REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Astra sedan 1.7 CDTi 130 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Opel Astra sedan to samochód mający jeden z najważniejszych atutów służących do podboju rynku – wygląda na droższy niż jest w rzeczywistości. Sprawdziliśmy, czy Astra sedan nie rozczarowuje przy bliższym kontakcie.

Jeszcze pod koniec lat 90. Polacy ze szczególnym namaszczeniem podchodzili do wszelkiego rodzaju małych sedanów. Samochody tego typu w latach rozkwitu polskiego rynku motoryzacyjnego zaskarbiły sobie serca kierowców.
Później rynek nowych pojazdów się załamał, a i gusta Polaków stały się bardziej europejskie.
Spoglądając na linię nadwozia Astry sedan nie można odmówić jej uroku. Samochód prezentuje się elegancko i godnie, jak sedan z klasy o oczko wyższej.
Konstruktorzy ładnie przekomponowali nadwozie hatchback i stworzyli sedana pełnego wyważonych proporcji i stylizacyjnych smaczków. Szczególnie wyraziste są ładnie podświetlone i lekko przyciemnione tylne lampy, czy atrakcyjny i świetnie współgrający z nadwoziem kształt felg ze stopów lekkich.

REKLAMA

Zobacz też: Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi

Opel Astra sedan – recenzja - wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski Astry, w przedniej części nie wyróżnia się niczym od tego z odmiany hatchback. Design kokpitu jest identyczny, jak w Astrze 5d – czyli tablica przyrządów wygląda ładnie, jest wykonana z dobrej jakości materiałów i zmontowana ze starannością ale najeżona przyciskami, co wymaga chwili przyzwyczajenia by obsługa stała się intuicyjna.

Kierownica Astry sedan jest wygodnie wyprofilowana i ma wystarczający zakres regulacji w dwóch płaszczyznach. Naszą uwagę zwróciły zainstalowane w egzemplarzu, który dostaliśmy do recenzji głęboko wyprofilowane fotele (dopłata 1000 zł), z możliwością regulacji m.in. długości siedziska. Warto poświęcić chwilę by odpowiednio dla swojej sylwetki wyregulować fotel, okaże się że nawet wielogodzinna podróż będzie kierowcy Astry nie straszna.

Z tyłu ilość miejsca nie rozpieszcza. Niestety zmieszczenie w nadwoziu Astry sedan bagażnika o pojemności 460 l poskutkowało zmniejszeniem ilości przestrzeni w tylnej części kabiny. Dlatego wygodnie usiądą tam osoby o średnim wzroście, wysocy mogą narzekać na ilość miejsca w okolicach kolan i nad głową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Opel Astra sedan – recenzja - napęd/układ jezdny

REKLAMA

Wysokoprężny silnik o pojemności 1,7 l rozwijający moc maksymalną 130 KM od 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 300 Nm od 2000 do 2500 obr./min. nie jest demonem prędkości. Według danych producenta ważąca 1318 kg Astra przyspiesza od 0 do 100 km/g w 10,8 s, co jest wynikiem co najwyżej przeciętnym. O tym, że ta odmiana Astry sedan jest propozycją dla kierowców o stonowanej naturze świadczy również charakterystyka pracy całego układu napędowego. O ile samochód sprawnie rusza, o tyle jego wigor szybko gaśnie przy przekroczeniu ok. 3000 obr./min. Powoduje to konieczność częstej zmiany przełożeń powiedzmy do 3-go biegu. Podczas jazdy w trasie, na wyższych biegach auto wyraźnie zyskuje na elastyczności i nie trzeba redukować przełożeń w razie potrzeby wyprzedzania. Ale poruszając się w ramach aglomeracji miejskiej z prędkościami do 70 km/h kierowca jest zmuszony często chwytać za dźwignię zamiany biegów.
Prezentowana Astra została wyposażona w układ FlexRide, który umożliwia ustawienie trybu pracy układu kierowniczego, zawieszenia oraz wrażliwości pedału gazu w trybach – Tour lub Sport. W trybie Tour zawieszenie jest bardziej miękkie, pedał gazu mniej czuły, a siła wspomagania kierownicy większa. Przeciwnością jest tryb Sport, po włączeniu którego dodatkowo „zegary” zostają podświetlone na czerwono.

Jednostka napędowa Astry sedan jest głośna i pracuje z subtelnością silników Diesla z zeszłej dekady. Całe szczęście auto jest aerodynamiczne i dobrze wyciszone pod względem szumów powietrza toteż podróżując w trasie przy zmniejszonych obrotach silnika we wnętrzu Astry sedan jest cicho.

Nawet w trybie Sport Astra miękko pochłania nierówności nawierzchni. Zawieszenie zostało zestrojone trochę na amerykańską modłę, a ciężki silnik diesla umieszczony przodu sprzyja podsterowności podczas szybkiej jazdy na łukach.

Biorąc pod uwagę dzisiejsze możliwości samochodów, Astra wypada średnio pod względem zużycia paliwa. Podczas jazd w ruchu miejskim auto zużywało średnio ok. 7,2 l oleju napędowego na 100 km.

Zobacz też: Test Ford Focus EcoBoost 1,0 125 KM: zaskakująco dynamiczny

Opel Astra sedan – recenzja - podsumowanie

Uroda Astry sedan jest pociągająca na tyle, by zainteresować potencjalnych nabywców Insigni. Jednak kompaktowy model Opla przegrywa w przedbiegach z większą siostrą obszernością wnętrza. Ceny Astry sedan wydają się atrakcyjne, bo za najtańszą wersję napędzaną benzynowym silnikiem 1.4/100 KM trzeba zapłacić ok. 55 tys. zł. Za podstawową odmianę wyposażeniową z opisywanym silnikiem Diesla trzeba zapłacić już ok. 85 tys. zł, co już tak bardzo atrakcyjne nie jest nawet biorąc pod uwagę przyzwoite wyposażenie standardowe. Ograniczona praktyczność nadwozia sedan plasuje Astrę w kręgu zainteresowania osób, które spoglądają w stronę samochodu bardziej reprezentacyjnego, ale mimo wszystko z budżetem, który ogranicza wybór modeli z wyższego segmentu jedynie do podstawowych odmian.  Bo za podobną kwotę, co na przykład dość podstawową Insignię można nabyć solidnie wyposażoną i zwracającą uwagę elegancją Astrę sedan.

Zobacz też: Test Renault Megane Grandtour: bez zaskoczenia

Opel Astra sedan - dane techniczne

Opel astra sedan 1.7 CDTi 130 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1686 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 130 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm/2000-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 460 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 465,8/181,4/150 cm
Rozstaw osi 268,5 cm
V-max 203 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8 s
Zużycie paliwa* 4,6 l/100 km
Cena od 85 750 zł
*cykl mieszany


Opel Astra sedan - tył
Opel
Opel Astra sedan - tył
Opel
Opel Astra sedan - bagażnik
Opel
Opel Astra sedan - bok
Opel
Opel Astra sedan - deska rozdzielcza
Opel
Silnik Diesla 1.7CRDi
Opel
Opel Astra sedan - bok
Opel
Opel Astra sedan - przód
Opel
Opel Astra sedan - bok
Opel
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA