Test Toyota Prius: Sposób na ekojazdę. Wersja 3.1
REKLAMA
REKLAMA
W porównaniu do wersji sprzed liftingu Prius zyskał m.in. reflektory z ciemnym tłem, nieco inne zderzaki (np. w przednim zmieniono ułożenie świateł przeciwmgłowych) oraz zmodyfikowano podział tylnych lamp w ramach tego samego kształtu.
REKLAMA
REKLAMA
Mimo zmian jedynie w detalach sylwetka Priusa wyładniała. Trzecia generacja modelu i tak jest dużo ładniejsza od pierwszej, a po liftingu efekt jest jeszcze lepszy.
Zobacz też: Test Skoda Fabia Monte Carlo: pro mladší ducha
Wnętrze
Przestronne i ładnie zaprojektowane. Nie zmieniła się jakość montażu ani jakość materiałów wykończeniowych. Co się zmieniło? Nam się udało zauważyć, że przycisk od włączania i wyłączania świateł awaryjnych jest teraz czerwony, wcześniej był szary z czerwonym trójkątem.
REKLAMA
Nie zmieniła się przestronność. Przypomnijmy, że w Priusie wygodnie usiądą cztery dorosłe osoby, nawet wysokie. Przedział bagażowy ma objętość 445 l.
Zobacz też: Test Abarth 500C: w dobrym stylu
Napęd/układ jezdny
Hybrydą Toyoty jeździ się komfortowo. Jej zalety najbardziej widoczne są podczas jazdy w ruchu miejskim. Wtedy pasażerowie doceniają cichość, z jaką pracuje układ napędowy, a kierowca dodatkowo docenia spalanie na poziomie 5 l/100 km (a nawet poniżej), co w przypadku samochodu sporych rozmiarów, jak Prius i na dodatek zasilanego benzyną jest doskonałym wynikiem.
Według producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 10,4 s, co jest wynikiem mocno przeciętnym, ale wystarcza do sprawnego poruszania się Toyotą.
Gorzej Prius wypada podczas jazdy w trasie. Hybryda jest ciężka, a moc sumaryczna układu napędowego to 136 KM. Także środek ciężkości jest inaczej położony niż ma to miejsce w tradycyjnych samochodach. W efekcie Prius dużo gorzej zachowuje się podczas szybkiej jazdy po łukach, wyraźnie słabiej wypada podczas wyprzedzania. Poruszając się w trasie plusy konstrukcji zanikają. M.in. dlatego, że jadąc z wyższymi prędkościami zazwyczaj uruchomiony jest silnik spalinowy, co przekłada się na zużycie paliwa w ilości około 7 l/100 km. We wnętrzu robi się też głośniej.
Więcej na temat wrażeń z jazdy Toyotą Prius znajdziesz tutaj: Test Toyota Prius: gadżet dla mieszczucha
Zobacz też: Test Peugeot 308GTi: na co dzień? Idealny.
Podsumowanie
Prius po liftingu zachował wszelkie atuty modelu sprzed modernizacji, a dodatkowo zyskał uroku. Obecnie można kupić Priusa z rabatem opiewającym na 10 tys. zł, czyli za jakieś 110 tys. zł (w podstawowej wersji Luna).
Dane techniczne:
| 			 Toyota Prius 1.8 HSD 136 KM  | 		|
| 			 Typ silnika  | 						 Hybrydowy  | 		
| 			 Pojemność  | 						 1 797  | 		
| 			 Układ cylindrów/zawory  | 						 R4/16  | 		
| 			 Maksymalna moc  | 						 136 KM/5200 obr./min.  | 		
| 			 Maksymalny moment obrotowy  | 						 142 Nm/4000 obr./min.  | 		
| 			 Napęd  | 						 przedni  | 		
| 			 Skrzynia biegów  | 						 bezstopniowa  | 		
| 			 Pojemność bagażnika  | 						 445 l  | 		
| 			 Wymiary (dł./szer./wys.)  | 						 446/174,5/149 cm  | 		
| 			 Rozstaw osi  | 						 270 cm  | 		
| 			 V-max  | 						 180 km/h  | 		
| 			 Przyspieszenie 0-100 km/h  | 						 10,4 s.  | 		
| 			 Zużycie paliwa*  | 						 3,9/3,7/3,9 l/100km  | 		
| 			 Cena  | 						 Od 111 000 zł  | 		
| 			 *miasto/trasa/cykl mieszany  | 			|
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA


