REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM PowerShift Ocean Race

Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

A gdyby tak najbardziej ekonomiczną, wysokoprężną wersję Volvo V40 – D2, wyposażyć w zautomatyzowaną przekładnię i szereg dodatków podnoszących komfort jazdy? Sprawdziliśmy, czy jest to powalająca mieszanka!

Volvo V40 to jeden z najładniejszych modeli kompaktowych znajdujących się w obecnej ofercie rynkowej. Linia nadwozia zgrabnie spaja smukły przód z ostro ściętym tyłem ozdobionym interesującymi lampami tylnymi.

REKLAMA

Recenzowany egzemplarz V40, został dodatkowo wyposażony w pakiet Ocean Race (nazwa nawiązuje do znanych, sponsorowanych przez Volvo regat, koszt pakietu to 10 600 zł), który z zewnątrz obejmuje m.in. granatowy lakier metaliczny, siedemnastocalowe felgi ze stopów lekkich, chromowane lusterka boczne z podświetleniem podłoża i kierunkowskazami LED, chromowane wykończenia krawędzi szyb bocznych, czy znaczki Volvo Ocean Race na przednich błotnikach.

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM – wnętrze

Pakiet Volvo Ocean Race pięknie ozdabia również wnętrze pojazdu, nadając mu żeglarskiego sznytu. W wyposażeniu znalazła się m.in. dedykowana skórzana tapicerka, aluminiowe wykończenie niektórych elementów, przeszycia VOR na panelach drzwi, tylny podłokietnik z uchwytami na napoje, czy konsola centralna z wypisaną listą portów, do których podczas każdej edycji regat zawijają ścigające się załogi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oprócz wspomnianych smaczków, do kabiny najmniejszego Volvo przyciągają wysokiej jakości materiały użyte do wykończenia oraz przyjemny dla oka design kokpitu.

Przednie fotele są wystarczająco obszerne nawet dla wysokich pasażerów i na tyle wygodne, że długie podróżowanie Volvo nie męczy. Z tyłu miejsca jest mniej. Chodzi głównie o przestrzeń nad głowami pasażerów tylnej kanapy – osoby o wzroście znacznie przekraczającym 180 cm mogą zahaczać fryzurą o podsufitkę.

Bagażnik Volvo V40 ma pojemność 335 l, co jest wynikiem skromnym jak na klasę kompaktową, ale wystarczającym do spakowania się na dłuższe wakacje.

Zobacz też: Test Volvo V40: Supernowy

Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM – napęd/układ jezdny

Do napędu recenzowanego egzemplarza Volvo posłużył najsłabszy w dostępnej gamie jednostek napędowych, wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 115 KM przy 3600 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.

Co ciekawe auto zostało wyposażone w sześciobiegową przekładnię Power Shift.

Według danych producenta, 115-konne V40 z automatyczną przekładnią rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,1 s., co nie jest wynikiem imponującym. Ale, w recenzowanej wersji V40 nie dynamika jazdy jest priorytetem. Priorytetami dla konstruktorów opracowujących tę wersję D2 były komfort jazdy i ponadprzeciętna oszczędność jednostki napędowej.

Z ciekawością rozpoczęliśmy pomiary zużycia paliwa w ruchu miejskim nie licząc, że uda nam się zbliżyć do wartości deklarowanych przez producenta.

Tymczasem… Kręcąc się spokojnie po zatłoczonym mieście, z uruchomionym system start&stop, osiągnęliśmy wynik zużycia paliwa 4,6 l na 100 km. To tylko o 0,2 l na 100 km więcej niż zadeklarował producent!

Przemieszczanie się po ulicach miasta kompaktowym Volvo jest przyjemne. Automatyczna przekładnia płynnie i bez szarpnięć zmienia poszczególne przełożenia, a zwieszenie świetnie radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności nawierzchni.

Niedostatki dynamiki zaczynają być zauważalne, w przypadku, gdy kierowca zdecyduje się na wyprzedzenie np. jadącego przed nim autobusu. Wtedy zaczyna doskwierać zbyt duża zwłoka w redukcji przełożenia oraz ospałość silnika w dolnych zakresach obrotów.

Te same cechy stają się irytujące podczas podróży w trasie, gdy zajdzie potrzeba wyprzedzenia jakiegoś pojazdu przy wyższych prędkościach.

Za to nie mają znaczenia podczas jazdy z jednostajną prędkością. W takich warunkach, auto z jednej strony zużywa niewiele paliwa (poniżej 4l na 100 km przy prędkości około 110 km/h i w okolicach 6,2 l na 100 km przy prędkości 140 km/h) z drugiej rozpieszcza podróżujących wysokim komfortem.

Zobacz też: Pierwsza jazda Volvo V60 Plug-in-hybrid

Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM – podsumowanie

Volvo V40 ze 115-konnym silnikiem Diesla jest propozycją przewrotną. Z jednej strony, ozdobiony pakietem Volvo Ocean Race wygląda na samochód sportowy – przecież nazwa nawiązuje do regat! Z drugiej, to chyba najwolniejsze Volvo w ofercie.

Jego autami są naturalne dla klasy Premium – doskonała jakość wykończenia, bardzo bogate wyposażenie, wysoki komfort jazdy oraz nieprawdopodobnie niskie zużycie paliwa.

Pomijając niedostatki dynamiki i wolno działającą skrzynię biegów, chyba największym minusem jest w tym przypadku  cena. Podstawowa odmiana 115-konnego Volvo V40 D2 z automatyczną przekładnią kosztuje 101 tys. zł, co nie jest ofertą zaporową. Ale cena wersji recenzowanej to ponad 140 tys. zł (z pełnym dodatkowym wyposażeniem). A za tę kwotę można kupić większe i dynamiczniejsze modele z oferty Volvo, które zużywają niewiele więcej paliwa.

Zobacz też: Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

REKLAMA

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA