REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Leon 1.4 TSI 150 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Seat Leon 1.4 TSI FR
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT

REKLAMA

REKLAMA

Seat Leon, dzięki pakietowi stylizacyjnemu FR, wygląda prawie równie dynamicznie co jego topowa odmiana FR. Jak spisuje się jednak jego 150-konny silnik 1.4 TSI? Czy mimo mniejszej mocy potrafi dać frajdę z jazdy?

Seat Leon 1.4 TSI 150 KM

Seat Leon przebojem wdarł się na europejski rynek motoryzacyjny. Niesztampowa stylizacja w połączeniu z niemiecką techniką spowodowały, że po latach posuchy, hiszpańska marka na nowo odzyskała wiatr w żaglach.

REKLAMA

REKLAMA

Seat Leon III generacji oparty na płycie podłogowej MQB, przyciąga uwagę przede wszystkim dynamicznie wystylizowaną linią nadwozia. Atrakcyjne, LED-owe reflektory, wyraźnie podkreślona linia boczna oraz agresywnie stylizowane zderzaki i progi podkreślają sportowy charakter tego modelu. Choć konstrukcyjnie jest bliźniaczo podobny VW Golfa VII generacji, to w rzeczywistości oba auta obdarzone są zupełnie innymi charakterami.

Seat Leon FR to przede wszystkim entuzjasta szybkiej jazdy po zakrętach. Pomaga mu w tym bardzo bezpośredni i zwarty w działaniu układ kierowniczy oraz zawieszenie charakteryzujące się nieco sztywniejszymi nastawami niż to zastosowane w Golfie.  Oparte z przodu na kolumnach MacPhersona, a z tyłu na 4 wahaczowej konstrukcji typu Multilink, zachwyca płynnym działaniem na szybko następujących po sobie zakrętach i relatywnie cichą pracą nawet na większych nierównościach. Oferuje przy tym bardzo dobry komfort jazdy.

Seat Leon 1.4 TSI 150 KM: silnik

REKLAMA

Na wyjściu z zakrętu 150-konny silnik 1.4 TSI (w konstrukcji którego łańcuchowy napęd rozrządu został zastąpiony paskiem wielorowkowych) zachwyca wysoką elastycznością i łatwością w rozwijaniu prędkości. Lekką zadyszkę łapie dopiero powyżej  140 km/h  kiedy to do głosu dochodzi jego mała pojemność skokowa. Motor pozwala jednak niezwykle płynnie przemieszczać się autem w ruchu miejskim i bez problemu napędza je nawet wtedy gdy wskazówka obrotomierza nie przekracza granicy 2000 obr./min.  Z silnikiem świetnie współpracuje automatyczna przekładnia DSG. Skrzynia biegów pracuje płynnie, szybko i nie szarpie, co jeszcze raz powierdza, że została zaprojektowana do pracy z silnikami benzynowymi. W autach z jednostkami Diesla, sposób jej pracy prezentuje znacznie niższy poziom.

Duża zaletą jednostki 1.4 TSI 150 KM jest jej wysoka ekonomiczność. Nowy silnik jest zauważalnie oszczędniejszy niż starsze jednostki oparte na łańcuchu rozrządu. W mieście zużycie paliwa wynosi średnio 8-9 l na 100 km, na trasie jest to ok. 6,8 l/100 km. W trakcie jazdy autostradą apetyt silnika na paliwo sięga 7,3 l na 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seat Leon 1.4 TSI 150 KM: wnętrze

Oprócz mocnego silnika i zwartego zawieszenie, Seat Leon oferuje także dobrze wykonane wnętrze. Deska rozdzielcza jest zwrócona ku kierowcy, ma duże pokrętła i czytelny zestaw wskaźników (atrakcyjna grafika). Godne pochwały są także opcjonalne fotele dostępne w pakiecie FR, zapewniające dobre trzymanie boczne i wysoki komfort amortyzacji. Miejsca z przodu wystarczy dla 190 cm osób, z tyłu wygodnie będzie osobom do ok. 180-183 cm. Bagażnik ma 380 litrów czyli dokładnie tyle samo co w Golfie VII. Wnętrze jest dobrze odizolowane od hałasu, a materiały wykończeniowe ulokowane w górnej części kokpitu są przyjemne w dotyku. Dziwi za to zastosowanie wyraźnie twardszych i podatniejszych na zarysowania materiałów na tunelu środkowym.

Seat Leon prezentuje dobry stosunek ceny do wyposażenia, o ile w sposób rozsądny dobierzemy do niego dodatkowe wyposażenie. Najtańsza odmiana 1.2 TSI 85 KM Entry to koszt min. 55 300 zł. Aby posiadać odmianę FR z silnikiem 1.4 TSI 150 KM, którą charakteryzuje bardziej agresywny wygląd nadwozia i ciekawiej zaprojektowane wnętrze, trzeba przeznaczyć na jej zakup 83 600 zł. Jeśli dodamy do tego dodatki z listy wyposażenia dodatkowego, to może się okazać, że wyraźnie zbliżymy się ceną do sportowej Cupry.

Nawet 150-konny Leon potrafi dać sporo frajdy z jazdy. Przekonuje do siebie silnikiem o wysokiej elastyczności, dobrymi osiągami, sprężystym zawieszeniem i dobrze skonfigurowanym układem kierowniczym. Wnętrze cechuje prostota i wysoka ergonomia, choć projektanci powinni zastosować więcej dobrych jakościowo materiałów. Sama kabina jest całkiem przestronna, a bagażnik wystarczający duży na weekendowy wypad za miasto. Szkoda tylko, że cena pakietu FR jest wyraźnie większa od pozostałych wersji. Trudno jednak nie oprzeć się wrażeniu, że większa cena pojazdu, przekłada się na większą frajdę z jazdy. I o to chyba w tym właśnie chodzi.

Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon FR 1.4 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Seat Leon 1.4 TSI FR
SEAT
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

REKLAMA

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

REKLAMA