REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 3008 HYbrid4

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Hybrydowy Peugeot 3008 jest ciekawy nie dlatego, że jest hybrydą. To pierwsza hybryda łącząca napęd elektryczny z silnikiem Diesla. Jak jeździ ta nowatorska konstrukcja sprawdziliśmy w krótkim teście.

Niech nikogo nie zmyli coraz intensywniejszy trend wprowadzania do ofert sprzedaży samochodów hybrydowych. Tak naprawdę wciąż nie wiadomo, czy hybrydy lub auta elektryczne będą przyszłością motoryzacji. Niemniej na rynku motoryzacyjnym pojawia się coraz więcej ciekawych połączeń. Na przykład od niedawna możemy już w kupić miejskie auto z technologią hybrydową. Tym razem w świecie nowinek technicznych szyku zadał Peugeot wprowadzając do sprzedaży pierwszą hybrydę z silnikiem Diesla. Sprawdziliśmy, jak takie połączenie jest użytkowe w praktyce.

REKLAMA

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Test Peugeot 3008 HYbrid4 – nadwozie

Z zewnątrz hybrydę Peugeota można rozpoznać przede wszystkim po reflektorach ze światłami do jazdy dziennej wykonanym w technologii LED oraz czarnym wstawkom na zderzaku pod światłami. Z tyłu o tym, że mamy do czynienia z hybrydą informują nas – emblemat oraz spoiler umieszczony nad tylną szybą. Trzeba przyznać, że te kosmetyczne zmiany dodały kontrowersyjnej sylwetce 3008 nieco uroku, choć nie zmieniły dziwnych proporcji nadwozia 3008.

Zobacz też: Test Citroen DS5: samochód zagadka

Test Peugeot 3008 HYbrid4 – wnętrze

Przedział pasażerski 3008 HYbrid4 nie różni się pod względem obszerności od tradycyjnej odmiany modelu. Jakość wykończenia wnętrza jest wysoka, podobnie do jakości materiałów użytych do wykończenia przedziału pasażerskiego i konstrukcji kokpitu. Fotele kierowcy i pasażera są bardzo wygodne – nie są zbyt miękkie i mają odpowiedni profil, a także wystarczająco obszerne siedziska.
Design i rozplanowanie tablicy przyrządów sprzyjają wygodnej obsłudze. Smaczkami informującymi o tym, że jedziemy nietypową odmianą Peugeota 3008 są wskaźnik wykorzystywania mocy (zamiast obrotomierza) oraz nietuzinkowa dźwignia automatycznej skrzyni biegów.
Bagażnik hybrydowego Peugeota ma objętość 420 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowa Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – wrażenia z jazdy

Test Peugeot 3008 HYbrid4 – napęd/układ jezdny

Hybrydowy napęd Peugeota 3008 HYbrid4 składa się z silnika diesla o pojemności 2 l rozwijającego moc maksymalną 163 KM przy 3850 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750 obr./min. oraz z silnika elektrycznego rozwijającego moc maksymalną 37 KM przy 2000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 200 Nm w przedziale od 800 do 1290 obr./min.  Masa własna Hybrydy to 1735 kg.
Taki zestaw napędowy rozpędza to ciężkie auto od 0 do 100 km/h w 8,5 s, a maksymalna prędkość do jakiej może napędzić HYbrid4 to 191 km/h.
Jednak mimo obiecujących osiągów kierowcy ze sportową żyłką mogą poczuć się zawiedzeni po kontakcie Z 3008 HYbrid4. Układ napędowy może pracować w czterech trybach Auto, Sport, 4WD i całkowicie elektryczny  ZEV. Żeby skorzystać z dobrodziejstwa ostatniego tryby i przemieszczać się tylko dzięki napędowi elektrycznemu musimy wykazać się cierpliwością i dać szansę naładować się akumulatorom. Niestety napęd elektryczny starcza tylko na chwilę jazdy. Peugeot jest najbardziej żwawy pracując w trybie Sport. Faktycznie, wtedy po wciśnięciu pedału gazu do oporu daje się wyczuć nagły i jednostajny przyrost dynamiki. Niestety zabawę psuje trochę zbyt wolno działająca przekładnia z automatycznym sprzęgłem oraz zbyt lekko działający układ kierowniczy.
Poza tym sportowej jeździe Peugeotem nie służy rozkład mas i ciężar konstrukcji. Auto gorzej od tradycyjnej odmiany Peugeota 3008 znosi szybka jazdę po łukach, ma większą tendencję do podsterowności i potrzebuje dłuższego dystansu do zahamowania.
Przez dużą masę i zastosowanie siedemnastocalowych obręczy z oponami o niskim profilu 3008 HYbrid4 w sposób wyraźnie mniej komfortowy niż pozostałe wersje modelu tłumi nierówności nawierzchni.
Za to wiedzie prym w zużyciu paliwa. I choć nie jest ono tak niskie jak podaje producent, to zwłaszcza biorąc pod uwagę rozmiary samochodu jest imponujące. W ruchu miejskim Peugeot 3008 HYbrid4 zużywał średnio trochę powyżej 5 l/100 km. Z kolei podczas jazdy w trasie z prędkością około 100 km/h zużycie paliwa malało do wartości 4,5 l/100 km. Poruszając się z prędkościami autostradowymi trzeba się liczyć ze zużyciem paliwa rzędu 7-7,5 l/100 km. Nieźle.

Zobacz też: Test Honda Accord 2,4 Type-S Executive: sedan z charakterem

Test Peugeot 3008 HYbrid4 – podsumowanie

Peugeot 3008 HYbrid4 występuje tylko w jednej wersji wyposażeniowej i kosztuje 140 900 zł. To sporo, nawet biorąc pod uwagę bardzo bogate wyposażenie standardowe, które obejmuje nawet head up display wyświetlający w formie hologramu na przedniej szybie przed kierowcą informacje m.in. o aktualnej prędkości jazdy. Tak naprawdę jednymi opcjami pozostałymi do dokupienia w tej odmianie Peugeota są większe obręcze kół, lakier metalizowany, okno dachowe panoramiczne lub pakiet obejmujący skórzaną tapicerkę lub inny obejmujący odtwarzacz DVD z wyświetlaczami. Reszta jest w cenie.
Pionierzy nigdy nie mają łatwo. Zabójcza cena pewnie skłoni potencjalnych nabywców do zakupu bardziej tradycyjnych odmian modelu. Niemniej HYbrid4 broni się naprawdę niskim spalaniem i bardzo praktycznym wnętrzem z dużym bagażnikiem. Paradoksalnie, mimo że potrafi żwawo wyrwać do przodu przypadnie do gustu kierowcom o spokojniejszej naturze. Tych lubiących dynamiczną jazdę na dłuższą metę może zirytować.

Zobacz też: Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

Peugeot 3008 HYbrid4 – dane techniczne

Peugeot 3008 HYbrid4 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 163 KM/3850 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm/1750 obr./min.
Silnik elektryczny:
Maksymalna moc 37 KM/2000-7500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/800-1290 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 420 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 436,5/183,7/163,9 cm
Rozstaw osi 261,3 cm
V-max 191 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,5 s
Zużycie paliwa* 3,7/3,9/3,8 l/100 km
Cena 140 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Peugeot 3008 HYbrid4 - przód
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 3008 HYbrid4 - tył
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 3008 HYbrid4 - przód
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 3008 HYbrid4 - reflaktor
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 3008 HYbrid4 - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 3008 HYbrid4 - deska rozdzielcza
Peugeot
Peugeot 3008 HYbrid4 - konsola centralna
Peugeot
Peugeot 3008 HYbrid4 - "zegary"
Peugeot
Peugeot 3008 HYbrid4 - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

REKLAMA

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od 1 lipca 2025 jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin praktyczny z wynikiem negatywnym. Nie ma drugiej szansy, nie ma „do końca jazdy”. Sprawdź, które błędy kończą egzamin natychmiast, co się zmieniło i jak przygotować się, by nie oblać w 3 minuty. Zobacz pełną listę krytycznych pomyłek i zasady oceniania na nowych zasadach.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA