REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane auto od 10 do 20 tys. zł – jakie wybrać?

Kamil Borowski
Volkswagen Golf IV fot. Newspress
Volkswagen Golf IV fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Średnia wartość najchętniej kupowanego w Polsce używanego auta kształtuje się w granicach od 15 do 20 tys. złotych. Sprawdźmy jakie używane auto wybrać w tym przedziale cenowym? Analizie poddane zostały silniki oraz prawdopodobieństwo występowania awarii.

Używane auto od 10 do 20 tys. zł - klasa B

REKLAMA

Fiat Grande Punto (od 2005)

Silniki: godny polecenia jest podstawowy 1.2 8V ze względu na wysoką trwałość. Pod kątem ekonomiczności warto się zainteresować Dieslem 1.3 M-Jet, jednak może się zdarzyć, że konieczna będzie wymiana sprzęgła lub regeneracja turbosprężarki.
Awaryjność: jak wszędzie zdarzają się defekty, ale w porównaniu do poprzedniej wersji jest naprawdę dobrze. Grande Punto będzie dobrą alternatywą dla starszego o kilka lat auta niemieckiego.

Polecamy: Podatki 2015 - komplet

Skoda Fabia I (1999-2007)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki: lepiej unikać silników 1.0 i 1.4 MPi to przestarzałe i nietrwałe konstrukcje. Zdecydowanie lepszym wyborem będzie 1.4 16V konstrukcji Volkswagena. W przypadku diesli 1.4 TDI mało pali, ale jest głośny. 1.9TDI jest drogi i ciężko znaleźć zadbany egzemplarz. Najlepszym wyborem będzie ospały, lecz niezawodny 1.9 SDI.
Awaryjność: z wiekiem nasilają się drobne usterki, ale można naprawić je tanim kosztem. Awarie uniemożliwiające jazdę praktycznie się nie zdarzają.

Zobacz też: Używany Skoda Fabia I: twarda sztuka

Toyota Yaris I (1999 – 2005)

Silniki: najbardziej popularne to benzynowe 1.0 i 1.3, oba są oszczędne i cechują się wysoką trwałością. Większą ostrożność należy zachować przy wyborze 1.4 D-4D jest to genialna konstrukcja, ale większość ma już przejechane bardzo dużo kilometrów i ciężko znaleźć dobrze zachowany egzemplarz.
Awaryjność: pojawiają się tylko usterki związane z wiekiem i intensywną eksploatacją tj. uszkodzenia alternatora czy zgrzytanie skrzyni biegów. Niestety też coraz częściej można spotkać modele mocno skorodowane.

Zobacz też: Używana Toyota Yaris I i II: miejskie auto

Volkswagen Polo (2001 – 2009)

Silniki: najmniejszy benzynowy 1.2 lepiej wybrać w wersji 12-zaworowej, ponieważ 6V bardzo mozolnie wchodzi na obroty. Optymalnie należałoby wybrać 1.4 16V stosunkowo niezawodny i dobrze współpracujący z LPG. Diesel 1.4 TDI jest głośny ale bardzo oszczędny. Odmiana 1.9 TDI jest godna polecenia, ale auta z tym silnikiem mają już duże przebiegi a to będzie się wiązało z kosztami wymiany osprzętu.
Awaryjność: w dieslach uszkodzeniu mogą ulec przeguby wewnętrzne. W silnikach 1.2 psują się cewki zapłonowe i zgrzyta rozrząd. Jednak poważne unieruchamiające auto awarie praktycznie się nie zdarzają. A co najważniejsze Polo jak do tej pory nie koroduje.

Zobacz też: Używany VW Polo IV: już nie tak solidny jak dawniej

Używane auto od 10 do 20 tys. zł - klasa C

Audi A3 I (1996-2003)

Silniki: Pod założenie instalacji LPG najlepiej wybrać silnik 1.6 8V, bardzo trwały i tani w naprawach. Jednostki 1.8 są niezwykle dynamiczne, ale ich naprawa może już sporo kosztować.
Awaryjność: A3 to bardzo trwały samochód, ale większość egzemplarzy ma już przejechane ponad 300 tyś. km, więc znalezienie niezniszczonego modelu może zająć trochę czasu.

Zobacz też: Używane Audi A3: golf plus znaczek

Opel Astra II (1998-2009)

Silniki: Najlepiej będą sprawować się benzynowe jednostki 1.4 I 1.6, podstawowy 1.2 jest zwyczajnie za słaby. W gamie diesli lepiej wystrzegać się awaryjnego 1.7 TD. Dystans należy zachować też w stosunku do 2.0 i 2.2 DTI. Najlepiej zdecydować się na trwały i oszczędny silnik 1.7 DTI firmy Isuzu.
Awaryjność: Zdecydowanie trzeba wystrzegać się wersji z silnikiem 1.7 TD, który psuje się najczęściej. Poza tym warto poświęcić więcej czasu na wyszukanie zadbanego egzemplarza, to zaprocentuje w przyszłości.

Zobacz też: Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – typowe usterki

Skoda Octavia I (1996-2010)

Silniki: najpopularniejszy benzynowy silnik 1.6 jest trwały i dobrze znosi instalację LPG. Nie warto natomiast kupować wersji z silnikiem 1.4 8V, który jest wyraźnie za słaby. Z rezerwą warto też podejść do 1.8 i 1.8T, wiek nie działa na ich korzyść. W gamie silników wysokoprężnych dominuje najtrwalszy 1.9 SDI. Warto zainteresować się też jednostką 1.9 TDI która zużywa bardzo małe ilości oleju napędowego.
Awaryjność: ze względu na zaawansowany już wiek pojazdów nabywca mus liczyć się, szczególnie w przypadku diesli z koniecznością wymiany sprzęgła lub regeneracją turbosprężarki.

Zobacz też: Używana Skoda Octavia: opis modelu

VW Golf IV (1997-2003)

Silniki: wersję benzynową najlepiej wybrać z silnikiem 1.6 8V jest niezwykle trwały I dobrze współpracuje z instalacją LPG. Jednostki 1.8 20V oraz 2.3 VR5 będą już bardzo kosztowne w naprawach. Z diesli pewny jest tylko stary, sprawdzony 1.9 SDI. Powstały w 1999 roku 1.9 TDI może już generować większe koszty napraw.
Awaryjność: Golf czwartej generacji nosi miano ostatniego niezniszczalnego Golfa. Jednakże leciwe i mocno wyeksploatowane egzemplarze niosą ze sobą ryzyko wystąpienia napraw, na szczęście stosunkowo tanich.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV – legenda trwa

Używane auto od 10 do 20 tys. zł - klasa D

Ford Mondeo II (2000-2007)

Silniki: dobrą propozycją będą trwałe benzynowe wersie 1.8 oraz 2.0 , jednak silniki te źle znoszą instalację LPG. Trzeba być ostrożnym w stosunku do wszystkich turbo diesli, które po ok. 200 tyś. km zaczynają się zużywać. Jeśli już jednak jesteśmy zdecydowani na diesla to warto wybrać stary, bazowy 2.0 TDDi.
Awaryjność: wiele egzemplarzy miewa problemy z korozją, dlatego lepiej szukać modeli po liftingu, które są już zdecydowanie lepiej zabezpieczone antykorozyjnie. Mondeo często miewa też problemy z zaciskami hamulców tylnych, jednakże naprawa nie należy do najdroższych.

Zobacz też: Używany Ford Mondeo MK3: komfort za dobrą cenę

BMW SERII 3 E46 (1998-2005)

Silniki: najwięcej w sprzedaży jest modeli 316i o mocy 115 KM. Ta jednostka nada się zarówno na trasę jak i do jazdy po mieście, a przy tym dobrze znosi instalację LPG. Optymalnym silnikiem wydaje się jednak być odmiana 318i o mocy 143 KM. Spośród silników diesla najlepiej poszukać takiego z wtryskiem common rail, ponieważ odmiany z pompą wtryskową są o wiele bardziej awaryjne.
Awaryjność: BMW serii 3 E46 bardzo źle znosi niewłaściwą obsługę. Co gorsza większość sprowadzonych aut ma powypadkową przeszłość, dlatego przy zakupie trzeba zachować zwiększoną czujność.

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E46: opis modelu

VW Passat B5 (1996-2005)

Silniki: najtańszy będzie zakup modelu z silnikiem 1.6, który dobrze znosi instalację LPG. Jednostki 1.8 oraz 1.8T są już bardziej zaawansowane i dzięki temu bardziej podatne na awarie. Najpopularniejszy wśród nabywców jest oczywiście 1.9 TDI, który przy odpowiedniej eksploatacji potrafi przejechać nawet 500 tyś. km bez remontu. Raczej nie warto sobie zaprzątać głowy wersją 2.5 TDI, dużo pali a naprawy mogą być kosztowne.
Awaryjność: praktycznie we wszystkich modelach psuje się wielowahaczowe zawieszenie przedniej osi. Lepiej unikać bezstopniowej skrzyni Multitronic, jej eksploatacja sporo kosztuje. Inne usterki mogą już tylko wynikać z nadmiernej eksploatacji.

Zobacz też: Używany Volkswagen Passat B6: marzenie statystycznego Polaka

Volkswagen Passat
newspress.co.uk
opel astra g
Fiat Grande Punto
newspress.co.uk
Fot. Skoda Octavia
Ford Mondeo Fot. newspress
BMW 3 E36
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    REKLAMA

    Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

    Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

    Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

    Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

    Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

    Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    REKLAMA

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    REKLAMA