Genewski hit Suzuki: Swift S-Concept
REKLAMA
REKLAMA
Historia samochodów kompaktowych Suzuki
REKLAMA
Suzuki ma wspaniałą tradycję w oferowaniu europejskim kierowcom samochodów kompaktowych, z których wiele łączy w sobie zalety auta kompaktowego z ekscytującymi wrażeniami z jazdy. Pionierem był Suzuki Fronte SS. Na początku lat 90. kolejnym przebojem okazał się Swift GTi, sportowa interpretacja drugiej generacji Swifta, dostępna w Europie. Potem pojawił się Ignis, doskonale spisujący się w sportach motorowych.
Zobacz też: Cayenne 2011 z nowym dieslem i pakietem sportowym
We wrześniu 2006 roku Suzuki wprowadziło model Swift Sport, który odziedziczył DNA swoich kompaktowych, sportowych poprzedników i powstał na bazie pierwszego ogólnoświatowego strategicznego modelu Suzuki. Swift Sport zyskał wielu fanów w Europie, stwarzając możliwości jazdy obfitującej w ekscytujące wrażenia. SWIFT S-CONCEPT to najnowsze dzieło Suzuki, odzwierciedlające ideę tworzenia sportowych, kompaktowych samochodów, dzięki którym prowadzenie auta staje się bardziej emocjonujące.
Wygląd zewnętrzny
SWIFT S-CONCEPT stworzono na bazie nowego Swifta, którego premiera odbyła się w trakcie Międzynarodowego Salonu Samochodowego Paryż 2010. Ucieleśnia koncepcję samochodu kompaktowego najwyższej klasy, cechującego się doskonałymi osiągami. Nadwozie jest niższe i 60 mm szersze od standardowego Swifta, dzięki czemu auto zyskało muskularny wygląd. Dynamicznie wyglądające zderzaki przednie i tylne oraz duży spojler z tyłu wywołują wrażenie dużego przyspieszenia i mocy, a 18-calowe koła tworzą aurę solidności i stabilności. Reflektory prezentują się nad wyraz efektownie dzięki wprowadzeniu akcentów high-tech.
Kolory
Sportowe DNA Suzuki przejawia się także w żółtym kolorze lakieru SWIFT S-CONCEPT. Jego wyjątkowa intensywność i głębia niosą ze sobą energię, która należy do kluczowych wartości Suzuki. Dodatkowo lakier ma mocny połysk, który wygląda rozmaicie przy różnych kątach padania światła, co wzmacnia wrażenie dynamiki i prędkości.
Charakterystyka wnętrza
Kierownica, fotele i tablica rozdzielcza mają ekskluzywny design. Przednie fotele RECARO utrzymane w sportowym stylu wzmacniają wrażenie harmonii i jedności z autem w trakcie jazdy. Elementy centralnej konsoli są wykonane z włókna węglowego, co nadaje jej charakter premium.
Specyfikacja techniczna
Całkowita długość: 3,890 mm
Całkowita szerokość: 1,755 mm
Całkowita wysokość: 1,475 mm
Rozstaw osi: 2,430 mm
Silnik: M16A (1.6L)
Zobacz też: Genewa 2011: Suzuki Swift Concept-S
Opony
225/45R18
Skrzynia biegów: ręczna sześciobiegowa
Kolor nadwozia: LIGHTNING PEARL YELLOW (’11 specjalna edycja genewska)
REKLAMA
REKLAMA