REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM PowerShift Ocean Race

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

A gdyby tak najbardziej ekonomiczną, wysokoprężną wersję Volvo V40 – D2, wyposażyć w zautomatyzowaną przekładnię i szereg dodatków podnoszących komfort jazdy? Sprawdziliśmy, czy jest to powalająca mieszanka!

Volvo V40 to jeden z najładniejszych modeli kompaktowych znajdujących się w obecnej ofercie rynkowej. Linia nadwozia zgrabnie spaja smukły przód z ostro ściętym tyłem ozdobionym interesującymi lampami tylnymi.

REKLAMA

REKLAMA

Recenzowany egzemplarz V40, został dodatkowo wyposażony w pakiet Ocean Race (nazwa nawiązuje do znanych, sponsorowanych przez Volvo regat, koszt pakietu to 10 600 zł), który z zewnątrz obejmuje m.in. granatowy lakier metaliczny, siedemnastocalowe felgi ze stopów lekkich, chromowane lusterka boczne z podświetleniem podłoża i kierunkowskazami LED, chromowane wykończenia krawędzi szyb bocznych, czy znaczki Volvo Ocean Race na przednich błotnikach.

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

REKLAMA

Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM – wnętrze

Pakiet Volvo Ocean Race pięknie ozdabia również wnętrze pojazdu, nadając mu żeglarskiego sznytu. W wyposażeniu znalazła się m.in. dedykowana skórzana tapicerka, aluminiowe wykończenie niektórych elementów, przeszycia VOR na panelach drzwi, tylny podłokietnik z uchwytami na napoje, czy konsola centralna z wypisaną listą portów, do których podczas każdej edycji regat zawijają ścigające się załogi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oprócz wspomnianych smaczków, do kabiny najmniejszego Volvo przyciągają wysokiej jakości materiały użyte do wykończenia oraz przyjemny dla oka design kokpitu.

Przednie fotele są wystarczająco obszerne nawet dla wysokich pasażerów i na tyle wygodne, że długie podróżowanie Volvo nie męczy. Z tyłu miejsca jest mniej. Chodzi głównie o przestrzeń nad głowami pasażerów tylnej kanapy – osoby o wzroście znacznie przekraczającym 180 cm mogą zahaczać fryzurą o podsufitkę.

Bagażnik Volvo V40 ma pojemność 335 l, co jest wynikiem skromnym jak na klasę kompaktową, ale wystarczającym do spakowania się na dłuższe wakacje.

Zobacz też: Test Volvo V40: Supernowy

Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM – napęd/układ jezdny

Do napędu recenzowanego egzemplarza Volvo posłużył najsłabszy w dostępnej gamie jednostek napędowych, wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 115 KM przy 3600 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.

Co ciekawe auto zostało wyposażone w sześciobiegową przekładnię Power Shift.

Według danych producenta, 115-konne V40 z automatyczną przekładnią rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,1 s., co nie jest wynikiem imponującym. Ale, w recenzowanej wersji V40 nie dynamika jazdy jest priorytetem. Priorytetami dla konstruktorów opracowujących tę wersję D2 były komfort jazdy i ponadprzeciętna oszczędność jednostki napędowej.

Z ciekawością rozpoczęliśmy pomiary zużycia paliwa w ruchu miejskim nie licząc, że uda nam się zbliżyć do wartości deklarowanych przez producenta.

Tymczasem… Kręcąc się spokojnie po zatłoczonym mieście, z uruchomionym system start&stop, osiągnęliśmy wynik zużycia paliwa 4,6 l na 100 km. To tylko o 0,2 l na 100 km więcej niż zadeklarował producent!

Przemieszczanie się po ulicach miasta kompaktowym Volvo jest przyjemne. Automatyczna przekładnia płynnie i bez szarpnięć zmienia poszczególne przełożenia, a zwieszenie świetnie radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności nawierzchni.

Niedostatki dynamiki zaczynają być zauważalne, w przypadku, gdy kierowca zdecyduje się na wyprzedzenie np. jadącego przed nim autobusu. Wtedy zaczyna doskwierać zbyt duża zwłoka w redukcji przełożenia oraz ospałość silnika w dolnych zakresach obrotów.

Te same cechy stają się irytujące podczas podróży w trasie, gdy zajdzie potrzeba wyprzedzenia jakiegoś pojazdu przy wyższych prędkościach.

Za to nie mają znaczenia podczas jazdy z jednostajną prędkością. W takich warunkach, auto z jednej strony zużywa niewiele paliwa (poniżej 4l na 100 km przy prędkości około 110 km/h i w okolicach 6,2 l na 100 km przy prędkości 140 km/h) z drugiej rozpieszcza podróżujących wysokim komfortem.

Zobacz też: Pierwsza jazda Volvo V60 Plug-in-hybrid

Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM – podsumowanie

Volvo V40 ze 115-konnym silnikiem Diesla jest propozycją przewrotną. Z jednej strony, ozdobiony pakietem Volvo Ocean Race wygląda na samochód sportowy – przecież nazwa nawiązuje do regat! Z drugiej, to chyba najwolniejsze Volvo w ofercie.

Jego autami są naturalne dla klasy Premium – doskonała jakość wykończenia, bardzo bogate wyposażenie, wysoki komfort jazdy oraz nieprawdopodobnie niskie zużycie paliwa.

Pomijając niedostatki dynamiki i wolno działającą skrzynię biegów, chyba największym minusem jest w tym przypadku  cena. Podstawowa odmiana 115-konnego Volvo V40 D2 z automatyczną przekładnią kosztuje 101 tys. zł, co nie jest ofertą zaporową. Ale cena wersji recenzowanej to ponad 140 tys. zł (z pełnym dodatkowym wyposażeniem). A za tę kwotę można kupić większe i dynamiczniejsze modele z oferty Volvo, które zużywają niewiele więcej paliwa.

Zobacz też: Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Test Volvo V40 D2 1.6 115 KM Ocean Race, Power Shift
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA