REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza Jazda: Audi RS3 Sportback

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Audi RS3 Sportback
Audi RS3 Sportback
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Audi RS3 zachwyca niesamowitym przyspieszaniem i mocnym dźwiękiem silnika. Mieliśmy okazję sprawdzić jego możliwości w ciągu kilkugodzinnej jazdy testowej.

Audi RS3 Sportback: 367 KM pod maską!

Najnowsze Audi RS3 to auto o niezwykłych osiągach. Pod jego maską pracuje wielokrotnie nagradzamy silnik 2.5 TFSI o mocy aż 367 KM. Jego konstrukcja opiera się na 5-cylindrach, turbodoładowaniu generującemu maksymalne ciśnienie na poziomie 2,35 bara, bezpośrednim wtrysku paliwa oraz podwójnych wałkach rozrządu.

REKLAMA

Silnik praktycznie bez zwłoki bierze się do pracy, wgniatając pasażerów w fotele ogromną siłą przyspieszenia. Maksymalny moment obrotowy równy 465 Nm dostępny jest od 1625 do 5500 obr./min po czym od razu dostępna jest maksymalna moc silnika (od 5500 do 6800 obr./min). W rezultacie trudno w ogóle mówić o chwilach, w których jednostka napędowa wykazuje słabości. Zawsze jest gotowa do morderczego wysiłku. Dzięki niemu, nowe Audi RS3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,3 s a prędkość maksymalna jest ograniczona do 280 km/h (w opcji). Doskonałe osiągi przekładają się na ponad przeciętny apetyt silnika na paliwo, który w warunkach sportowej jazdy sportowej sięga 23 litrów na 100 km.

Zobacz też: Test Audi A7 Sportback 3.0 TFSI facelifting: kropka nad i!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Godny podkreślenia jest także dźwięk pracy silnika – dominują w nim niskie tony przecinane w trakcie odpuszczania gazu potężną serią wystrzałów dopalającego się w wydechu paliwa (niezwykle głośne!). Fenomenalne osiągi, ogromny zakres użytecznych obrotów i fantastyczny dźwięk – trudno uwierzyć, że silnik ten dostępny jest tylko w niezwykle niszowych modelach Audi.

Pracę silnika doskonale uzupełnia dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna S tronic. W trybie Dynamic (jedynym słusznym) podtrzymuje obroty powyżej 2000 obr./min zapewniając autu natychmiastowe przyspieszenie w każdej chwili  i w każdych … warunkach. Nawet bowiem na mokrej nawierzchni nie ma problemów aby uzyskać deklarowane przez producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy. To zasługa nie tylko porządnych opon Pirelli P Zero ale przede wszystkim napędu quattro (sprzęgło wielopłytkowe) i elektroniczną blokadę dyferencjału. Napęd świetnie sprawdza się przy jeździe na wprost i w zakrętach, jednak wprowadzenie auta w poślizg jest niezwykle trudne. Quattro oparte na sprzęgle wielopłytkowym nie daje takich frajdy w zakrętach co Torsen. Ale przy przy dynamicznych startach napęd 4x4 sprawdza się świetnie.

Poza układem napędowym RS3 to prawie takie samo auto jak zwykłe A3. Prawie, bowiem ten niezwykle uniwersalny charakter to w istocie zasługa bardzo zaawansowanego zawieszenia. Regulowana siła tłumienia pozwala bez problemu użytkować pojazd na co dzień i bez większych wyrzeczeń pokonywać nawet gorsze jakościowo odcinki dróg. W zakrętach, przechyły są za to tłumione w zarodku pozwalając z naprawdę dużą prędkością atakować nawet ciasne zakręty.

Jedyne co trudno było nam ocenić to skuteczność układu hamulcowego. Na mokrej nawierzchni był on za mało wydajny. Najprawdopodobniej był on jednak też mocno „wyeksploatowany”. Trudno bowiem wyobrazić sobie by w pełni sprawne 370-milimetrowe przednie tarcze typu wave oraz tylne, klasyczne ich odpowiedniki o średnicy 310 mm dawały tak przeciętne wyniki w próbach hamowania. Być może będziemy mieli okazję jeszcze kiedyś sprawdzić RS3 w lepszych warunkach pogodowych, z mniej zużytym układem hamulcowym.

Audi RS3 zachwyca niesamowitym sprintem i sportowo brzmiącym silnikiem, ale niestety rozczarowuje ceną. Za podstawowy model trzeba zapłacić w Polsce min. 257 tys. zł, a za tak wyposażony jak ten na zdjęciach prawie 350 tys. zł! To astronomiczna kwota biorąc pod uwagę fakt, że za ok. 330 tys. zł można stać się nabywcą 431-konnego BMW M4. Wysoka cena RS3 to jednak także po części wina polskiego prawa, które na auta o pojemności powyżej 2,0-litrów narzuca ponad 18% akcyzę. Z drugiej jednak strony, Ford Focus RS z silnikiem, 2.3 EcoBoost o mocy 350 KM kosztuje w podstawie 147 tys. zł. Audi nie jest więc na pewno okazją na rynku, ale pod względem osiągów i użyteczności w codziennej eksploatacji jest jednym z najlepszych samochodów tej klasy na rynku.

Audi RS3 Sportback
Kamil Fraszkiewicz
Audi RS3 Sportback
Kamil Fraszkiewicz
Audi RS3 Sportback
Kamil Fraszkiewicz
Audi RS3 Sportback
Kamil Fraszkiewicz
Audi RS3 Sportback
Kamil Fraszkiewicz
Audi RS3 Sportback
Kamil Fraszkiewicz
Audi RS3 Sportback
Kamil Fraszkiewicz
Audi RS3 Sportback
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

REKLAMA

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

REKLAMA

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

REKLAMA