REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porsche Macan 2016 - nowy silnik turbo

Porsche Macan 2016 - nowy silnik turbo
Porsche Macan 2016 - nowy silnik turbo
porsche

REKLAMA

REKLAMA

W połowie 2016 r. Porsche wprowadzi do oferty bazowy, turbodoładowany silnik benzynowy przeznaczony do modelu Macan. Ponadto większy SUV - Cayenne otrzyma najnowszą generację systemu multimedialnego Porsche Communication Management.

Porsche poszerza ofertę swojego kompaktowego SUV-a o nowy, bazowy model Macan. Jego 4-cylindrowy silnik turbo został dobrany specjalnie do potrzeb tego pojazdu – sportowego samochodu w segmencie SUV-ów. Ponadto, Porsche Cayenne otrzyma najnowszą generację systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM).

REKLAMA

2-litrowa, turbodoładowana jednostka pod maską modelu Macan osiąga moc 185 kW (252 KM) w zakresie od 5000 do 6800 obr./min i, tak jak pozostałe dostępne silniki, standardowo współpracuje z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową PDK. W rezultacie Macan przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,7 s, a z opcjonalnym pakietem Sport Chrono czas ten zostaje skrócony do 6,5 s. Prędkość maksymalna wynosi 229 km/h. Równie wydajny Macan okazuje się pod względem zapotrzebowania na benzynę: zależnie od rozmiaru zamontowanych felg i opon jego średnie zużycie paliwa waha się od 7,2 do 7,4 l/100 km (cykl NEDC).

Porsche Macan 2016 - nowy silnik turbo

Porsche Macan 2016 - nowy silnik turbo

porsche

porsche

Zobacz też: Porsche 911 w specjalnej wersji R - dla najbardziej wymagających

Porsche Macan 2016 - nowy silnik turbo

REKLAMA

Rzędowa, 4-cylindrowa jednostka została zaprojektowana pod kątem sportowych osiągów i wydajności – korzysta z bezpośredniego wtrysku benzyny, układu zmiennych faz rozrządu oraz chłodnicy powietrza doładowującego. Ciśnienie doładowania sięga 2 barów. System VarioCam Plus bezstopniowo reguluje położenie wałków po stronie ssącej i wydechowej, kontroluje też wznios zaworów wydechowych. Wysoki maksymalny moment obrotowy – 370 Nm, dostępny w przedziale 1600-4500 obr./min, pozwala na przykład na szybkie przeprowadzanie manewrów wyprzedzania.

Co charakterystyczne dla wszystkich modeli Porsche, nowy Macan potrafi zamienić moc silnika w wyjątkowo dynamiczne właściwości jezdne. Umożliwia to standardowy, aktywny napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) w połączeniu ze sportowo zestrojonym zawieszeniem i precyzyjnym układem kierowniczym. Jako opcja dostępne jest zawieszenie pneumatyczne z kontrolą prześwitu oraz adaptacyjnymi amortyzatorami PASM.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Porsche 911 Turbo i 911 Turbo S modele na 2016 r.

Wizualnie nowy, bazowy model różni się od pozostałych „braci” jedynie detalami. Z zewnątrz wyróżniają go czarne obramowania bocznych szyb, ukryte za 18-calowymi obręczami zaciski hamulcowe w tym samym kolorze oraz dwie pojedyncze końcówki układu wydechowego ze szczotkowanej stali nierdzewnej. Wiele standardowych elementów odpowiada tym w modelu S – przykładowo, Macan jest wyposażony w komfortowe fotele z 8-kierunkową regulacją po stronie kierowcy, środkowe panele siedzeń z alcantary, najnowszą generację systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM), system kontroli pasa ruchu oraz elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika.

Porsche Cayenne 2016 - nowy system Porsche Communication Management

REKLAMA

Sercem nowego systemu Porsche Communication Management (PCM), który trafi do standardowego wyposażenia wszystkich modeli Cayenne, jest 7-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości. Przeprojektowany interfejs użytkownika pozwala na intuicyjną obsługę poszczególnych elementów i nawiązuje do rozwiązań znanych ze smartfonów. Gdy czujnik wykryje zbliżenie dłoni do ekranu na wyświetlaczu pokaże się zawartość odpowiedniego menu. Kierowca może sterować funkcjami systemu za pomocą złożonych gestów. Bluetooth oraz gniazda USB i SD umożliwiają integrację smartfona i korzystanie z nośników pamięci. Nowością jest opcja połączenia iPhone'a z PCM w celu korzystania z Apple CarPlay®.

Standardowe wyposażenie Cayenne obejmuje nową nawigację z imponującymi mapami o wysokiej rozdzielczości oraz – po raz pierwszy – widokiem 3D w wybranych regionach. Funkcjami nawigacji można sterować również za pomocą komend głosowych. Opcjonalny moduł Connect Plus dodatkowo oferuje dynamiczne nawigowanie w oparciu o informacje drogowe pozyskiwane w czasie rzeczywistym. W celu precyzyjnej wizualizacji miejsc po drodze oraz obszarów zurbanizowanych można wykorzystać usługi internetowe – Google Street View® i Google Earth®. Wykorzystanie PCM jako hotspotu wi-fi i jeszcze szersza integracja ze smartfonami spełniają wszelkie wymagania w zakresie łączności. Kolejna nowość to aplikacja Porsche Connect, umożliwiająca na przykład przenoszenie celów ze smartfona bezpośrednio do nawigacji systemu PCM. W skład modułu Connect Plus wchodzi także znana już aplikacja Porsche Car Connect. Pozwala ona zdalnie, za pomocą smartfona sterować wybranymi funkcjami pojazdu i zapewnia dostęp do danych takich jak poziom paliwa w zbiorniku.

Zobacz też: Ile kosztuje nowe Porsche 718 Boxster w Polsce?

Wszystkie linie modelowe Porsche teraz z pełną łącznością

Nowa generacja systemu PCM po raz pierwszy została wprowadzona w odnowionej „911” (991 II) i należy do standardowego wyposażenia wszystkich odświeżonych modeli 911. Poza wariantem Carrera dysponują nią warianty Targa oraz topowe 911 Turbo. Najnowsze multimedia standardowo otrzymuje też nowy rocznik modelowy Porsche Macan. Z systemu skorzysta również seria modelowa 718. Zależnie od modelu, w bazowej lub rozbudowanej wersji występuje on jako element wyposażenia standardowego lub opcjonalnego.
Rynkowy debiut bazowego modelu Porsche Macan nastąpi w czerwcu 2016 roku.

Źródło: Porsche

Porsche Macan 2016 - nowy silnik turbo
porsche
Porsche Macan 2016 - nowy silnik turbo
porsche
Porsche Cayenne w 2016 r. otrzyma nowy system PCM
porsche
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA