REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza Jazda: Audi RS3 Sportback

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Audi RS3 Sportback
Audi RS3 Sportback
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Audi RS3 zachwyca niesamowitym przyspieszaniem i mocnym dźwiękiem silnika. Mieliśmy okazję sprawdzić jego możliwości w ciągu kilkugodzinnej jazdy testowej.

Audi RS3 Sportback: 367 KM pod maską!

Najnowsze Audi RS3 to auto o niezwykłych osiągach. Pod jego maską pracuje wielokrotnie nagradzamy silnik 2.5 TFSI o mocy aż 367 KM. Jego konstrukcja opiera się na 5-cylindrach, turbodoładowaniu generującemu maksymalne ciśnienie na poziomie 2,35 bara, bezpośrednim wtrysku paliwa oraz podwójnych wałkach rozrządu.

REKLAMA

Silnik praktycznie bez zwłoki bierze się do pracy, wgniatając pasażerów w fotele ogromną siłą przyspieszenia. Maksymalny moment obrotowy równy 465 Nm dostępny jest od 1625 do 5500 obr./min po czym od razu dostępna jest maksymalna moc silnika (od 5500 do 6800 obr./min). W rezultacie trudno w ogóle mówić o chwilach, w których jednostka napędowa wykazuje słabości. Zawsze jest gotowa do morderczego wysiłku. Dzięki niemu, nowe Audi RS3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,3 s a prędkość maksymalna jest ograniczona do 280 km/h (w opcji). Doskonałe osiągi przekładają się na ponad przeciętny apetyt silnika na paliwo, który w warunkach sportowej jazdy sportowej sięga 23 litrów na 100 km.

Zobacz też: Test Audi A7 Sportback 3.0 TFSI facelifting: kropka nad i!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Godny podkreślenia jest także dźwięk pracy silnika – dominują w nim niskie tony przecinane w trakcie odpuszczania gazu potężną serią wystrzałów dopalającego się w wydechu paliwa (niezwykle głośne!). Fenomenalne osiągi, ogromny zakres użytecznych obrotów i fantastyczny dźwięk – trudno uwierzyć, że silnik ten dostępny jest tylko w niezwykle niszowych modelach Audi.

Pracę silnika doskonale uzupełnia dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna S tronic. W trybie Dynamic (jedynym słusznym) podtrzymuje obroty powyżej 2000 obr./min zapewniając autu natychmiastowe przyspieszenie w każdej chwili  i w każdych … warunkach. Nawet bowiem na mokrej nawierzchni nie ma problemów aby uzyskać deklarowane przez producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy. To zasługa nie tylko porządnych opon Pirelli P Zero ale przede wszystkim napędu quattro (sprzęgło wielopłytkowe) i elektroniczną blokadę dyferencjału. Napęd świetnie sprawdza się przy jeździe na wprost i w zakrętach, jednak wprowadzenie auta w poślizg jest niezwykle trudne. Quattro oparte na sprzęgle wielopłytkowym nie daje takich frajdy w zakrętach co Torsen. Ale przy przy dynamicznych startach napęd 4x4 sprawdza się świetnie.

Poza układem napędowym RS3 to prawie takie samo auto jak zwykłe A3. Prawie, bowiem ten niezwykle uniwersalny charakter to w istocie zasługa bardzo zaawansowanego zawieszenia. Regulowana siła tłumienia pozwala bez problemu użytkować pojazd na co dzień i bez większych wyrzeczeń pokonywać nawet gorsze jakościowo odcinki dróg. W zakrętach, przechyły są za to tłumione w zarodku pozwalając z naprawdę dużą prędkością atakować nawet ciasne zakręty.

Jedyne co trudno było nam ocenić to skuteczność układu hamulcowego. Na mokrej nawierzchni był on za mało wydajny. Najprawdopodobniej był on jednak też mocno „wyeksploatowany”. Trudno bowiem wyobrazić sobie by w pełni sprawne 370-milimetrowe przednie tarcze typu wave oraz tylne, klasyczne ich odpowiedniki o średnicy 310 mm dawały tak przeciętne wyniki w próbach hamowania. Być może będziemy mieli okazję jeszcze kiedyś sprawdzić RS3 w lepszych warunkach pogodowych, z mniej zużytym układem hamulcowym.

Audi RS3 zachwyca niesamowitym sprintem i sportowo brzmiącym silnikiem, ale niestety rozczarowuje ceną. Za podstawowy model trzeba zapłacić w Polsce min. 257 tys. zł, a za tak wyposażony jak ten na zdjęciach prawie 350 tys. zł! To astronomiczna kwota biorąc pod uwagę fakt, że za ok. 330 tys. zł można stać się nabywcą 431-konnego BMW M4. Wysoka cena RS3 to jednak także po części wina polskiego prawa, które na auta o pojemności powyżej 2,0-litrów narzuca ponad 18% akcyzę. Z drugiej jednak strony, Ford Focus RS z silnikiem, 2.3 EcoBoost o mocy 350 KM kosztuje w podstawie 147 tys. zł. Audi nie jest więc na pewno okazją na rynku, ale pod względem osiągów i użyteczności w codziennej eksploatacji jest jednym z najlepszych samochodów tej klasy na rynku.

Audi RS3 Sportback
Kamil Fraszkiewicz
Audi RS3 Sportback
Kamil Fraszkiewicz
Audi RS3 Sportback
Kamil Fraszkiewicz
Audi RS3 Sportback
Kamil Fraszkiewicz
Audi RS3 Sportback
Kamil Fraszkiewicz
Audi RS3 Sportback
Kamil Fraszkiewicz
Audi RS3 Sportback
Kamil Fraszkiewicz
Audi RS3 Sportback
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA