REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Którą wersję Audi A6 3.0 TDI wybrać - Avant, Allroad czy Limousine? Część II

Audi A6 Allroad 3.0 TDI 320 KM
Audi A6 Allroad 3.0 TDI 320 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi A6 Allroad 3.0 TDI 320 KM
Audi A6 Allroad 3.0 TDI 320 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

W II części testu porównawczego Audi A6 skupimy się na hamulcach, zawieszeniu i wyposażeniu tego modelu w wersji sedan, kombi i Allroad.

Audi A6 3.0 TDI - zawieszenie

Zawieszenie wszystkich trzech wersji Audi A6 jest do siebie zbliżone. Oś przednia to konstrukcja z pięcioma aluminiowymi wahaczami na koło, wsparta na stalowej ramie pomocniczej. Na tylnej osi każde koło trzyma pięć trapezowych wahaczy wykonanych z aluminium. Cechą wspólną prezentowanych egzemplarzy Audi A6 jest pneumatyczne zawieszenie oparte na tzw. miechach. Seryjnie występuje ono jednak tylko w Allroadzie. Pozwala ono zarówno na regulację stopnia tłumienia nierówności, jak i wysokości prześwitu auta.

REKLAMA

Audi A6 Limousine 3.0 TDI 272 KM

Audi A6 Limousine 3.0 TDI 272 KM

Kamil Fraszkiewicz

W Audi A6 Limousine i Avant przy prędkościach powyżej 120 km/h, zawieszenie automatycznie obniża się o 10 mm dla zmniejszenia oporu powietrza i poprawy kierowalności auta. Na mniej równej nawierzchni, kierowca może podnieść zawieszenie o 20 mm.

Audi A6 Avant 3.0 TDI 320 KM

Audi A6 Avant 3.0 TDI 320 KM

Kamil Fraszkiewicz

W przypadku Allroada, zawieszonego o 31,5 mm wyżej niż wersja Avant, istnieje możliwość powiększenia prześwitu nie o 20 ale o 35 mm. Przy bardzo niewielkiej prędkości układ pozwala zwiększyć go o dodatkowe 10 mm. W trakcie szybszej jazdy (z prędkością większą niż 120 km/h) Allroad obniża prześwit o 15 mm (a nie o 10 mm jak w przypadku wersji Avant).

Audi A6 Allroad 3.0 TDI 320 KM

Audi A6 Allroad 3.0 TDI 320 KM

Kamil Fraszkiewicz

A jak w praktyce sprawdza się zawieszenie nowego A6? Rewelacyjnie! Zwłaszcza jeśli mówimy o wersjach Limousine i Avant. W zależności od wybranego trybu jazdy, można cieszyć albo wysokim komfortem nawet na mocno zniszczonych nawierzchniach (tryb Comfort), uważając jednocześnie na duże przechyły nadwozia w zakrętach, albo zachwycać się precyzją prowadzenia i ogromną lekkością z jaką auto zmienia kierunek jazdy po utwardzeniu zawieszenia (tryb Dynamic). Co więcej, dzięki stałemu napędowi quattro (Torsen T-3) wyposażonemu w sportowy mechanizm różnicowy na tylnej osi (opcja), auto zachwyca swoją nadsterowną charakterystyką prowadzenia. Na mokrej nawierzchni zadziwiająco łatwo pozwala kierować się za pomocą gazu. Szybka jazda po zakrętach to zasługa także precyzyjnie działającego układu kierowniczego. Choć siła wspomagania jest dosyć duża, zwłaszcza w trakcie manewrowania na parkingu, to wyraźnie się zmniejsza, gdy auto nabiera coraz większej prędkości.

Zobacz też: Którą wersję Audi A6 3.0 TDI wybrać - Avant, Allroad czy Limousine?Część I

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Allroad jest zawieszony nieco wyżej niż Avant, przez co czuć większą skłonność nadwozia do przechyłów w zakrętach. Ale nawet i ta wersja uwielbia jazdę po krętych odcinkach dróg. Auto chętnie reaguje na każdy ruch kierownicy i nawet jeśli nadwozie wyraźniej ugina się w zakrętach, to daje poczucie pełnej kontroli nad sobą.


Audi A6 3.0 TDI - hamulce

Złego słowa nie można powiedzieć także na działanie układu hamulcowego nowego Audi A6. Niezależnie od wersji nadwoziowej we wszystkich autach spisuje się on bardzo dobrze. Pedał hamulca jest czuły i chętnie reaguje na każde jego dotknięcie. Subiektywnie najlepiej spisuje się wersja sedan, która jest najlżejsza z całej trójki. Warto zauważyć, że wszystkie trzy pojazdy posiadają identyczny zestaw tarcz hamulcowych. Zarówno przednie jak i tylne tarcze mają średnicę 330 mm.

Audi A6 Allroad 3.0 TDI 320 KM

Wszystkie trzy wersje Audi A6 posiadają identyczny zestaw tarcz hamulcowych o średnicy 330 mm zarówno na przedniej jak i na tylnej.

Kamil Fraszkiewicz

Audi A6 3.0 TDI - cena i wyposażenie

Audi A6, niezależnie od wersji nadwoziowej, to auto, na które pozwolić sobie mogą tylko nieliczni. Co prawda bazowa odmiana tego modelu, wyposażona w benzynowy motor 1.8 TFSI 190 KM i manualną skrzynię kosztuje 185 600 zł, ale za wersję sedan z silnikiem 3.0 TDI 272 KM trzeba zapłacić co najmniej 265 400 zł! Avant z motorem 3.0 TDI 320 KM to już 300 300 zł, a Allroad 310 400 zł! A mówimy tak naprawdę o dość przeciętnie wyposażonych egzemplarzach. Dopłacić należy w nich chociażby za system kamer 360 stopni (6200 zł), kamerę na podczerwień do nocnej jazdy (11 180 zł ), wyświetlacz Head-Up (7 710 zł), nawigację MMI Navigation plus z MMi touch (17 820 zł) czy 4-strefową klimatyzację (4 080 zł).

Audi A6 Avant 3.0 TDI 320 KM

Audi A6 Avant 3.0 TDI 320 KM

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM - zupełnie nowa konstrukcja

Avant ma nieco bogatsze wyposażenie standardowe od pozostałych dwóch wersji, ale mimo to, po doposażeniu wszystkich trzech aut w podobne rozwiązania, ich ceny okazują zbliżone. Co zaskakujące, najtańsza okazała się wersja Allroad wyceniona na 475 370 zł. Limuzynę wyceniono na 478 190 zł, a najlepiej wyposażonego Avanta aż na 507 480 zł.

Opinia

Która wersja Audi A6 jest najlepsza? W mojej osobistej ocenie najciekawszy jest Avant. Jest on bowiem wyposażony w bardzo mocny, 320-konny silnik Diesla, lepszy niż w wersji sedan automat ZF, a przy tym pewniej zachowuje się w zakrętach niż odmiana Allroad. Jego adaptacyjne zawieszenie pozwala dość wyraźnie zwiększyć prześwit i bez obaw o podwozie auta pokonywać leśne dukty. Dysponuje przy tym większym i bardziej ustawnym bagażnikiem niż sedan, a pasażerowie tylnej kanapy mają też nieco więcej miejsca nad głową. Nie warto jednak moim zdaniem dopłacać do sportowych foteli, gdyż te komfortowe z Allroada okazują nie tylko wygodniejsze, ale paradoksalnie lepiej podpierają ciało w zakrętach. Allroad to z kolei świetna alternatywa dla osób poszukujących SUV-a klasy Premium. Oferuje bowiem bardzo zbliżone właściwości terenowe co Audi Q7, a przy tym lepiej się prowadzi, jest lżejszy i bardziej ekonomiczny. Co więcej przestrzeń bagażowa Allroada jest łatwiejsza do wykorzystania. Nabywając nowe Audi A6 warto jednak gruntowanie przemyśleć kwestię wyposażenia dodatkowego. Cena opcji jest horrendalnie wysoka, a ich koszt może sięgnąć kwoty równej podstawowej wersji Audi A6!

Audi A6 Avant 3.0 TDI 320 KM
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Automatyczny zwrot prawa jazdy. 10 września weszły w życie nowe rozwiązania

Zgodnie z opublikowanym komunikatem Ministra Cyfryzacji z 8 sierpnia 2024 r. od wtorku, 10 września 2024 r. zaczęły obowiązywać nowe rozwiązania techniczne dotyczące m.in. zwrotu zatrzymanego prawa jazdy.

Złamana ręka a prowadzenie auta. Czy można wsiąść za kółko z ręką w gipsie?

Urazy takie jak złamania, znacząco wpływają na codzienne funkcjonowanie. Nie tylko utrudniają, ale czasem wręcz uniemożliwiają wykonywanie niektórych czynności. Jedną z nich może być jazda samochodem. Czy prowadzenie pojazdu z ręką w gipsie jest legalne? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

KGP: 119 918 interwencji, 545 wypadków drogowych, 41 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie pierwszego tygodnia września. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 119 918 interwencji.

Odcinkowe pomiary prędkości nielegalne? Sprawdzamy. Co grozi kierowcom i kiedy mogą nie przyjąć mandatu?

Odcinkowe pomiary prędkości to coraz popularniejszy w Polsce sposób na wychwytywanie i karanie kierowców, którzy nie przestrzegają przepisów prawa o ruchu drogowym w zakresie dopuszczalnych prędkości. Nowe urządzenia rejestrujące, służące do automatycznej kontroli średniej prędkości na wyznaczonym odcinku drogi, wyrastają jak grzyby po deszczu, a wraz z nimi mnożą się pytania kierowców o legalność tej formy pomiarów prędkości. Jak się okazuje – wątpliwości te są uzasadnione.

REKLAMA

Nowa funkcja dla kierowców. Google Maps wprowadza aktualizację

Mapy Google są na bieżąco udoskonalane. Google często wprowadza nowe, przydatne funkcje, w tym wiele udogodnień dla kierowców. Tym razem na użytkowników czekają aż dwie nowości. Na czym polegają te nowe funkcje Google Maps? Dowiesz się z tego artykułu.

Ten dokument będzie mógł mieć już 17-latek. Zaskakująca propozycja ministerstwa

Posiadanie prawa jazdy to dla wielu bardzo ważna kwestia. Możliwość prowadzenia samochodu przynosi wiele korzyści, zarówno w życiu codziennym i zawodowym. Coraz częściej z wybranych kategorii prawa jazdy (takich jak AM czy B1) korzystają już 14- czy 16-latkowie. Ministerstwo Infrastruktury zaproponowało zmiany w dostępie do prawa jazdy kat. B. Czego one dotyczą? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

KGP: 103 519 interwencji, 401 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała dane z ostatniego tygodnia dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci od poniedziałku do niedzieli przeprowadzili 103 519 interwencji. Od początku tegorocznych wakacji policjanci odnotowali 375 wypadków na drogach ze skutkiem śmiertelnym.

Kierowco, uważaj na to! Nowe przepisy przewidują konfiskatę pojazdu

Ministerstwo Klimatu i Środowiska zaproponowało zaostrzenie kar za wjazd do lasu w miejscach niedozwolonych. Nowe przepisy znacząco zwiększyłyby kary za tego typu wykroczenia. Na co warto uważać, by uniknąć kłopotów i wysokiego mandatu? Kiedy kierowca mógłby stracić pojazd?

REKLAMA

Na drogach pojawią się młodsi kierowcy?

Na drogach pojawią się młodsi kierowcy? Wszystko na to wskazuje, bo ministerstwo infrastruktury poinformowało, że jest już gotowy projekt zmian pozwalający uzyskać prawo jazdy siedemnastolatkom.

Pierwszy przepadek pojazdu. Zapadł prawomocny wyrok

W Skierniewicach zapadł pierwszy w kraju prawomocny wyrok orzekający przepadek pojazdu, którego kierowca miał ponad 1,5 promila alkoholu w organizmie. Chodzi o przepisy, które weszły w życie 14 marca 2024 r. Kierująca miała ponad 2 promile.

REKLAMA