REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi A7 Sportback

Audi A7 Sportback to elegancki samochód klasy wyższej napędzany silnikami V6. fot. Audi
Audi A7 Sportback to elegancki samochód klasy wyższej napędzany silnikami V6. fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi A7 Sportback to elegancki samochód klasy wyższej napędzany silnikami V6.

Dzięki licznym elementom z aluminium nadwozie Audi A7 Sportback jest bardzo lekkie; eleganckie wnętrze wykończono na najwyższym poziomie. Cztery silniki V6 łączą moc z efektywnością – jednostka 3.0 TDI 150 kW (204 KM) z multitronic emituje tylko 139 g CO2 na kilometr. Sportowe zawieszenie przynosi ze sobą nowe rozwiązania, jak elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Pod względem systemów wspomagania kierowcy i multimediów to luksusowe coupé jest dowodem typowej dla Audi innowacyjności.

REKLAMA

Nadwozie Audi A7 Sportback w znacznym stopniu wykonano z aluminium i nowoczesnych stali, dzięki temu jest ekstremalnie lekkie i bezpieczne. Duży bagażnik z dużą, szeroko otwierającą się pokrywą można z łatwością załadować i wszechstronnie wykorzystywać. Jego pojemność wynosi 535 litrów, a po złożeniu oparć tylnych siedzeń może wzrosnąć do 1.390 litrów.

Zobacz też: Ambitne plany Audi

REKLAMA

Modelem A7 Sportback, który jesienią pojawi się w salonach, Audi wprowadza nowe linie do stylistyki – linie podkreślające elegancję w wielkim stylu. Pięciodrzwiowe coupé ma 4,97 m długości i 1,91 m szerokości, lecz zaledwie 1,42 wysokości. Jego długa maska, krótki zwis przedni, długi rozstaw kół, sportowo pochylony słupek C i mocno opadający tył tworzą dynamiczną sylwetkę.

Opcjonalne reflektory diodowe  wzmacniają niepowtarzalne wrażenie, jakie robi Audi A7 Sportback. Realizują one wszystkie funkcje świateł za pomocą diod i zużywają niewiele energii. Reflektory bi-ksenonowe i diodowe światła tylne należą do wyposażenia seryjnego. Ponadto w nowe reflektory wbudowana została nowoczesna funkcja świateł na każda pogodę, które zastępują klasyczne reflektory przeciwmgielne.

Wnętrze Audi A7 Sportback stanowi kontynuację sportowego charakteru nadwozia. Także tutaj Audi udowadnia swoją wiodącą rolę w dziedzinie stylistyki samochodów. Elementem decydującym o charakterze wnętrza jest pozioma linia, zwana „wrap-around”, otaczająca kierowcę oraz pasażera i dająca poczucie przytulności wnętrza. W tablicy rozdzielczej uwagę przykuwa listwa aplikacji przyjmująca kształt fali.

REKLAMA

Każdy detal wnętrza został wykonany z najwyższą starannością. Jakość wykończenia leży na poziomie typowym dla manufaktur. Siedzenia Audi A7 Sportback pokryte wysokiej jakości skórą mogą posiadać na życzenie funkcję klimatyzacji i masażu (dla przednich foteli). Opcjonalne nastrojowe oświetlenie wnętrza stanowi efektowne zwieńczenie całości.

Udoskonalony system MMI z centralnym pokrętłem menu i zmniejszoną liczbą przycisków należy do wyposażenia seryjnego. Jako opcję można wybrać nowy wyświetlacz Head-up, który pokazuje najważniejsze informacje na przedniej szybie. MMI touch łączy system nawigacji z twardym dyskiem z wygodą wprowadzania danych poprzez panel dotykowy. Pozwala on na realizację wielu funkcji, na przykład nakreślenie palcem na panelu liter celu podróży lub cyfr numeru telefonu.

Usługi online, wspierane przez Google, łączą pięciodrzwiowe coupé Audi poprzez telefon Bluetooth z internetem. Moduł UMTS pobiera obrazy oraz informacje z Google Earth na monitor i koordynuje je z trasą wytyczoną przez system nawigacji. Hotspot WLAN umożliwia połączenie z mobilnymi urządzeniami. Na szczycie palety urządzeń HiFi znajduje się obok systemu nagłośnienia Bose także Advanced Sound System firmy Bang & Olufsen o mocy 1.300 W z piętnastoma głośnikami.

Najbardziej rozbudowany system nawigacji ściśle współpracuje z opcjonalnymi systemami wspierającymi kierowcę i systemami bezpieczeństwa A7 Sportback. Przekazuje on dane dotyczące trasy do modułów sterowania reflektorów, automatycznej skrzyni biegów i adaptive cruise control z funkcją Stop & Go. Dzięki temu systemy mogą rozpoznawać kompleksowe scenariusze, a w wielu przypadkach system bezpieczeństwa Audi pre sense pozwala uniknąć wypadku lub zminimalizować jego skutki. Nowy Audi active lane assist pomaga kierowcy utrzymać A7 Sportback na bezpiecznym kursie, a nowy asystent parkowania przejmuje na siebie funkcję kierowania podczas parkowania.

Zobacz też: Rekord sprzedaży Audi

W momencie wprowadzenia na rynek Audi A7 Sportback będzie dostępne z jednym z czterech mocnych i spokojnie pracujących silników V6 – dwóch benzynowych i dwóch TDI. Ich moc sięga od 150 kW (204 KM) do 220 kW (300 KM), natomiast efektywność wytycza nowe standardy w tej klasie samochodów. Nowy 3.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM) z multitronic spala średnio 5,3 litra paliwa na 100 km, co odpowiada emisji zaledwie 139 g CO2 na kilometr. Wszystkie silniki współpracują z nowoczesnym systemem zarządzania temperaturą, systemem rekuperacji i systemem Start-Stop.

Do wysokiej efektywności Audi A7 Sportback przyczyniają się także montowane seryjnie przekładnie automatyczne. Audi, w zależności od silnika, wykorzystuje dwa typy skrzyń biegów: bezstopniowa przekładnia multitronic przenosi siłę na przednie koła, sportowa, siedmiobiegowa S tronic współpracuje ze stałym napędem na wszystkie koła - quattro. W modelu tym montowana jest najnowsza generacja quattro z centralnym mechanizmem różnicowym z kołem koronowym i z rozdziałem momentu obrotowego na poszczególne koła.

Układ napędowy pracuje wyjątkowo elastycznie i dynamicznie. Na życzenie sportowy mechanizm różnicowy w sposób aktywny rozdziela siły między tylne koła.

Także zawieszenie łączy sportową precyzję z luksusowym komfortem. Audi A7 Sportback toczy się na dużych kołach o średnicy od 18 do 20 cali. Jego wahacze wykonane są z aluminium, układ kierowniczy to nowy system z elektromechanicznym wspomaganiem, poprawiającym efektywność. System dynamiki jazdy Audi drive select należy do wyposażenia seryjnego, jako uzupełnienie dostępne jest pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension wraz z regulowanym poziomem tłumienia drgań.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA