REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Civic 4d: Zaskakujący Mr. Vintage

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Honda Civic w wersji sedan jest zupełnie innym samochodem niż Civic hatchback. Nie chodzi o inne nadwozie, to inny model. Obie wersje Hondy reprezentują dwa odmienne światy, w którym hatchback jest nietuzinkową wizją przyszłości, a sedan dostojnym ukłonem w stronę tradycji. Civic 4d jest w stylu Vintage.

Według podręcznika styl Vintage odnoszący się do tradycji i dobrej jakości nie stroni od zestawień szokujących i awangardowych.

REKLAMA

Spoglądając na sylwetkę Hondy Civic w wersji czterodrzwiowej trudno odnieść wrażenie, że samochód odnosi się do poprzednich epok w stylizacji samochodów. Wręcz przeciwnie, ma kształty nawiązujące do obecnych trendów, bryła jest pełna ostrych krawędzi a mocno pochylony przód z groźnie "spoglądającymi" reflektorami ksenonowymi wygląda bardzo "na czasie". Próżno w wyglądzie Civica sedan szukać nawiązań do przeszłości chyba, że uznamy że samym w sobie nawiązaniem do przeszłości jest nadwozie w wersji sedan.

Zobacz też: Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Wnętrze

Ale zajęcie miejsca w środku Civica to jak podróż wehikułem czasu wprost w lata dziewięćdziesiąte. Fani amerykańskich filmów z początku lat 90. Będą zachwyceni.

REKLAMA

Tapicerka, wygoda foteli, czy kanciasta i zaprojektowana z rozmachem deska rozdzielcza natychmiast przywołują na myśl pojazdy amerykańskich pracowników korporacji sprzed dwóch dekad. Nie chodzi o tandetę, chodzi o styl nawiązujący do przeszłości. Wnętrze Civica sedan wykończone jest z dokładnością, z dobrych pod względem jakości tworzyw sztucznych. Gigantyczne jak na dzisiejsze standardy przyciski zostały rozplanowane ergonomicznie, a wszelkie wyświetlacze i wskaźniki analogowe są bardzo czytelne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obszerne fotele są wygodne, a zarówno w przedniej jak i tylnej części przedziału pasażerskiego miejsca jest pod dostatkiem. Całości dopełnia przyzwoita pojemność bagażnika – 440 l.

Zobacz też: Test Peugeot 308GTi: na co dzień? Idealny.

Napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego Civica pracował bardzo dobrze znany fanom marki benzynowy silnik i-VTEC o pojemności 1,8 l, rozwijający moc maksymalną 142 KM przy 6500 obr./min. Jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy 174 Nm przy 4300 obr./min.

Na podstawie danych technicznych można się domyślić, że silnik wykazuje werwę dopiero przy wyższych obrotach. Taka charakterystyka pracy jest tradycyjna dla benzynowych jednostek Hondy i zaskakująca dla kierowców, którzy mają z tą marką do czynienia po raz pierwszy.

Zobacz też: Test Chevrolet Cruze 1.4 T kombi: chce być trendy

REKLAMA

Osoby ze sportową żyłką będą z lubością rozkręcać silnik do wartości przekraczających 6 tys. obr/min., z kolei kierowcy używający zakresów obrotów do około 4,5 tys. obr./min. zarzucą Hondzie ospałość. Rzeczywiście, gwałtowne przyspieszenie następuje, gdy wskazówka obrotomierza minie kreskę z wartością ok. 4,5 tys. obr./min.

Przy okazji wzrostu dynamiki, wzrasta zużycie paliwa. Według danych producenta opisywany Civic "spala" w ruchu miejskim 8,8 l/100 km. Tymczasem jeżdżąc dość oszczędnie można uzyskać spalanie na poziomie 9 l/100 km w mieście. Jeżdżąc dynamicznie w warunkach miejskich zużycie paliwa wzrasta do około 12 l/100 km. W trasie przy prędkościach autostradowych z włączonym tempomatem Civic zużywa około 6,5-7 l/100 km.

Prowadzenie japońskiego sedana sprawia kierowcy przyjemność. Samochód jest dobrze wyważony, ma twardo zestrojone zawieszenie, a układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny. Dobre wrażenie potęguje precyzyjnie działająca dźwignia manualnej przekładni.

Główną wadą, która objawia się podczas jazdy Hondą to słabe wyciszenie jednostki napędowej. Odgłos pracy silnika jest zbyt donośny, zwłaszcza przy prędkościach około 130 km/h.

Zobacz też: Test Kia Sportage: ciągle w formie

Podsumowanie

Honda Civic sedan jest samochodem zaskakującym. Zaskakujące jest już to, że zaskakuje, bo przecież wiele osób myśląc o tej odmianie kompaktowej Hondy ma przed oczami jednego z nudnych kompaktowych sedanów o japońskim rodowodzie. Tymczasem w porównaniu do poprzedniej generacji modelu, Civic sedan sporo zyskał. Nie jest tak nowatorski w stylu, jak odmiana pięciodrzwiowa, ale nie jest już tak nudny w formie jak poprzednik.

Wnętrze to rarytas. Powrót do początku lat dziewięćdziesiątych w dobrym tego słowa znaczeniu. Dodatkowo jest przestronne, a bagażnik pozwala na spakowanie sporej wycieczki na dłuższe wakacje. Atutami pojazdu oprócz wygody, jaką oferuje przedział pasażerski są układ kierowniczy, zawieszenie i skrzynia biegów.  

Wadami? Wyciszenie wnętrza i wysokie zużycie paliwa wynikające z charakterystyki pracy jednostki napędowej.

Dodatkowym plusem (znów zaskoczenie) Hondy Civic sedan jest cena zakupu. Podstawowa wersja wyposażeniowa, obejmująca m.in. system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, klimatyzację manualną, światła do jazdy dziennej, czy radioodtwarzacz CD z MP3 kosztuje 71 500 zł. Z kolei opisywana najbogatsza odmiana Executive jest o 10 tys. zł droższa i wyposażona m.in. w reflektory ksenonowe, kamerę cofania, dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, skórzaną kierownicę, czy szesnastocalowe obręcze ze stopów lekkich.

Zobacz też: Test Toyota Prius: Sposób na ekojazdę. Wersja 3.1

Dane techniczne:

Honda Civic 1.8 i-VTEC
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1798 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 142 KM/6500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm/4300 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 440 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 454,5/175,5/143,5 cm
Rozstaw osi 267,5 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9 s.
Zużycie paliwa* 8,8/5,6/6,7 l/100 km
Cena od 61 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Honda Civic 4d - przód
Moto.wieszjak.pl
Honda Civic 4d - tył
Moto.wieszjak.pl
Honda Civic 4d - tył
Moto.wieszjak.pl
Honda Civic 4d - przód
Moto.wieszjak.pl
Honda Civic 4d - kokpit
Honda
Honda Civic 4d - kokpit
Honda
Honda Civic 4d - kokpit
Honda
Honda Civic 4d - tylna kanapa
Mototarget.pl
Honda Civic 4d - reflektor
Honda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA