REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Którą wersję Audi A6 3.0 TDI wybrać - Avant, Allroad czy Limousine? Część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Audi A6 Allroad 3.0 TDI 320 KM
Audi A6 Allroad 3.0 TDI 320 KM
Kamil Fraszkiewicz
Audi A6 Allroad 3.0 TDI 320 KM
Audi A6 Allroad 3.0 TDI 320 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

W II części testu porównawczego Audi A6 skupimy się na hamulcach, zawieszeniu i wyposażeniu tego modelu w wersji sedan, kombi i Allroad.

Audi A6 3.0 TDI - zawieszenie

Zawieszenie wszystkich trzech wersji Audi A6 jest do siebie zbliżone. Oś przednia to konstrukcja z pięcioma aluminiowymi wahaczami na koło, wsparta na stalowej ramie pomocniczej. Na tylnej osi każde koło trzyma pięć trapezowych wahaczy wykonanych z aluminium. Cechą wspólną prezentowanych egzemplarzy Audi A6 jest pneumatyczne zawieszenie oparte na tzw. miechach. Seryjnie występuje ono jednak tylko w Allroadzie. Pozwala ono zarówno na regulację stopnia tłumienia nierówności, jak i wysokości prześwitu auta.

REKLAMA

REKLAMA

Audi A6 Limousine 3.0 TDI 272 KM

Kamil Fraszkiewicz

W Audi A6 Limousine i Avant przy prędkościach powyżej 120 km/h, zawieszenie automatycznie obniża się o 10 mm dla zmniejszenia oporu powietrza i poprawy kierowalności auta. Na mniej równej nawierzchni, kierowca może podnieść zawieszenie o 20 mm.

Audi A6 Avant 3.0 TDI 320 KM

Kamil Fraszkiewicz

W przypadku Allroada, zawieszonego o 31,5 mm wyżej niż wersja Avant, istnieje możliwość powiększenia prześwitu nie o 20 ale o 35 mm. Przy bardzo niewielkiej prędkości układ pozwala zwiększyć go o dodatkowe 10 mm. W trakcie szybszej jazdy (z prędkością większą niż 120 km/h) Allroad obniża prześwit o 15 mm (a nie o 10 mm jak w przypadku wersji Avant).

Audi A6 Allroad 3.0 TDI 320 KM

Kamil Fraszkiewicz

A jak w praktyce sprawdza się zawieszenie nowego A6? Rewelacyjnie! Zwłaszcza jeśli mówimy o wersjach Limousine i Avant. W zależności od wybranego trybu jazdy, można cieszyć albo wysokim komfortem nawet na mocno zniszczonych nawierzchniach (tryb Comfort), uważając jednocześnie na duże przechyły nadwozia w zakrętach, albo zachwycać się precyzją prowadzenia i ogromną lekkością z jaką auto zmienia kierunek jazdy po utwardzeniu zawieszenia (tryb Dynamic). Co więcej, dzięki stałemu napędowi quattro (Torsen T-3) wyposażonemu w sportowy mechanizm różnicowy na tylnej osi (opcja), auto zachwyca swoją nadsterowną charakterystyką prowadzenia. Na mokrej nawierzchni zadziwiająco łatwo pozwala kierować się za pomocą gazu. Szybka jazda po zakrętach to zasługa także precyzyjnie działającego układu kierowniczego. Choć siła wspomagania jest dosyć duża, zwłaszcza w trakcie manewrowania na parkingu, to wyraźnie się zmniejsza, gdy auto nabiera coraz większej prędkości.

REKLAMA

Zobacz też: Którą wersję Audi A6 3.0 TDI wybrać - Avant, Allroad czy Limousine?Część I

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Allroad jest zawieszony nieco wyżej niż Avant, przez co czuć większą skłonność nadwozia do przechyłów w zakrętach. Ale nawet i ta wersja uwielbia jazdę po krętych odcinkach dróg. Auto chętnie reaguje na każdy ruch kierownicy i nawet jeśli nadwozie wyraźniej ugina się w zakrętach, to daje poczucie pełnej kontroli nad sobą.


Audi A6 3.0 TDI - hamulce

Złego słowa nie można powiedzieć także na działanie układu hamulcowego nowego Audi A6. Niezależnie od wersji nadwoziowej we wszystkich autach spisuje się on bardzo dobrze. Pedał hamulca jest czuły i chętnie reaguje na każde jego dotknięcie. Subiektywnie najlepiej spisuje się wersja sedan, która jest najlżejsza z całej trójki. Warto zauważyć, że wszystkie trzy pojazdy posiadają identyczny zestaw tarcz hamulcowych. Zarówno przednie jak i tylne tarcze mają średnicę 330 mm.

Wszystkie trzy wersje Audi A6 posiadają identyczny zestaw tarcz hamulcowych o średnicy 330 mm zarówno na przedniej jak i na tylnej.

Kamil Fraszkiewicz

Audi A6 3.0 TDI - cena i wyposażenie

Audi A6, niezależnie od wersji nadwoziowej, to auto, na które pozwolić sobie mogą tylko nieliczni. Co prawda bazowa odmiana tego modelu, wyposażona w benzynowy motor 1.8 TFSI 190 KM i manualną skrzynię kosztuje 185 600 zł, ale za wersję sedan z silnikiem 3.0 TDI 272 KM trzeba zapłacić co najmniej 265 400 zł! Avant z motorem 3.0 TDI 320 KM to już 300 300 zł, a Allroad 310 400 zł! A mówimy tak naprawdę o dość przeciętnie wyposażonych egzemplarzach. Dopłacić należy w nich chociażby za system kamer 360 stopni (6200 zł), kamerę na podczerwień do nocnej jazdy (11 180 zł ), wyświetlacz Head-Up (7 710 zł), nawigację MMI Navigation plus z MMi touch (17 820 zł) czy 4-strefową klimatyzację (4 080 zł).

Audi A6 Avant 3.0 TDI 320 KM

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Audi Q7 3.0 TFSI 333 KM - zupełnie nowa konstrukcja

Avant ma nieco bogatsze wyposażenie standardowe od pozostałych dwóch wersji, ale mimo to, po doposażeniu wszystkich trzech aut w podobne rozwiązania, ich ceny okazują zbliżone. Co zaskakujące, najtańsza okazała się wersja Allroad wyceniona na 475 370 zł. Limuzynę wyceniono na 478 190 zł, a najlepiej wyposażonego Avanta aż na 507 480 zł.

Opinia

Która wersja Audi A6 jest najlepsza? W mojej osobistej ocenie najciekawszy jest Avant. Jest on bowiem wyposażony w bardzo mocny, 320-konny silnik Diesla, lepszy niż w wersji sedan automat ZF, a przy tym pewniej zachowuje się w zakrętach niż odmiana Allroad. Jego adaptacyjne zawieszenie pozwala dość wyraźnie zwiększyć prześwit i bez obaw o podwozie auta pokonywać leśne dukty. Dysponuje przy tym większym i bardziej ustawnym bagażnikiem niż sedan, a pasażerowie tylnej kanapy mają też nieco więcej miejsca nad głową. Nie warto jednak moim zdaniem dopłacać do sportowych foteli, gdyż te komfortowe z Allroada okazują nie tylko wygodniejsze, ale paradoksalnie lepiej podpierają ciało w zakrętach. Allroad to z kolei świetna alternatywa dla osób poszukujących SUV-a klasy Premium. Oferuje bowiem bardzo zbliżone właściwości terenowe co Audi Q7, a przy tym lepiej się prowadzi, jest lżejszy i bardziej ekonomiczny. Co więcej przestrzeń bagażowa Allroada jest łatwiejsza do wykorzystania. Nabywając nowe Audi A6 warto jednak gruntowanie przemyśleć kwestię wyposażenia dodatkowego. Cena opcji jest horrendalnie wysoka, a ich koszt może sięgnąć kwoty równej podstawowej wersji Audi A6!

Audi A6 Avant 3.0 TDI 320 KM
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA