REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT

Tomasz Korniejew
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT

REKLAMA

REKLAMA

Walka o zainteresowanie klientów w segmencie B jeszcze nigdy nie była tak zaciekła. Oliwy do ognia dodała Mazda, wprowadzając do sprzedaży najnowszą generację Mazdy2.

Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT

Mazda konsekwentnie realizuje swoją strategię unikania downsizingu. Turbodoładowanych mikrojednostek napędowych nie znajdziemy w żadnym modelu producenta z Hiroszimy. Nawet w najmniejszej Mazdzie2. Co więcej, w modelu segmentu B, producent ograniczył gamę silnikową do jednej jednostki – silnika o pojemności 1,5 l, dostępnego w trzech wariantach mocy – 75, 90 i 115 KM.

REKLAMA

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz w wersji 90 konnej, z automatyczną sześciobiegową przekładnią.

REKLAMA

Stylizacja nadwozia najmniejszej Mazdy nawiązuje do wyglądu większych modeli producenta. I podobnie, jak podczas prac nad innymi modelami ze stajni Mazdy, konstruktorzy dołożyli wszelkich starań, by auto było możliwie najlżejsze. W wersji z „automatem” „Dwójka” waży 1000 kg, a podstawowy model z manualną przekładnią jedynie 970 kg. Ma to m.in. przełożenie na dynamikę przyspieszania.

Wnętrze Mazdy2 zostało wykończone materiałami dobrej jakości. W bogatszych wersjach boki centralnej konsoli (na wysokości kolan) są obite miękką skórą. Cieszy też obszyta skórą listwa przebiegająca przez środek kokpitu, tuż pod nawiewami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015: Powrót królowej

Sportowym smaczkiem tablicy przyrządów jest design „zegarów”. Na górze, po środku tablicy przyrządów umieszczono kolorowy, dotykowy ekran systemu nawigacji, zestawu audio i komputera pokładowego.

W przedniej części przedziału pasażerskiego miejsca nie zabraknie nawet osobom o wzroście przekraczającym 185 cm. Fotele są wygodne, ale warto dokupić środkowy podłokietnik (koszt ok. 1000 zł). Gdy nie jest zainstalowany brakuje podparcia dla łokcia.

W tylnej części przedziału pasażerskiego miejsca jest dużo mniej. Zwłaszcza nad głowami siedzących tam pasażerów. Bagażnik ma pojemność 280 l, przy czym pakowanie utrudnia wysoki próg załadunku.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

90 konny silnik Mazdy2 jest dynamiczny, ale w połączeniu z "automatem" sporo pali

90 konny silnik benzynowy stanowi sprawne źródło napędu. Według danych producenta, „Dwójka” z automatyczną przekładnią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12 s i może pojechać z maksymalną prędkością 177 km/h.

Silnik bez turbo pracuje według schematu, w którym dynamika przyspieszania w dolnych zakresach obrotów pozostawia wiele do życzenia. Mazda2 żwawo wyrywa do przodu, dopiero gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 3,5 tys. obr./min.  

Automatyczna, sześciobiegowa przekładnia wykazuje szybką reakcję na gaz (sprawna redukcja przy funkcji kick down) ale wyraźnie zaznacza zmianę poszczególnych przełożeń.

Kierowca  może przyciskiem uruchomić tryb pracy Sport. Wtedy komputer utrzymuje wyższe obroty silnika (czasami wręcz za wysokie, zbyt długo czeka ze zmianą przełożenia na wyższe) oraz zwiększa czułość reakcji na wciskanie gazu.

REKLAMA

Jednak dynamiczna jazda Mazdą2 choć pasuje do zestrojenia pojazdu, nie odbywa się bez dodatkowych kosztów. W tym przypadku cierpi na tym komfort jazdy – w górnych zakresach obrotów silnik jest zbyt słyszalny, oraz portfel – zużycie paliwa wzrasta do ok. 10 l/100 km w ruchu miejskim. Jeżdżąc spokojniej, zużycie paliwa w ruchu miejskim oscyluje wokół 8 l na 100 km. To wciąż sporo.

Kierowcom, którzy przymkną oko na zwiększone zużycie paliwa, japoński mieszczuch odwdzięczy się komfortem jazdy. Z jednej strony, wygodę użytkowania w mieście podnosi mały promień skrętu, z drugiej jakość tłumienia nierówności.

Ponadto, ci którzy nie będą wkręcać silnika na obroty wyższe niż 4500 obr./min. nie będą narażeni na zbyt donośny odgłos pracy silnika.

Zobacz też: Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT - Podsumowanie

Podstawowa odmiana Mazdy2 z silnikiem o mocy 75 KM kosztuje 53 400 zł. Tyle trzeba zapłacić za samochód wyposażony m.in. w system wspomagania ruszania na wzniesieniu, lampy halogenowe do jazdy dziennej, elektrycznie sterowane lusterka boczne i szyby w czterech drzwiach, komputer pokładowy, klimatyzację manualną, wielofunkcyjną kierownicę, radio z MP3, czy fotel z regulacją wysokości siedziska kierowcy.

Kosztująca 56 900 zł wersja 90 konna z manualną przekładnią jest dodatkowo wyposażona m.in. w tempomat, podgrzewane lusterka boczne, zestaw głośnomówiący z bluetooth, skórzaną kierownicę i dzieloną tylną kanapę w stosunku 60:40. Wersja z silnikiem 1.5/90 KM i automatyczną skrzynią biegów kosztuje 59 900 zł.

Biorąc pod uwagę bogate wyposażenie standardowe, ceny Mazdy2 nie są wygórowane. Do zakupu japońskiego malucha dodatkowo przekonuje niewysilony, nieskomplikowany silnik, świetnie zestrojone zawieszenie i wysoki komfort jazdy. Minusami są zaskakująco wysoki koszt przydatnego podłokietnika (ponad 1000 zł) oraz wysokie zużycie paliwa w wersji z automatyczną skrzynią biegów.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT  - dane techniczne

Mazda2 1.5 90KM 6AT
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1496 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 90 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm/4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 280 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 406/169,5/149,5 cm
Rozstaw osi 257 cm
V-max 177 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12 s
Zużycie paliwa* 6,1/4,1/4,8 l/100 km
Cena od 59 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Mazda
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Mazda
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Mazda
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Mazda
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Mazda
Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT
Mazda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

REKLAMA

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

REKLAMA

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

REKLAMA