REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Civic 4d: Zaskakujący Mr. Vintage

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Honda Civic w wersji sedan jest zupełnie innym samochodem niż Civic hatchback. Nie chodzi o inne nadwozie, to inny model. Obie wersje Hondy reprezentują dwa odmienne światy, w którym hatchback jest nietuzinkową wizją przyszłości, a sedan dostojnym ukłonem w stronę tradycji. Civic 4d jest w stylu Vintage.

Według podręcznika styl Vintage odnoszący się do tradycji i dobrej jakości nie stroni od zestawień szokujących i awangardowych.

REKLAMA

REKLAMA

Spoglądając na sylwetkę Hondy Civic w wersji czterodrzwiowej trudno odnieść wrażenie, że samochód odnosi się do poprzednich epok w stylizacji samochodów. Wręcz przeciwnie, ma kształty nawiązujące do obecnych trendów, bryła jest pełna ostrych krawędzi a mocno pochylony przód z groźnie "spoglądającymi" reflektorami ksenonowymi wygląda bardzo "na czasie". Próżno w wyglądzie Civica sedan szukać nawiązań do przeszłości chyba, że uznamy że samym w sobie nawiązaniem do przeszłości jest nadwozie w wersji sedan.

Zobacz też: Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Wnętrze

Ale zajęcie miejsca w środku Civica to jak podróż wehikułem czasu wprost w lata dziewięćdziesiąte. Fani amerykańskich filmów z początku lat 90. Będą zachwyceni.

REKLAMA

Tapicerka, wygoda foteli, czy kanciasta i zaprojektowana z rozmachem deska rozdzielcza natychmiast przywołują na myśl pojazdy amerykańskich pracowników korporacji sprzed dwóch dekad. Nie chodzi o tandetę, chodzi o styl nawiązujący do przeszłości. Wnętrze Civica sedan wykończone jest z dokładnością, z dobrych pod względem jakości tworzyw sztucznych. Gigantyczne jak na dzisiejsze standardy przyciski zostały rozplanowane ergonomicznie, a wszelkie wyświetlacze i wskaźniki analogowe są bardzo czytelne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obszerne fotele są wygodne, a zarówno w przedniej jak i tylnej części przedziału pasażerskiego miejsca jest pod dostatkiem. Całości dopełnia przyzwoita pojemność bagażnika – 440 l.

Zobacz też: Test Peugeot 308GTi: na co dzień? Idealny.

Napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego Civica pracował bardzo dobrze znany fanom marki benzynowy silnik i-VTEC o pojemności 1,8 l, rozwijający moc maksymalną 142 KM przy 6500 obr./min. Jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy 174 Nm przy 4300 obr./min.

Na podstawie danych technicznych można się domyślić, że silnik wykazuje werwę dopiero przy wyższych obrotach. Taka charakterystyka pracy jest tradycyjna dla benzynowych jednostek Hondy i zaskakująca dla kierowców, którzy mają z tą marką do czynienia po raz pierwszy.

Zobacz też: Test Chevrolet Cruze 1.4 T kombi: chce być trendy

Osoby ze sportową żyłką będą z lubością rozkręcać silnik do wartości przekraczających 6 tys. obr/min., z kolei kierowcy używający zakresów obrotów do około 4,5 tys. obr./min. zarzucą Hondzie ospałość. Rzeczywiście, gwałtowne przyspieszenie następuje, gdy wskazówka obrotomierza minie kreskę z wartością ok. 4,5 tys. obr./min.

Przy okazji wzrostu dynamiki, wzrasta zużycie paliwa. Według danych producenta opisywany Civic "spala" w ruchu miejskim 8,8 l/100 km. Tymczasem jeżdżąc dość oszczędnie można uzyskać spalanie na poziomie 9 l/100 km w mieście. Jeżdżąc dynamicznie w warunkach miejskich zużycie paliwa wzrasta do około 12 l/100 km. W trasie przy prędkościach autostradowych z włączonym tempomatem Civic zużywa około 6,5-7 l/100 km.

Prowadzenie japońskiego sedana sprawia kierowcy przyjemność. Samochód jest dobrze wyważony, ma twardo zestrojone zawieszenie, a układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny. Dobre wrażenie potęguje precyzyjnie działająca dźwignia manualnej przekładni.

Główną wadą, która objawia się podczas jazdy Hondą to słabe wyciszenie jednostki napędowej. Odgłos pracy silnika jest zbyt donośny, zwłaszcza przy prędkościach około 130 km/h.

Zobacz też: Test Kia Sportage: ciągle w formie

Podsumowanie

Honda Civic sedan jest samochodem zaskakującym. Zaskakujące jest już to, że zaskakuje, bo przecież wiele osób myśląc o tej odmianie kompaktowej Hondy ma przed oczami jednego z nudnych kompaktowych sedanów o japońskim rodowodzie. Tymczasem w porównaniu do poprzedniej generacji modelu, Civic sedan sporo zyskał. Nie jest tak nowatorski w stylu, jak odmiana pięciodrzwiowa, ale nie jest już tak nudny w formie jak poprzednik.

Wnętrze to rarytas. Powrót do początku lat dziewięćdziesiątych w dobrym tego słowa znaczeniu. Dodatkowo jest przestronne, a bagażnik pozwala na spakowanie sporej wycieczki na dłuższe wakacje. Atutami pojazdu oprócz wygody, jaką oferuje przedział pasażerski są układ kierowniczy, zawieszenie i skrzynia biegów.  

Wadami? Wyciszenie wnętrza i wysokie zużycie paliwa wynikające z charakterystyki pracy jednostki napędowej.

Dodatkowym plusem (znów zaskoczenie) Hondy Civic sedan jest cena zakupu. Podstawowa wersja wyposażeniowa, obejmująca m.in. system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, klimatyzację manualną, światła do jazdy dziennej, czy radioodtwarzacz CD z MP3 kosztuje 71 500 zł. Z kolei opisywana najbogatsza odmiana Executive jest o 10 tys. zł droższa i wyposażona m.in. w reflektory ksenonowe, kamerę cofania, dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, skórzaną kierownicę, czy szesnastocalowe obręcze ze stopów lekkich.

Zobacz też: Test Toyota Prius: Sposób na ekojazdę. Wersja 3.1

Dane techniczne:

Honda Civic 1.8 i-VTEC
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1798 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 142 KM/6500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm/4300 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 440 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 454,5/175,5/143,5 cm
Rozstaw osi 267,5 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9 s.
Zużycie paliwa* 8,8/5,6/6,7 l/100 km
Cena od 61 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Honda Civic 4d - przód
Moto.wieszjak.pl
Honda Civic 4d - tył
Moto.wieszjak.pl
Honda Civic 4d - tył
Moto.wieszjak.pl
Honda Civic 4d - przód
Moto.wieszjak.pl
Honda Civic 4d - kokpit
Honda
Honda Civic 4d - kokpit
Honda
Honda Civic 4d - kokpit
Honda
Honda Civic 4d - tylna kanapa
Mototarget.pl
Honda Civic 4d - reflektor
Honda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

REKLAMA

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

REKLAMA

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA