REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford S-Max – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Poradnik kupującego: Ford S-Max dostępny jest w jednej odmianie nadwoziowej jednak w ofercie znalazło się aż osiem jednostek napędowych i trzy wersje wyposażeniowe. fot. moto.wieszjak.pl
Poradnik kupującego: Ford S-Max dostępny jest w jednej odmianie nadwoziowej jednak w ofercie znalazło się aż osiem jednostek napędowych i trzy wersje wyposażeniowe. fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Ford S-Max dostępny jest w jednej odmianie nadwoziowej jednak w ofercie znalazło się aż osiem jednostek napędowych i trzy wersje wyposażeniowe. Podpowiadamy który wybór jest najbardziej optymalny dla Forda S-Max. Oto nasz poradnik kupującego.

Poradnik kupującego: Nadwozie

Ford S-Max dostępny jest tylko w jednej, pięciodrzwiowej wersji nadwozia za to w odmianach pięcio i siedmioosobowej.

REKLAMA

Poradnik kupującego: Wersje silnikowe

W ofercie Forda S-Max znalazło się aż osiem jednostek napędowych. Cztery benzynowe oraz cztery wysokoprężne.

Podstawowym źródłem napędu S-Max’a jest benzynowa jednostka o pojemności 2 l i mocy 145 KM dostępna również w odmianie FlexiFuel.

S-Max w podstawowej wersji wyróżnia się przeciętnymi osiągami. Auto według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,9 s i w ruchu miejskim zużywa 11,3 l benzyny na 100 km.

REKLAMA

Droższa o ok. 4000 zł jest turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 160 KM. Silnik gwarantuje bardzo przyzwoite osiągi – według danych producenta rozpędza S-Max’a od 0 do 100 km/h w 8,5 s i zużywa w ruchu miejskim 11 l benzyny na 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oczko wyżej w cenniku widnieje jednostka 2.0 EcoBoost rozwijająca moc maksymalną 203 KM. Silnik jest dostępny tylko w prawie najbogatszej odmianie wyposażeniowej Titanium, co podwyższa cenę zakupu (w stosunku do podstawowej wersji) o ok. 33 tys. zł. Osiągi? Według danych producenta są identyczne w porównaniu do słabszej jednostki. Silnik 2.0 EcoBoost rozpędza S-Max’a od 0 do 100 km/h w 8,5 s i w ruchu miejskim zużywa 11 l benzyny na 100 km.

Najmocniejszą jednostką w gamie jest benzynowy silnik o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 240 KM. Jest droższy w porównaniu do jednostki 203-konnej o ok. 7000 zł. Według danych producenta S-Max z tym silnikiem może się rozpędzić do 235 km/h, a przyspieszenie i zużycie paliwa w ruchu miejskim są takie same jak w silniku o mocy 203 KM.

Zobacz również: Opinie kierowców o Ford S-Max

REKLAMA

Podstawową jednostką wysokoprężną jest silnik TDCi o pojemności 1,6 l rozwijający moc maksymalną 115 KM. Jest droższy o ok. 9 tys. zł od podstawowej odmiany benzynowej. S-Max z najmniejszym dieslem pod maską przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,2 s (dane producenta) i zużywa w ruchu miejskim 7,2 l oleju napędowego na 100 km (dane producenta).

Droższy o 5000 zł (w porównaniu do silnika 1.6 TDCi) jest wysokoprężny silnik 2.0 TDCi o mocy 140 KM. S-Max z tą jednostka pod maską przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,2 s (dane producenta) i zużywa w ruchu miejskim 7,2 l paliwa na 100 km (dane producenta).

Dopłaty 9600 zł (w porównaniu do silnika 1.6 TDCi) wymaga jednostka 2.0 TDCi o mocy 163 KM. Według danych producenta S-Max z dwulitrowym dieslem zużywa w ruchu miejskim 7,2 l/100 km i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,5 s.

Zakup Forda S-Maxa z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2l i mocy maksymalnej 200 KM wymaga dopłaty ok. 28000 zł (w porównaniu do silnika 1.6 TDCi). Tak duża dopłata spowodowana jest m.in. tym, że najmocniejszy diesel nie występuje w podstawowej wersji wyposażeniowej Trend. Według danych producenta S-Max z najmocniejszym dieslem pod maska przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 s i spala w ruchu miejskim 8,2 l oleju napędowego na 100 km.

Nasz wybór: Benzynowy silnik 1.6/160 KM, osoby które przejeżdżają rocznie bardzo dużo kilometrów mogą skłonić się ku wersji wysokoprężnej 2.0 TDCi/163 KM.

Poradnik kupującego: Wersje wyposażeniowe

W ofercie Forda S-Max’a dostępne są trzy wersje wyposażeniowe – Trend, Titanium oraz Titanium S.

Trend: Podstawowa wersja wyposażeniowa obejmująca m.in. dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy, radioodtwarzacz płyt CD. Minusem podstawowej odmiany trend jest brak możliwości zamówienia za dodatkową dopłatą systemu DVD, samo ściemniającego się lusterka wstecznego, czy dodatkowych foteli dla dwóch osób.

Zobacz również: Test Peugeot 207 SW: kombi z kosmosu

Titanium: wersja wymaga dopłaty 10 100 zł w porównaniu do podstawowej Trend. Tylko w tej odmianie mamy możliwość zamówienia siedmioosobowej wersji Forda S-Max. W wyposażeniu standardowym odmiany Titanium oprócz elementów wyposażenia wersji Trend znalazły się m.in. światła LED do jazdy dziennej, samo ściemniające się lusterko wsteczne, podgrzewana przednia szyba i dysze spryskiwaczy, Rozbudowany wyświetlacz, interfejs kierowcy FordConvers+, tempomat, czy obręcze kół ze stopów lekkich (siedemnastocalowe).

Titanium S: w stosunku do Titanium wymaga dopłaty 16 tys. zł i zawiera elementy wyposażenia wersji Trend i Titanium, a ponadto m.in.: system statycznych biksenonowych reflektorów adaptacyjnych ze spryskiwaczami i automatyczną regulacją kąta ustawienia, przyciemniane tylne szyby, tylny spojler ze światłem Stop, aluminiowe nakładki na pedały.

Nasz wybór: Titanium

Polecamy: Optymalnym wyborem jest S-Max z benzynowym silnikiem 1.6/160 KM w wersji Titanium.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA