REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

300-konne Kizashi inspirowane legendą Suzuki Superbike

Suzuki Kizashi Apex Concept na targach w Nowym Jorku 2011 fot. Suzuki
Suzuki Kizashi Apex Concept na targach w Nowym Jorku 2011 fot. Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Na nowojorskim salonie motoryzacyjnym NYIAS 2011 Suzuki przedstawiło supersportowy model Kizashi. Suzuki Kizashi Apex to niestety tylko koncepcja.

REKLAMA

REKLAMA

Konferencja prasowa ASMC podczas nowojorskiego salonu samochodowego NYIAS 2011 była również okazją prezentacji koncepcyjnego sport sedana Kizashi napędzanego turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Kizashi Apex Concept stanowi ciekawą ilustrację powiązań, jakie istnieją pomiędzy pionem samochodowym Suzuki a mistrzowskimi konstrukcjami motocykli wyczynowych tej marki.

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: początek nowej ery w Suzuki?

„Koncepcja nowego pojazdu wykorzystuje potencjał doskonałej i sprawdzonej platformy Kizashi, dodając jej świeżej energii.” − powiedział Steve Younan, dyrektor ds. marketingu i planowania produktu American Suzuki Motor Corporation.

REKLAMA

Jeszcze więcej koni pod maską

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kizashi Apex Concept wyposażony jest w turbosprężarkę Garrett, intercooler wodny (air-to-liquid) oraz rozbudowaną elektronikę doładowania. Dzięki specjalnej kalibracji modułu sterującego silnika (ECU) odznacza się wyjątkową dynamiką osiągów i prowadzenia. Moc maksymalna mieści się w przedziale 275-300 KM, a szczytowe ciśnienie doładowania sięga 1,5 bar. W parze z turbodoładowaną jednostką napędową w koncepcyjnym Kizashi Apex oferowana jest wyłącznie sześciostopniowa, manualna skrzynia biegów.

Sekretem osiągów Kizashi Apex Concept jest zastosowanie intercoolera wodnego, który umożliwia skuteczniejsze schładzanie powietrza dolotowego pomimo swej kompaktowej konstrukcji. Stosunkowo niewielki wymiennik ciepła i pompa cyrkulacji cieczy nie stanowią nadmiernego obciążenia dla układu chłodzenia pojazdu.

Do najważniejszych zalet intercoolera należy ograniczenie długości kanałów i przewodów powietrza, czego efektem są szybsze reakcje silnika na ruchy pedału przyspieszenia i zmniejszenie ‘turbodziury’. Dzięki temu uzyskuje się szybszy wzrost ciśnienia doładowania niż w przypadku większości intercoolerów typu air-to-air. Aby zwiększyć intensywność przewietrzania silnika, Kizashi Apex Concept posiada podwójny, wolnoprzepływowy układ wydechowy.

Akcenty stylistyczne rodem z motocykli wyczynowych

Charakterystyczny wygląd samochodu koncepcyjnego Kizashi Apex nawiązuje do stylizacji motocykli wyścigowych Suzuki i akcentuje jego pokrewieństwo z super-ścigaczem Suzuki GSX-R Superbike. Ekspresyjności przedniej części pojazdu nadają specjalne, pod-zderzakowe światła przeciwmgielne w technologii LED. Kizashi Apex wyposażony jest w wyczynowe obręcze ze stopu lekkiego z koloryzowanym wykończeniem typu „burnt asphalt”. Ogumienie Yokohama S.Drive o wymiarze 245/35 R19 zawiera specjalne, nanotechnologiczne mieszanki mikrowłókien, podnoszące do maksimum trakcję pojazdu na podłożu zarówno mokrym jak i suchym.

Zobacz też: Odświeżona gama Jaguara: 2012 XF, XFR, XK

Wnętrze inspirowane wyczynem

Kabina pasażerska konceptu Kizashi Apex budzi zachwyt wykończeniem w czarnej skórze. Sportowe fotele i koło kierownicy urozmaicają kontrastujące, błękitne wstawki i akcenty z alcantary ‘laser-blue’.

Dane techniczne samochodu koncepcyjnego Kizashi Apex

Silnik: 4-cylindrowy, rzędowy DOHC 16v z VVT, pojemność skokowa 2,4 l
Przewidywana moc maksymalna: 275-300 KM przy 5800-6200 obr/min

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA