REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Nissan X-Trail mimo podobnych rozmiarów nadwozia do poprzednika, znacznie się od niego różni. Nieco przaśne, kanciaste nadwozie zastąpiono formą bardziej wyszukaną, dobrze komponującą się z architekturą bulwarów. Czy to oznacza, że nie ma już nic wspólnego z pierwszą generacją modelu?

Wygląd najnowszej generacji Nissana X-Traila zaskoczył wielu fanów motoryzacji. Model, jak dotąd, wyróżniał się oryginalnym na tle konkurentów, klasycznym stylem nadwozia, pozbawionym modnych krągłości i ozdobników. Dzięki temu, wiele osób starało się X-Trailowi przyczepić łatkę samochodu dla prawdziwego mężczyzny.

REKLAMA

Tym samym prezentacja Nissana w obecnej formie nie przemknęła bez echa. Oprócz modnego wyglądu, który jak dotąd nie był wyróżnikiem modelu X-Trail, kontrowersyjne wydaje się być bardzo duże podobieństwo do mniejszego modelu z rodziny Nissana – Qashqai’a.

Qashqai to hit sprzedaży popularnego segmentu crossoverów. Zatem, czy zamysłem producenta było zrobienie z (kojarzącego się dotąd z autem świetnie radzącym sobie z dala od utwardzonych szlaków) X-Traila samochodu do pokazywania się w mieście? Samochodu, którego głównym zadaniem jest rozpychanie się na miejskich ulicach i widowiskowe forsowanie wysokich krawężników?

Zobacz też: Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i – wnętrze

Przedział pasażerski Nissana X-Trail jest przestronny i wykończony materiałami dobrej jakości. Projekt kokpitu nawiązuje do designu deski rozdzielczej Qashqaia. Całość jest ładna, przejrzysta i ergonomiczna.

REKLAMA

Przedział pasażerski X-Traila jest bardzo przestronny. Może być wyposażony w dwa dodatkowe fotele składane w podłodze bagażnika (opcja za 4000 zł). Niestety w opcji siedmioosobowej przedział bagażowy kurczy się z 550 l do 445 l (przy schowanych w podłodze fotelach).

W konfiguracji pięcioosobowej japoński SUV oferuje ponadprzeciętnie przestronne wnętrze. Z przodu, na obszernych fotelach wygodnie usiądą nawet bardzo wysocy pasażerowie. Z kolei z tyłu, zmieszczą się w przyzwoitych warunkach nawet trzy dorosłe osoby.

W trzecim rzędzie siedzeń, pasażerowie nie będą tak rozpieszczani i w miarę wygodnie spędzą tam podróż osoby o co najwyżej średnim wzroście.

Nieźle X-Trail wypada pod względem wyposażenia standardowego. Już w podstawowej odmianie bez konieczności dopłaty otrzymamy m.in. w manualna klimatyzację, tempomat, elektrycznie regulowane szyby i lusterka boczne, przesuwaną tylną kanapę, system audio i komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem TFT, ISOFIX, czy 6 poduszek powietrznych.

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i – napęd/układ jezdny

W cenniku Nissana X-Trail znajdziemy tylko jedną jednostkę napędową. Wysokoprężny silnik z serii dCi o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 130 KM przy 4000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 obr./min.

Choć z danych technicznych to nie wynika, jednostka napędowa Nissana jest bardzo ospała w dolnych zakresach obrotów. Auto „budzi się” dopiero, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość ok. 1700 obr./min.

Jeżdżąc X-Trailem bez kompletu pasażerów i załadunku, można stwierdzić, że 130-konny silnik nieźle radzi sobie z napędem ważącego 1615 kg samochodu. Niedostatki dynamiki (oprócz dolnego zakresu obrotów) pojawiają się w przypadku, gdy kierowca skorzysta w pełni z możliwości przewozowych przestronnego  SUV-a.

Cieszy za to niezłe wyciszenie jednostki napędowej oraz jej umiarkowany apetyt na paliwo. Podczas jazdy w ruchu miejskim w zimowych temperaturach powietrza siedmioosobowy X-Trail zużywał średnio 7,8 l oleju napędowego na 100 km.

REKLAMA

X-Trailem stosunkowo łatwo osiągnąć satysfakcjonujące wyniki zużycia paliwa, bo samochód w żaden sposób nie prowokuje kierowcy do sportowej jazdy. Wysokie nadwozie odczuwalnie się przechyla podczas dynamicznych skrętów i choć pojazd prowadzi się przewidywalnie, a jego układ kierowniczy dodaje kierowcy poczucia pewności, co najwyżej przeciętna dynamika jednostki napędowej zniechęca do popuszczania wodzy fantazji.

Zawieszenie opisywanego Nissana dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności polskich dróg. Podczas jazdy po wybojach z okolic podwozia X-Traila nie dochodzą, żadne stuki, a wstrząsy kół są sprawnie redukowane.

Zobacz też: Test Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 KM

Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i  - podsumowanie

Cennik Nissana X-Trail otwiera kwota 114 900 zł. Ale jest to cena za wersję z napędem na przednią oś. Najtańszy X-Trail z napędem 4x4 kosztuje 132 900 zł i jest dostępny od wersji wyposażeniowej Acenta, w której bez konieczności dopłaty nabywca otrzyma m.in.: fotochromatyczne lusterko wsteczne, dwustrefową automatyczną klimatyzację, przyciemniane szyby, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, spryskiwacze reflektorów, system audio z sześcioma głośnikami plus wyposażenie wspomniane w pierwszej połowie tekstu obejmujące m.in. tempomat.

Choć wyposażenie standardowe jest obszerne, a przestronność wnętrza i jakość wykończenia X-Traila nie dają powodów do jakichkolwiek narzekań, koszt zakupu opisywanego Nissana jest wysoki.Zwłaszcza, gdy zdecydujemy się na dokupienie kilku opcji. Wtedy, biorąc pod uwagę poziom wyceny, można już zerkać w stronę oferty klasy Premium.

Zobacz też: Test Fiat Freemont Black Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.

Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i  - dane techniczne

Nissan X-Trail 1.5 dCi 130 KM All Mode 4x4-i
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 130 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 550 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 464,3/182/169 cm
Rozstaw osi 270,6 cm
V-max 186 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11 s
Zużycie paliwa* 6,2/4,7/5,3 l/100 km
Cena od 132 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Nissan X-Trail 2014
Nissan
Nissan X-Trail 2014
Nissan
Nissan X-Trail 2014
Nissan
Nissan X-Trail 2014
Nissan
Nissan X-Trail 2014
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Test Nissan X-Trail dCi 130 KM All Mode 4x4 i
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Obwodnica Pułtuska. Jest ZRID, zaraz startują prace

    Pułtusk jest pięknym miastem o mocnym akcencie historycznym. Nie ma się zatem co dziwić, że rząd postanowił zainwestować w nie 442 mln zł. A właściwie to nie tyle w nie, co w jego okolice. Bo powstanie obwodnica Pułtuska. Trasa otrzymała właśnie ZRID.

    Kara więzienia za brak OC? Od 1 października 2023 r. nowe przepisy

    Kierowcy w przypadku braku OC boją się szczególnie kary wlepionej przez UFG. 1 października 2023 r. pojawi się nowelizacja przepisów. W jej głos 7200 zł opłaty karnej straci na znaczeniu. Bo sankcja w skrajnym przypadku rozszerzy się do kary więzienia.

    UE wprowadza normę Euro 7. Surowsze warunki homologacji samochodów i silników

    Rada Unii Europejskiej przyjęła 25 września 2023 r. swoje stanowisko negocjacyjne w sprawie projektu rozporządzenia dotyczącego homologacji pojazdów (w tym samochodów) i silników. Chodzi o wprowadzenie normy Euro 7. Celem projektu jest obniżenie emisji substancji zanieczyszczających powietrze w transporcie drogowym.

    Czy jest możliwe odebranie samochodu za przekroczenie prędkości?

    Czy policjant może zabrać kierowcy samochód za przekroczenie prędkości? Może! Tyle że na razie policjant, ale nie w Polsce. Pójście w tym kierunku w naszym kraju jest jednak możliwe. Trzeba oczywiście na to jeszcze nieco poczekać.

    REKLAMA

    Prawo jazdy kat. B+. Rodzaj pojazdów, zakres uprawnień

    UE chce majstrować przy prawie jazdy. Nowy pomysł polega na podzieleniu obecnej kategorii B na kategorię B i B+. Stopniowanie uprawnień ma być sposobem na poprawę bezpieczeństwa. Tyle że pomysł wcale bezpiecznie nie brzmi. Sprawdźcie szczegóły.

    Przełomowy projekt Polaka ma szansę pojawić się na ścieżkach rowerowych na całym świecie!

    Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi. Odpowiedzią na ich rosnące potrzeby jest BikeWatch. Urządzenie to jest skierowane głównie do włodarzy gmin, którzy przekształcają przestrzeń publiczną w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu korzystających z niej mieszkańców. Oficjalna premiera BikeWatch odbyła się 21 września 2023 r. 

    Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

    Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.

    Konfiskata samochodu za przekraczanie prędkości - czy to możliwe?

    Zbliża się termin wejścia w życie przepisów umożliwiających konfiskatę pojazdów za prowadzenie w stanie nietrzeźwości. Podczas gdy władze mają czas na przyjrzenie się ewentualnym konsekwencjom tej nowelizacji, ustawa przegłosowana przez Sejm wciąż wzbudza wiele emocji. Niektórzy właściciele pojazdów obawiają się, że z czasem ten rodzaj kary będzie miał znacznie szersze zastosowanie. Czy w przyszłości może dojść do wprowadzenia w Polsce konfiskaty aut za przekroczenie prędkości, skoro takie przepisy obowiązują od lat w innych krajach Europy?

    REKLAMA

    Za co zabierają prawo jazdy na 3 miesiące?

    W Polsce są przepisy pozwalające na odbieranie kierowcom prawa jazdy na 3 miesiące. Te działają jednak w ściśle określonych przypadkach. Scenariusze są tak naprawdę trzy. Dziś każdy z nich dokładnie omówię w tym poradniku.

    Naklejka w strefie czystego transportu. Zniknie, zanim się pojawi?

    Naklejka w strefie czystego transportu miała się stać must have. Teraz rządzący wycofują się z tego pomysłu. I choć idą w dobrym kierunku, ten nadal jest problematyczny, ale dla gmin. Bo choć pojawiła się furtka kasująca nalepkę w SCT, ta okazuje się kosztowna.

    REKLAMA