REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 3008 HYbrid4

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Hybrydowy Peugeot 3008 jest ciekawy nie dlatego, że jest hybrydą. To pierwsza hybryda łącząca napęd elektryczny z silnikiem Diesla. Jak jeździ ta nowatorska konstrukcja sprawdziliśmy w krótkim teście.

Niech nikogo nie zmyli coraz intensywniejszy trend wprowadzania do ofert sprzedaży samochodów hybrydowych. Tak naprawdę wciąż nie wiadomo, czy hybrydy lub auta elektryczne będą przyszłością motoryzacji. Niemniej na rynku motoryzacyjnym pojawia się coraz więcej ciekawych połączeń. Na przykład od niedawna możemy już w kupić miejskie auto z technologią hybrydową. Tym razem w świecie nowinek technicznych szyku zadał Peugeot wprowadzając do sprzedaży pierwszą hybrydę z silnikiem Diesla. Sprawdziliśmy, jak takie połączenie jest użytkowe w praktyce.

REKLAMA

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Test Peugeot 3008 HYbrid4 – nadwozie

Z zewnątrz hybrydę Peugeota można rozpoznać przede wszystkim po reflektorach ze światłami do jazdy dziennej wykonanym w technologii LED oraz czarnym wstawkom na zderzaku pod światłami. Z tyłu o tym, że mamy do czynienia z hybrydą informują nas – emblemat oraz spoiler umieszczony nad tylną szybą. Trzeba przyznać, że te kosmetyczne zmiany dodały kontrowersyjnej sylwetce 3008 nieco uroku, choć nie zmieniły dziwnych proporcji nadwozia 3008.

Zobacz też: Test Citroen DS5: samochód zagadka

Test Peugeot 3008 HYbrid4 – wnętrze

Przedział pasażerski 3008 HYbrid4 nie różni się pod względem obszerności od tradycyjnej odmiany modelu. Jakość wykończenia wnętrza jest wysoka, podobnie do jakości materiałów użytych do wykończenia przedziału pasażerskiego i konstrukcji kokpitu. Fotele kierowcy i pasażera są bardzo wygodne – nie są zbyt miękkie i mają odpowiedni profil, a także wystarczająco obszerne siedziska.
Design i rozplanowanie tablicy przyrządów sprzyjają wygodnej obsłudze. Smaczkami informującymi o tym, że jedziemy nietypową odmianą Peugeota 3008 są wskaźnik wykorzystywania mocy (zamiast obrotomierza) oraz nietuzinkowa dźwignia automatycznej skrzyni biegów.
Bagażnik hybrydowego Peugeota ma objętość 420 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowa Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – wrażenia z jazdy

Test Peugeot 3008 HYbrid4 – napęd/układ jezdny

Hybrydowy napęd Peugeota 3008 HYbrid4 składa się z silnika diesla o pojemności 2 l rozwijającego moc maksymalną 163 KM przy 3850 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750 obr./min. oraz z silnika elektrycznego rozwijającego moc maksymalną 37 KM przy 2000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 200 Nm w przedziale od 800 do 1290 obr./min.  Masa własna Hybrydy to 1735 kg.
Taki zestaw napędowy rozpędza to ciężkie auto od 0 do 100 km/h w 8,5 s, a maksymalna prędkość do jakiej może napędzić HYbrid4 to 191 km/h.
Jednak mimo obiecujących osiągów kierowcy ze sportową żyłką mogą poczuć się zawiedzeni po kontakcie Z 3008 HYbrid4. Układ napędowy może pracować w czterech trybach Auto, Sport, 4WD i całkowicie elektryczny  ZEV. Żeby skorzystać z dobrodziejstwa ostatniego tryby i przemieszczać się tylko dzięki napędowi elektrycznemu musimy wykazać się cierpliwością i dać szansę naładować się akumulatorom. Niestety napęd elektryczny starcza tylko na chwilę jazdy. Peugeot jest najbardziej żwawy pracując w trybie Sport. Faktycznie, wtedy po wciśnięciu pedału gazu do oporu daje się wyczuć nagły i jednostajny przyrost dynamiki. Niestety zabawę psuje trochę zbyt wolno działająca przekładnia z automatycznym sprzęgłem oraz zbyt lekko działający układ kierowniczy.
Poza tym sportowej jeździe Peugeotem nie służy rozkład mas i ciężar konstrukcji. Auto gorzej od tradycyjnej odmiany Peugeota 3008 znosi szybka jazdę po łukach, ma większą tendencję do podsterowności i potrzebuje dłuższego dystansu do zahamowania.
Przez dużą masę i zastosowanie siedemnastocalowych obręczy z oponami o niskim profilu 3008 HYbrid4 w sposób wyraźnie mniej komfortowy niż pozostałe wersje modelu tłumi nierówności nawierzchni.
Za to wiedzie prym w zużyciu paliwa. I choć nie jest ono tak niskie jak podaje producent, to zwłaszcza biorąc pod uwagę rozmiary samochodu jest imponujące. W ruchu miejskim Peugeot 3008 HYbrid4 zużywał średnio trochę powyżej 5 l/100 km. Z kolei podczas jazdy w trasie z prędkością około 100 km/h zużycie paliwa malało do wartości 4,5 l/100 km. Poruszając się z prędkościami autostradowymi trzeba się liczyć ze zużyciem paliwa rzędu 7-7,5 l/100 km. Nieźle.

Zobacz też: Test Honda Accord 2,4 Type-S Executive: sedan z charakterem

Test Peugeot 3008 HYbrid4 – podsumowanie

Peugeot 3008 HYbrid4 występuje tylko w jednej wersji wyposażeniowej i kosztuje 140 900 zł. To sporo, nawet biorąc pod uwagę bardzo bogate wyposażenie standardowe, które obejmuje nawet head up display wyświetlający w formie hologramu na przedniej szybie przed kierowcą informacje m.in. o aktualnej prędkości jazdy. Tak naprawdę jednymi opcjami pozostałymi do dokupienia w tej odmianie Peugeota są większe obręcze kół, lakier metalizowany, okno dachowe panoramiczne lub pakiet obejmujący skórzaną tapicerkę lub inny obejmujący odtwarzacz DVD z wyświetlaczami. Reszta jest w cenie.
Pionierzy nigdy nie mają łatwo. Zabójcza cena pewnie skłoni potencjalnych nabywców do zakupu bardziej tradycyjnych odmian modelu. Niemniej HYbrid4 broni się naprawdę niskim spalaniem i bardzo praktycznym wnętrzem z dużym bagażnikiem. Paradoksalnie, mimo że potrafi żwawo wyrwać do przodu przypadnie do gustu kierowcom o spokojniejszej naturze. Tych lubiących dynamiczną jazdę na dłuższą metę może zirytować.

Zobacz też: Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

Peugeot 3008 HYbrid4 – dane techniczne

Peugeot 3008 HYbrid4 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 163 KM/3850 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm/1750 obr./min.
Silnik elektryczny:
Maksymalna moc 37 KM/2000-7500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/800-1290 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 420 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 436,5/183,7/163,9 cm
Rozstaw osi 261,3 cm
V-max 191 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,5 s
Zużycie paliwa* 3,7/3,9/3,8 l/100 km
Cena 140 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Peugeot 3008 HYbrid4 - przód
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 3008 HYbrid4 - tył
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 3008 HYbrid4 - przód
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 3008 HYbrid4 - reflaktor
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 3008 HYbrid4 - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 3008 HYbrid4 - deska rozdzielcza
Peugeot
Peugeot 3008 HYbrid4 - konsola centralna
Peugeot
Peugeot 3008 HYbrid4 - "zegary"
Peugeot
Peugeot 3008 HYbrid4 - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA