REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Audi A7 Sportback to elegancki samochód klasy wyższej napędzany silnikami V6. fot. Audi
Audi A7 Sportback to elegancki samochód klasy wyższej napędzany silnikami V6. fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi A7 Sportback to elegancki samochód klasy wyższej napędzany silnikami V6.

Dzięki licznym elementom z aluminium nadwozie Audi A7 Sportback jest bardzo lekkie; eleganckie wnętrze wykończono na najwyższym poziomie. Cztery silniki V6 łączą moc z efektywnością – jednostka 3.0 TDI 150 kW (204 KM) z multitronic emituje tylko 139 g CO2 na kilometr. Sportowe zawieszenie przynosi ze sobą nowe rozwiązania, jak elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Pod względem systemów wspomagania kierowcy i multimediów to luksusowe coupé jest dowodem typowej dla Audi innowacyjności.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie Audi A7 Sportback w znacznym stopniu wykonano z aluminium i nowoczesnych stali, dzięki temu jest ekstremalnie lekkie i bezpieczne. Duży bagażnik z dużą, szeroko otwierającą się pokrywą można z łatwością załadować i wszechstronnie wykorzystywać. Jego pojemność wynosi 535 litrów, a po złożeniu oparć tylnych siedzeń może wzrosnąć do 1.390 litrów.

Zobacz też: Ambitne plany Audi

Modelem A7 Sportback, który jesienią pojawi się w salonach, Audi wprowadza nowe linie do stylistyki – linie podkreślające elegancję w wielkim stylu. Pięciodrzwiowe coupé ma 4,97 m długości i 1,91 m szerokości, lecz zaledwie 1,42 wysokości. Jego długa maska, krótki zwis przedni, długi rozstaw kół, sportowo pochylony słupek C i mocno opadający tył tworzą dynamiczną sylwetkę.

REKLAMA

Opcjonalne reflektory diodowe  wzmacniają niepowtarzalne wrażenie, jakie robi Audi A7 Sportback. Realizują one wszystkie funkcje świateł za pomocą diod i zużywają niewiele energii. Reflektory bi-ksenonowe i diodowe światła tylne należą do wyposażenia seryjnego. Ponadto w nowe reflektory wbudowana została nowoczesna funkcja świateł na każda pogodę, które zastępują klasyczne reflektory przeciwmgielne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze Audi A7 Sportback stanowi kontynuację sportowego charakteru nadwozia. Także tutaj Audi udowadnia swoją wiodącą rolę w dziedzinie stylistyki samochodów. Elementem decydującym o charakterze wnętrza jest pozioma linia, zwana „wrap-around”, otaczająca kierowcę oraz pasażera i dająca poczucie przytulności wnętrza. W tablicy rozdzielczej uwagę przykuwa listwa aplikacji przyjmująca kształt fali.

Każdy detal wnętrza został wykonany z najwyższą starannością. Jakość wykończenia leży na poziomie typowym dla manufaktur. Siedzenia Audi A7 Sportback pokryte wysokiej jakości skórą mogą posiadać na życzenie funkcję klimatyzacji i masażu (dla przednich foteli). Opcjonalne nastrojowe oświetlenie wnętrza stanowi efektowne zwieńczenie całości.

Udoskonalony system MMI z centralnym pokrętłem menu i zmniejszoną liczbą przycisków należy do wyposażenia seryjnego. Jako opcję można wybrać nowy wyświetlacz Head-up, który pokazuje najważniejsze informacje na przedniej szybie. MMI touch łączy system nawigacji z twardym dyskiem z wygodą wprowadzania danych poprzez panel dotykowy. Pozwala on na realizację wielu funkcji, na przykład nakreślenie palcem na panelu liter celu podróży lub cyfr numeru telefonu.

Usługi online, wspierane przez Google, łączą pięciodrzwiowe coupé Audi poprzez telefon Bluetooth z internetem. Moduł UMTS pobiera obrazy oraz informacje z Google Earth na monitor i koordynuje je z trasą wytyczoną przez system nawigacji. Hotspot WLAN umożliwia połączenie z mobilnymi urządzeniami. Na szczycie palety urządzeń HiFi znajduje się obok systemu nagłośnienia Bose także Advanced Sound System firmy Bang & Olufsen o mocy 1.300 W z piętnastoma głośnikami.

Najbardziej rozbudowany system nawigacji ściśle współpracuje z opcjonalnymi systemami wspierającymi kierowcę i systemami bezpieczeństwa A7 Sportback. Przekazuje on dane dotyczące trasy do modułów sterowania reflektorów, automatycznej skrzyni biegów i adaptive cruise control z funkcją Stop & Go. Dzięki temu systemy mogą rozpoznawać kompleksowe scenariusze, a w wielu przypadkach system bezpieczeństwa Audi pre sense pozwala uniknąć wypadku lub zminimalizować jego skutki. Nowy Audi active lane assist pomaga kierowcy utrzymać A7 Sportback na bezpiecznym kursie, a nowy asystent parkowania przejmuje na siebie funkcję kierowania podczas parkowania.

Zobacz też: Rekord sprzedaży Audi

W momencie wprowadzenia na rynek Audi A7 Sportback będzie dostępne z jednym z czterech mocnych i spokojnie pracujących silników V6 – dwóch benzynowych i dwóch TDI. Ich moc sięga od 150 kW (204 KM) do 220 kW (300 KM), natomiast efektywność wytycza nowe standardy w tej klasie samochodów. Nowy 3.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM) z multitronic spala średnio 5,3 litra paliwa na 100 km, co odpowiada emisji zaledwie 139 g CO2 na kilometr. Wszystkie silniki współpracują z nowoczesnym systemem zarządzania temperaturą, systemem rekuperacji i systemem Start-Stop.

Do wysokiej efektywności Audi A7 Sportback przyczyniają się także montowane seryjnie przekładnie automatyczne. Audi, w zależności od silnika, wykorzystuje dwa typy skrzyń biegów: bezstopniowa przekładnia multitronic przenosi siłę na przednie koła, sportowa, siedmiobiegowa S tronic współpracuje ze stałym napędem na wszystkie koła - quattro. W modelu tym montowana jest najnowsza generacja quattro z centralnym mechanizmem różnicowym z kołem koronowym i z rozdziałem momentu obrotowego na poszczególne koła.

Układ napędowy pracuje wyjątkowo elastycznie i dynamicznie. Na życzenie sportowy mechanizm różnicowy w sposób aktywny rozdziela siły między tylne koła.

Także zawieszenie łączy sportową precyzję z luksusowym komfortem. Audi A7 Sportback toczy się na dużych kołach o średnicy od 18 do 20 cali. Jego wahacze wykonane są z aluminium, układ kierowniczy to nowy system z elektromechanicznym wspomaganiem, poprawiającym efektywność. System dynamiki jazdy Audi drive select należy do wyposażenia seryjnego, jako uzupełnienie dostępne jest pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension wraz z regulowanym poziomem tłumienia drgań.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA