REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik Hondy 2.2 i-CTDI - wady i zalety

Tomasz Korniejew
Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszy silnik Diesla skonstruowany przez Hondę nosi oznaczenie N22A i można go spotkać m.in. jako napęd Hondy Accord. 2.2 i-CTDI jak na silnik wysokoprężny zużywa sporo paliwa, czy jest wart zainteresowania?

Wybór silnika wysokoprężnego (i-CTDI), to dla wielu osób jedyna możliwość, by znieść koszty paliwa związane z eksploatacją Hondy, np. Accord lub CR-V. Oba modele w odmianach benzynowych zużywają sporo paliwa i mimo że na rynku samochodów używanych wersje wysokoprężne są droższe od benzynowych, te z Dieslami pod maską kojarzą się z tanią jazdą.

REKLAMA

Czy silnik i-CDTi jest tani w eksploatacji?

Jednostka napędowa o pojemności 2,2 l rozwija moc maksymalną 140 KM i według danych producenta średnie zużycie paliwa przez ten silnik w Accordzie to 5,5 l/100 km. W praktyce, gdy przez większość czasu eksploatując Accorda w warunkach miejskich trzeba się liczyć ze spalaniem rzędu 8l/100 km, co jak na silnik Diesla nie jest wynikiem rewelacyjnym. W przypadku Hondy CR-V wynik zużycia paliwa może być o litr/100 km wyższy.

Polecamy: Urlopy wypoczynkowe dla pracowników - PDF

Dla wielu osób, biorąc pod uwagę obecne ceny paliw może się to okazać zbyt dużym wyzwaniem.

Sprawdź opinie użytkowników na temat Hondy Civic

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik i-CDTi - usterki

REKLAMA

Pocieszające jest jednak to, że koszty związane ze zużyciem paliwa to w przypadku egzemplarzy nie pozbawionych wad i eksploatowanych zgodnie z zaleceniami producenta jedyne wydatki eksploatacyjne. Bo największą zaletą japońskiego diesla jest jego trwałość. Wszelkie źródła informują o jednej typowej usterce dla silnika 2,2 i-CTDI, jest to pękający kolektor wydechowy, który w większości egzemplarzy został wymieniony na nowy podczas okresu gwarancji. Do napędu rozrządu użyto łańcucha, który z zasady jest trwały. Ale w egzemplarzach, które przejechały ponad 200 tys. km może się kwalifikować do wymiany. A w takim przypadku koszt naprawy przewyższy 2 tys. zł).

Mając na uwadze zakup silnika Diesla warto wziąć pod uwagę ewentualną konieczność wymiany dwumasowego koła zamachowego, czy wtryskiwaczy. Jednak według opinii użytkowników elementy te kwalifikują się do wymiany znacznie rzadziej niż w przypadku konkurencyjnych konstrukcji.

Sprawdź opinie użytkowników na temat Hondy Accord

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA