REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kia Optima, jaką wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Kia Optima
Kia Optima
Kia

REKLAMA

REKLAMA

Kia Optima jest dostępna z dwoma rodzajami jednostek napędowych i dwoma rodzajami skrzyń biegów. Podpowiadamy, która wersja Kii Optima jest najbardziej optymalna.

Kia Optima - wybór nadwozia

Kia Optima jest dostępna tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako czterodrzwiowy sedan.

REKLAMA

REKLAMA

Kia Optima - wybór wersji silnikowej

Chętni na zakup flagowego modelu Kii nie mają dużego wyboru. Mogą zdecydować się na zakup jednostki benzynowej (wolnossąca, pojemność 2 l, moc 165 KM) lub droższej o 5 tys. zł turbodoładowanej jednostki wysokoprężnej (pojemność 1,7 l, moc maksymalna 136 KM).

Zobacz też: Test Kia Optima 2.0 DOHC: Komfort przede wszystkim

Różnica w cenie zakupu pomiędzy silnikami to 5 tys zł na korzyść jednostki benzynowej. To niewiele. Kia Optima z silnikiem benzynowym jest dynamiczniejsza od odmiany z jednostką wysokoprężną (przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s, a Optima z jednostką wysokoprężną w 10,3 s.) Z drugiej strony nie jest to na tyle znacząca różnica w osiągach, by zaakceptować wyższe o prawie 3 l/100 km zużycie paliwa jednostki benzynowej w ruchu miejskim (9,3 l/100 km w stosunku do 6,1 l/100 km w przypadku silnika Diesla). Nie wliczając kosztów obsługi serwisowej dopłata do zakupu diesla zwróci się już po przebiegu ok. 35 tys. km. To bardzo szybko, dlatego naszym zdaniem lepiej jest w tym przypadku dopłacić do jednostki wysokoprężnej.

REKLAMA

Kia Optima - wybór skrzyni biegów

W ofercie wyposażenia dodatkowego Kii Optimy jest dwusprzęgłowa zautomatyzowana przekładnia. Co ciekawe kosztuje stosunkowo niewiele, bo 5 tys. zł. Niestety "automat" powoduje znaczny spadek dynamiki - o przeszło sekundę podczas pomiaru przyspieszeń od 0 do 100 km/h i znaczny wzrostu zużycia paliwa - w przypadku użytkowania w ruchu miejskim spalanie wersji benzynowej wzrasta o 1l/100 km, a wersji z silnikiem wysokoprężnym o 1,8 l/100 km. Naszym zdaniem jest to propozycja dla osób wyjątkowo nie lubiących skrzyń manualnych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Kia Optima: Mistrzyni pierwszego wrażenia

Kia Optima - wybór wersji wyposażenia

W podstawowej wersji wyposażeniowej Kii Optima - M, brakuje nam praktycznego w polskiej strefie klimatycznej dodatku, typu - fotochromatyczne lusterko wewnętrzne. Przeszkadza też fakt, że w podstawowej odmianie nie ma kolorowego wyświetlacza i atrakcyjnej stylizacji "zegarów" - to niby drobiazgi, ale mają wpływ na samopoczucie kierowcy w samochodzie.

Dlatego warto dopłacić 11 tys. zł i wybrać odmianę wyposażeniową L. Zyskamy tym samym więcej urządzeń wpływających na komfort jazdy i ładniejszy wygląd dzięki 17-stcalowym obręczom kół ze stopów lekkich.

Nasz wybór: Kia Optima 1,7 CRDi z manualną skrzynią i pakietem wyposażenia L.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat: Pan porządny

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA