REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volvo S60 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Paweł Dobosz
Volvo S60 D3 Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D3 Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Volvo S60 drugiej generacji pojawił się na rynku stosunkowo niedawno. Ze względu na duże możliwości konfiguracyjne warto zastanowić się nad optymalnym wyborem. Być może pomogą w tym nasze uwagi.

Wersje nadwoziowe

Volvo S60 występuje tylko jako 4-drzwiowy sedan. Tym niemniej model V60 to bliźniak w wersji kombi. 

REKLAMA

Co wybrać?

Z braku alternatywy (zakładamy, że V60 to inny model) musimy zadowolić się czterodrzwiowym sedanem.

Silniki

Benzynowe:

1,6 T3 150 KM – podstawowy silnik benzynowy. Gwarantuje wystarczającą dynamikę jazdy (0-100 km/h w 9,5 sekundy) przy rozsądnym spalaniu. Ceny od 111 000 złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

1,6 T4 180 KM – mocniejsza wersja najmniejszego silnika. Dodatkowych 30 koni mechanicznych gwarantuje dużo więcej przyjemności z jazdy. Tym bardziej, że zużycie paliwa jest takie samo jak w słabszej wersji. Ta wersja silnikowa jest wyraźnie droższa od bazowej ale zdecydowanie lepiej pasuje do samochodu tej klasy. Ceny od 123 000 złotych.

2.0 T 203 KM – starsza jednostka napędowa. Pomimo większej mocy niż silnik T4 nie oferuje dużo lepszych osiągów. Za to zdecydowanie więcej pali. Różnica w cenie jest niewielka ale mimo to nie polecam tego wyboru. Lepiej dołożyć 7 tysięcy i kupić T5. Cena od 125 000 zł.

2.0 T5 240 KM – jeśli potrzebujesz dynamicznego auta z mocnym silnikiem to jest najlepszy wybór dla Ciebie. Za 132 000 zł dostajesz samochód, który do „setki” przyspiesza w niespełna 7,5 s. Zużycie paliwa pozostaje na akceptowalnym poziomie (w mieście, przy spokojnej jeździe da się utrzymać spalanie w granicach 12 litrów na 100 km).

3.0 T6 AWD 304 KM – rakieta z napędem na 4 koła. Dużo przyjemności z jazdy za minimum 195 000 zł. Do tego naprawdę duże pieniądze zostawiane na stacji benzynowej. Ja wolę Lencera Evo X. Tylko dla miłośników marki (no chyba, że dostaniesz go w prezencie).

Zobacz również: Opinie kierowców o Volvo S60

Diesle:

1,6 D2 115 KM – najsłabszy model. Po co go kupować? Nie wiem. Zdecydowanie za słaba jednostka do tego modelu. Do tego ze względu na koszt zakupu wcale nie jest to oferta dla oszczędnych. Cena od 120 000 zł.

REKLAMA

2,0 D3 163 KM – dopłać tysiąc złotych by zamiast ociężałego wozidła (D2) dostać najbardziej opłacalną wersję S60 (szczególnie dla osób liczących się z wydatkami). Silnik brzmi doskonale, osiągi są wystarczające do sprawnego poruszania się w mieście i na trasie a na stacjach benzynowych nie zostawisz zbyt wiele pieniędzy. Cena od 121 000 zł.

2,4 D5 205 KM – najmocniejszy diesel to te kusząca propozycja. Dobrze brzmi i równie dobrze jeździ. Jednak według mojej oceny jest nieco zbyt drogi. Cena od 147 000 zł. Model dostępny też z napędem na 4 koła (dopłata wynosi prawie 20 000 zł).

Co wybrać?

Wybór w tym wypadku nie był łatwy. Poza bazowym dieslem (zdecydowanie za słabym) i najmocniejszą jednostką benzynową (za drogi i trochę „dla nikogo”) można rozważać zakup każdej wersji. Ale wybrać coś trzeba i dlatego stawiam na wersję D3 (163 KM). Nie ukrywam jednak, że jako zwolennik silników benzynowych dla siebie wybrałbym 240-konną wersję T5 (ze względu na akceptowalną cenę przy dobrych osiągach).

Wyposażenie

Podstawowa wersja wyposażenia nie ma żadnej nazwy. Zawiera niemal wszystkie niezbędne opcje ale jak na tą klasę jest to za mało. Co znajdziemy w tej wersji? 6 poduszek powietrznych, kontrolę trakcji ABS, EBD, wspomaganie awaryjnego hamowania, elektrycznie regulowane lusterka i szyby, klimatyzacja półautomatyczna, odtwarzacz CD, centralny zamek i fabryczny autoalarm.

Kinetic – za dodatkowe 6 500 zł otrzymujemy automatyczną klimatyzację, 16-calowe alufelgi, tempomat, skórzaną kierownicę z regulacją radia. Nie jest to zbyt opłacalne (szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że dopłata za klimatyzację automatyczną do podstawowej wersji to zaledwie 800 zł). Tym niemniej wersja Kinetic zaspokoi już gusta większości kierowców.

Momentum – wersja 10 tysięcy droższa niż Kinect. Zawiera dodatkowo trochę zbędnych gadżetów (czujnik deszczu, składane lusterka, itp.) oraz kilka elementów poprawiających wygląd (m.in. 17-calowe alufelgi). Naprawdę przydatny jest jedynie czujnik parkowania.

Summum – 11 tysięcy droższy niż Momentum (czyli 27 500 zł więcej niż wersja bazowa). Opcja dla zamożnej klienteli, która lubi takie elementy jak skórzana tapicerkę, biksenonowe reflektory czy elektrycznie regulowany fotel kierowcy. 

R-Design – opcja sportowa. Droższa od podstawowej o 19 000 zł. Zawiera wszystkie elementy wersji Kinetic oraz 18 calowe alufelgi, sportowe zawieszenie, skórzane fotele oraz liczne sportowe detale.

Zobacz również: Mercedes C250 4Matic: Bez gwiazdy nie ma jazdy

Co wybrać?

Osobiście zdecydowałbym się na wariant podstawowy i uzupełnił go o elementy opcjonalne jak np. automatyczna klimatyzacja czy felgi aluminiowe (chociaż te kupiłbym przypuszczalnie poza siecią Volvo). Pozwoliłoby to stworzyć auto najlepiej odpowiadające moim potrzebom przy zdecydowanie niższych kosztach niż rozwiązania oferowane jako standardowe.

Optymalny wybór

Polecam: Volvo S60 2,0 D3 163 KM (sedan 4 dr) w wersji podstawowej z opcjonalną klimatyzacją manualną. Cena takiego auta to 122 000 zł. Dodatkowo dokupiłbym felgi aluminiowe (poza siecią Volvo) co podniosłoby koszt zakupu o około 2-3 tysiące złotych (za to mógłbym wybrać wzór najbardziej mi odpowiadający).

Zobacz również: Test Volvo S60 D3: kuracja odmładzająca

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

KGP: 99 601 interwencji, 286 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 601 interwencji. Byli wzywani do 286 wypadków drogowych.

Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

REKLAMA

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

REKLAMA