REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Prius: Sposób na ekojazdę. Wersja 3.1

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Kontrowersyjna Toyota Prius trzeciej generacji została niedawno nieco zmodernizowana. W nomenklaturze branży IT nadano by jej oznaczenie 3.1. Dlaczego posługiwać się w przypadku samochodu nomenklaturą programistów? Bo Prius bardziej przypomina jeżdżący komputer niż tradycyjny samochód.

W porównaniu do wersji sprzed liftingu Prius zyskał m.in. reflektory z ciemnym tłem, nieco inne zderzaki (np. w przednim zmieniono ułożenie świateł przeciwmgłowych) oraz zmodyfikowano podział tylnych lamp w ramach tego samego kształtu.

REKLAMA

REKLAMA

Mimo zmian jedynie w detalach sylwetka Priusa wyładniała. Trzecia generacja modelu i tak jest dużo ładniejsza od pierwszej, a po liftingu efekt jest jeszcze lepszy.

Zobacz też: Test Skoda Fabia Monte Carlo: pro mladší ducha

Wnętrze

 Przestronne i ładnie zaprojektowane. Nie zmieniła się jakość montażu ani jakość materiałów wykończeniowych. Co się zmieniło? Nam się udało zauważyć, że przycisk od włączania i wyłączania świateł awaryjnych jest teraz czerwony, wcześniej był szary z czerwonym trójkątem.

REKLAMA

Nie zmieniła się przestronność.  Przypomnijmy, że w Priusie wygodnie usiądą cztery dorosłe osoby, nawet wysokie. Przedział bagażowy ma objętość 445 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Abarth 500C: w dobrym stylu

Napęd/układ jezdny

Hybrydą Toyoty jeździ się komfortowo. Jej zalety najbardziej widoczne są podczas jazdy w ruchu miejskim. Wtedy pasażerowie doceniają cichość, z jaką pracuje układ napędowy, a kierowca dodatkowo docenia spalanie na poziomie 5 l/100 km (a nawet poniżej), co w przypadku samochodu sporych rozmiarów, jak Prius i na dodatek zasilanego benzyną jest doskonałym wynikiem.

Według producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 10,4 s, co jest wynikiem mocno przeciętnym, ale wystarcza do sprawnego poruszania się Toyotą.

Gorzej Prius wypada podczas jazdy w trasie. Hybryda jest ciężka, a moc sumaryczna układu napędowego to 136 KM. Także środek ciężkości jest inaczej położony niż ma to miejsce w tradycyjnych samochodach. W efekcie Prius dużo gorzej zachowuje się podczas szybkiej jazdy po łukach, wyraźnie słabiej wypada podczas wyprzedzania. Poruszając się w trasie plusy konstrukcji zanikają. M.in. dlatego, że jadąc z wyższymi prędkościami zazwyczaj uruchomiony jest silnik spalinowy, co przekłada się na zużycie paliwa w ilości około 7 l/100 km. We wnętrzu robi się też głośniej.

Więcej na temat wrażeń z jazdy Toyotą Prius znajdziesz tutaj: Test Toyota Prius: gadżet dla mieszczucha

Zobacz też: Test Peugeot 308GTi: na co dzień? Idealny.

Podsumowanie

Prius po liftingu zachował wszelkie atuty modelu sprzed modernizacji, a dodatkowo zyskał uroku.  Obecnie można kupić Priusa z rabatem opiewającym na 10 tys. zł, czyli za jakieś 110 tys. zł (w podstawowej wersji Luna).

Dane techniczne:

Toyota Prius 1.8 HSD 136 KM

Typ silnika

Hybrydowy

Pojemność

1 797

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

136 KM/5200 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

142 Nm/4000 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

bezstopniowa

Pojemność bagażnika

445 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

446/174,5/149 cm

Rozstaw osi

270 cm

V-max

180 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

10,4 s.

Zużycie paliwa*

3,9/3,7/3,9 l/100km

Cena

Od  111 000 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Toyota Prius - przód
Moto.wieszjak.pl
Toyota Prius - tył
Moto.wieszjak.pl
Toyota Prius - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Toyota Prius - tył
Moto.wieszjak.pl
Toyota Prius - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Toyota Prius - fotele
Moto.wieszjak.pl
Toyota Prius - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
W której gminie podatnik zapłaci podatek od środków transportowych? Czy może wybrać tę, w której obowiązują niższe stawki?

Miejsce zamieszkania, miejsce zameldowania, czy siedziba działalności gospodarczej? Gdzie trzeba zapłacić podatek od środków transportowych? Przepisy budzą wątpliwości, a podatnicy wolą płacić mniej, a nie więcej.

Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

REKLAMA

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA