REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mitsubishi Colt

Subskrybuj nas na Youtube
Mitsubishi Colt z przodem
Mitsubishi Colt z przodem "Jet Fighter" Fot. Mitsubishi

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Colt nawiązuje stylistycznie do Mitsubishi Lancera i Outlandera. Ten typ stylizacji nazywany jest przez Mitsubishi "Jet Fighter", czyli myśliwiec odrzutowy.

Przednia część nowego Colta z charakterystycznym dla Mitsubishi „rekinim nosem” nawiązuje do nowego Lancera, a nadwozie jest teraz niższe i szersze. Odnowione wnętrze Colta z nową kierownicą i tablicą rozdzielczą wykonano z materiałów i plastików wyższej jakości. Większa jest też pojemność bagażnika, sięgająca aż 1032 litrów z płaską, regulowaną podłogą. Komfort jazdy uległ znacznej poprawie, między innymi dzięki znakomitemu wyciszeniu pojazdu. Colt oferuje także wyższy poziom bezpieczeństwa – we wszystkich autach znajdziemy teraz Brake Assist, czyli system wspomagania hamowania oraz ESS – system sygnalizacji nagłego hamowania.

REKLAMA

Zobacz też: Mitsubishi Colt: bojowy mrówkojad

REKLAMA

Colt jest oferowany z 4 silnikami benzynowymi – 1.1 l. (75 KM), 1.3 l. (95 KM), 1.5 l. (109 KM) i 1.5 l. turbo (wersja Ralliart - 150 KM), dwiema przekładniami: 5-biegową manualną i 6-biegową automatyczną ALLSHIFT, z nadwoziami 3 i 5-drzwiowymi w 5 wersjach wyposażenia. W celu poszerzenia oferty wprowadzono nowe wersje: „Inbusiness” - najtańszy model przygotowany z myślą o klientach flotowych oraz „Intense” - z bardzo bogatym wyposażeniem w atrakcyjnej cenie.

Wraz z nową generacją Colta debiutuje nowy model – Mitsubishi Colt Ralliart, który zastąpi model Colt Turbo. Jest on teraz dostępny nie tylko w wersji 3-drzwiowej, ale podobnie jak cała gama – także z nadwoziem 5-drzwiowym. Ten model osiąga prędkość 100 km/h w 7,4 s. i znakomicie się prowadzi dzięki nowemu zawieszeniu, zapewniającemu mniejsze przechyły nadwozia, lepszą stabilność i większą precyzję układu kierowniczego.

Wreszcie bardzo ważna wiadomość dla chętnych do zakupu tego modelu – Colt nowej generacji, pomimo bogatszego wyposażenia, jedynie w Polsce jest tańszy od poprzedniego modelu - wersje 3 drzwiowe kosztują o 1800 zł mniej a wersje 5 drzwiowe o 1200 zł mniej - to kolejny ukłon w stronę polskich klientów i dowód uznania dla dynamiki wzrostu sprzedaży aut Mitsubishi na naszym rynku, która jest obecnie jedną z największych w Europie. Colt Ralliart będzie oferowany wyłącznie na indywidualne zamówienie klientów (w cenie o 6000 zł niższej niż dotychczasowy model Colt Turbo).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Stary Colt, nowy Colt

REKLAMA

Colt nowej generacji jest bezpośrednim następcą samochodu, dzięki któremu Mitsubishi zaistniało w segmencie B w połowie 2004 roku. Od tego czasu sprzedano 267 tysięcy takich aut a obecnie firma pragnie powtórzyć sukces modelu pierwszej generacji, prezentując dojrzały i wciąż wyróżniający się produkt. Podobnie, jak właściciele modelu Lancer szukają samochodu wykraczającego poza standardy przyjęte w segmencie C/D, tak potencjalni nabywcy Colta oczekują świeżej konstrukcji segmentu B, różniącej się od podobnych do siebie hatchbacków, których wiele na ulicach.

Postrzegany jako Lancer junior – biorąc pod uwagę dziedzictwo, stylistykę, właściwości jezdne i stosunek ceny do jakości – Colt 2009 zmienia wizerunek rynkowy z zawadiackiego/uroczego na dojrzały/sportowy. Dzięki temu Colt zjedna sobie zupełnie nowych klientów, a w szczególności przyciągnie uwagę grupy odbiorców, która wcześniej nie była zainteresowana kupnem małego Mitsubishi (mężczyźni w wieku 18-35 lat).

Zobacz też: MINI Concept Geneva

Ten model czerpie z bogatego dziedzictwa sportowego Mitsubishi (pierwsze zwycięstwo w rajdzie odniósł w 1967 roku) a jednocześnie od lat jest uznawany za najbardziej niezawodne auto w swojej klasie - był zwycięzcą rankingu niezawodności ADAC aż 8 razy a w styczniu tego roku wyniki te potwierdziły także rezultaty badania niemieckich rzeczoznawców DEKRA, zgodnie z którymi Mitsubishi Colt okazał się najmniej awaryjny w segmencie samochodów mini i małych o przebiegu do 30.000 km.

Warto także przypomnieć, że Mitsubishi Colt poprzedniej generacji cieszył się dużym uznaniem mediów i klientów, zdobywając siedem prestiżowych tytułów: Najlepszego Samochodu 2005 w konkursie czasopisma „auto motor i sport”, Złotej Kierownicy w Niemczech, Kompaktowego Samochodu Roku w Holandii, Samochodu Roku w Danii i Rumunii, „Iniemamocni 2004” („The Incredibles 2004”) w Wielkiej Brytanii oraz „Właściwy rozmiar 2004/2005” w Holandii.

Colt nowej generacji, produkowany z holenderskiej fabryce NedCar bazuje na poprzednim modelu, lecz aż 65% komponentów użytych do produkcji tego pojazdu jest zupełnie nowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

Do którego momentu dziecko musi jeździć w foteliku? Czy wiek dziecka ma znaczenie? Kto nie musi zapinać pasów bezpieczeństwa? {przepisy}

Nie każdy musi zapinać pasy bezpieczeństwa, ale warto pamiętać, że za nieprzestrzeganie przepisów grożą mandaty. Czy wiesz do którego momentu dziecko musi podróżować w foteliku? Kto jest zwolniony z obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa?

REKLAMA

Rząd otwiera drogi dla pojazdów autonomicznych [projekt przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy umożliwiający testowanie pojazdów autonomicznych na polskich drogach. Nowe regulacje mają wesprzeć innowacje i rozwój branży motoryzacyjnej, dostosowując przepisy do wyzwań współczesnego transportu.

Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

REKLAMA