REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Civic 4d: Zaskakujący Mr. Vintage

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Honda Civic w wersji sedan jest zupełnie innym samochodem niż Civic hatchback. Nie chodzi o inne nadwozie, to inny model. Obie wersje Hondy reprezentują dwa odmienne światy, w którym hatchback jest nietuzinkową wizją przyszłości, a sedan dostojnym ukłonem w stronę tradycji. Civic 4d jest w stylu Vintage.

Według podręcznika styl Vintage odnoszący się do tradycji i dobrej jakości nie stroni od zestawień szokujących i awangardowych.

REKLAMA

REKLAMA

Spoglądając na sylwetkę Hondy Civic w wersji czterodrzwiowej trudno odnieść wrażenie, że samochód odnosi się do poprzednich epok w stylizacji samochodów. Wręcz przeciwnie, ma kształty nawiązujące do obecnych trendów, bryła jest pełna ostrych krawędzi a mocno pochylony przód z groźnie "spoglądającymi" reflektorami ksenonowymi wygląda bardzo "na czasie". Próżno w wyglądzie Civica sedan szukać nawiązań do przeszłości chyba, że uznamy że samym w sobie nawiązaniem do przeszłości jest nadwozie w wersji sedan.

Zobacz też: Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Wnętrze

Ale zajęcie miejsca w środku Civica to jak podróż wehikułem czasu wprost w lata dziewięćdziesiąte. Fani amerykańskich filmów z początku lat 90. Będą zachwyceni.

REKLAMA

Tapicerka, wygoda foteli, czy kanciasta i zaprojektowana z rozmachem deska rozdzielcza natychmiast przywołują na myśl pojazdy amerykańskich pracowników korporacji sprzed dwóch dekad. Nie chodzi o tandetę, chodzi o styl nawiązujący do przeszłości. Wnętrze Civica sedan wykończone jest z dokładnością, z dobrych pod względem jakości tworzyw sztucznych. Gigantyczne jak na dzisiejsze standardy przyciski zostały rozplanowane ergonomicznie, a wszelkie wyświetlacze i wskaźniki analogowe są bardzo czytelne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obszerne fotele są wygodne, a zarówno w przedniej jak i tylnej części przedziału pasażerskiego miejsca jest pod dostatkiem. Całości dopełnia przyzwoita pojemność bagażnika – 440 l.

Zobacz też: Test Peugeot 308GTi: na co dzień? Idealny.

Napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego Civica pracował bardzo dobrze znany fanom marki benzynowy silnik i-VTEC o pojemności 1,8 l, rozwijający moc maksymalną 142 KM przy 6500 obr./min. Jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy 174 Nm przy 4300 obr./min.

Na podstawie danych technicznych można się domyślić, że silnik wykazuje werwę dopiero przy wyższych obrotach. Taka charakterystyka pracy jest tradycyjna dla benzynowych jednostek Hondy i zaskakująca dla kierowców, którzy mają z tą marką do czynienia po raz pierwszy.

Zobacz też: Test Chevrolet Cruze 1.4 T kombi: chce być trendy

Osoby ze sportową żyłką będą z lubością rozkręcać silnik do wartości przekraczających 6 tys. obr/min., z kolei kierowcy używający zakresów obrotów do około 4,5 tys. obr./min. zarzucą Hondzie ospałość. Rzeczywiście, gwałtowne przyspieszenie następuje, gdy wskazówka obrotomierza minie kreskę z wartością ok. 4,5 tys. obr./min.

Przy okazji wzrostu dynamiki, wzrasta zużycie paliwa. Według danych producenta opisywany Civic "spala" w ruchu miejskim 8,8 l/100 km. Tymczasem jeżdżąc dość oszczędnie można uzyskać spalanie na poziomie 9 l/100 km w mieście. Jeżdżąc dynamicznie w warunkach miejskich zużycie paliwa wzrasta do około 12 l/100 km. W trasie przy prędkościach autostradowych z włączonym tempomatem Civic zużywa około 6,5-7 l/100 km.

Prowadzenie japońskiego sedana sprawia kierowcy przyjemność. Samochód jest dobrze wyważony, ma twardo zestrojone zawieszenie, a układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny. Dobre wrażenie potęguje precyzyjnie działająca dźwignia manualnej przekładni.

Główną wadą, która objawia się podczas jazdy Hondą to słabe wyciszenie jednostki napędowej. Odgłos pracy silnika jest zbyt donośny, zwłaszcza przy prędkościach około 130 km/h.

Zobacz też: Test Kia Sportage: ciągle w formie

Podsumowanie

Honda Civic sedan jest samochodem zaskakującym. Zaskakujące jest już to, że zaskakuje, bo przecież wiele osób myśląc o tej odmianie kompaktowej Hondy ma przed oczami jednego z nudnych kompaktowych sedanów o japońskim rodowodzie. Tymczasem w porównaniu do poprzedniej generacji modelu, Civic sedan sporo zyskał. Nie jest tak nowatorski w stylu, jak odmiana pięciodrzwiowa, ale nie jest już tak nudny w formie jak poprzednik.

Wnętrze to rarytas. Powrót do początku lat dziewięćdziesiątych w dobrym tego słowa znaczeniu. Dodatkowo jest przestronne, a bagażnik pozwala na spakowanie sporej wycieczki na dłuższe wakacje. Atutami pojazdu oprócz wygody, jaką oferuje przedział pasażerski są układ kierowniczy, zawieszenie i skrzynia biegów.  

Wadami? Wyciszenie wnętrza i wysokie zużycie paliwa wynikające z charakterystyki pracy jednostki napędowej.

Dodatkowym plusem (znów zaskoczenie) Hondy Civic sedan jest cena zakupu. Podstawowa wersja wyposażeniowa, obejmująca m.in. system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, klimatyzację manualną, światła do jazdy dziennej, czy radioodtwarzacz CD z MP3 kosztuje 71 500 zł. Z kolei opisywana najbogatsza odmiana Executive jest o 10 tys. zł droższa i wyposażona m.in. w reflektory ksenonowe, kamerę cofania, dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, skórzaną kierownicę, czy szesnastocalowe obręcze ze stopów lekkich.

Zobacz też: Test Toyota Prius: Sposób na ekojazdę. Wersja 3.1

Dane techniczne:

Honda Civic 1.8 i-VTEC
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1798 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 142 KM/6500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm/4300 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 440 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 454,5/175,5/143,5 cm
Rozstaw osi 267,5 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9 s.
Zużycie paliwa* 8,8/5,6/6,7 l/100 km
Cena od 61 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Honda Civic 4d - przód
Moto.wieszjak.pl
Honda Civic 4d - tył
Moto.wieszjak.pl
Honda Civic 4d - tył
Moto.wieszjak.pl
Honda Civic 4d - przód
Moto.wieszjak.pl
Honda Civic 4d - kokpit
Honda
Honda Civic 4d - kokpit
Honda
Honda Civic 4d - kokpit
Honda
Honda Civic 4d - tylna kanapa
Mototarget.pl
Honda Civic 4d - reflektor
Honda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA