REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford S-Max – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Poradnik kupującego: Ford S-Max dostępny jest w jednej odmianie nadwoziowej jednak w ofercie znalazło się aż osiem jednostek napędowych i trzy wersje wyposażeniowe. fot. moto.wieszjak.pl
Poradnik kupującego: Ford S-Max dostępny jest w jednej odmianie nadwoziowej jednak w ofercie znalazło się aż osiem jednostek napędowych i trzy wersje wyposażeniowe. fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Ford S-Max dostępny jest w jednej odmianie nadwoziowej jednak w ofercie znalazło się aż osiem jednostek napędowych i trzy wersje wyposażeniowe. Podpowiadamy który wybór jest najbardziej optymalny dla Forda S-Max. Oto nasz poradnik kupującego.

Poradnik kupującego: Nadwozie

Ford S-Max dostępny jest tylko w jednej, pięciodrzwiowej wersji nadwozia za to w odmianach pięcio i siedmioosobowej.

REKLAMA

Poradnik kupującego: Wersje silnikowe

W ofercie Forda S-Max znalazło się aż osiem jednostek napędowych. Cztery benzynowe oraz cztery wysokoprężne.

Podstawowym źródłem napędu S-Max’a jest benzynowa jednostka o pojemności 2 l i mocy 145 KM dostępna również w odmianie FlexiFuel.

S-Max w podstawowej wersji wyróżnia się przeciętnymi osiągami. Auto według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,9 s i w ruchu miejskim zużywa 11,3 l benzyny na 100 km.

REKLAMA

Droższa o ok. 4000 zł jest turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 160 KM. Silnik gwarantuje bardzo przyzwoite osiągi – według danych producenta rozpędza S-Max’a od 0 do 100 km/h w 8,5 s i zużywa w ruchu miejskim 11 l benzyny na 100 km.

Oczko wyżej w cenniku widnieje jednostka 2.0 EcoBoost rozwijająca moc maksymalną 203 KM. Silnik jest dostępny tylko w prawie najbogatszej odmianie wyposażeniowej Titanium, co podwyższa cenę zakupu (w stosunku do podstawowej wersji) o ok. 33 tys. zł. Osiągi? Według danych producenta są identyczne w porównaniu do słabszej jednostki. Silnik 2.0 EcoBoost rozpędza S-Max’a od 0 do 100 km/h w 8,5 s i w ruchu miejskim zużywa 11 l benzyny na 100 km.

Najmocniejszą jednostką w gamie jest benzynowy silnik o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 240 KM. Jest droższy w porównaniu do jednostki 203-konnej o ok. 7000 zł. Według danych producenta S-Max z tym silnikiem może się rozpędzić do 235 km/h, a przyspieszenie i zużycie paliwa w ruchu miejskim są takie same jak w silniku o mocy 203 KM.

Zobacz również: Opinie kierowców o Ford S-Max

REKLAMA

Podstawową jednostką wysokoprężną jest silnik TDCi o pojemności 1,6 l rozwijający moc maksymalną 115 KM. Jest droższy o ok. 9 tys. zł od podstawowej odmiany benzynowej. S-Max z najmniejszym dieslem pod maską przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,2 s (dane producenta) i zużywa w ruchu miejskim 7,2 l oleju napędowego na 100 km (dane producenta).

Droższy o 5000 zł (w porównaniu do silnika 1.6 TDCi) jest wysokoprężny silnik 2.0 TDCi o mocy 140 KM. S-Max z tą jednostka pod maską przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,2 s (dane producenta) i zużywa w ruchu miejskim 7,2 l paliwa na 100 km (dane producenta).

Dopłaty 9600 zł (w porównaniu do silnika 1.6 TDCi) wymaga jednostka 2.0 TDCi o mocy 163 KM. Według danych producenta S-Max z dwulitrowym dieslem zużywa w ruchu miejskim 7,2 l/100 km i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,5 s.

Zakup Forda S-Maxa z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2l i mocy maksymalnej 200 KM wymaga dopłaty ok. 28000 zł (w porównaniu do silnika 1.6 TDCi). Tak duża dopłata spowodowana jest m.in. tym, że najmocniejszy diesel nie występuje w podstawowej wersji wyposażeniowej Trend. Według danych producenta S-Max z najmocniejszym dieslem pod maska przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 s i spala w ruchu miejskim 8,2 l oleju napędowego na 100 km.

Nasz wybór: Benzynowy silnik 1.6/160 KM, osoby które przejeżdżają rocznie bardzo dużo kilometrów mogą skłonić się ku wersji wysokoprężnej 2.0 TDCi/163 KM.

Poradnik kupującego: Wersje wyposażeniowe

W ofercie Forda S-Max’a dostępne są trzy wersje wyposażeniowe – Trend, Titanium oraz Titanium S.

Trend: Podstawowa wersja wyposażeniowa obejmująca m.in. dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy, radioodtwarzacz płyt CD. Minusem podstawowej odmiany trend jest brak możliwości zamówienia za dodatkową dopłatą systemu DVD, samo ściemniającego się lusterka wstecznego, czy dodatkowych foteli dla dwóch osób.

Zobacz również: Test Peugeot 207 SW: kombi z kosmosu

Titanium: wersja wymaga dopłaty 10 100 zł w porównaniu do podstawowej Trend. Tylko w tej odmianie mamy możliwość zamówienia siedmioosobowej wersji Forda S-Max. W wyposażeniu standardowym odmiany Titanium oprócz elementów wyposażenia wersji Trend znalazły się m.in. światła LED do jazdy dziennej, samo ściemniające się lusterko wsteczne, podgrzewana przednia szyba i dysze spryskiwaczy, Rozbudowany wyświetlacz, interfejs kierowcy FordConvers+, tempomat, czy obręcze kół ze stopów lekkich (siedemnastocalowe).

Titanium S: w stosunku do Titanium wymaga dopłaty 16 tys. zł i zawiera elementy wyposażenia wersji Trend i Titanium, a ponadto m.in.: system statycznych biksenonowych reflektorów adaptacyjnych ze spryskiwaczami i automatyczną regulacją kąta ustawienia, przyciemniane tylne szyby, tylny spojler ze światłem Stop, aluminiowe nakładki na pedały.

Nasz wybór: Titanium

Polecamy: Optymalnym wyborem jest S-Max z benzynowym silnikiem 1.6/160 KM w wersji Titanium.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA