REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Hybrydowy Peugeot 3008 jest ciekawy nie dlatego, że jest hybrydą. To pierwsza hybryda łącząca napęd elektryczny z silnikiem Diesla. Jak jeździ ta nowatorska konstrukcja sprawdziliśmy w krótkim teście.

Niech nikogo nie zmyli coraz intensywniejszy trend wprowadzania do ofert sprzedaży samochodów hybrydowych. Tak naprawdę wciąż nie wiadomo, czy hybrydy lub auta elektryczne będą przyszłością motoryzacji. Niemniej na rynku motoryzacyjnym pojawia się coraz więcej ciekawych połączeń. Na przykład od niedawna możemy już w kupić miejskie auto z technologią hybrydową. Tym razem w świecie nowinek technicznych szyku zadał Peugeot wprowadzając do sprzedaży pierwszą hybrydę z silnikiem Diesla. Sprawdziliśmy, jak takie połączenie jest użytkowe w praktyce.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Test Peugeot 3008 HYbrid4 – nadwozie

Z zewnątrz hybrydę Peugeota można rozpoznać przede wszystkim po reflektorach ze światłami do jazdy dziennej wykonanym w technologii LED oraz czarnym wstawkom na zderzaku pod światłami. Z tyłu o tym, że mamy do czynienia z hybrydą informują nas – emblemat oraz spoiler umieszczony nad tylną szybą. Trzeba przyznać, że te kosmetyczne zmiany dodały kontrowersyjnej sylwetce 3008 nieco uroku, choć nie zmieniły dziwnych proporcji nadwozia 3008.

Zobacz też: Test Citroen DS5: samochód zagadka

REKLAMA

Test Peugeot 3008 HYbrid4 – wnętrze

Przedział pasażerski 3008 HYbrid4 nie różni się pod względem obszerności od tradycyjnej odmiany modelu. Jakość wykończenia wnętrza jest wysoka, podobnie do jakości materiałów użytych do wykończenia przedziału pasażerskiego i konstrukcji kokpitu. Fotele kierowcy i pasażera są bardzo wygodne – nie są zbyt miękkie i mają odpowiedni profil, a także wystarczająco obszerne siedziska.
Design i rozplanowanie tablicy przyrządów sprzyjają wygodnej obsłudze. Smaczkami informującymi o tym, że jedziemy nietypową odmianą Peugeota 3008 są wskaźnik wykorzystywania mocy (zamiast obrotomierza) oraz nietuzinkowa dźwignia automatycznej skrzyni biegów.
Bagażnik hybrydowego Peugeota ma objętość 420 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowa Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – wrażenia z jazdy

Test Peugeot 3008 HYbrid4 – napęd/układ jezdny

Hybrydowy napęd Peugeota 3008 HYbrid4 składa się z silnika diesla o pojemności 2 l rozwijającego moc maksymalną 163 KM przy 3850 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750 obr./min. oraz z silnika elektrycznego rozwijającego moc maksymalną 37 KM przy 2000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 200 Nm w przedziale od 800 do 1290 obr./min.  Masa własna Hybrydy to 1735 kg.
Taki zestaw napędowy rozpędza to ciężkie auto od 0 do 100 km/h w 8,5 s, a maksymalna prędkość do jakiej może napędzić HYbrid4 to 191 km/h.
Jednak mimo obiecujących osiągów kierowcy ze sportową żyłką mogą poczuć się zawiedzeni po kontakcie Z 3008 HYbrid4. Układ napędowy może pracować w czterech trybach Auto, Sport, 4WD i całkowicie elektryczny  ZEV. Żeby skorzystać z dobrodziejstwa ostatniego tryby i przemieszczać się tylko dzięki napędowi elektrycznemu musimy wykazać się cierpliwością i dać szansę naładować się akumulatorom. Niestety napęd elektryczny starcza tylko na chwilę jazdy. Peugeot jest najbardziej żwawy pracując w trybie Sport. Faktycznie, wtedy po wciśnięciu pedału gazu do oporu daje się wyczuć nagły i jednostajny przyrost dynamiki. Niestety zabawę psuje trochę zbyt wolno działająca przekładnia z automatycznym sprzęgłem oraz zbyt lekko działający układ kierowniczy.
Poza tym sportowej jeździe Peugeotem nie służy rozkład mas i ciężar konstrukcji. Auto gorzej od tradycyjnej odmiany Peugeota 3008 znosi szybka jazdę po łukach, ma większą tendencję do podsterowności i potrzebuje dłuższego dystansu do zahamowania.
Przez dużą masę i zastosowanie siedemnastocalowych obręczy z oponami o niskim profilu 3008 HYbrid4 w sposób wyraźnie mniej komfortowy niż pozostałe wersje modelu tłumi nierówności nawierzchni.
Za to wiedzie prym w zużyciu paliwa. I choć nie jest ono tak niskie jak podaje producent, to zwłaszcza biorąc pod uwagę rozmiary samochodu jest imponujące. W ruchu miejskim Peugeot 3008 HYbrid4 zużywał średnio trochę powyżej 5 l/100 km. Z kolei podczas jazdy w trasie z prędkością około 100 km/h zużycie paliwa malało do wartości 4,5 l/100 km. Poruszając się z prędkościami autostradowymi trzeba się liczyć ze zużyciem paliwa rzędu 7-7,5 l/100 km. Nieźle.

Zobacz też: Test Honda Accord 2,4 Type-S Executive: sedan z charakterem

Test Peugeot 3008 HYbrid4 – podsumowanie

Peugeot 3008 HYbrid4 występuje tylko w jednej wersji wyposażeniowej i kosztuje 140 900 zł. To sporo, nawet biorąc pod uwagę bardzo bogate wyposażenie standardowe, które obejmuje nawet head up display wyświetlający w formie hologramu na przedniej szybie przed kierowcą informacje m.in. o aktualnej prędkości jazdy. Tak naprawdę jednymi opcjami pozostałymi do dokupienia w tej odmianie Peugeota są większe obręcze kół, lakier metalizowany, okno dachowe panoramiczne lub pakiet obejmujący skórzaną tapicerkę lub inny obejmujący odtwarzacz DVD z wyświetlaczami. Reszta jest w cenie.
Pionierzy nigdy nie mają łatwo. Zabójcza cena pewnie skłoni potencjalnych nabywców do zakupu bardziej tradycyjnych odmian modelu. Niemniej HYbrid4 broni się naprawdę niskim spalaniem i bardzo praktycznym wnętrzem z dużym bagażnikiem. Paradoksalnie, mimo że potrafi żwawo wyrwać do przodu przypadnie do gustu kierowcom o spokojniejszej naturze. Tych lubiących dynamiczną jazdę na dłuższą metę może zirytować.

Zobacz też: Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

Peugeot 3008 HYbrid4 – dane techniczne

Peugeot 3008 HYbrid4 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 163 KM/3850 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm/1750 obr./min.
Silnik elektryczny:
Maksymalna moc 37 KM/2000-7500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/800-1290 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 420 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 436,5/183,7/163,9 cm
Rozstaw osi 261,3 cm
V-max 191 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,5 s
Zużycie paliwa* 3,7/3,9/3,8 l/100 km
Cena 140 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Peugeot 3008 HYbrid4 - przód
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 3008 HYbrid4 - tył
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 3008 HYbrid4 - przód
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 3008 HYbrid4 - reflaktor
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 3008 HYbrid4 - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 3008 HYbrid4 - deska rozdzielcza
Peugeot
Peugeot 3008 HYbrid4 - konsola centralna
Peugeot
Peugeot 3008 HYbrid4 - "zegary"
Peugeot
Peugeot 3008 HYbrid4 - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA