bez związanej z tym zazwyczaj konieczności rezygnacji z dynamiki jazdy. W efekcie powstał Kizashi EcoCharge którego koszty eksploatacji spadają nawet o 25% − przy jednoczesnym zachowaniu charakterystyki i dynamiki prowadzenia samochodu”.

Hybrydowy układ napędowy

REKLAMA

Źródłem mocy Kizashi EcoCharge jest czterocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2 litrów. Współpracuje on z zaawansowanym systemem napędu elektrycznego, w skład którego wchodzi chłodzony cieczą, 15-kilowatowy silnik/generator prądu oraz akumulator litowo-jonowy o napięciu roboczym 115 wolt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zadaniem zespołu napędowego jest stała optymalizacja zapotrzebowania na paliwo oraz elektryczne wspomaganie silnika spalinowego podczas przyspieszania lub bardziej dynamicznej jazdy. W efekcie, Kizashi EcoCharge zużywa o 25% mniej paliwa w cyklu pozamiejskim niż obecnie produkowany seryjnie Suzuki Kizashi.

Nad obniżeniem zużycia paliwa czuwa także szereg paliwo-oszczędnych rozwiązań i technologii m.in.: odzysku energii kinetycznej w trakcie hamowania, automatycznego wyłączania silnika benzynowego po zatrzymaniu pojazdu, odcinania dopływu paliwa po odjęciu „gazu” i w czasie hamowania oraz ogumienie o niskich oporach toczenia.

Prosta, lecz fascynująca stylizacja nadwozia

Linię nadwozia Kizashi EcoCharge Concept podkreśla biały lakier o satynowym połysku z subtelnym błękitnym, „ekologicznym” tłem. Specyficznym akcentem odmienności wobec bieżącego modelu, są zmodyfikowane światła główne oraz zintegrowane w pasie przednim lampy przeciwmgielne LED. Futurystycznego wrażenia całości nadają fantazyjne koła z lekkiego stopu aluminium oraz opony o niskich oporach toczenia.

Ekologiczny wystrój wnętrza

Siedzenia Kizashi EcoCharge Concept wykonane są z materiałów nowej generacji. Ich produkcja w porównaniu do metod tradycyjnych umożliwia 84-procentową oszczędność zużywanej energii oraz 80-procentowy spadek emisji zanieczyszczeń przemysłowych.

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: początek nowej ery w Suzuki?

Dane techniczne samochodu koncepcyjnego Kizashi EcoCharge

Silnik

Typ i rodzaj: J20B, benzynowy, 4-cylindrowy, rzędowy
Pojemność skokowa: 1998 cm3
Rozrząd: DOHC, zmienne fazy rozrządu dla zaworów dolotowych
Moc maksymalna: 144 KM/106 kW przy 6500 obr./min
Moment maksymalny: 173 Nm przy 4500 obr./min
Docelowe zużycie paliwa (cykl pozamiejski): o 25 % niższe niż w wersji produkcyjnej Kizashi

Skrzynia biegów

Rodzaj: automatyczna, 6-stopniowa

Napęd elektryczny

Rodzaj/skład: chłodzony cieczą, indukcyjny silnik/generator elektryczny z wykorzystaniem przekładni pasowej; akumulatory litowo-jonowe i układ sterowania elektronicznego chłodzone powietrzem
Maksymalna moc generowana: 15 kW przy 1570-3180 obr/min
Maksymalna moc oddawana: (wspomaganie silnika spalinowego) 15 KM/11,2 kW przy 1000-2200 obr/min
Akumulator litowo-jonowy: napięcie robocze 115 wolt; pojemność 0,5 kWh; moc szczytowa 15 kW

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA