REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volvo S60 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Paweł Dobosz
Volvo S60 D3 Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D3 Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Volvo S60 drugiej generacji pojawił się na rynku stosunkowo niedawno. Ze względu na duże możliwości konfiguracyjne warto zastanowić się nad optymalnym wyborem. Być może pomogą w tym nasze uwagi.

Wersje nadwoziowe

Volvo S60 występuje tylko jako 4-drzwiowy sedan. Tym niemniej model V60 to bliźniak w wersji kombi. 

REKLAMA

Co wybrać?

Z braku alternatywy (zakładamy, że V60 to inny model) musimy zadowolić się czterodrzwiowym sedanem.

Silniki

Benzynowe:

1,6 T3 150 KM – podstawowy silnik benzynowy. Gwarantuje wystarczającą dynamikę jazdy (0-100 km/h w 9,5 sekundy) przy rozsądnym spalaniu. Ceny od 111 000 złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

1,6 T4 180 KM – mocniejsza wersja najmniejszego silnika. Dodatkowych 30 koni mechanicznych gwarantuje dużo więcej przyjemności z jazdy. Tym bardziej, że zużycie paliwa jest takie samo jak w słabszej wersji. Ta wersja silnikowa jest wyraźnie droższa od bazowej ale zdecydowanie lepiej pasuje do samochodu tej klasy. Ceny od 123 000 złotych.

2.0 T 203 KM – starsza jednostka napędowa. Pomimo większej mocy niż silnik T4 nie oferuje dużo lepszych osiągów. Za to zdecydowanie więcej pali. Różnica w cenie jest niewielka ale mimo to nie polecam tego wyboru. Lepiej dołożyć 7 tysięcy i kupić T5. Cena od 125 000 zł.

2.0 T5 240 KM – jeśli potrzebujesz dynamicznego auta z mocnym silnikiem to jest najlepszy wybór dla Ciebie. Za 132 000 zł dostajesz samochód, który do „setki” przyspiesza w niespełna 7,5 s. Zużycie paliwa pozostaje na akceptowalnym poziomie (w mieście, przy spokojnej jeździe da się utrzymać spalanie w granicach 12 litrów na 100 km).

3.0 T6 AWD 304 KM – rakieta z napędem na 4 koła. Dużo przyjemności z jazdy za minimum 195 000 zł. Do tego naprawdę duże pieniądze zostawiane na stacji benzynowej. Ja wolę Lencera Evo X. Tylko dla miłośników marki (no chyba, że dostaniesz go w prezencie).

Zobacz również: Opinie kierowców o Volvo S60

Diesle:

1,6 D2 115 KM – najsłabszy model. Po co go kupować? Nie wiem. Zdecydowanie za słaba jednostka do tego modelu. Do tego ze względu na koszt zakupu wcale nie jest to oferta dla oszczędnych. Cena od 120 000 zł.

REKLAMA

2,0 D3 163 KM – dopłać tysiąc złotych by zamiast ociężałego wozidła (D2) dostać najbardziej opłacalną wersję S60 (szczególnie dla osób liczących się z wydatkami). Silnik brzmi doskonale, osiągi są wystarczające do sprawnego poruszania się w mieście i na trasie a na stacjach benzynowych nie zostawisz zbyt wiele pieniędzy. Cena od 121 000 zł.

2,4 D5 205 KM – najmocniejszy diesel to te kusząca propozycja. Dobrze brzmi i równie dobrze jeździ. Jednak według mojej oceny jest nieco zbyt drogi. Cena od 147 000 zł. Model dostępny też z napędem na 4 koła (dopłata wynosi prawie 20 000 zł).

Co wybrać?

Wybór w tym wypadku nie był łatwy. Poza bazowym dieslem (zdecydowanie za słabym) i najmocniejszą jednostką benzynową (za drogi i trochę „dla nikogo”) można rozważać zakup każdej wersji. Ale wybrać coś trzeba i dlatego stawiam na wersję D3 (163 KM). Nie ukrywam jednak, że jako zwolennik silników benzynowych dla siebie wybrałbym 240-konną wersję T5 (ze względu na akceptowalną cenę przy dobrych osiągach).

Wyposażenie

Podstawowa wersja wyposażenia nie ma żadnej nazwy. Zawiera niemal wszystkie niezbędne opcje ale jak na tą klasę jest to za mało. Co znajdziemy w tej wersji? 6 poduszek powietrznych, kontrolę trakcji ABS, EBD, wspomaganie awaryjnego hamowania, elektrycznie regulowane lusterka i szyby, klimatyzacja półautomatyczna, odtwarzacz CD, centralny zamek i fabryczny autoalarm.

Kinetic – za dodatkowe 6 500 zł otrzymujemy automatyczną klimatyzację, 16-calowe alufelgi, tempomat, skórzaną kierownicę z regulacją radia. Nie jest to zbyt opłacalne (szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że dopłata za klimatyzację automatyczną do podstawowej wersji to zaledwie 800 zł). Tym niemniej wersja Kinetic zaspokoi już gusta większości kierowców.

Momentum – wersja 10 tysięcy droższa niż Kinect. Zawiera dodatkowo trochę zbędnych gadżetów (czujnik deszczu, składane lusterka, itp.) oraz kilka elementów poprawiających wygląd (m.in. 17-calowe alufelgi). Naprawdę przydatny jest jedynie czujnik parkowania.

Summum – 11 tysięcy droższy niż Momentum (czyli 27 500 zł więcej niż wersja bazowa). Opcja dla zamożnej klienteli, która lubi takie elementy jak skórzana tapicerkę, biksenonowe reflektory czy elektrycznie regulowany fotel kierowcy. 

R-Design – opcja sportowa. Droższa od podstawowej o 19 000 zł. Zawiera wszystkie elementy wersji Kinetic oraz 18 calowe alufelgi, sportowe zawieszenie, skórzane fotele oraz liczne sportowe detale.

Zobacz również: Mercedes C250 4Matic: Bez gwiazdy nie ma jazdy

Co wybrać?

Osobiście zdecydowałbym się na wariant podstawowy i uzupełnił go o elementy opcjonalne jak np. automatyczna klimatyzacja czy felgi aluminiowe (chociaż te kupiłbym przypuszczalnie poza siecią Volvo). Pozwoliłoby to stworzyć auto najlepiej odpowiadające moim potrzebom przy zdecydowanie niższych kosztach niż rozwiązania oferowane jako standardowe.

Optymalny wybór

Polecam: Volvo S60 2,0 D3 163 KM (sedan 4 dr) w wersji podstawowej z opcjonalną klimatyzacją manualną. Cena takiego auta to 122 000 zł. Dodatkowo dokupiłbym felgi aluminiowe (poza siecią Volvo) co podniosłoby koszt zakupu o około 2-3 tysiące złotych (za to mógłbym wybrać wzór najbardziej mi odpowiadający).

Zobacz również: Test Volvo S60 D3: kuracja odmładzająca

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Prognozy dla globalnego handlu i logistyki na 2024 rok wiszą na włosku
    Stacje wodorowe w Polsce. Orlen zbuduje 17 ogólnodostępnych punktów

    Orlen idzie w wodorową rewolucję. Koncern paliwowy w najbliższym czasie chce postawić w Polsce 17 stacji wodorowych. Lokalizacje zostały już wybrane. Kiedy ruszy realizacja projektu?

    Co pokazuje policjant kierujący ruchem? Gesty w białych rękawiczkach [video]

    Co pokazuje policjant kierujący ruchem? Co oznaczają gesty umundurowanego funkcjonariusz w białych rękawiczkach, który wychodzi na środek skrzyżowania? Zobacz nagranie video!

    Kiedy nietrzeźwy kierowca dożywotnio traci prawo jazdy w 2024 r.?

    Polskie przepisy przewidują taki środek karny, jak dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów. Co więcej, w przypadku niektórych przestępstw jest on obligatoryjny. Kiedy nietrzeźwy kierowca dożywotnio pożegna się z prawem jazdy?

    REKLAMA

    Paliwo HVO100. Czym jest ekologiczny "olej napędowy"?

    W Europie pojawił się właśnie olej napędowy, który tak naprawdę oleju napędowego nie zawiera. A to dopiero połowa informacji. Nowe paliwo ON o oznaczeniu HVO100 ma pochodzenie roślinne i pozwala na obniżenie emisji CO2 aż o 90 proc. Czy można nim tankować każdego diesla?

    Utrata prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 30 km/h w mieście. Propozycja nowych przepisów

    Włodarze unijni biorą się za kierowców przekraczających prędkość w mieście. Chcą wprowadzenia przepisów, które pozwolą na odebranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o ponad 30 km/h na obszarze zabudowanym. Kiedy pojawią się nowe regulacje?

    Za jakie znaki drogowe można dostać mandat? Nie tylko za zakazy

    Kierowcy najczęściej z mandatem łączą znaki zakazu. Powinni zatem wiedzieć, że nie tylko za niestosowanie się do zakazów można dostać karę od policjanta. Jest cały katalog innych oznaczeń. I co gorsze, niestosowanie się do nich oznacza nawet 1500 zł grzywny i 15 punktów karnych.

    NFOŚiGW będzie dopłacać do ładowarek dla elektryków. Zasady dotacji od 17 lutego 2024 r.

    17 lutego 2024 r. w Polsce pojawi się rozporządzenie pozwalające na uzyskanie dotacji do budowy ładowarki dla samochodu elektrycznego. Dofinansowanie może opłacić nawet 100 proc. kosztów. To dobra informacja. Zła jest taka, że program jest kierowany tylko do firm.

    REKLAMA

    Nowe wymogi dotyczące pojazdów pilotujących ponadgabaryty od 16 lutego 2024 r. Co się zmieniło?

    W życie wchodzi właśnie nowe rozporządzenie, które określa wymogi dotyczące pojazdów pilotujących pojazdy nienormatywne. Ono bardzo precyzyjnie określa rodzaj, wyposażenie i znakowanie aut pilotujących. Oto pełna lista nowych wymogów stawianych przed kierowcami.

    Jak uzyskać odstępstwo od warunków technicznych pojazdów w 2024 r.?

    Pojazd nie spełnia wymagań technicznych obowiązujących w Polsce. Czy to oznacza, że nie będzie się dało go zarejestrować? Przepisy całe szczęście mają furtkę na takie przypadki. Jest nią odstępstwo od warunków technicznych pojazdów. Jak się starać o nie w 2024 r.?

    REKLAMA