REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy VW Passat

Subskrybuj nas na Youtube
Fot. VW
Fot. VW

REKLAMA

REKLAMA

Podczas rozpoczętego dziś w Paryżu Mundial de l’Automobile, Volkswagen przedstawił zupełnie nowego Passata w wersjach Limousine i Variant.

Od połowy listopada na europejskich rynkach będzie dostępny nowy model VW Passata. To już siódma generacja tego cieszącego się ogromnym zainteresowaniem modelu.

REKLAMA

Nowy Passat dostępny będzie w wersjach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline. Do seryjnego wyposażenia wersji podstawowej Trendline w modelach
z silnikami wysokoprężnymi z turbosprężarką należy między innymi system Start-Stop oraz system odzyskiwania energii. W przypadku najmniejszego silnika benzynowego systemy te mogą być zamawiane jako opcja.

Oprócz trzech linii wyposażenia Passat i Passat Variant oferowany będzie także w wersji Exclusive. Model ten stworzony przez Volkswagen R GmbH opiera się na wyposażeniu Highline i dysponuje dodatkowo między innymi 18-calowymi kołami ze stopu metali lekkich (Vicenza), skórzanymi siedzeniami z kontrastowymi szwami i obszyciami, oraz aplikacjami z drewna oraz listwami w progach z podświetlonym logo Volkswagen Exclusive.

Zobacz również: Volkswagen Passat czy Opel Vectra?

REKLAMA

Passat został wyposażony w takie rozwiązania jak funkcja awaryjnego hamowania w mieście, a od wersji Comfortline – system rozpoznający stopień zmęczenia kierowcy. Funkcja awaryjnego hamowania jako część opcjonalnego, automatycznego systemu regulacji odległości ACC przy prędkości poniżej 30 km/h w razie konieczności samoczynnie zatrzymuje auto i pozwala uniknąć najechania na inny pojazd.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowością w Passacie jest Dynamic Light Assist, zaprezentowany po raz pierwszy w nowym Touaregu. Dynamic Light Assist w połączeniu z reflektorami bi-ksenonowymi pozwala na jazdę z włączonymi światłami drogowymi na stałe. Przy użyciu kamery system rozpoznaje nadjeżdżające z przeciwka i jadące przed Passatem samochody i automatycznie przesłania odpowiednie strefy reflektorów. Passat jest pierwszym samochodem w swojej klasie z tym systemem. Dla aut z reflektorami halogenowymi dostępna jest uproszczona wersja automatycznej regulacji świateł drogowych – Light Assist. W tym przypadku kamera również rozpoznaje nadjeżdżające z przeciwka samochody, a system zmienia automatycznie światła z drogowych na mijania. Gdy z przeciwka nic nie jedzie, włączane są z powrotem światła drogowe.

REKLAMA

Trakcję na zakrętach kontroluje elektroniczna, automatyczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, zaprezentowana po raz pierwszy w Golfie GTI. Obok dostępnego już dla poprzednika Lane Assist (system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu) teraz oferowany jest także system Side Assist, który migającymi diodami w lusterkach zewnętrznych ostrzega przed nadjeżdżającymi szybko z tyłu lub znajdującymi się obok Passata pojazdami. Nowy, dokonujący bezpośrednich pomiarów system kontroli ciśnienia w oponach sygnalizuje ewentualny spadek ciśnienia indywidualnie dla każdego koła.

Kolejne nowości w Passacie to tylna kanapa, którą można złożyć z bagażnika, hak holowniczy wysuwający się po wciśnięciu przycisku i boczne szyby ze szkła zespolonego z izolacją akustyczną. Podobnie jak nowy Sharan, Passat będzie oferowany także z Park Assist II, który pomaga parkować samochód nie tylko w zatoczkach równoległych do drogi, lecz także znajduje miejsca parkingowe prostopadłe do kierunku jazdy. System nawigacji RNS 510 nowego Passata przy użyciu kamery rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i przesyła odpowiednie informacje na ekran w konsoli środkowej.

Z przodu auta zamontowano nowe podwójne reflektory z opcjonalnymi światłami bi-ksenonowymi i diodowymi światłami do jazdy dziennej. Na światła dzienne składa się 15 diod LED. W tylnej części nadwozia nowego Passata uwagę zwracają światła, które zachodzą daleko na błotniki. Światła te oferowane są w dwóch wersjach; w wersji wyższej zastosowano diody rozmieszczone w formie litery „M”, podobnie jak w Phaetonie.

Wewnątrz całkowicie nowe są siedzenia z zagłówkami, które mają możliwość regulacji także w poziomie, a w poszyciu drzwi może być zamontowane dodatkowe oświetlenie. Zależnie od wersji wyposażenia zastosowano różne listwy ozdobne w tapicerce drzwi. Jako opcja dostępny jest nowy klimatyzowany fotel dla kierowcy i pasażera, z aktywną wentylacją i funkcją masażu.

Passat jest oferowany w trzech różnych kolorystykach wnętrza. Klasyczny kolor czarny, brązowy oraz naturalny beż. Jako opcja oferowane są dwukolorowe siedzenia. Skórzana tapicerka Passata Exclusive utrzymana jest w eleganckim brązie Chocolate z kontrastowymi szwami i obszyciami (beżowy Pepper).

Nowy Passat dostępny będzie z dziesięcioma silnikami. Cztery z nich to jednostki benzynowe. Mają one moc 122 KM (1.4 TSI), 160 KM (1.8 TSI), 211 KM (2.0 TSI) i 300 KM (V6). Ten ostatni silnik ma sześć cylindrów, wszystkie pozostałe silniki benzynowe z turbodoładowaniem – cztery cylindry. Turbiną dysponuje także przystosowany do gazu ziemnego silnik 1.4 EcoFuel (jego moc wynosi 150 KM). Kolejnym wariantem jednostki 1.4 TSI jest silnik MultiFuel o mocy 160 KM, przygotowany do spalania nawet 85 procent etanolu.

Zobacz również: Sharan nowej generacji już w salonach

Wysokoprężne jednostki rozwijają moc 105 KM (1.6 TDI), 140 KM (2.0 TDI i 2.0 BlueTDI) oraz 170 KM (2.0 TDI). Poza silnikiem TDI o mocy 105 KM, wszystkie jednostki napędowe nowego Passata mogą być połączone z dwusprzęgłową przekładnią (DSG); w przypadku 3.6 V6 ta automatyczna przekładnia montowana jest seryjnie.

Specjalnie na rynek szwedzki i norweski skonstruowany został silnik MultiFuel-Twincharger o mocy 160 KM, bazujący na podwójnie doładowywanym 1.4 TSI. Silnik ten może spalać paliwo zawierające nawet 85 procent etanolu w benzynie.

Najbardziej oszczędną wersją nowego Passata jest 1.6 TDI BlueMotion o mocy 105 KM. Dzięki zoptymalizowanej technologiom takim jak system Start-Stop i system odzyskiwania energii, zużycie paliwa w przypadku Passata BlueMotion (Limousine) zostało obniżone aż do 4,2 l/100 km (według danych producenta).

Do tej pory sprzedano ponad 15 milionów egzemplarzy tego auta. Zaprezentowany po raz pierwszy w 1973 roku Passat jest obecnie dostępny w ponad 100 krajach świata.

Fot. VW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA