REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volvo S40: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Volvo S40 D4 Momentum Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S40 D4 Momentum Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Volvo S40 to sedan, który jest oferowany w wielu wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Podpowiadamy, którą odmianę warto wybrać.

Chętni na zakup Volvo S40 mają uproszczony wybór jeżeli chodzi o wersję nadwoziową, ale mogą wybierać spośród pięciu jednostek napędowych i pięciu wersji wyposażenia. Podpowiadamy na co warto się zdecydować.

REKLAMA

Nadwozie

Volvo S40 występuje w jednej odmianie – jako czterodrzwiowy sedan. Co prawda można kupić odmianę hatchback, kombi czy coupe-cabrio tego samochodu, ale w nomenklaturze producenta uznawane są za inne modele i noszą inną nazwę, odpowiednio – C30, V50 oraz C70.

Silniki

W gamie znalazło się pięć jednostek napędowych. Dwie benzynowe oraz trzy wysokoprężne.
Podstawowym źródłem napędu jest benzynowy silnik o pojemności 2 litrów i mocy maksymalnej 145 KM. Jednostka zapewnia przyzwoite osiągi (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,5 s) przy zadowalającym zużyciu paliwa – średnio 7,6l/100 km.

Zobacz również: Opinie kierowców o Volvo S40

REKLAMA

Drugim w ofercie silnikiem benzynowym jest jednostka stosowana w najmocniejszym modelu T5 rozwijająca moc 230 KM. Dwuipółlitrowy turbodoładowany silnik rozpędza S40 od 0 do 100 km/h w 6,5 s. Sporo pali. W ruchu miejskim zużywa 13,5 l benzyny na 100 km. I to według danych producenta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nabywcy mają do wyboru trzy diesle. Podstawowy ma pojemność 1,6 litra i rozwija moc 115 KM.
Mocniejszy ma pojemność 2 l i rozwija moc 150 KM, najmocniejszą jednostką wysokoprężna jest silnik o pojemności również 2 litrów rozwijający moc maksymalną 177 KM.

Nasz wybór: Benzynowy silnik 2l/145 KM – zapewnia przyzwoite osiągi, większe spalanie w mieście rekompensuje dużo niższa niż w przypadku diesli cena zakupu.

Wersje wyposażenia:

Pięć wersji wyposażenia to spory wybór, tym bardziej, że jeżeli nie bierzemy pod uwagę zakupu najmocniejszych wersji silnikowych (wysokoprężnej lub benzynowej) większość jednostek napędowych dostępna jest już od podstawowej odmiany Standard.

Szczerze, podstawowa na liście wyposażenia standardowego podstawowej odmiany wyposażeniowej Standard znalazła się elektroniczna klimatyzacja czy radioodtwarzacz. Bez dopłaty w standardzie Standardu otrzymamy m.in. komputer pokładowy oraz 6 poduszek powietrznych. Dopłaty do bogatszych wersji Kinetic, Mommentum, Summum i R-Design to zwiększanie wydatku stopniowo po kilka tysięcy złotych. I to na tzw. Wodotryski.

Nasz wybór: Standard ewentualnie Kinetic

Zobacz również: ...

Podsumowanie:

Najrozsądniejszym wyborem biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości wydaje się wybór podstawowej wersji silnikowej 2l/145 KM w wersji wyposażeniowej Standard lub Kinetic. Lista wyposażenia nie wymagającego dopłaty spełni oczekiwania większości kierowców, a cena nabycia tych odmian w stosunku do bogatszych wersji jest atrakcyjna.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA