REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Którą wersję Audi A6 3.0 TDI wybrać - Avant, Allroad czy Limousine? Część II

Audi A6 Allroad 3.0 TDI 320 KM
Audi A6 Allroad 3.0 TDI 320 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi A6 Allroad 3.0 TDI 320 KM
Audi A6 Allroad 3.0 TDI 320 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

W II części testu porównawczego Audi A6 skupimy się na hamulcach, zawieszeniu i wyposażeniu tego modelu w wersji sedan, kombi i Allroad.

Audi A6 3.0 TDI - zawieszenie

Zawieszenie wszystkich trzech wersji Audi A6 jest do siebie zbliżone. Oś przednia to konstrukcja z pięcioma aluminiowymi wahaczami na koło, wsparta na stalowej ramie pomocniczej. Na tylnej osi każde koło trzyma pięć trapezowych wahaczy wykonanych z aluminium. Cechą wspólną prezentowanych egzemplarzy Audi A6 jest pneumatyczne zawieszenie oparte na tzw. miechach. Seryjnie występuje ono jednak tylko w Allroadzie. Pozwala ono zarówno na regulację stopnia tłumienia nierówności, jak i wysokości prześwitu auta.

REKLAMA

Audi A6 Limousine 3.0 TDI 272 KM

Audi A6 Limousine 3.0 TDI 272 KM

Kamil Fraszkiewicz

W Audi A6 Limousine i Avant przy prędkościach powyżej 120 km/h, zawieszenie automatycznie obniża się o 10 mm dla zmniejszenia oporu powietrza i poprawy kierowalności auta. Na mniej równej nawierzchni, kierowca może podnieść zawieszenie o 20 mm.

Audi A6 Avant 3.0 TDI 320 KM

Audi A6 Avant 3.0 TDI 320 KM

Kamil Fraszkiewicz

W przypadku Allroada, zawieszonego o 31,5 mm wyżej niż wersja Avant, istnieje możliwość powiększenia prześwitu nie o 20 ale o 35 mm. Przy bardzo niewielkiej prędkości układ pozwala zwiększyć go o dodatkowe 10 mm. W trakcie szybszej jazdy (z prędkością większą niż 120 km/h) Allroad obniża prześwit o 15 mm (a nie o 10 mm jak w przypadku wersji Avant).

Audi A6 Allroad 3.0 TDI 320 KM

Audi A6 Allroad 3.0 TDI 320 KM

Kamil Fraszkiewicz

A jak w praktyce sprawdza się zawieszenie nowego A6? Rewelacyjnie! Zwłaszcza jeśli mówimy o wersjach Limousine i Avant. W zależności od wybranego trybu jazdy, można cieszyć albo wysokim komfortem nawet na mocno zniszczonych nawierzchniach (tryb Comfort), uważając jednocześnie na duże przechyły nadwozia w zakrętach, albo zachwycać się precyzją prowadzenia i ogromną lekkością z jaką auto zmienia kierunek jazdy po utwardzeniu zawieszenia (tryb Dynamic). Co więcej, dzięki stałemu napędowi quattro (Torsen T-3) wyposażonemu w sportowy mechanizm różnicowy na tylnej osi (opcja), auto zachwyca swoją nadsterowną charakterystyką prowadzenia. Na mokrej nawierzchni zadziwiająco łatwo pozwala kierować się za pomocą gazu. Szybka jazda po zakrętach to zasługa także precyzyjnie działającego układu kierowniczego. Choć siła wspomagania jest dosyć duża, zwłaszcza w trakcie manewrowania na parkingu, to wyraźnie się zmniejsza, gdy auto nabiera coraz większej prędkości.

Zobacz też: Którą wersję Audi A6 3.0 TDI wybrać - Avant, Allroad czy Limousine?Część I

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Allroad jest zawieszony nieco wyżej niż Avant, przez co czuć większą skłonność nadwozia do przechyłów w zakrętach. Ale nawet i ta wersja uwielbia jazdę po krętych odcinkach dróg. Auto chętnie reaguje na każdy ruch kierownicy i nawet jeśli nadwozie wyraźniej ugina się w zakrętach, to daje poczucie pełnej kontroli nad sobą.


Audi A6 3.0 TDI - hamulce

Złego słowa nie można powiedzieć także na działanie układu hamulcowego nowego Audi A6. Niezależnie od wersji nadwoziowej we wszystkich autach spisuje się on bardzo dobrze. Pedał hamulca jest czuły i chętnie reaguje na każde jego dotknięcie. Subiektywnie najlepiej spisuje się wersja sedan, która jest najlżejsza z całej trójki. Warto zauważyć, że wszystkie trzy pojazdy posiadają identyczny zestaw tarcz hamulcowych. Zarówno przednie jak i tylne tarcze mają średnicę 330 mm.

Audi A6 Allroad 3.0 TDI 320 KM

Wszystkie trzy wersje Audi A6 posiadają identyczny zestaw tarcz hamulcowych o średnicy 330 mm zarówno na przedniej jak i na tylnej.

Kamil Fraszkiewicz

Audi A6 3.0 TDI - cena i wyposażenie

Audi A6, niezależnie od wersji nadwoziowej, to auto, na które pozwolić sobie mogą tylko nieliczni. Co prawda bazowa odmiana tego modelu, wyposażona w benzynowy motor 1.8 TFSI 190 KM i manualną skrzynię kosztuje 185 600 zł, ale za wersję sedan z silnikiem 3.0 TDI 272 KM trzeba zapłacić co najmniej 265 400 zł! Avant z motorem 3.0 TDI 320 KM to już 300 300 zł, a Allroad 310 400 zł! A mówimy tak naprawdę o dość przeciętnie wyposażonych egzemplarzach. Dopłacić należy w nich chociażby za system kamer 360 stopni (6200 zł), kamerę na podczerwień do nocnej jazdy (11 180 zł ), wyświetlacz Head-Up (7 710 zł), nawigację MMI Navigation plus z MMi touch (17 820 zł) czy 4-strefową klimatyzację (4 080 zł).

Audi A6 Avant 3.0 TDI 320 KM

Audi A6 Avant 3.0 TDI 320 KM

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM - zupełnie nowa konstrukcja

Avant ma nieco bogatsze wyposażenie standardowe od pozostałych dwóch wersji, ale mimo to, po doposażeniu wszystkich trzech aut w podobne rozwiązania, ich ceny okazują zbliżone. Co zaskakujące, najtańsza okazała się wersja Allroad wyceniona na 475 370 zł. Limuzynę wyceniono na 478 190 zł, a najlepiej wyposażonego Avanta aż na 507 480 zł.

Opinia

Która wersja Audi A6 jest najlepsza? W mojej osobistej ocenie najciekawszy jest Avant. Jest on bowiem wyposażony w bardzo mocny, 320-konny silnik Diesla, lepszy niż w wersji sedan automat ZF, a przy tym pewniej zachowuje się w zakrętach niż odmiana Allroad. Jego adaptacyjne zawieszenie pozwala dość wyraźnie zwiększyć prześwit i bez obaw o podwozie auta pokonywać leśne dukty. Dysponuje przy tym większym i bardziej ustawnym bagażnikiem niż sedan, a pasażerowie tylnej kanapy mają też nieco więcej miejsca nad głową. Nie warto jednak moim zdaniem dopłacać do sportowych foteli, gdyż te komfortowe z Allroada okazują nie tylko wygodniejsze, ale paradoksalnie lepiej podpierają ciało w zakrętach. Allroad to z kolei świetna alternatywa dla osób poszukujących SUV-a klasy Premium. Oferuje bowiem bardzo zbliżone właściwości terenowe co Audi Q7, a przy tym lepiej się prowadzi, jest lżejszy i bardziej ekonomiczny. Co więcej przestrzeń bagażowa Allroada jest łatwiejsza do wykorzystania. Nabywając nowe Audi A6 warto jednak gruntowanie przemyśleć kwestię wyposażenia dodatkowego. Cena opcji jest horrendalnie wysoka, a ich koszt może sięgnąć kwoty równej podstawowej wersji Audi A6!

Audi A6 Avant 3.0 TDI 320 KM
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA