REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Astra sedan 1.7 CDTi 130 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Opel Astra sedan to samochód mający jeden z najważniejszych atutów służących do podboju rynku – wygląda na droższy niż jest w rzeczywistości. Sprawdziliśmy, czy Astra sedan nie rozczarowuje przy bliższym kontakcie.

Jeszcze pod koniec lat 90. Polacy ze szczególnym namaszczeniem podchodzili do wszelkiego rodzaju małych sedanów. Samochody tego typu w latach rozkwitu polskiego rynku motoryzacyjnego zaskarbiły sobie serca kierowców.
Później rynek nowych pojazdów się załamał, a i gusta Polaków stały się bardziej europejskie.
Spoglądając na linię nadwozia Astry sedan nie można odmówić jej uroku. Samochód prezentuje się elegancko i godnie, jak sedan z klasy o oczko wyższej.
Konstruktorzy ładnie przekomponowali nadwozie hatchback i stworzyli sedana pełnego wyważonych proporcji i stylizacyjnych smaczków. Szczególnie wyraziste są ładnie podświetlone i lekko przyciemnione tylne lampy, czy atrakcyjny i świetnie współgrający z nadwoziem kształt felg ze stopów lekkich.

REKLAMA

Zobacz też: Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi

Opel Astra sedan – recenzja - wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski Astry, w przedniej części nie wyróżnia się niczym od tego z odmiany hatchback. Design kokpitu jest identyczny, jak w Astrze 5d – czyli tablica przyrządów wygląda ładnie, jest wykonana z dobrej jakości materiałów i zmontowana ze starannością ale najeżona przyciskami, co wymaga chwili przyzwyczajenia by obsługa stała się intuicyjna.

Kierownica Astry sedan jest wygodnie wyprofilowana i ma wystarczający zakres regulacji w dwóch płaszczyznach. Naszą uwagę zwróciły zainstalowane w egzemplarzu, który dostaliśmy do recenzji głęboko wyprofilowane fotele (dopłata 1000 zł), z możliwością regulacji m.in. długości siedziska. Warto poświęcić chwilę by odpowiednio dla swojej sylwetki wyregulować fotel, okaże się że nawet wielogodzinna podróż będzie kierowcy Astry nie straszna.

Z tyłu ilość miejsca nie rozpieszcza. Niestety zmieszczenie w nadwoziu Astry sedan bagażnika o pojemności 460 l poskutkowało zmniejszeniem ilości przestrzeni w tylnej części kabiny. Dlatego wygodnie usiądą tam osoby o średnim wzroście, wysocy mogą narzekać na ilość miejsca w okolicach kolan i nad głową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Opel Astra sedan – recenzja - napęd/układ jezdny

REKLAMA

Wysokoprężny silnik o pojemności 1,7 l rozwijający moc maksymalną 130 KM od 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 300 Nm od 2000 do 2500 obr./min. nie jest demonem prędkości. Według danych producenta ważąca 1318 kg Astra przyspiesza od 0 do 100 km/g w 10,8 s, co jest wynikiem co najwyżej przeciętnym. O tym, że ta odmiana Astry sedan jest propozycją dla kierowców o stonowanej naturze świadczy również charakterystyka pracy całego układu napędowego. O ile samochód sprawnie rusza, o tyle jego wigor szybko gaśnie przy przekroczeniu ok. 3000 obr./min. Powoduje to konieczność częstej zmiany przełożeń powiedzmy do 3-go biegu. Podczas jazdy w trasie, na wyższych biegach auto wyraźnie zyskuje na elastyczności i nie trzeba redukować przełożeń w razie potrzeby wyprzedzania. Ale poruszając się w ramach aglomeracji miejskiej z prędkościami do 70 km/h kierowca jest zmuszony często chwytać za dźwignię zamiany biegów.
Prezentowana Astra została wyposażona w układ FlexRide, który umożliwia ustawienie trybu pracy układu kierowniczego, zawieszenia oraz wrażliwości pedału gazu w trybach – Tour lub Sport. W trybie Tour zawieszenie jest bardziej miękkie, pedał gazu mniej czuły, a siła wspomagania kierownicy większa. Przeciwnością jest tryb Sport, po włączeniu którego dodatkowo „zegary” zostają podświetlone na czerwono.

Jednostka napędowa Astry sedan jest głośna i pracuje z subtelnością silników Diesla z zeszłej dekady. Całe szczęście auto jest aerodynamiczne i dobrze wyciszone pod względem szumów powietrza toteż podróżując w trasie przy zmniejszonych obrotach silnika we wnętrzu Astry sedan jest cicho.

Nawet w trybie Sport Astra miękko pochłania nierówności nawierzchni. Zawieszenie zostało zestrojone trochę na amerykańską modłę, a ciężki silnik diesla umieszczony przodu sprzyja podsterowności podczas szybkiej jazdy na łukach.

Biorąc pod uwagę dzisiejsze możliwości samochodów, Astra wypada średnio pod względem zużycia paliwa. Podczas jazd w ruchu miejskim auto zużywało średnio ok. 7,2 l oleju napędowego na 100 km.

Zobacz też: Test Ford Focus EcoBoost 1,0 125 KM: zaskakująco dynamiczny

Opel Astra sedan – recenzja - podsumowanie

Uroda Astry sedan jest pociągająca na tyle, by zainteresować potencjalnych nabywców Insigni. Jednak kompaktowy model Opla przegrywa w przedbiegach z większą siostrą obszernością wnętrza. Ceny Astry sedan wydają się atrakcyjne, bo za najtańszą wersję napędzaną benzynowym silnikiem 1.4/100 KM trzeba zapłacić ok. 55 tys. zł. Za podstawową odmianę wyposażeniową z opisywanym silnikiem Diesla trzeba zapłacić już ok. 85 tys. zł, co już tak bardzo atrakcyjne nie jest nawet biorąc pod uwagę przyzwoite wyposażenie standardowe. Ograniczona praktyczność nadwozia sedan plasuje Astrę w kręgu zainteresowania osób, które spoglądają w stronę samochodu bardziej reprezentacyjnego, ale mimo wszystko z budżetem, który ogranicza wybór modeli z wyższego segmentu jedynie do podstawowych odmian.  Bo za podobną kwotę, co na przykład dość podstawową Insignię można nabyć solidnie wyposażoną i zwracającą uwagę elegancją Astrę sedan.

Zobacz też: Test Renault Megane Grandtour: bez zaskoczenia

Opel Astra sedan - dane techniczne

Opel astra sedan 1.7 CDTi 130 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1686 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 130 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm/2000-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 460 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 465,8/181,4/150 cm
Rozstaw osi 268,5 cm
V-max 203 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8 s
Zużycie paliwa* 4,6 l/100 km
Cena od 85 750 zł
*cykl mieszany


Opel Astra sedan - tył
Opel
Opel Astra sedan - tył
Opel
Opel Astra sedan - bagażnik
Opel
Opel Astra sedan - bok
Opel
Opel Astra sedan - deska rozdzielcza
Opel
Silnik Diesla 1.7CRDi
Opel
Opel Astra sedan - bok
Opel
Opel Astra sedan - przód
Opel
Opel Astra sedan - bok
Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA